Aankoop DJM600 - Trek me over de streep :) (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  LOCKED 

Arjan    posted on 08-05-2005 13:57
Ik zou graag jullie argumenten willen horen en me over de streep trekken om de aankoop van een DJM600 te doen. Sinds 1987 draai ik wekelijks (vrijdag + zaterdag) in 2 discotheken en daarnaast nog andere feestjes. Altijd op Dateq gedraaid GPM 8, LPM 7.2 enz. Thuis heb ik ook altijd Dateq gehad, mn laatste was een XTC. Sinds juni 2004 alles van Technics gekocht. 2 x SL-DZ1200, SH-MZ1210.
De reden: SH-MZ1210 heeft digitaal in en uit (en t staat mooi)
Maar goed, in de discotheken waar ik draai komen ook bekende gast dj's waarvan het boekingsbureau eist dat er een DJM600 staat en 2x CDJ1000/800.

We hadden laatst Danielle Mondello en ik moest de rest van de avond voor en na hem draaien... Ik kon echt niet wennen aan de DJM600.

1. Zeer gevoelige gain, 1 fractie staat ie te hard en 1 tikje teveel en hij klapt
eroverheen. En om elke plaat van te voren qua hardheid af te stellen op de Leds vind ik ook onbetrouwbaar... dat doe ik in de mix wel.

2. Kleur knoppen.. Low (groen) zie je slecht in het donker. Een paar keer mezelf vergist dat er gewoon geen kick kwam.. Oei - ff draaien..

3. De knoppen/faders zitten los. Een paar gehad dat ik op de grond moest zoeken naar de schuif. Volgens mij is het probleem bekend want je kan alles los bestellen wat eraan de bovenkant van de mixer zit.

4. Master schuif. Een paar keer gehad dak die per ongeluk naar beneden deed/omhoog. Achterop de mixer kun je master out met een schroef afstellen. Dus helemaal dicht en master op 10. Uhm.. Boven 0db geluid begint te vervormen.

5. Alles zit dicht bij elkaar.. Ja, kan niet anders denk ik. Die 4 knopjes naast master met de effecten..

6. Geen digitaal in en uit. Ik vind eigenlijk dat anno 2005 je in zo'n kwaliteits mixer en de overige producten die je hebt (cdj1000, cdj200) een digitaal in en uit moet hebben. Waarom zit er dan een digitale uitgang op de cdj's?

Ok?.. terug naar het begin .. gister mijn SL-DZ's verkocht en 2xCDJ1000's besteld.
Maar nu de mixer nog..
Ik twijfel nog.

File is Removed

The link to the Productions is probably dead and this topic is locked
User edit by Lead on 08-05-2005 @ 14:11:31 (2%)
Mod edit by DJResource on 00-00-0000 00:00 (1%)

What do you think about Aankoop DJM600 - Trek me over de streep :) ??

Vote :   

zalo    posted on 21-05-2008 01:06
simpel: met pioneer kan je nooit een slechte koop doen
robbeh    posted on 21-05-2008 15:00
waarom (afgezien van een relatief gunstige aanschafwaarde) een djm-600?!
Natuurlijk is dit qua lay-out een redelijk veel voorkomende mixer, maar deze mixer is (zeker wat betreft techniek en geluidskwaliteit) sterk verouderd!
Dus tenzij je 'm tweedehands voor een mooie prijs aan kunt schaffen zou ik persoonlijk zeggen zou ik lekker door sparen voor de toekomstigte standaard pio djm-800.
Deze is qua bouw- en geluidskwaliteiten stukken beter dan de 600 én deze is ongetwijfeld over 1 tot 2 jaar de "standaard" in clubs..
Voor het geld waar je nu een nieuwe djm-600 voor koopt zou ik persoonlijk een xone:42 voor kopen, maar mocht je echt voor de standaard willen gaan, spaar dan gewoon door voor een djm-800!
VmaX    posted on 21-05-2008 15:10
Poster: Lead

