Nieuw --> Jobe!
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Jobe    posted on 28-12-2007 18:20
Hey,

Nou ik zit hier inmiddels alweer een week of iets langer dus ik dacht laat ik mij maar even voorstellen!
Mijn naam is Jordy Beekman. Jobe is eigenlijk een soort afkorting van mijn naam: 'Neem de eerse 2 lettes van mijn voor en achternaam en je hebt het.'

Toen ik 12 was kreeg ik een eerste discolamp en van het een komt het ander en nu ben ik al een redelijke tijd aan het DJen.?Eerst met een vriend een drive-in, maar die stopte er mee omdat hij een scooter wou. Jammergenoeg moet ik het doen, met een goedkope mixer (Velleman Promix 300)?en 2 dvd spelers, dus ik ben van plan om binnenkort nieuwe gear aan te schaffen. Ben al druk op zoek. 2 Pioneerspelers?gaan het worden(400 of 800, ik heb echt geen idee welke ik moet nemen :s. Wat is jullie keus en welke zouden jullie mij aanraden en waarom?) en een nieuw mengpaneel (Reloop RMX-40 DSP).

Stijlen gaan een beetje richting de trance/house/electro/progressive, maar ook all-round DJ af en toe.

Voor vragen stuur ff een pm!

Groeten,

Jordy - Jobe
User edit by Jobe on 24-10-2010 @ 13:47:41 (46%)

What do you think about Nieuw --> Jobe! ??

Vote :   

donkey    posted on 28-12-2007 18:23
welkom hier Cry ik zou ook niet kunnen kiezen tussen een cdj 400 en 800, maar de mixer is iig een goede keus Winking my eye, heb hem ook, alleen de usb versie Cry, veel plezier ng hier op djrCry
Maniax
djjw    posted on 28-12-2007 18:24
Welkom:P
Max-E    posted on 28-12-2007 20:50

welkom, mixer is denk ik de beste keus.. voor die prijsklasse tenminste.. Maar waarom wilt iedereen meteen pioneer? tis gwn duurder en als je toch nog geen dj bent die elke donderdag t/m zaterdag in n club/uitgaansgelegenheid draait.. maar tussen de 400 en de 800 zou ik 400 nemen is goed-koper

Renzis    posted on 28-12-2007 21:18
He man
Welkom hier.
Je hebt mooie plannen voor de toekomst, succes ermee, we zien wel een foto verschijnen zodra je setje er isWinking my eye
Blijf lekker draaien.

Have a good time here
Yorick    posted on 28-12-2007 21:36
Hey leuk dat je hier op de site ben bij gekomen! CDJ 400 schijnt een zeer goede keus te zijn!Winking my eye

Grtjs Yor
Wout-r    posted on 28-12-2007 21:42
Welkom! :D
remixer    posted on 28-12-2007 23:36
welkom @ DJR
Winston    posted on 28-12-2007 23:49
NIce intro Jobe. Welkom.
Tic Toc
Jer    posted on 29-12-2007 08:19
welkom @ dj resource

Allebei een goede keus de cdj 400/800 ik had dezelfde keus ik ben voor de 400 gegaan perfect voor thuis. 
MissSalem    posted on 29-12-2007 09:04
Welkom Jobe. Hopelijk heb je het hier naar je zin. Happy, laughing

Dit kan misschien helpen bij het maken van je keus:
-> Site van Pioneer België
-> Nederlands
-> DJ-producten
-> DJ DVD/CD-speler
-> CDJ-400 en 800 aanklikken
-> Klikken op "Vergelijk"

Het vergelijkt de CDJ-400 met de CDJ-800 en zo zie je de verschillen en gelijkenissen. Enkel de prijs staat er niet bij, geloof ik, wat ik jammer vind... Want uiteindelijk kan ook dat een doorslag geven bij het maken van een keuze cd-speler. Maar ook prijzen zijn ergens wel op DJR terug te vinden, hoor. Happy, laughing

Hopelijk ben je er wat mee. Veel succes met je toekomstplannen!
User edit by MissSalem on 29-12-2007 @ 09:08:14 (34%)
Jobe    posted on 29-12-2007 11:41
@ oMaxoNL

Waarom iedereen meteen pioneer wil weet ik niet. Je hebt misschien wel gelijk dat je niet veel in een club draait, maar als je veel thuis oefent wil je later misschien weer upgraden. Dan koop ik liever in een keer iets goeds dan eerst een keer iets van middelmatige kwaliteit en dan pas van goede kwaliteit.

