Effecten mixer aanschaf... (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

DiscJunkie2    posted on 29-12-2007 15:10
Beste Forum Leden,

Na al enige tijd met het draaien van muziek bezig te zijn gweest, en nu de beschikking te hebben over een setje dat bestaat uit

2x Numark Axis CR 9
1x JB Systems Beat 4 MK2
1x Technics RP-DH1200

is duidelijk dat ik mijn set wil gaan verbeteren/uitbreiden.

Met de komst van de nieuwe Pioneer CDJ 400 is de gedachte komen, om straks na enige tijd deze Cd spelers aan te schaffen.
Echter werken mijn Numark Axis Cr 9 spelers naar behoren en komt het neer dat ik eerst mijn crappy mixer wil vernieuwen.

Mijn vraag gaat dus over een Nieuwe effecten Mixer

Mijn budget ligt rond de 600 euro, aangezien ik een Ecler Nuo voor thuis gebruik en enkele feesten iets te veel van het goede vind.
Ten slotte zal dit de aanschaf in nieuwe Cd spelers teveel vertragen.

De mixer die ik al een hele tijd in gedachte heb is de

SynQ SMX-2
Een kwalitatief sterke mixer, waarover ik een hoop positieve verhalen hoor! Daarbij valt hij in mijn budget.

Echter met de gedachte straks 2x de Pioneer CDJ 400 te hebben, lonkt het ook wel om de
Pioneer DJM-400 aan te schaffen
Nadelig is toch dat je maar 2 kanaals hebt. Echter hoor ik ook hier positieve verhalen over, en gebruik ik ten slotte toch maar 2 CD spelers.

Wat lijkt jullie verstandig?

Alvast bedankt.

Ciao,

Dj Ra-lex

What do you think about Effecten mixer aanschaf... ??

Vote :   

Yorick    posted on 29-12-2007 16:17
waarom wil je effecten>?
DiscJunkie2    posted on 29-12-2007 16:23
Omdat dit toch altijd wat extra's kan bieden aan je sets...
Maar om eens even "Out of the Box" te denken!

Mijn budget blijft onder de 600 euro... Als je een mixer moet adviseren, waar denk je dan aan?
Nu even niet aan effecten denkend!

Heeft de Ecler Nuo 3 de zelfde kwaliteit als zijn grotere Nuo 5 broer, maar alleen 2 kanalen minder?
User edit by DiscJunkie2 on 29-12-2007 @ 16:24:21 (42%)
Ziax    posted on 29-12-2007 16:32
Aan de kwaliteit van de nuo's moet je zeker niet twijfelen Winking my eye

heeft idd 2 kanalen minder maar ook geen effecten he
DiscJunkie2    posted on 29-12-2007 16:38
Ook geen effecten nee zie ik...
Maar wat is dan verstandig om aan te schaffen! Ik beschik nu over 2 Cd spelers, die ik straks zal gaan uitbreiden met de Pioneer CDJ 400.
Een mixer met minimaal 3 ingangen is dus wel zo prettig, aangezien ik zo dan nog 1 van mijn Axis spelers kan gebruiken.

Hierdoor valt de Pioneer zo goed als af. En houd je een Ecler Nuo 3 en de Synq SMX2 als interessante mixers over...
Of zie ik dit verkeerd?

En wat is dan verstandig om te doen?
De Ecler Nuo 3 wegens zijn kwaliteit en sterkte? Of de Synq Smx2 wegens zijn meedere kanalen en effecten?

(Andere mixers mogen nog altijd aangeraden worden hoor Happy, laughing)
donkey    posted on 29-12-2007 16:43
met de synq smx-2 zijn er tg wat problemen geweest met de smapler functie (geweest). Een andere 4-kanaals mixer, met effecten, is de reloop rmx-40 DSP of eventueel de USB versie. Zeker goede kwaliteit en zelfs ruim onder je budget (400 euries) . Cry
Maniax
Winston    posted on 29-12-2007 16:50
Ik vindt het slim dat je eerst je mixer vervangt, want dat is het belangrijkste equipment voor DJing.

Ik zou in jou geval gaan voor de DJM-400. Klein kansje dat je drie decks tegelijk nodig hebt. Je vervangt dan je complete set door de beide Axissen te verkopen.
Tic Toc
Ziax    posted on 29-12-2007 17:53
De smx 2 is niet slecht maar het is nog altijd redelijk 'low-budget' materiaal. Daarna bedoel ik neit dat het slecht is (in tegendeel zelfs) maar als je dit vergelijkt met ecler. Dan is het alsof je een Volkswagen naast een mooie mercedes zet.
Ecler is gewoon een pro product. Die mannen richten hele clubs in.
Synq is meer voor een home-dj

(Ik heb btw zelf de NUO 2, een beestig mixerke met übergeile faders)
Twizz    posted on 29-12-2007 18:06
wrm geen 5000fx

