Welke volgende aankopen
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

skyline643    posted on 29-12-2007 12:03
Ik heb deze vraag al op enkele forums gepost, maar ik ben er nog steeds niet echt uit... Vandaar dat ik hier ook maar eens rondvraag, zodat ik toch ooit een beslissing kan maken.

Momenteel heb ik 2 superoems, 1 jb systems beat6 en een denon 4500 cd-speler. 3 van de 4 dingen zijn nieuw en bevallen me heel erg goed. Alleen de mixer moet nog vervangen worden door een betere en ik weet echt niet dewelke... En nu komt het: ik ga me ook nog een derde cd-speler aanschaffen (dan heb ik 5 bronnen) of misschien zelfs iets zoals de HC-4500 van Denon of 2 CDJ-400 spelers om dj software mee aan te sturen. Naar het schijnt is een tabletop leuker werken (en het is ook voor thuis), vandaar een lichte voorkeur voor de CDJ-400. Sommigen raden dan de CDJ-400 af en zeggen dat je beter een CDJ-800mkII of CDJ-1000 mkIII aanschaft omdat die veel professioneler werkt enzovoort.

En vooraleer ik een nieuwe mixer aanschaf, moet ik weten welke cd-speler(s) ik later ga aanschaffen, zodat ik aansluitingen genoeg heb (ik reken op 6 x line en 2 x phono, 4 cd-spelers, 2 van mijn laptop en 2 platendraaiers). En dan valt een DJM-800 natuurlijk uit de rij met zijn 5 line ingangen (de meeste DJM-sized mixers trouwens). Dan maar naar 19" mixers gaan kijken. Rodec en Ecler. Rodec komt met enkele nieuwe modellen uit, dus deze ga ik eens testen, maar qua looks en mogelijkheden gaat mijn voorkeur naar de Ecler AC-6. Een zee van aansluitingen, 6 kanaals en zelfs mogelijkheid tot externe effector (moest ik dit ooit nog willen). 1 probleem: ik heb deze in nog geen enkele dj setup of drive-in gezien. Is deze dan wel goed?

Ik zou gaan voor 2 x de CDJ-400 en een Ecler AC-6, dan is mijn setup voor mij echt compleet en kan ik alles: platen draaien, cd's en mp3 aansturen, of zelfs met 3 cd's terzelfdertijd mixen. En dan heb ik ook enkele effecten.

Of hou ik het beter bij één CDJ-800 en een andere mixer: Rodec, Pioneer?

Wie kan me helpen?

ALvast bedankt! Grtz.

What do you think about Welke volgende aankopen ??

Vote :   

MissSalem    posted on 29-12-2007 12:16
Wel... Moeilijk te zeggen volgens mij.

Aangezien je voor de CDJ-400 gaat... Zeer goede keuze als je het mij vraagt.
Bij die CDJ-400 zou ik persoonlijk een DJM-400 zetten. Eventueel de 800.
Ik zou ervoor zorgen dat het gehele pakket goed oogt, dat alles bij elkaar past. Wil je daar een andere mixer bij, ook goed. Je kan nog altijd alle kanten uit.

Het hangt er natuurlijk van af van wat je wilt doen en bereiken... Maar dit is enkel een ideetje.
User edit by MissSalem on 29-12-2007 @ 12:17:38 (21%)
Winston    posted on 29-12-2007 14:23

De Ecler is niet slecht.

Phono = "platendraaier"

Lap top kan met 1 input.

DJM-800 kan, als je ook gebruik kan maken van de digitale inputs. Of je moet bedoelen dat elke bron een apart eigen kanaal moet.

Persoonlijk vindt ik wel dat je ontzettend veel bronnen zult hebben. Is dat echt wel nodig?

