HELP!! Ik kan niet goed opnemen
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Sunrise8    posted on 15-12-2007 14:21
beste mede dj's.

sinds ik windows vista heb draai ik een stuk minder, en dat komt omdat zoals jullie weten ik maar 1 cdj heb ik zowiezo al minder draai, maar dan sluit ik me mixer op me pc aan en kan het alsnog. alleen nu ik vista heb en ik neem de set op, dan hoor je wat je over de koptleefoon hoor hoor je ook in de mixer vreschijnene, met de fader dicht he. en dit is heel irritant. mijn nieuwe geluidskaart doet het nog niet, de compatibility voor windows vista is er nog niet.

weet iemand hoe ik dit kan verhelpen en hoe ik dit anders dan kan doen, want ik vrees dat als mijn nieuwe geluidskaart het wel doet, ik hetzelfde probleem blijf houden. ik mix met 1 cdj en dan 1 deck op Virtual dj. met mixmeister heb ik hetzelfde gehad trouwens. mijn mixer is de djm 800.

graag comments Happy, laughing.
Music made me who i am

What do you think about HELP!! Ik kan niet goed opnemen ??

Vote :   

LSunicaXL    posted on 15-12-2007 15:14

De instellingen van VDJ staan ook allemaal goed?
Even voor de duidelijkheid, je hoort alleen bij het OPNEMEN van de mix je ''koptelefoon geluid'' er doorheen of ook als je gewoon aan het mixen bent zonder op te nemen? 

Sunrise8    posted on 15-12-2007 16:17
alle instellingen staan bij vdj zoals ze bij xp ook stonden en het wel goed deden. en jep ik hoor het alleen bij het opnemen, maar ik bedoel. tijdens het mixen hoor ik het ook niet, alleen wanneer ik de mix teruglusiter hoor ik het. heel raar. misschien dat er in xp een foutje zat maar dat nu in vista meer gefilterd is ofzoiets. ik heb trouwens wel een illegal versie. maar daar moet het niet aan liggen Happy, laughing
Music made me who i am
jannickv    posted on 15-12-2007 20:12
dus ff overlopen
er speelt een liedje op je cdj
er speelt een liedje op je pc
en deze gaan beiden naar je mixer en van je mixer terug naar dezelfde pc die het eene liedje afspeelt?
waar je het opneemt met ......?

klopt dit?
Sunrise8    posted on 15-12-2007 20:21

er speelt een liedje op mijn cdj ja. en dan luister ik over mijn hp naar het liedje op de pc. dan is die goed en zet ik de cue uit. dus dan hoor ik ook niks over mijn hp meer want cue staat uit, maardan hoor je in de mix het nr nog wel steeds of de cue knop nou wel of niet aanstaat.
deze gaan beide naar mijn mixer ja en dan gaat die van mijn mixer naar de pc en dan neemt die op met vdj zelf. en ook gaat het geluid via de master naar mijn boxen Happy, laughing.
of moet ik die in mijn pc doen?

dus ja dit klopt Happy, laughing

Music made me who i am
jannickv    posted on 15-12-2007 20:30
wat ik zou doen:
je doet gewoon wat je nu doet maar je neemt op met een ander programma
ik dacht dat audacity ook op vista werk
maak wel dat vdj niet door de boxen van je pc klinkt anders neemt audacity dit ook op
ik denk dat vdj opneemt wat hij afspeelt EN wat er binnenkomt
Sunrise8    posted on 15-12-2007 21:01
mm okee, maar audacity de demo kan maar tot een pebaald aantal minuten meen ik? 3 als het goed is.. of niet?  maar ik zal het is proberen en dan me boxen op me mixer aansluiten Happy, laughing. ik ben zondag avond weer thuis, dan laati k het jullie weten Happy, laughing heel erg bdankt jannick
Music made me who i am
the-melody    posted on 15-12-2007 21:05
audacity... demo?
Naar mijn weten is audacity gratis...
jannickv    posted on 15-12-2007 21:41
hier een direct linkje naar het voledig gratis programma audacity.
als je wilt opslaan als mp3 zal hij vragen naar "Lame mp3 encoder" welke je hier kan vinden

met veel plezier geholpen!!
ben altijd blij als ik eens iemand kan helpen!
hoop dat het lukt

grtz
jannick
Sunrise8    posted on 15-12-2007 23:59
erg bedankt jongens. ik zal het morgen avond gaan uittesten en dan kunnen jullie denk ik ook zo snel mogelijk een mooie mix van mij verwachten Happy, laughing 1000 maal dank :D (eiglijk stom dat ik er nooit zelf op ben gekomen om het via iets anders op te nemen) ik hoop dat het lukt
Music made me who i am
Rens    posted on 16-12-2007 16:21
En heb je in VDJ niet toevallig de instellingen voor het opnemen op "master + Mic" staan? Dan heb je dus beide kanalen.

This is an old Topic

No new postings for 6.116 days.
 Post CommentThat would be 203.9 months
or a whopping 16.8 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

78 Users online: 7 Guests (71 Unknown)
Pages generated today : 9.734
Most visitors online this month : 295
Lifetime Pageviews since 2003 : 228.796.480