Reloop RMP 2 VS Pioneer CDJ 400
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

J-Styler    posted on 11-12-2007 11:23
Welke van de twee zou jij kiezen? En motiveer waarom. En aub geen argumenten van kwaliteit is beter bij Pioneer. Ik wil wat meer argumenten horen op basis van de vormgeving functies etc.

What do you think about Reloop RMP 2 VS Pioneer CDJ 400 ??

Vote :   

Illusion    posted on 11-12-2007 11:33
Mwuah ik moet zeggen, de kwaliteit zal waarschijnlijk ook beter zijn.

Als ik moet kiezen qua model, zou ik toch voor de Pioneer gaan. Ik draai ook alleen maar met Pioneer CD-spelers, en de CDJ 400 zal een fijne toevoeging zijn tot mijn Dj Booth.

De RMP-2 is "Lelijk". Heeft de Jog Looks van de Pioneer CDJ 800 en 1000, maar moet wel goed zijn. Ik heb nooit echt met deze gedraait. Uit m'n eigen ideeen zal ik gewoon gaan voor de Pioneer. De look is beter, het is vertrouwd (waarmee ik bedoel dat ik het niet koop met twijfel of het goed is of niet) En ik weet zeker dat de effecten het goed doen. Het is allemaal een stukje vertrouwen die ik in Pioneer heb gekregen.

Ik denk toch dat de meeste mensen hier op het forum, voor Pioneer kiezen, omdat Pioneer gewoon goed en populair is. Een van de redenen waarom de mensen voor de RMP-2 gaan zou kunnen zijn, om iets nieuws uit te proberen, of dat hun budget niet hoog is voor het aanschaffen van Dj Gear. Of er zijn veel reloop Fans hier.

Maarjah, ik heb hem nooit geprobeert, en dus kan ik niet over de kwaliteit van Reloop spreken.
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
User edit by Illusion on 11-12-2007 @ 11:34:49 (2%)
PatrickBeuken    posted on 11-12-2007 11:34
Functies kun je zelf naast elkaar zetten, ook de prijs. Het uiterlijk is een kwestie van smaak, over kwaliteit wil je het niet hebben. Wat moeten wij dan nog doen?
User edit by PatrickBeuken on 11-12-2007 @ 11:35:41 (37%)
Illusion    posted on 11-12-2007 11:38
Persoonlijke meningen geven over de Looks waarschijnlijk, en misschien iets over Reloop of Pioneer.

Vind de topic niet echt aantrekkelijk. Misschien kun je vertellen waarom je dit wilt weten?
J-Styler    posted on 11-12-2007 11:42
Poster: PatrickBeuken
Functies kun je zelf naast elkaar zetten, ook de prijs. Het uiterlijk is een kwestie van smaak, over kwaliteit wil je het niet hebben. Wat moeten wij dan nog doen?

Ja je kan het ook zo stellen of je kan wat meer op de inhoud ingaan. Dat is aan jou. Ik vraag gewoon om argumenten. En ik zeg toch ook Ik wil wat meer argumenten horen op basis van de vormgeving functies etc.
Met de nadruk op etc. maar goed als jij het een zinloze discussie vind is dat jou goed recht.

Back on topic

User edit by J-Styler on 11-12-2007 @ 11:43:19 (6%)
Jorrit    posted on 11-12-2007 12:12

Muhaha, daar zou je je eens vies in kunnen vergissen. 

Hoe kan je dit nu al zeggen? 

omdat Pioneer gewoon goed en populair is

Dus is de CDJ-400 ook maar goed en populair? Drochreden, de CMX-3000 was ook geen dijk van een speler, maar hij kwam toch echt van Pioneer.