Tic Toc
skyline643    posted on 29-12-2007 17:11
Vind ik eigenlijk ook. Een beetje overkill als je het mij vraagt. Ik zou het misschien beter houden bij een CDJ en een 5-kanaals Rodec (de CX-1100 bijvoorbeeld, of de nieuwe vierkanaals MX-1800). En later kan ik me nog een externe EFX aanschaffen.
Nadeel is dan dat mp3's aansturen niet mogelijk zal zijn (of ik moet dan de Denon controller van mijn cd-speler vervangen door een HC-4500) en dan zijn we terug even ver...
Ik koop tegenwoordig meer mp3's aan dan wat anders. En dan schaf je best iets aan zoals een CDJ-400 of HC-4500 want al die cd's branden...
skyline643    posted on 29-12-2007 19:31
Denk dat ik best ga voor een CDJ-800 en de nieuwe Rodec MX-1800. Dan heb ik later ook nog de mogelijkheid voor een EFX.
skyline643    posted on 28-01-2008 17:06
Dit weekend nogmaals de Ecler AC-6 onder handen genomen. Ik was eigenlijk van plan de CDJ-400 te testen, maar de AC-6 stond er ook. Ook even een goed gesprek gehad met de verkoper en de AC-6 is toch wel de meest volledige mixer en even degelijk volgens hem. Dus het wordt de AC-6! Maar dan ben ik nog naar iets op zoek om Traktor aan te sturen zoals een HC-4500 of 2x de CDJ-400. Nu heb ik de CDJ-400 getest en ik vind hem echt heel goedkoop aanvoelen. De demping is veel slechter dan bij de andere CDJ's, en de jog voelt ook niet stevig aan, dus denk ik er serieus aan om mijn controller van mijn Denon dubbelaar in te wisselen voor het HC-4500 model. En dan zoek ik nog een derde cd-speler... De CDJ-800 en CDJ-1000 heb ik ook getest. Ik had graag ook eens de RMP-2 onder handen genomen maar die stond er niet. De CDJ-1000 vind ik wel duur, maar wel degelijk, de 800 geniet eigenlijk een beetje mijn voorkeur, al is er 1 nadeel aan voor mij: hij is grijs en al de rest dat ik staan heb is zwart... De CDJ-400 zijn effecten zijn wel tof en wat ik zeer leuk vind is die loop divide... Maarja, de jog is niet echt goed...

Ik raak er dus niet meer aan uit ;D
denon-dj-jimmy    posted on 28-01-2008 17:33
denon dn-x900 past ook mooi bij de dubbele cd speler van denon en dan ook een denon dn-s3500:P
User edit by denon-dj-jimmy on 28-01-2008 @ 17:39:03 (52%)
skyline643    posted on 28-01-2008 21:36
Nee, als mixer blijf ik bij de AC-6. Dat ben ik 100% zeker. Ik zoek alleen nog een tabletop die meest geschikt is en ook liefst in het rijtje van mijn zwartkleurige gear past Happy, laughing
skyline643    posted on 31-01-2008 20:34
Ik raak er nog steeds niet aan uit...
- RMP-2
- CDJ-800mkII (grijs... Unhappy)
- CDJ-1000mkIII
- DN-S5000 (enkele shops hebben hem nog nieuw en deze geniet eigenlijk mijn voorkeur samen met de CDJ-800mkII)
D-wan    posted on 31-01-2008 22:13
Poster: skyline643
Ik raak er nog steeds niet aan uit...
- RMP-2
- CDJ-800mkII (grijs... Unhappy)
- CDJ-1000mkIII
- DN-S5000 (enkele shops hebben hem nog nieuw en deze geniet eigenlijk mijn voorkeur samen met de CDJ-800mkII)