6. Digitaal in ?? De DJM-600 heeft als bouwjaar 1998, toen wisten ze echt nog niet wat digitaal in is. De digitale uitgang op de CDJs is voor de DJM-1000 Winking my eye

En de 800 Cry
To stay tuned, become a fan on my facebookpage
woudy    posted on 21-05-2008 15:13
Poster: robbeh
waarom (afgezien van een relatief gunstige aanschafwaarde) een djm-600?!
Natuurlijk is dit qua lay-out een redelijk veel voorkomende mixer, maar deze mixer is (zeker wat betreft techniek en geluidskwaliteit) sterk verouderd!
Dus tenzij je 'm tweedehands voor een mooie prijs aan kunt schaffen zou ik persoonlijk zeggen zou ik lekker door sparen voor de toekomstigte standaard pio djm-800.
Deze is qua bouw- en geluidskwaliteiten stukken beter dan de 600 én deze is ongetwijfeld over 1 tot 2 jaar de "standaard" in clubs..
Voor het geld waar je nu een nieuwe djm-600 voor koopt zou ik persoonlijk een xone:42 voor kopen, maar mocht je echt voor de standaard willen gaan, spaar dan gewoon door voor een djm-800!

Punt 1 : dit topic is al 3 jaar oud, de DJM 800 bestond nog niet toen ze over de DJM 600 zaten te discusseren.

Punt 2 : denk je niet dat de DJM 800 zo langzaamerhand niet al een beetje DE Club standaart is?..... zeg maar al een jaar lang:P
Flexii    posted on 21-05-2008 15:39
boh werkelijk ik had al zo'n gevoel dat het deze kant op zou gaan met dit topic, sommige van julie zouden echt eens wat beter moeten opletten voordat jullie een post doen, en ff een pagina terug kijken!

NIET MEER POSTEN IN DIT TOPIC HET IS AL DIK 3 JAAR OUD (2005), DUS ER IS ECHT GEEN ADVIES MEER NODIG!
underscore    posted on 21-05-2008 16:05
Mmm...

Waarom zo assertief? Lighten up Happy, laughing

Ik heb de eerste reply gedaan in deze topic sinds 3 jaar, ik had mss wel moeten bedenken dat't niet meer veel zou uitmaken. Maar ik vroeg me gewoon iets af ivm die logaritmische faders.

Laat de topic gewoon voor wat ze is & let's move on Thumbs Up
User edit by underscore on 21-05-2008 @ 16:06:15 (1%)
Xitrate    posted on 21-05-2008 16:08
Nou, eerlijk gezegt ben ik misschien wel van plan om een tweedehands DJM600 te kopen, dus voor mij komt het goed uit als dit topic open blijft :D
underscore    posted on 21-05-2008 16:13
LOL :D
robbeh    posted on 21-05-2008 17:09
Poster: Flexii
NIET MEER POSTEN IN DIT TOPIC HET IS AL DIK 3 JAAR OUD (2005), DUS ER IS ECHT GEEN ADVIES MEER NODIG!

first of all: geheel eens met underscore en doe even rustig man..

second of all: wellicht is het dan handig dat iemand dan ook actie onderneemt en het topic gewoon in aanmerking laat komen voor een slotje? in plaats van de ietwat onoplettende lezer te bombarderen met kritiek..

Kortom admin, wat mij betreft mag er een slotje op! (melding is gemaakt)

p.s. Xitrate, mocht je nog vragen hebben over het aanschaffen van een 2e hands mixer, zijn hier een heeeuleboel topics over en anders kun je altijd pm-en.
User edit by robbeh on 21-05-2008 @ 17:11:58 (4%)
Lead    posted on 21-05-2008 21:04
Jammer dat dit oude topic voor niets is gekicked...

Maar ja, we laten hem wel weer wegzakken en nu zonder kans op een kickje Winking my eye
Over de DJM-600 zijn topics genoeg....

Let the BASS be louder

Topic is Locked

This Topic is Closed/Locked, posting in this thread is no longer possible.

You can always Start a new Topic yourself or search for other topics about this subject.

55 Users online: 11 Guests (44 Unknown)
Pages generated today : 2.653
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.978.874