Defect/overgevoeligheid play knop cdj1000-mk3 (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Jense    posted on 30-12-2007 17:47

Sinds een paar dagen heeft de play knop van mijn cdj de neiging om op het ene moment nergens meer op te reageren en het andere moment besluit ie zelfs om op de beat te starten of stoppen.....op zo'n moment hoef ik maar ergens op de cdj te tikken en hij start.  Hij is altijd netjes behandelt (nooit geprobeert de knop ook letterlijk in te drukken want ik weet dat daar problemen door kunnen ontstaan). Is er misschien een makkelijke oplossing voor dit probleem? Want meestal als ik mijn apparatuur laat repareren zit er een aardig hoge rekening aan en daar zit ik deze keer niet echt op te wachten.

What do you think about Defect/overgevoeligheid play knop cdj1000-mk3 ??

Vote :   

Ferrox    posted on 30-12-2007 18:08
Volgens mij is de 1000MK3 nog niet zo oud dat je er geen garantie meer op zal zitten. Of heb je hem ergens anders gekocht waar je geen 2 jaar kreeg?

als dat zo is ben je stom bezig geweest en word het een gepeperde rekening.

Maar je kunt het ook zelf proberen de microswitch te vervangen. hoe en wat weet ik niet.. maar vind het vreemd dat er anders geen garantie meer op zit.
Luxx    posted on 30-12-2007 18:47
volgens mij is je microswitch lam. dat is een van de goedkoopste reparaties dacht ik. moet niet zo hoge rekening geven hoor
www.mothermusic.nl
Laidback    posted on 30-12-2007 19:07
Knoppen vervangen,.. kost niet zoveel dacht ik.. ergens rond de 35 euro ? .
dit gebeurd nou eenmaal.. de Microswitches kunnen ook maar een aantal Cycles hebben..

ga er even mee naar je dealer toe, die weet je precies te vertellen hoe en wat Winking my eye ..
Lead    posted on 31-12-2007 10:26
99% zeker de microswitch. Ga er even mee terug naar de winkel als het toestel nog nieuw is... Als jetoestel buiten de garantie is kunt je naar iedere officiele dealer toe om hem te laten repareren.

Output in Den Bosch of Laguna in Tilburg bijvoorbeeld.
Let the BASS be louder
GGizZy    posted on 20-01-2008 16:20
Ik heb dit probleem ook, alleen dan met MK2
Ik heb ze 2e hands gekocht en ik zelf heb ze nu een jaartje of 2?
Ik heb m dus zelf open gemaakt en gekeken.
Onder de knoppen zit een best grote chip kaart met van die kleine knopjes er op die je kant indrukken.
Ze doen het allemaal behalve de play knop, die klickt niet meer zeg maar.
Ik denk persoonlijk dat zo'n chip niet duur is, maar je moet ze ergens kunnen bestellen neem ik aan?

Mijn vraag is dus hoe je dit hebt opgelost?
Hoe die chipkaart word genoemt?
En wat je er voor betaald hebt?
Want ik hoef m eigelijk niet op te sturen, als iemand weet waar ik zo'n chip kan bestellen, zet ik hem zelf er in.

Groetjes GizZy
RAS    posted on 20-01-2008 17:05
Ik weet dat het probleem relatief vaak voor komt bij pioneer cd-spelers. Ik heb zelf ook al cdj-200's en cdj-1000's meegemaakt die zeer gevoelige cue danwel play buttons hadden.

Ik weet uit ervaring dat het openhalen van een cdj-100 vrij simpel is en je zelf zo'n knopje daar bij kunt vervangen. (als je een beetje handig bent met een soldeerbout). Een cdj-1000 heb ik nog nooit van binnen gezien, maar dat lijkt me wat vervelender om zelf los te schroeven. Als het een mk3 is dan zou ik me er niet aan wagen als ik jou was en em netjes door pioneer laten maken. (of je moet elektrotechniek hebben gestudeerd ofzo iets).