Tweedehands is uitgesloten ?
Waarom anders niet de CDJ 1000 (mk2) ? Perfect materiaal waar je jaren plezier van hebt... en ze zijn ook nog 's zwart Cry
MickeyHouse    posted on 31-01-2008 23:16
Als je budget het toelaat, en je gaat functies van de cdj1000 echt gebruiken (SD,hot loops/cue's etc.) waarom niet? Vind ook dat de 1000's er echt f*king moooi uit zien:D
Aan de andere kant, heb al een paar keer een cdj-400 mogen testen en ik vind het echt een pracht van een speler, zeker de prijsWinking my eye je zet ze neer, ipod of whatever erop, en je hebt 10.000 nummers in een keer:D

Heb zelf nooit iets met een 800 gedaan, maar van wat ik gelezen heb is dit een prima speler, een 1000 met wat minder functiesWinking my eye
User edit by MickeyHouse on 31-01-2008 @ 23:17:08 (13%)
Adrien1989    posted on 31-01-2008 23:23
Mocht je er toch nog voor kiezen om een andere mixert te nemen, kijk dan ook eens rond naar Dateq Appollo en LPM 7.3. Beiden zat ingangen voor jouw setjeHappy, laughing.  De Appolo heeft een crossfader, de LPM heeft weer wat meer ingangen. Mocht je ooit nog eens een effectebox aanschaffen, op de Apollo werkt die via kanaal 1 en 2, op de LPM kan je door middel van jumpers in de mixer kanalen toewijzen aan effecten aparatuur. Verder heb je ook nog de GMP8.3, die heeft een kanaaltje meer, maar kost ook heel wat meer en die heeft een aux voor elk kanaal. Hoop dat je er nog wat aan hebt.
Jer    posted on 01-02-2008 08:16
Poster: Adrien1989
 op de LPM kan je door middel van jumpers in de mixer kanalen toewijzen

Jumpers wat moet ik me daar bij voorstellen? Gewoon send return?
User edit by Jer on 01-02-2008 @ 08:18:07 (18%)
Adrien1989    posted on 01-02-2008 10:52
Nee, dat zit niet voorop de kast, maar de appollo die zend standaart een signaal van 1 en 2 naar de send uitgang, dat kan je niet wijziggen voorzover ik weet. Op de LMP is dit hetzelfde verhaal, alleen je kan de deckplate eraf halen en dan kan je in de mixer een soort dingen, dat heten jumpers omzetten, zodat bijvoorbeeld 3 of 4 of allemaal, wat je wilt rechtstreeks na de senduitgang gaan. Er is dus wel een send en return aanwezig, maar niet op die manier zoals op wat jij gewend ben op een nuo 5. Of je wel of niet het signaal van de return laat horen bepaal je dus doormiddel van de return volume knop zegmaar. Je kan alleen niet met een druk op een knop een kanaal toewijzen. Weer een lekker wazig berichtje van mij:P. Op de site van dateq kan je het ook allemaal geillustreerd terug vinden in de gebruiksaanwijzingen van de mixers die in pdf formaat te openen zijn.
skyline643    posted on 01-02-2008 15:10
Wijziging van mixer komt er niet, toch bedankt voor de info. Ik ga voor de Ecler AC-6. Qua geluid kan hier geen enkele 19" mixer aan tippen (of ze liggen buiten mijn budget). Voor die prijs heb ik alles: 6 kanalen, VOLLEDIGE send/return, kortere faders, 2 VU's en hij is mooi zwart :D
En als tabletop lijk ik er ook uit te komen. Waarschijnlijk de Denon DN-HS5500 met cd-rom drive of heel misschien de CDJ-1000, maar dat is iets voor na de zomer.
yogum    posted on 01-02-2008 18:11
Jog op CDJ-400 valt best mee hoor! Ik dacht het eerst ook, maar na een tijdje draaien voelt het toch wel goed. Heel relaxte spelers, en vooral niet zo duur! (nou oke, wel duur, maar vergeleken met de CDJ-1000... :P)
LaMalediction    posted on 01-02-2008 18:59
Technics TT's, weet alleen nog niet welke
en een Pioneer DJM 800
Adrien1989    posted on 02-02-2008 01:27
LaMalediction:
Ben je wel helemaal wakker?:P.

