Leuke OEM met touch-sensitive Jog + Vinylmode
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

-Richard-    posted on 27-12-2007 16:55
Hey mensen,
Een vraagje voor degenen die f zijn uitgerust van de feestjes met deze dagen.
Zoals sommigen misschien reeds weten, ben ik nog niet zo lang aktief met mixen , en enige tijd geleden een setje BST Cleving 200 OEM bakkies gekocht.Leuke spelertjes, maar, nu ik toch ff ermee 'draai' mis ik één en ander. Met name, een wat natuurlijkere Jogwheel, en de alom bekende Vinyl(soms scratch genoemd)-mode. Gewoon, om bijvoorbeeld een backspin te kunnen geven, en, ipv een CUE door stutter op te zoeken, de vinyl-manier toe te kunnen passen, dus rond te spinnen door de HP luisterend tot het punt dat ik bedoel van de track, en dan dáár mijn CUE punt te kunnen opzoeken. Liefst, voor 'n goede combinatie met ook nog de Bend functie denk ik een touch sensitive, maar miss niet noodzakelijk. Voor de rest is het dus niet de bedoeling een CDJ 800mk2 aan te schaffen(helaas vanwege geldboompje Cry), maar wat mij betreft een leuke OEM, met wel wat meer functies en die toch redelijk degelijk is. Tevens wat effectjes enzo, gewoon een stapje hoger zeg maar. Ik ben al uitgebreid naar info aan het zoeken geweest maar vindt weer eens té veel, dus...kunnen jullie mij uit de brand helpen en wat goeie opties noemen!?

What do you think about Leuke OEM met touch-sensitive Jog + Vinylmode ??

Vote :   

Max-E    posted on 27-12-2007 17:09
stanton heeft 2 nette cd-spelertjesWinking my eye volgens mij kunenn ze allebei die scratsch mode hebben en tis goedkoper dan CDJ-200 dacht ik, meer voor minderWinking my eye voor de rest kan ik je neit zoveel helpen, draai zelf met vinyl(ook n mogelijkheid he, haha:P)
Sandr    posted on 27-12-2007 19:00
Misschien is de Reloop rmp 1 of 2 wat voor je..?

Jog die lijkt op de jog van de pioneer cdj 800 en heb er veel goede verhalen over gehoord..
Play that funky music white boy....
-Richard-    posted on 27-12-2007 19:23
Stanton 314 ?
ennuh...Hm..Die Reloop is wel een erg mooie speler in mijn ogen..
Max-E    posted on 27-12-2007 19:28
Poster: focus
Stanton 314 ?
ennuh...Hm..Die Reloop is wel een erg mooie speler in mijn ogen..

ja of de 313? volgens mij was dr n firmware update zodat je kon scratchen? 350 euroknallers volgens mij en je hebt dr een?
Jobe    posted on 27-12-2007 19:38
Poster: Sandr
Misschien is de Reloop rmp 1 of 2 wat voor je..?

Jog die lijkt op de jog van de pioneer cdj 800 en heb er veel goede verhalen over gehoord..

Lijkt? Ik heb ooit eens gelezen dat de inkepingen even groot waren, en het jog in doorsnede ook even groot was, oftewel bijna een exacte kopie ervan van de 800/1000. (Zal wel niet helemaal hetzelfde zijn)
-Richard-    posted on 29-12-2007 15:32
Maar de stanton of reloops zijn in dit geval dus beste opties denken jullie begrijp ik :D?
Renzis    posted on 29-12-2007 15:48
Dat hangt sterk van je budget af heaWinking my eye

Cdj200's zijn wat dat betreft hele mooie, reloops persoonlijk nog mooier.
-Richard-    posted on 29-12-2007 16:04
maar de 200's hebben toch geen vinyl mode Cry ?
TouRRe    posted on 29-12-2007 18:42
Nrml heeft de reloop 1 ook geen vinyl mode.
http://www.aboutdj.nl/forum/viewtopic.php?id=792&p=2

