Effecten mixer aanschaf... (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

DiscJunkie2    posted on 29-12-2007 15:10
Beste Forum Leden,

Na al enige tijd met het draaien van muziek bezig te zijn gweest, en nu de beschikking te hebben over een setje dat bestaat uit

2x Numark Axis CR 9
1x JB Systems Beat 4 MK2
1x Technics RP-DH1200

is duidelijk dat ik mijn set wil gaan verbeteren/uitbreiden.

Met de komst van de nieuwe Pioneer CDJ 400 is de gedachte komen, om straks na enige tijd deze Cd spelers aan te schaffen.
Echter werken mijn Numark Axis Cr 9 spelers naar behoren en komt het neer dat ik eerst mijn crappy mixer wil vernieuwen.

Mijn vraag gaat dus over een Nieuwe effecten Mixer

Mijn budget ligt rond de 600 euro, aangezien ik een Ecler Nuo voor thuis gebruik en enkele feesten iets te veel van het goede vind.
Ten slotte zal dit de aanschaf in nieuwe Cd spelers teveel vertragen.

De mixer die ik al een hele tijd in gedachte heb is de

SynQ SMX-2
Een kwalitatief sterke mixer, waarover ik een hoop positieve verhalen hoor! Daarbij valt hij in mijn budget.

Echter met de gedachte straks 2x de Pioneer CDJ 400 te hebben, lonkt het ook wel om de
Pioneer DJM-400 aan te schaffen
Nadelig is toch dat je maar 2 kanaals hebt. Echter hoor ik ook hier positieve verhalen over, en gebruik ik ten slotte toch maar 2 CD spelers.

Wat lijkt jullie verstandig?

Alvast bedankt.

Ciao,

Dj Ra-lex

What do you think about Effecten mixer aanschaf... ??

Vote :   

DiscJunkie2    posted on 30-12-2007 23:52
Da klopt ook Jera Happy, laughing
Uiteindelijk zal ik dit hoogstwaarschijnlijk ook doen. Maar het leek mij niet onverstandig eerst even hier te informeren....
Zoals je in mijn eerste post kunt lezen dacht ik aan een Synq Smx 2, en was ik zonder dit topic nooit bij de Ecler Nuo 3 uit gekomen!

Nu lijkt dit de mixer te worden die ik ga halen :D
Ziax    posted on 31-12-2007 09:51
Poster: Winston

Maar je hebt wel een All-Pioneer setje.

Wat maakt dat nou uit?
Voor het zicht ga je nu toch echt geen DJ booth gaan kopen. Volgens mij gaat het vooral om de functionaliteit.
Of daar nu 2 platendraaiers staan met een blauwe bovenplaat, twee grijze cd-spelers en een zwarte mixer.. Het gaat ook niet een geheel vormen maar ik zou wel dé droombooth hebben.

Zicht maakt voor mij niets uit.. Misschien voor anderen wel
Sorry als ik je post wat verkeerd geïnterpreteerd heb :D
Vibemaster-D    posted on 31-12-2007 13:18
winston bedoelt ook de kwaliteit.

ik vind het handig om alles van het zelfde merk te houden
en een mooie full-pioneer booth is mooi.
de kwaliteit van de DJM400 is ook belangrijk

want
gebruikt een NUO3 ook een digitale 32bit DSP
de DJM400 heeft de zelfde als in de DJM800 en de DJM1000
DiscJunkie2    posted on 31-12-2007 17:12
Poster: Vibemaster-D
winston bedoelt ook de kwaliteit.

ik vind het handig om alles van het zelfde merk te houden
en een mooie full-pioneer booth is mooi.
de kwaliteit van de DJM400 is ook belangrijk

want
gebruikt een NUO3 ook een digitale 32bit DSP
de DJM400 heeft de zelfde als in de DJM800 en de DJM1000

Wat is dat dan?! Wel interessant om te weten...
Het verhaal over het uiterlijk is natuurlijk wel zo, dat het er toffer uitziet. Maar daar zal mijn keuze niet voor gaan, aangezien ik kwaliteit belangrijker vind!
jera    posted on 31-12-2007 17:45
het is ook niet onverstandig van je discJunkie2 om het hier eerst te vragen maarja het gaat natuurlijk allemaal om je persoonlijke smaak ik kan zeggen dat je de nuo 3 moet nemen omdat die zooooooo geweldig is en helemaal perfect is maarja misscihen vind jij het na al die praatjes eigenlijk helemaal niet zo'n top mixer en probeer je de djm 400 en hij is perfect voor jou kunnen die andere wel blijven zeggen dat die nuo perfect is maar dan moet je toch op je eigen gevoel af gaan daarom zeg ik dat je better even zelf kan proberen in een shop!! maarja better dat je het hier even gevraagt hebt van tevoren Winking my eye

thomassmith    posted on 01-01-2008 11:57
of een 2de hands djm 600
deze kan je vaak voor 600 euro krijgen maarjah nieuwe is natuurlijk gewoon beter
DiscJunkie2    posted on 01-01-2008 15:42
@ Jera

Zal ook deze kerstvakantie naar Feedback gaan in Eindhoven, om beide mengpanelen eens even aan een test te onderwerpen Happy, laughing
Laat hier mijn oordeel dan wel weten...

@ Thomass

Even liggen, kijken maar dat word lastig. Of hij moet 4 jaar oud zijn... Neej, ik wil toch echt voor nieuw spul gaan Happy, laughing
Lanky    posted on 01-01-2008 16:54
ik zou voor de djm400 gaan, de djm600 heeft uiteraard meer fucties, maar aangezien de djm400 een vernieuwd model is zou ik toch voor de 400 gaan. de 600 is beetje verouderd. maar dat neemt natuurlijk niet weg dat de 600 goed is, dat is ook een prima ding.

Winston    posted on 01-01-2008 23:28

Begrijp je even niet discjunkie2. Als je 2 kanaals en perse efx wil kies je de DJM-400. Als je perse 3 kanaals wil en efx kunt missen kies je Nuo 3, toch?

Pas als je 2 kanalen nodig hebt wordt kiezen moeilijk.

Tic Toc
Ziax    posted on 01-01-2008 23:30

Het enige probleem wat er kan zijn is het financieel aspect :p

3 faders en daarbij een externe effectenbox (korg pad 2)

2 faders, dus 1 te kort. en een effectenbox met 5 effectjes. Cry

Weet je... Stop met dit te lezen, ga een mixer testen en maak dan je keuze :p

User edit by Ziax on 01-01-2008 @ 23:31:20 (1%)

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

68 Users online: 18 Guests (50 Unknown)
Pages generated today : 585
Most visitors online this month : 98
Lifetime Pageviews since 2003 : 232.035.198