@Skyline:
Graag gedaan hor:P. Als je korte faders wilt is Dateq zowieso niets voor jouw:P.
Jer    posted on 02-02-2008 08:25
Poster: Adrien1989
Nee, dat zit niet voorop de kast, maar de appollo die zend standaart een signaal van 1 en 2 naar de send uitgang, dat kan je niet wijziggen voorzover ik weet. Op de LMP is dit hetzelfde verhaal, alleen je kan de deckplate eraf halen en dan kan je in de mixer een soort dingen, dat heten jumpers omzetten, zodat bijvoorbeeld 3 of 4 of allemaal, wat je wilt rechtstreeks na de senduitgang gaan. Er is dus wel een send en return aanwezig, maar niet op die manier zoals op wat jij gewend ben op een nuo 5. Of je wel of niet het signaal van de return laat horen bepaal je dus doormiddel van de return volume knop zegmaar. Je kan alleen niet met een druk op een knop een kanaal toewijzen. Weer een lekker wazig berichtje van mij:P. Op de site van dateq kan je het ook allemaal geillustreerd terug vinden in de gebruiksaanwijzingen van de mixers die in pdf formaat te openen zijn.

Maar ik snap hem wel hoor bedankt, alleen lijkt mij heel erg vervelend werken, geef mij maar de send knopjes op me nuoCry
Adrien1989    posted on 02-02-2008 12:18
Naja het is in dit geval ook iets wat je van te voren instelt, wel een stuk minder praktisch, m'n knoppen op m'n Vibe zijn toch wel makkelijker. Op de LPM en Appolo zit de send en return er ook meer voor de microfoon he. Je kan het op de LPM ook zo instellen dat hij alleen maar send als het kanaal aan een mic is toegewezen.
User edit by Adrien1989 on 02-02-2008 @ 12:19:04 (3%)
Burton206    posted on 03-02-2008 11:17
als je zoveel kanalen nodig hebt zou ik voor een Dateq LPM 7.3 gaan
maarja....... wat is je budget?
A-flex    posted on 03-02-2008 11:40
Ik ben nog niet zeker. Of een nieuwe versterker een crown of qsc of een synq. bij deze merken hebben ze een versterker binnen het buget van 600€/700€. of een cdj 800 mk2/mk1 of een 2de hands 1000 mk2.
skyline643    posted on 03-02-2008 17:20
Poster: Burton206
als je zoveel kanalen nodig hebt zou ik voor een Dateq LPM 7.3 gaan
maarja....... wat is je budget?

De Dateq kost ongeveer evenveel als die Ecler AC-6, en als ik Dateq neem kan ik net zo goed Rodec nemen... De Ecler AC-6 wordt blijkbaar een beetje onderschat... Dit is echt wel een topmixer! Ik heb hem zelfs open gezien en hij is vanbinnen heel wat fijner afgewerkt dan Rodec. Faders zijn dezelfde als bij Rodec en ook onder een hoek gemonteerd tegen water, as, stof, bier, en noem maar op. De bovenplaat is van een speciaal soort aluminium, het geluid klinkt echt super, toonregeling is 100% perfect en zo zijn er nog dingen. Qua kanalen heb ik genoeg aan de AC-6, 6 is voldoende + per kanaal zijn er 3 ingangen. De mixer heeft 2 VU's en volledige send/return zoals ik al zei. Ik twijfel niet meer, die Ecler kan gewoon meer en voor thuisgebruik is dit meer dan voldoende. Ik ga er niet mee op pad, dusja. Ecler all the way :D

This is an old Topic

No new postings for 6.221 days.
 Post CommentThat would be 207.4 months
or a whopping 17 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

72 Users online: 26 Guests (46 Unknown)
Pages generated today : 7.015
Most visitors online this month : 248
Lifetime Pageviews since 2003 : 234.772.921