Grtz
Max-E    posted on 30-12-2007 12:50
ik zou voor de 313, of als je t echt wilt(om flink wat euroknallers dr doorheen te werken) voor n 314(meer effecten, meer sampels dacht ik en zoiezo scratch.. weetniet hoe dat updaten werkt..) ik denk dat je de 313 n beetje kan vergelijken met n goeie 200/Misschien 400 en de 314 kan vergelijken met de 800.. alleen minder duur en (vind ik) n mooier design dan dat je n 800 koopt.. pioneer is in mijn ogen alleen aan te bevelen als je flink geld hebt en je al jaren draait..
-Richard-    posted on 30-12-2007 13:47
Wat doet de jog van de 313 dan zonder updates. Of de RMP-1 bijvoorbeeld.  maar waarom dan de two-part touchsensitive jog :S ? Vanwege welke functies??
User edit by -Richard- on 30-12-2007 @ 14:09:03 (56%)
-Richard-    posted on 30-12-2007 15:23
Wat ik dus eigenlijk bedoel, dat de speler in staat moet zijn een (cue)punt op te zoeken in een track, zoals vinyl met de jog , en niet zoals ik nu moet doen 'doorspoelen' en door stutter met de jog het frame opzoeken om daar vervolgens een cue punt neer te zetten. Is bijvoorbeeld de cdj 200 nu wel of niet instaat dit te doen ? ik weet dat de 800 het wel kan, maar ondanks veel zoeken is het me vooralsnog onduidelijk of de 200 dit el kan, gezien het niet altijd vinylmode genoemd lijkt te worden ??

Dus wat hier : http://nl.youtube.com/watch?v=NELucBiSva8
gebeurt tussen 2.20 en 2.30min van dit filmpje. Dat zoek ik in een spelertje.
Jongens, bedankt voor de suggesties vast!!!
User edit by -Richard- on 30-12-2007 @ 15:42:43 (36%)
Winston    posted on 30-12-2007 16:32
De CDJ-200 valt uit als je in vynil mode wil werken.

De C.313 en RMP-1 hebben origineel geen vynil mode. Twee-delig jog is eigenlijk inderdaad overbodig.

De software update maakt dat de C.313 uitsluitend in vynil mode kan werken. Cd mode stutter is dan niet meer mogelijk met het jog, alleen nog met de knopjes. Zal dat nog even natrekken, maar als je niks meer van me hoort is het zo.
Tic Toc
Max-E    posted on 30-12-2007 17:10
ja als je dat leest zou ik voor de stanton c.314 gaan of de rmp-2.. weet zelf niet veel over de rmp-2, nooit egt naar gezocht, maar dr hebben dr n paar op dit forum eentjeWinking my eye

maar de vinyl mode wordt ook wel scratch mode genoemd en nog n naam.. allemaal 1 en t zelfde ding om gwn n vinyl na te doen.. maja t klinkt toch nooit egt als vinyl...(klinkt wel redelijk drna, maar voor iemand die zelf met vinyl draait hoort hetWinking my eye)
User edit by Max-E on 30-12-2007 @ 17:13:08 (100%)
Winston    posted on 31-12-2007 14:04

De Stanton C.313 met de update maakt het tot een vynil mode player. De search knopjes zijn dan ook niet meer te gebruiken om in cd mode te zoeken naar een cue point. De enige functie waarvoor deze 2 knopjes te gebruiken zijn is dan fast search.

Vrij uniek dus. Alle players kunnen alleen in cd mode of beide, cd/vynil modes gelijk. Maar nooit uitsluitend vynil mode.

Als je zeker weet dat je geen stutter wil tijdens het cue-en is de C.313 de goedkoopste scratch jog oplossing die ik ken.

Maar geen onboard efx. Nadeeltje heh?