@ MissSalem

Ik heb even gekeken en vergeleken, maar zoveel verschilt er niet tussen. Het maakt de keus voor mij niet makkelijker:D haha... maar toch bedankt

Ik denk dat ik binnenkort weer even naar RJShop ga of naar Kampen, om ze allebei even te testen. En welke het fijnste is, neem ik dan denk ik.

Maar aan de andere kant denk ik, is dat grote Jog wheel, met dislay in het midden echt nodig? Je went immers vast wel aan dat kleine Jog... En het scheelt een boel geld.

Vragen, vragen, vragen:P

In Januari hoop ik m'n gear te hebben!Happy, laughing Dus ik moet maar snel een keuze maken:P
MissSalem    posted on 29-12-2007 12:34
Poster: Jobe
@ MissSalem

Ik heb even gekeken en vergeleken, maar zoveel verschilt er niet tussen. Het maakt de keus voor mij niet makkelijker:D haha... maar toch bedankt

Ik denk dat ik binnenkort weer even naar RJShop ga of naar Kampen, om ze allebei even te testen. En welke het fijnste is, neem ik dan denk ik.

Maar aan de andere kant denk ik, is dat grote Jog wheel, met dislay in het midden echt nodig? Je went immers vast wel aan dat kleine Jog... En het scheelt een boel geld.

Vragen, vragen, vragen:P

In Januari hoop ik m'n gear te hebben!Happy, laughing Dus ik moet maar snel een keuze maken:P

Je kan ze inderdaad best eens zelf gaan testen en dan de keuze maken als je in de winkel staat.

Hoe dan ook, ik vraag me af, als er niet zo veel verschil is, zoals je zegt, tussen de 400 en de 800... Is het dan niet enigzinds verstandiger om de 400 te nemen en de rest van het geld dat je anders aan de 800 zou gegeven hebben, te investeren in iets anders: mixer, cd's, andere toestanden...
Het is maar een mening of zelfs een vraag...

Dan is de vraag dan weer of je verwachtingen voldaan zijn met de CDJ-400, als ik zie dat je al een paar keer mogen optreden hebt, her en der.

Persoonlijk denk ik dat die kleinere jog iets is om aan te wennen. Het display in het midden daarentegen, daar kan ik nog niets over zeggen. Zelf begin ik maar te draaien in februari met 2x de CDJ-400 en een DJM-400.

Vraag eens wat de verkoper je aanraadt. In mijn geval was dat de CDJ-400, met de DJM-400, zoals gezegd. Ben naar een verkooppunt van Pioneer geweest en blijkt dat dat een gereputeerde winkel is met een DJ die al meer dan 11 jaar draait als verkoper. Die kon me dus vanalles vertellen over het vak en de toestellen, en was er ook niet geïnteresseerd om me het duurste aan te wrijven. Eerst dacht ik aan de Pioneer HDJ-1000 als hoofdtelefoon te gebruiken, tot hij mij laten zien heeft waarom ik die beter niet neem en beter voor de Sennheiser D-25 ga. Voor- en nadelen.
Toffe ervaring moet ik zeggen en zeer leerzaam. Zeker doen!
Jobe    posted on 29-12-2007 15:37

quote:

Hoe dan ook, ik vraag me af, als er niet zo veel verschil is, zoals je zegt, tussen de 400 en de 800... Is het dan niet enigzinds verstandiger om de 400 te nemen en de rest van het geld dat je anders aan de 800 zou gegeven hebben, te investeren in iets anders: mixer, cd's, andere toestanden...
Het is maar een mening of zelfs een vraag.