Ik zou beide toestellen eens naast elkaar zetten en ze testen, zonder de naar de merknaampjes te kijken. 
LSunicaXL    posted on 11-12-2007 12:56
Denk dat de CDJ-400 qua functies vele malen beter is dan de RMP-2, maar denk dat de RMP-2 weer wat lekkerder is qua grootte. (Tenminste vind ik, ik hou van grootCry)
Qua prijs vind ik ook de RMP-2 aantrekkelijker!!
En verder heb ik beetje het idee dat de platter net zo'n gammel ding is als die van de CDJ-200 maar dat is maar een indruk hoor!
JasperVC    posted on 11-12-2007 13:12
Poster: LSunicaXL
Denk dat de CDJ-400 qua functies vele malen beter is dan de RMP-2, maar denk dat de RMP-2 weer wat lekkerder is qua grootte. (Tenminste vind ik, ik hou van grootCry)
Qua prijs vind ik ook de RMP-2 aantrekkelijker!!
En verder heb ik beetje het idee dat de platter net zo'n gammel ding is als die van de CDJ-200 maar dat is maar een indruk hoor!

heb de cdj400 uitgestest en de platter is echt stevig !!
Ik vind de usb connectie een groot voordeel !!!
Switchon    posted on 11-12-2007 13:45
Poster: Illusion
omdat Pioneer gewoon populair is.

PreciesCry,
Dat is nou ook precies de reden waarom mensen dus maar voor Pioneer gaan i.p.v. Reloop bijvoorbeeld Winking my eye

Ikzelf vind de grote van de Jog van Reloop lekkerder dan de CDJ400, Heb op beide mogen proberen maar vind de Jog van de Pioneer gewoon niet lekker spelen, naar mijn eigen smaak te klein. De USB functie van de CDJ400 vind ik wel leuk maar zou ik meer gebruiken voor Acapellas mee te nemen op een sticky, Want om nou al mijn muziek mee te nemen op een USB stick is ook zo dom. Kom je daar aan al DJ met al je muziek in je broekzak op een USB sticky (Bij wijze van spreke), Dat vind ik de naam DJ niet eens meer waardCry
Jorrit    posted on 11-12-2007 13:51
 Kom je daar aan al DJ met al je muziek in je broekzak op een USB sticky (Bij wijze van spreke), Dat vind ik de naam DJ niet eens meer waardCry

Ja, dat zeiden de vinyl-freaks ooit ook over CDJ's, en kijk waar we nu zijn...
Switchon    posted on 11-12-2007 13:55
Poster: Jorrit

Jep dat weet ik maar Vinyl en CD heeft nog wel wat met elkaar te maken het zijn namelijk allebei een Disc, Een USB Sticky daarintegen...
Je mag zoiemand van mij best USBJ noemenCry
Bouncy    posted on 11-12-2007 15:58

Als ik moet kiezen qua model, zou ik toch voor de Pioneer gaan. Ik draai ook alleen maar met Pioneer CD-spelers, en de CDJ 400 zal een fijne toevoeging zijn tot mijn Dj Booth.

De RMP-2 is "Lelijk". Heeft de Jog Looks van de Pioneer CDJ 800 en 1000, maar moet wel goed zijn. Ik heb nooit echt met deze gedraait. Uit m'n eigen ideeen zal ik gewoon gaan voor de Pioneer. De look is beter, het is vertrouwd (waarmee ik bedoel dat ik het niet koop met twijfel of het goed is of niet) En ik weet zeker dat de effecten het goed doen. Het is allemaal een stukje vertrouwen die ik in Pioneer heb gekregen.

Ik denk toch dat de meeste mensen hier op het forum, voor Pioneer kiezen, omdat Pioneer gewoon goed en populair is. Een van de redenen waarom de mensen voor de RMP-2 gaan zou kunnen zijn, om iets nieuws uit te proberen, of dat hun budget niet hoog is voor het aanschaffen van Dj Gear. Of er zijn veel reloop Fans hier.

Maarjah, ik heb hem nooit geprobeert, en dus kan ik niet over de kwaliteit van Reloop spreken.