Wat ik wel weet, is dat zo'n microswitch, hooguit een euro of 15 kost (ik denk minder), en deze zijn te bestellen bij de meeste pioneer dealers. Voor het typenummer zou je eens moeten googlen of misschien dat Lead het kan vertellen.
RAS    posted on 20-01-2008 17:24
@GizZy: Heb je foto's? Ik ben erg nieuwsgierig hoe dat ding er van binnen uit ziet!! (en heb nog niet zo'n zin m'n mk3 open te schroeven, daar is ie nog iets te nieuw voor) enne: Kun je makkelijk aan de achterkant van die printplaat komen waar de knopjes op zitten?
User edit by RAS on 20-01-2008 @ 17:26:36 (100%)
GGizZy    posted on 20-01-2008 17:28
Oohw, maar het is niet mogelijk om zo'n hele kaart te bestellen?
ik zal ff een foto maken van die kaart, ziet er echt heel simpel uit.
Want dat solderen ga ik dus niet doen, ik dacht meer aan een geheel nieuwe kaart.
Stel iemand heeft een cdj 1000 met kapotte laser, maar zijn knoppen doen het gewoon goed.
Dan zou ik die kaart er uit kunne halen en bij mij er in kunnen zetten.
want die kaarten zijn  gewoon los te halen.
lijkt net een kleine moeder bord, ook met zo'n zelfde aansluiting.
GGizZy    posted on 20-01-2008 17:29
jaa, die print plaat heb ik er al uit gehaald :P
ik ga er morgen mee naar denhaag, naar een dealer en kijken wat hun te vertellen hebben.

en van binnen ziet het er echt heel simpel uit vind ik.
ik had het iets ingewikkelder verwacht.
die cd speler zit vast met soort veringen, zodat die shocks opgevangen kunnen worden enzo :P
echt grappig
User edit by GGizZy on 20-01-2008 @ 17:31:03 (100%)
RAS    posted on 20-01-2008 17:39
Ik ben zeer beniewd naar je foto's! Ik weet niet of ze die kaarten compleet leveren. Als het echt als een pci-kaart ofzo in de rest van het systeem prikt kan ik me voorstellen dat pioneer ze zelf ook repareerd door er een nieuw kaartje in te zetten. Bij de cdj-100 is het iig zo dat je alles op één printplaat hebt zitten. De knopjes moet je lossolderen, en het nieuwe knopje er in vast solderen. Als je de kaart er toch compleet uit gaat halen kun je het altijd proberen. Zal je niet veel extra kosten en heb je er één op reserve.
Ziax    posted on 20-01-2008 17:48
Ik ken hier zelf niets van, ik weet alleen dat als je hem zelf openhaalt dat de garantie vervalt !
GGizZy    posted on 20-01-2008 17:58
als je mk2 al 4 jaar oud is, zit er zowieso geen garantie meer op Cry
Als hij gloednieuw zou zijn, had ik m echt niet open gemaakt.
User edit by GGizZy on 20-01-2008 @ 18:00:50 (97%)
GGizZy    posted on 20-01-2008 17:59
hier zijn die foto's :

////www.djresource.eu/Forum/topic/denied/
GGizZy    posted on 20-01-2008 18:05
Poster: RAS
Ik ben zeer beniewd naar je foto's! Ik weet niet of ze die kaarten compleet leveren. Als het echt als een pci-kaart ofzo in de rest van het systeem prikt kan ik me voorstellen dat pioneer ze zelf ook repareerd door er een nieuw kaartje in te zetten. Bij de cdj-100 is het iig zo dat je alles op één printplaat hebt zitten. De knopjes moet je lossolderen, en het nieuwe knopje er in vast solderen. Als je de kaart er toch compleet uit gaat halen kun je het altijd proberen. Zal je niet veel extra kosten en heb je er één op reserve.

Ja, mijn vader heeft vroeger LTS en MTS gestudeerd, we hebben ook een soldeerbout enzo.
Hij is ook zeer technisch, dus als die kaart niet te leveren is (ik denk dat hij wel leverbaar is) mag hij me helpen :P ik had net ook op een andere topic gelezen dat een jongen het zelf had gesoldeerd en 2.5 jaar later nog steeds geen problemen mee gehad!
RAS    posted on 20-01-2008 18:13
Zeer vet die foto's! Ik weet nu dat ik m'n cdj-1000 zelf kan repareren voor 10 à 20 euro mocht zo'n drukknopje kapot gaan en de garantie verlopen zijn. Nuttige info Happy, laughing. De drukknopjes zien er overigens precies zo uit als die van de cdj-100.

Zoals ik het nu zie heb ik zo mijn twijfels of pioneer dat kaartje compleet levert. Zo'n knopje solderen zal iig een stuk goedkoper zijn. (maar als je het niet kunt zal het uiteindelijk natuurlijk veel duurder zijn). Laat maar weten hoe het afloopt.