(psst, ik verkoop er nog een die 100% in orde is met faderstartkabeltjes:P)
skyline643    posted on 29-12-2007 18:07
Iets boven je budget is de Denon X-1500 of X1500SK (beide 799 euro). Een minder gekende mixer, maar zeker niet slecht. Alles werkt zeker naar behoren en kwalitatief is hij ook goed, zeker voor thuis. De Denon kost iets meer dan de SMX-2 en de RMX-40 van Reloop, maar hij is ook wel kwalitatief een stap hoger. Maar als je echt binnen je budget wil blijven is een DJM-400 volgens mij de beste optie. Nadeel is dan natuurlijk dat je geen 3 decks tegelijk kan gebruiken.
TheMole    posted on 29-12-2007 18:23
Ik zou voor de reloop RMX 40 usb gaan (ik ga die ook kopen :D)
DrezZ    posted on 29-12-2007 18:26
als je naar eigen zeggen toch maar 2 kanalen gebruikt lijkt de djm400 de beste optie : erg goeie kwaliteit, compact , handig en ... met effectjes!
DiscJunkie2    posted on 30-12-2007 01:19
Die Reloop RMX 40 valt kei hard af... Mijn ervaring met Reloop is verre van prachtig!

@ Skyline

Ik wil toch echt binnen mijn budget van 600 euro blijven. Ten slotte is de aanschaf van nieuwe Cd spelers voor mij toch wel belangrijk, aangezien 1 Numark Axis speler heel af en toe kuurtjes heeft.

Ik verbaas mij ook over de reacties van de Synq Smx 2. Hij leek mij toch wel positiever beoordeeld te worden onder de members hier.
Dit houd echter niet in dat ik blij ben met de reacties en tips van jullie Happy, laughing
Zoals Winston al aangeeft, is het misschien wel verstandig om gewoon voor de Pioneer DJM 400 te gaan.

Want met 3 Cd spelers draaien is leuk, maar niet functioneel aangezien ik het nu ook niet doe. En het waarschijnlijk ook niet zal gaan doen...

Maar toch blijft dan de twijfel tussen 2 mengpanelen

Namelijk de Pioneer DJM 400 & de Ecler Nuo 3 !
Waar zouden jullie uit kiezen?

Even uitgaand van 2 Cd spelers, waarmee ik Club & House muziek beatmix.
MoXeGy    posted on 30-12-2007 01:52
Ecler nuo 3, gezien ik zeker weet dat die 3e fader nog wel makkelijk kan zijn.
Zelf gebruik ik tijd over heb. dan gooi ik een loopje van een nummer erin.
of als er iets fout gaat gooi ik er een crash in.

Het nadeel is dat je met de ecler wel geen effecten hebt.
Borisdekloris    posted on 30-12-2007 09:15
  je kunt op de djm 400 via je mic eventueel een derde of zelfs 4e cd speler aansluiten ! ipv. je mic dan ...

Boris

Dmv. Verloopstekkertjes (moet je wel wat ruimte achter je mixer hebben maar in theorie zal dat moeten gaan
User edit by Borisdekloris on 30-12-2007 @ 09:16:23 (90%)
Ziax    posted on 30-12-2007 10:24
Ik zou sowieso de NUO 3 kopen. Je hebt een 3e fader. Je hebt de kwaliteit...

Effectenboxen kan je altijd los bijkopen. Ik zou me eerst toespitsen op goede mixen maken, pas daarna met effecten beginnen klooien (niet dat ik wil zeggen dat je niet goed mixt he :D)
Ik ging ook eerst een DJM 400 kopen, heb me een NUO2 gekocht en een losse effectenbox.. en ik moet eerlijk toegeven, erg veel gebruik ik die niet.
skyline643    posted on 30-12-2007 10:42
Poster: Ziax
Ik zou sowieso de NUO 3 kopen. Je hebt een 3e fader. Je hebt de kwaliteit...

Effectenboxen kan je altijd los bijkopen. Ik zou me eerst toespitsen op goede mixen maken, pas daarna met effecten beginnen klooien (niet dat ik wil zeggen dat je niet goed mixt he :D)
Ik ging ook eerst een DJM 400 kopen, heb me een NUO2 gekocht en een losse effectenbox.. en ik moet eerlijk toegeven, erg veel gebruik ik die niet.

Ik zou het ook zo doen, een Nuo3 en als je ooit wat geld over hebt een Korg Kaoss Pad 3 of iets dergelijks aanschaffen. Aangezien je echt binnen je budget wil blijven en je dan 3 decks kan gebruiken.

Mijn volgende mixer zal ook ene zonder effecten zijn, maar ik heb wel plannen voor een externe effector (lijkt me toch beter) Winking my eye
MoXeGy    posted on 30-12-2007 11:00
Poster: Borisdekloris
je kunt op de djm 400 via je mic eventueel een derde of zelfs 4e cd speler aansluiten ! ipv. je mic dan ...

