Lichten of
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Max-E    posted on 26-12-2007 11:06
Goeie dag mensen, tis kerstmis... heb weer geld:P Ik ben zelf aan t overwegen om 2 verschillende dingen te doen:
1) Lichten kopen voor bij de gear
2) Platen en concordes kopen(en misschien nog n DJ pro 2000)

het enige probleem is, ik weet niet veel van lichten af...
als ik lichten wil, en deze bepaalde vormen/effecten laat maken, wat heb ik dan allemaal nodig.. ik was rond aan t kijken bij winkels... en ik snap dr geen zak van. Dus je zou n DMX controller moeten kopen met lampen die op DMX werken? maar wat is dit precies:S kan iemand me aub helpen, alvast bedanktWinking my eye

What do you think about Lichten of ??

Vote :   

Ziax    posted on 26-12-2007 11:39
Ik zou eerst eens vermelden naar welke prijsklasse je wilt richten voor je lichten want hier kan je zover in gaan als je wil!

DMX controller is gwn een controller zodat je niet naar je lampen zelf moet lopen om ze van in stelling te veranderen (als het zulke lampen zijn)
Het dient dus gwn om de lichten aan te sturen, de controller verschilt wel van welke lampen je koopt. Een moving head ga je anders besturen dan gwn 4 lampen met een kleurfilter voor.
Max-E    posted on 26-12-2007 12:12
ow ok, maar als je bijvoorbeeld n moving head koopt en dus n stroboscoop, moet je dan 2 verschillende dmx controllers kopen?
ik weet nog niet welke prijsklasses, als ik voor de lampen ga maar ik denk dat ik met 1 of 2 stroboscoben wil beginnenHappy, laughing

EDIT: denk aan de strobescopen van geni, maar t slimste is dus met DMX? want anders heb je n extra wandelaar nodig voor n avond draaien?
User edit by Max-E on 26-12-2007 @ 12:13:14 (56%)
OneSixty    posted on 26-12-2007 13:47
normaal kun je al je dmx lampen mooi op 1 (redelijke)controller krijgen.

dan ga je dus met je dmx kabel uit je controller naar lamp 1, dan uit lamp 1 naar lamp 2 , dan uit 2 naar lamp 3....   you get the point , gewoon doorlussen dus.

en dan moet je dus de verschillende lampen een adres gaan geven , die verwijzen door naarknoppen op je paneel. zo kun je bvb je strobo aan het 5e knopje koppelen , als je daar dan op drukt kun je je strobo besturen.

zo , dat was even heel kort een beschrijving van hoe je verschillende lampen op je paneel kunt hebben.

about die strobo: als je eenmaal alles dmx gaat doen (grote aanrader) is dat zeker de juiste keuze.
dan kun je dus de snelheid van de flashes enzo gaan besturen zonder dat je nog een extra paneel (buiten je dmx paneel natuurlijk) nodig hebt. 
Max-E    posted on 26-12-2007 20:43
oow dat is wel mooi, dus als ik 2 strobe bijvoorbeeld wil kopen heb ik alleen voor de besturing n controller nodig? maar wat raad je aan? hoeveel "adressen" kan ik t best pakken? maar ik weet niet of ik voor de concorde's gaan of voor de lampen nu, iedergeval wel handig om te weten als ik toch voor concordes eerst gaHappy, laughing Want ze zullen dr tog OOIT hangen hier:P
Ziax    posted on 26-12-2007 21:25
Ja tuurlijk kun je ook verschillende controllers kopen maar ik ken een paar mensen die voor 4 lampen met kleurfilter voor een dmx controller kopen (omdat die er vaak bij vermeld staat in de boekjes) en die daarna nog lampen bijkopen met het gevolg dat ze ook een nieuwe controller mogen aanschaffen...
stevew    posted on 27-12-2007 08:08
Als ik gear aankoop geef ik toch altijd voorang aan geluids-apparatuur. Dat is toch belangrijker voor mij. Als ik moet kiezen tussen een moving head of iets anders dat daar wat staat te draaien of te flashen terwijl je krakende naalden op je TT's hebt en geen enkele goede (nieuwe) plaat meehebt of je laat die moving head vallen en je kiest voor perfect geluid door middel van goede naalden en je hebt goede platen om de hele avond te vullen.....dan is bij mij die keuze HEEL SNEL gemaakt hoor. En je publiek zal zich veel beter amuzeren door de 2é keuze te nemen zoals ik zou doen, neem dat maar van mij aan.  
Max-E    posted on 27-12-2007 17:06
ja, dat dacht ik ook, kwam vanmiddag in de plaatjeswinkel en heb ff de beest uitgehangen:P heb trouwens n originele druk van DJ E-Rick Time for the real shit(VIP 001!!) gevonden, best wel leuk:P(en ga me n Concorde DJ S kaufen) nee tis wel handig om te weten hoe alles werkt bedankt daarvoor, wist vantevoren niet veel drvanaf alleen t verschil tussen DMX en zonder DMX... over n tijd zullen de lampen wel komen(denk n jaartje ofsoWinking my eye)

iedergeval zeer veel dank voor t antwoorden mensenHappy, laughing

@ stevew, gebruik EN niet zoveel:P wordt knettergekxD

btw, heb stanton 500, klinkt wel goed kraakt niet ofso, maar wil van die geile concordes:P daarom wist ik t niet zekerWinking my eye
User edit by Max-E on 27-12-2007 @ 17:07:17 (22%)

This is an old Topic

No new postings for 5.633 days.
 Post CommentThat would be 187.8 months
or a whopping 15.4 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

62 Users online: 2 Guests (60 Unknown)
Pages generated today : 6.512
Most visitors online this month : 164
Lifetime Pageviews since 2003 : 210.857.599