Poster: GGizZy
ik had net ook op een andere topic gelezen dat een jongen het zelf had gesoldeerd en 2.5 jaar later nog steeds geen problemen mee gehad!

Misschien was ik dat wel, want ik heb een hele tijd terug de draaiknop onder de jogwheel van m'n cdj-100 vervangen. Zat net als die knopjes op de printplaat. Ik heb dat hier al eens ergens gepost.
User edit by RAS on 20-01-2008 @ 18:20:08 (100%)
GGizZy    posted on 20-01-2008 19:55
Ja dan was jij het ja!

Dus solderen is wel te doen he?
Mijn vader weet wel hoe je moet solderen enzo..
tairip    posted on 20-01-2008 22:54
Poster: Ferrox
Volgens mij is de 1000MK3 nog niet zo oud dat je er geen garantie meer op zal zitten. Of heb je hem ergens anders gekocht waar je geen 2 jaar kreeg?

als dat zo is ben je stom bezig geweest en word het een gepeperde rekening.

Maar je kunt het ook zelf proberen de microswitch te vervangen. hoe en wat weet ik niet.. maar vind het vreemd dat er anders geen garantie meer op zit.

Sowiezo, das gebruik! Net als een auto, als je er veel in rijdt verslijt je banden net als een microswitch! Veel gebruik is meer onderhoud! Logisch!
Lead    posted on 21-01-2008 10:38
Voor foto's van de MK2 kun je gewoon hier in het DJ topic zijn : CDJ-1000MK2
Let the BASS be louder
WalterRavensberg    posted on 21-01-2008 14:20
toetsen van de pioneers zijn standaard vrij slecht. leer jezelf aan niet te hard op die knoppen te slaan. van de 800 en de 1000 zijn overigens allen volledig gelijk, ook al lijkt t niet zo. Reparatie is vrij simpel: knopje kost net aan een eurootje. deze kun je er makkelijk zelf in solderen...

succes
RAS    posted on 21-01-2008 17:53
Poster: Lead
Voor foto's van de MK2 kun je gewoon hier in het DJ topic zijn

Voor foto's van de buitenkant wel ja, maar het gaat hier om foto's van de binnenkant!
GGizZy    posted on 21-01-2008 22:39

Voor foto's van de buitenkant wel ja, maar het gaat hier om foto's van de binnenkant!

Dus dat Cry
Sammow    posted on 21-01-2008 22:59
Ik heb daar 34 euro voor gegeven voor die reparatie. Als je garantie op is en je moet hem naar Pioneer sturen rekenen ze je 160 euro aan wist de eigenaar van een officiele pio-dealer me te vertellen.
Ik heb daar eens goed mee gelachen en ben naar een gewone handelaar gegaan die dat dan kon fixen voor 34 euro.

Volgende keer dat ik cd-spelers koop ga ik voor de Denon 3500's, die knoppen zijn veel degelijker dan die van pio, je moet maar eens kijken waar alle druk komt als je een pio-knop induwt, die microswitch zit beneden aan die knop dus je duwt die echt makkelijk scheef of kapot. bovendien maken ze die van harde plastic, begrijp ik ook niet goed, pak toch zo'n rubbere toetsen, dan is die druk wat beter verdeeld. Achja, het zijn allemaal heel degelijke spullen daar bij pioneer hoor, maar als je er denons naast zet verliezen ze volgens mij als het op prijs/kwaliteit aankomt
Lead    posted on 22-01-2008 01:02

Ik bedoelde deze : dvj jog modificatie Cry

Ennuh, garantie kost geen 160 euro hoor.... en als iemand dit wel berekend kun je de naam kwijt in een PM Winking my eye
Let the BASS be louder
Mod edit by Lead on 22-01-2008 01:03 (66%)
Sammow    posted on 22-01-2008 11:32
Poster: Lead

Ik bedoelde deze : dvj jog modificatie Cry

Ennuh, garantie kost geen 160 euro hoor.... en als iemand dit wel berekend kun je de naam kwijt in een PM Winking my eye

Had ik toen ook al op dit forum gezet en ik heb je toen de naam van de winkel gestuurd Happy, laughing

1 ding is zeker, mij zien ze daar niet meer
WalterRavensberg    posted on 22-01-2008 15:21
als je kunt solderen kost je je slecht wat kleingeld!!!!!
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

88 Users online: 10 Guests (78 Unknown)
Pages generated today : 34.138
Most visitors online this month : 236
Lifetime Pageviews since 2003 : 232.416.013