Boris

Dmv. Verloopstekkertjes (moet je wel wat ruimte achter je mixer hebben maar in theorie zal dat moeten gaan

Dat zou mischien wel gaan alhoewel ik dat betwijfel gezien een mic L-Line is en een cd speler H-line is.
Waarschijnlijk zal je dan ook een mono bron hebben.
DiscJunkie2    posted on 30-12-2007 11:43
Dus als ik het goed begrijp is het verstandig voor mij om de DJM 400 links te laten liggen, en mij te richten op de Ecler Nuo 3.
Dit omdat de Ecler Nuo gewoon weg, van erg goede kwaliteit is en ik zo ook de mogelijkheid heb om straks 3 Cd spelers te gebruiken...

Maar het verhaal van BorisdeKloris? Is dit mogelijk jah, om een 3e Cd speler erop aan te sluiten?
Anders zou de Pioneer toch interessanter zijn?
Als de Pioneer en Ecler Nuo 3 van dezelfde kwaliteit zijn (iemand dit dit bevestigd?) , en ik dan de mogelijkheid op beide 3 cd spelers aa te sluiten is de Pioneer interessanter.
Omdat ik dan effecten erbij heb ofniet?
Ziax    posted on 30-12-2007 11:46
Dus conclusie:

ECLER NUO 3 Cry

edit: Als jij geen voorkeur geeft aan een 3e fader is het misschien interessanter (maar ik zou eerst nakijken of dit wel degelijk een H-line is en geen L-line input is op de DJM)
Aan de kwaliteit van ecler moet je echt niet twijfelen. Op en top pro materiaal.
De nuo heeft een send & return dus een externe effectenbox (waar je  - als je een beetje uitkijkt welke je koop - meer mee kan doen dan met de effecten die op de DJM zitten) is geen probleem.
User edit by Ziax on 30-12-2007 @ 11:49:38 (100%)
DiscJunkie2    posted on 30-12-2007 12:03
Dan is dat een duidelijk conclusie Happy, laughing

De Ecler Nuo 3 word het mengpaneel...
Deze is eigenlijk ook door iedereen aangeraden hier.

Allemaal bedankt :D

Mocht iemand mij nog naar de Pioneer DJM 400 willen krijgen, kom dan met goede argumenten...
Ziax    posted on 30-12-2007 12:11
Haha, graag gedaan !

Ik weet van mijzelf wel dat ik een ecler voorstander ben maar het komt ook doordat ik enkel nog maar positieve ervaringen met ecler heb.

Je zult er zeker geen spijt van krijgen Happy, laughing

Bestellen die handel !!
TheMole    posted on 30-12-2007 12:31
Nu ik dit topic gelezen heb ben ik miss ook van plan om die nuo 3 te gaan kopen in plaats van een reloop rmx usb :D
Max-E    posted on 30-12-2007 13:37
zal ik ook maar doen, heb zelf flink verhalen gehoord dat de geluidsquality van de rmx 40 niet zo lekker moet zijn:S
Winston    posted on 30-12-2007 15:08

Poster: DiscJunkie2
Maar het verhaal van BorisdeKloris? Is dit mogelijk jah, om een 3e Cd speler erop aan te sluiten?
Anders zou de Pioneer toch interessanter zijn?

Op de achterpanel van de DJM-400 kun je kiezen of je mic of line input wil voor je mic kanaal. Verhaaltje BorisdeKloris klopt dus. Maar het mixed dus minder lekker met 2 band EQ en een klein draaiknopje. Maar je hebt wel een All-Pioneer setje.

Persoonlijk vindt ik de Nuo wel een vollediger mixer. Cue knopjes op de juiste plek namelijk in de lijn van een kanaal. Monitoring sectie is ook volgens standaard, terwijl het bij de DJM-400 niet het geval is. Verder adjustable curves voor x- en linefaders. EQ met complete kill. Wel geen fader start met Pioneer players.

Sound quality is goed. Maar je kunt het beste zelf in een shop de twee vergelijken om het prijsverschilletje te rechtvaardigen.

Tic Toc
jera    posted on 30-12-2007 15:23

Is het nou niet gewoon better voor je zelf om even naar een shop te gaan en is even gaat kijken of dat 3e kanaal wel echt nodig is en dan toch ZELF even gaat kijken wat je better vind de ecler of pioneer.
Een externe effector kost dan ook weer extra terwijl je die op de pioneer dan al gehad zou hebben en uiteindelijk toch niet zoveel zou doen met dat 3e kannaal (misschien hoor)
DUS kijk even zelf in een shop wat je lekkerder vind en laat je desnoods nog even in de shop informeren wat nou de groote verschilllen zijn tussen de 2 mixers (weet je ondertussen nu zelf al) maar misschien kom je dan sneller tot een conclusie wat je fijner vind de pioneer of de eclerWinking my eye!!

User edit by jera on 30-12-2007 @ 15:25:03 (2%)
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

66 Users online: 10 Guests (56 Unknown)
Pages generated today : 15.046
Most visitors online this month : 236
Lifetime Pageviews since 2003 : 232.432.653