Poster: A-flexIk heb een tsx - 10 van jb systems ma ik denk dat der iets met de tweeter scheelt
Zou kunnen zijn dat de spreekspoel vrbrand is. Weet niet wat voor box je het over hebt natuurlijk.
Poster: A-flexwa bedoelt ge met clippen want aan men versterker was niks optemerken
Alleen maar hoge tonen zonder bas is volgensmij wel de woofer en was je versterker aan het clippen toen??
Poster: A-flexja men broer zag dat die lampkes bij Clip----Protect begonnen te branden
ook geen rode lampkes da begonne te pinken? of het geluid dat begon te vervormen voor da bas weg was?
Poster: A-flexja dus ik denk dat de box kapot is
Mmmh en de woofer geeft nu geen bas meer?
Clippen betekend dat je versterker een signaal binnen krijgt wat meer dan 0 dB is. En als een versterker vol open staat en je stuurt er een signaal van 0 dB in dan geeft hij maximale output. Als je er dus meer dan 0 dB instuurt dan vraag je aan die versterker of hij meer dan het maximale aan output wilt geven. Beetje logisch nadenken laat inzien dat dit natuurlijk een probleem is...
Een gevolg van het clippen is dat je signaal ook nog eens gaat vervormen en meer op blokspanning gaat lijken, iets waar filters en vooral tweaters niet erg goed tegen kunnen. Die ook Wikipedia.
Poster: A-flexwelke raad gij aan
probeer eens een andere box op je versterker. Maar ik denk eerder dat het je box is hoor.
Poster: A-flexGwn dezelfde versterker (vx-400) en bedrag nie te duur want men broer betaald die dus zoiets rond de 90.Ma eigenlijk kan ik ook gwn een vervang stuk kopen
ah ok maar hoeveel mogen ze kosten ?? en welke versterker ga je er op steken??
Poster: A-flexik kom net van de winkel 15€ dus da valt mee
ja hoor
gewoon de woofer er uithalen en ermee naar de winkel gaan en vragen of je net de zelfde daar kan bestellen. Denk dat voor dit soort boxen maar 30€ is ofzo