Tic Toc
Max-E    posted on 31-12-2007 16:20
nee, maar daarom zou ik gaan voor stanton c.314, in mijn ogen n OEM cd-speler met alles drop en eraan, net design(kleur zilver is in t echt lichtelijk metallik getintWinking my eyedit is bijna bij alle stanton designs zo..)
kost wel wat, maar dan heb je ook wat Winking my eye 

EDIT: Ik heb de 2 spelers met elkaar vergeleken en kwam tot de conclusie dat de stanton c.314 25 euro duurder is dan de reloop rmp-2, ikzelf vind als ik vergelijk hoe t design is met de knoppen, dat t n beetje op elkaar gepropt is op de reloop(alles boven t jogwheel) ikzelf vind het design van de stanton mooier, zoals bijvoorbeeld t jog wheel en de hoeken.. De allergrootste verschillen zitten m in t design, naar mijn mening en in t prijs verschil... Wat jij t mooiste vind moet je nemen denk ik, want voor 25 euro ga je niet de speler pakken die dan weer net minder uitziet, daar blijf je je aan irriteren:P
User edit by Max-E on 31-12-2007 @ 16:36:01 (100%)
-Richard-    posted on 01-01-2008 15:33
Oké zal de sites van de fabrikanten eens goed doorspitten. Daarnast zag ik ook dat de bekende OEM bakkies, van jb,citronic etc. soms ook uitgerust zijn met een scratchfunctie.werkt die dan ook zoals in bovenstaand filmpje of is dat weer anders ? en dan moet ik denk ik weer tijdens spelen van die mode af om met de jog te benden?

EDIT/
Vanaf djresource lees ik bij bijvoorbeeld de reloop rcd-900;
"...Naast de boven genoemde features hebben we ook nog de touch sensitive jog scratch functie. De bovenkant van de platter is nu aanraak gevoelig en bied je de mogelijkheid om er mee te scratchen. De zijkant van de platter blijft echter ten alle tijde fungeren als een non touch sensitve sectie van de platter en werkt eigenlijk als een pitch bend functie die de manuele correctie op de platter van een draaitafel na moet bootsen...."

dus mag ik dan daaruit opmaken dat de speler kan functioneren als wat ik in mijn cdj800-filmpje benadrukte?
User edit by -Richard- on 01-01-2008 @ 15:55:19 (100%)
Winston    posted on 01-01-2008 23:35
De andere "OEM" bakkies werken hetzelfde, maar ik zou daar niet naar kijken.

De C.314 heeft iets extra's nl. de sample sequence recorder. Daarmee kun je je zelfgemaakte samples opnemen en daarna automatisch afspelen in willekeurige volgorde en dus je eigen melodietjes maken zo goed en zo kwaad als dat kan.

Allemaal werken qua basis bediening (cue, search, pitchbend, play, pause) zoals de CDJ-1000/CDJ-800. Dus ook het pitch benden in vynil mode.
Tic Toc
-Richard-    posted on 01-01-2008 23:55
thx voor de info!Dat maakt de keuzemogelijkheid wel een stuk breder dan,wat die mogelijkheid betreft!
Max-E    posted on 02-01-2008 09:16

ja oke, maar je moet ook denken aan dingen zoals geluidskwaliteit, duurzaamheid en daarom raden we je eigenlijk de stanton c.314 aan.. kost wel evenveel als n CDJ-200, maar dan heb je wel iets wat gelijk komt aan n cdj-800 of misschien nog wel wat beter is..

ik denk zelf dat als je n jb-systems, citronic of wat dan ook gaat nemen, dat je daar spijt van krijgt van bijvoorbeeld de features die je gaat missenWinking my eye

T gene wat ik aan raad is de stanton c.314 Winking my eye

This is an old Topic

No new postings for 6.191 days.
 Post CommentThat would be 206.4 months
or a whopping 17 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

74 Users online: 8 Guests (66 Unknown)
Pages generated today : 18.383
Most visitors online this month : 236
Lifetime Pageviews since 2003 : 232.435.990