Ja, daar heb ik dus ook al aan gedacht. Al een paar winkels gebeld en mensen gevraagd en zeiden dat de 800 ongeveer gelijk was aan de 400. Maar sommige zweren ook weer bij de 800... Dat maakt het ook weer lastiger!

quote:

Dan is de vraag dan weer of je verwachtingen voldaan zijn met de CDJ-400, als ik zie dat je al een paar keer mogen optreden hebt, her en der.

Persoonlijk denk ik dat die kleinere jog iets is om aan te wennen. Het display in het midden daarentegen, daar kan ik nog niets over zeggen. Zelf begin ik maar te draaien in februari met 2x de CDJ-400 en een DJM-400.

Of m'n volwachtingen voldaan zijn? Nou denk dat het wel 10 x beter is als dat ik nu heb. Kan nu niet pitchen, niet precies cue'en, want tja ik heb 2 dvd-spelers en ik maakte nog eens gebruik van BPM Studio (Daar kan het echter wel mee natuurlijk)

En over dat Jog Wheel... Persoonlijk denk ik ook dat het iets is om aan te wennen. Maar je hoort ook weer veel goede verhalen over het display in het midden van het Jog Wheel. Maar zal je daar nu echt veel op letten? Een goed gehoor doet toch ook wonderen?

quote:

Vraag eens wat de verkoper je aanraadt. In mijn geval was dat de CDJ-400, met de DJM-400, zoals gezegd. Ben naar een verkooppunt van Pioneer geweest en blijkt dat dat een gereputeerde winkel is met een DJ die al meer dan 11 jaar draait als verkoper. Die kon me dus vanalles vertellen over het vak en de toestellen, en was er ook niet geïnteresseerd om me het duurste aan te wrijven. Eerst dacht ik aan de Pioneer HDJ-1000 als hoofdtelefoon te gebruiken, tot hij mij laten zien heeft waarom ik die beter niet neem en beter voor de Sennheiser D-25 ga. Voor- en nadelen.
Toffe ervaring moet ik zeggen en zeer leerzaam. Zeker doen!

Ik ben dus ook naar een Winkel geweest en heb eens rond gebeld en vele verkoopers raden mij de 400 aan. Aan de ene kant omdat ik hem misschien voor drive-in ga gebruiken en dan een usb functie heel handig is, en aan de andere kant omdat hij zoveel kan. Vele zouden zelf ook voor de 400 gaan (de 1000 dan wel buiten beschouwing gelaten waarschijnlijk) en als ik vroeg als hun moesten kiezen tussen de 400/800 zouden hun voor de 400 gaan: "voor z'n functionaliteit." Echter hier lees je weer veel DJ's die dus zweren bij de 800...

En dan nog: De effecten op de 400, aan de ene kant leuk.. maar aan de andere kant ik ga ook een nieuw mengpaneel halen (Waarschijnlijk Reloop RMX-40 Blackfire DSP/USB bij 400, en bij de 800 Reloop RMX-40 DSP, vanwege z'n prijsverschil en de kleur. Zo copmenseer je de prijsen weer een beetje eh)
Dan heb je dus de effecten dubbelop en waarschijnlijk ga je ze dan toch alleen maar gebruiken vanaf het mengpaneel, dus dan zijn die effecten weer niet echt nuttig! Althans zo zie ik dat... Of zie ik dat verkeerd

Tja prijsverschil is er natuurlijk weldegelijk. Maar ik geef liever iets meer geld uit voor iets goeds, dan 2 x voor iets middelmatig en iets goeds! Niet dan?!:D

MissSalem    posted on 29-12-2007 17:47
Poster: Jobe
Ja, daar heb ik dus ook al aan gedacht. Al een paar winkels gebeld en mensen gevraagd en zeiden dat de 800 ongeveer gelijk was aan de 400. Maar sommige zweren ook weer bij de 800... Dat maakt het ook weer lastiger!