Dit is een typisch voorbeeld van merkgeilheid, beide spelers nog niet onder de vingers hebben gehad, en toch al Pioneer zeggen
PatrickBeuken    posted on 11-12-2007 16:03
Als ik jou was zou ik de keuze af laten hangen van de waarde die jij aan usb en midi hecht. Ikzelf zou voor de Pioneer gaan. Niet omdat ik zo geil ben op het merk, maar wel omdat anderen erop geilen en ik het product daardoor makkelijker kan verhuren en over een tijdje weer kan verkopen (Pioneer is waardevaster, doordat zo veel mensen erop geilen).
JasperVC    posted on 11-12-2007 16:10
Voor de looks zou ik voor Reloop gaan maar voor de functionaliteit en meerwaarde zou ik voor de pioneer gaan. @ Illusion je zegt dat de reloop lelijk is en dat hij op de CDJ1000 lijkt :s

Nuja... Ik vind de reloop er echt moordend mooi uitzien. hoe dat die werkt weet ik niet maar ik heb er nog geen enkele slechte commentaar over gehoord.

De cdj400 heb ik zelf eens uitgestest en dat is gewoon ... nja, Pioneer :p
Alles werkt nauwkeurig alleen vind ik dat bij een effect die streepjes en dan die tekst ... alles door elkaar zo een beetje. Maargoed daar wen je aan denkik dan. Maar vooral die USB connectie :p ow damn, wat wil ik daar meer over weten! Stel je voor dat daar zonder problemen een harde schijv van bv 250GB opkan... Hoeveel muziek heb je dan bij jou :p Daarom zou ik voor de CDJ400 gaan. Omdat je Meer functies hebt, en toch het merk pioneer hebt  (kwaliteit enzo volgens mij nog altijd hét merk)

Maar probeer ze even lekker zelf uit zou ik zeggen :p
Het is misschien handig eens aan je dealer te vragen of hij de reloop en de pioneer naast elkaar wil zetten met een mixerktje tussen. Kan je even vergelijken :p

Hoop dat je er iets aan hebt Winking my eye
grtz
Lead    posted on 11-12-2007 23:31
Poster: J-Styler
Welke van de twee zou jij kiezen? En motiveer waarom. En aub geen argumenten van kwaliteit is beter bij Pioneer. Ik wil wat meer argumenten horen op basis van de vormgeving functies etc.

Wat vind je zelf en waarom ?

Schrijf in de openingspost ook wat over je eigen mening die je op voorhand hebt. Als je zelf ook wat aangeeft waar je gevoel zit, geeft dat gelijk een duidelijk beginbeeld van de situatie.

Let the BASS be louder
MaxM    posted on 11-12-2007 23:54
In die prijsklasse zou ik toch voor de Numark Axis-9 gaan. Ik vind het Joh-wheel daarvan veel fijner werken dan die van Reloop en Pioneer. Ook de functies zijn voor mij wat nuttiger. Dit ligt natuurlijk ook aan wat jezelf van plan bent te gaan gebruiken. Probeer ze gewoon eens uit ergens zou ik zeggen.
Illusion    posted on 12-12-2007 00:12
Poster: Jorrit
Muhaha, daar zou je je eens vies in kunnen vergissen. 

Hoe kan je dit nu al zeggen? 

Dus is de CDJ-400 ook maar goed en populair? Drochreden, de CMX-3000 was ook geen dijk van een speler, maar hij kwam toch echt van Pioneer.

Dit is een persoonlijke mening Jorrit. Ik ben van mening, en aan de demo video's die ik tot nu toe heb gezien, dat dit een goed spelertje gaat worden. En vooral omdat dit erg geschikt zal zijn voor mensen met laag budget. Als jij de cdj 400 ook eens hebt aangeraakt, wil ik je wel eens weer horen Winking my eye

En ik heb trouwens wel eens met een CMX 3000 in een Clubje gestaan, en er was niks mis mee. De CDJ 400 wordt naar mijn mening absoluut geen flop, en gaat het helemaal worden.

Ik blijf Vinyl-Freak, en cd's en mp3 zal ik nooit standaard draaienWinking my eye En ik zal mijn leven lang nooit met een usb stickje aankomen. Dan stop ik serieus nog liever!