Of m'n volwachtingen voldaan zijn? Nou denk dat het wel 10 x beter is als dat ik nu heb. Kan nu niet pitchen, niet precies cue'en, want tja ik heb 2 dvd-spelers en ik maakte nog eens gebruik van BPM Studio (Daar kan het echter wel mee natuurlijk)

Als alles met een 400 al zoveel beter is, is het dan zozeer nodig om rap een 800 te willen? Ik vind dat het ook afhangt van het budget dat je eraan wilt besteden... Moet zeggen, Pioneer is sowieso al geen brol... Gaat lang mee, mag je heel veel van verwachten, weinig problemen mee, ook.
Als je het mij vraagt, kan de CDJ-400 alles wat je momenteel nodig hebt.

En over dat Jog Wheel... Persoonlijk denk ik ook dat het iets is om aan te wennen. Maar je hoort ook weer veel goede verhalen over het display in het midden van het Jog Wheel. Maar zal je daar nu echt veel op letten? Een goed gehoor doet toch ook wonderen?

Ga ik volledig mee akkoord. Misschien is het inderdaad wat overbodige luxe... Voor mezelf zal ik toch vragen om de zowel de 400, de 800 en de 1000 te testen in de winkel. Enkel al was het om te weten hoe het voelt, hoe anders het is of om te weten wat nu beter bij me past. Kan je eventueel ook doen. Eerst even heel de zaak proberen voor je iets koopt (hihi!).

Ik ben dus ook naar een Winkel geweest en heb eens rond gebeld en vele verkoopers raden mij de 400 aan. Aan de ene kant omdat ik hem misschien voor drive-in ga gebruiken en dan een usb functie heel handig is, en aan de andere kant omdat hij zoveel kan. Vele zouden zelf ook voor de 400 gaan (de 1000 dan wel buiten beschouwing gelaten waarschijnlijk) en als ik vroeg als hun moesten kiezen tussen de 400/800 zouden hun voor de 400 gaan: "voor z'n functionaliteit." Echter hier lees je weer veel DJ's die dus zweren bij de 800...

Met alle respect voor iedereen... maar ik denk dat je beter af gaat op wat de verkopers zeggen. Niet kwaad bedoeld, maar dat zijn meestal de mensen die het goed met je voorhebben als klant en écht weten waarover ze bezig zijn. Ik wil geen partij trekken voor de 400 aangezien dat mijn voorkeur heeft op dit moment, maar ik zeg maar dat het volgens mij beter is om naar iemand te luisteren die al zovele jaren in het vak zit.

En dan nog: De effecten op de 400, aan de ene kant leuk.. maar aan de andere kant ik ga ook een nieuw mengpaneel halen (Waarschijnlijk Reloop RMX-40 Blackfire DSP/USB bij 400, en bij de 800 Reloop RMX-40 DSP, vanwege z'n prijsverschil en de kleur. Zo copmenseer je de prijsen weer een beetje eh)
Dan heb je dus de effecten dubbelop en waarschijnlijk ga je ze dan toch alleen maar gebruiken vanaf het mengpaneel, dus dan zijn die effecten weer niet echt nuttig! Althans zo zie ik dat... Of zie ik dat verkeerd

Tja prijsverschil is er natuurlijk weldegelijk. Maar ik geef liever iets meer geld uit voor iets goeds, dan 2 x voor iets middelmatig en iets goeds! Niet dan?!:D

Zoals ik zei: Pioneer is iets dat goed meegaat. Ik zou liever mijn geld steken in kwaliteit dan in kwantiteit, snap je. Natuurlijk moet je rekening houden met je eigen keuzes en doeleinden.

This is an old Topic

No new postings for 6.289 days.
 Post CommentThat would be 209.6 months
or a whopping 17.2 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

87 Users online: 3 Guests (84 Unknown)
Pages generated today : 14.945
Most visitors online this month : 482
Lifetime Pageviews since 2003 : 236.156.121