Bouncy

Dit is een typisch voorbeeld van merkgeilheid, beide spelers nog niet onder de vingers hebben gehad, en toch al Pioneer zeggen

Lekker he die merkgeiligheidWinking my eye Er wordt hier een mening gevraagt over de looks, en niet over de werking van het apparaat. Leuk om te quoten, maar ik heb nog geen mening van jou gehoord Winking my eye

@ Illusion je zegt dat de reloop lelijk is en dat hij op de CDJ1000 lijkt :s

Ik zeg dat deze Jog op die van de CDJ 1000/ CDJ 800 lijkt. De reloop is gewoon lelijk. Mijn persoonlijke mening.

Xitrate    posted on 12-12-2007 00:34

Ik blijf Vinyl-Freak, en cd's en mp3 zal ik nooit standaard draaienWinking my eye En ik zal mijn leven lang nooit met een usb stickje aankomen. Dan stop ik serieus nog liever!

Waarom heb je dan een platter van een CDJ als avatar? Winking my eye

Lekker he die merkgeiligheid Er wordt hier een mening gevraagt over de looks, en niet over de werking van het apparaat. Leuk om te quoten, maar ik heb nog geen mening van jou gehoord

Als je even leest zie je staan : vormgeving functies etc. Lezen is moeilijk.

Dit is een persoonlijke mening Jorrit. Ik ben van mening, en aan de demo video's die ik tot nu toe heb gezien, dat dit een goed spelertje gaat worden. En vooral omdat dit erg geschikt zal zijn voor mensen met laag budget. Als jij de cdj 400 ook eens hebt aangeraakt, wil ik je wel eens weer horen

En ik heb trouwens wel eens met een CMX 3000 in een Clubje gestaan, en er was niks mis mee. De CDJ 400 wordt naar mijn mening absoluut geen flop, en gaat het helemaal worden.

Ik geloof ook best dat het een goed spelertje gaat worden, maar hoe kan je nou een mening vormen over welke speler beter is als je zelf noch de CDJ400 noch de RMP2 hebt aangeraakt.. Door demo video's kan je niet bepalen of JIJ een speler fijn vind werken, dan zou je de spelers beide moeten testen en daar je conclusie uit trekken.  Aangezien jou mening  op  deze video's is gebaseerd hebben we daar dus niks aan, die kunnen we zelf ook wel kijken. Inderdaad, zoiets heet vooroordelen Winking my eye

Natuurlijk mag je een mening hebben over de spelers en dat jij het uiterlijk lelijk vind van de Reloop, het zij zo, ik vind persoonlijk de CDJ-400 er uitzien als Fisher Price prul, en zo heeft ieder zn mening.. gelukkig maar Winking my eye

Maar voorderest kan ik niet oordelen over deze spelers, ik heb ze zelf namelijk ook nooit aangeraakt. Ik denk dat je eens naar de winkel moet lopen en ze daar allebei moet testen en voor jezelf nagaan welke functies je beter vind werken dan bij de andere speler, etc.
Code-Y    posted on 12-12-2007 08:19
Geen van beiden, LONG LIVE DENON :P

Nee, sorry =P

Ik weet eigenlijk niet eens echt hoe Pio's draaien, ik ben als beginnend DJ-tje begonnen met (schaam schaam) U.S. Blaster, en daarna verder geggroeid met Denon DNS3500's..... Maar qua prijs+Kwaliteit is de RMP2 echt geniaal schijnt... de software op dat apparaat loopt gewoon erg lekker heb ik gehoord, maar eigenlijk moet ik ze zelf gewoon eventjes gaan testen... ach, dat komt wel een keer!

Conclusie: Mijn budget staat denk ik de RMP2's eerder toe =)
Illusion    posted on 12-12-2007 09:27

Poster: Xitrate
Waarom heb je dan een platter van een CDJ als avatar? Winking my eye

Is dit van belang? Omdat ik een platter van een CDJ heb, moet ik dan met CD draaien? Gaat om de look en het idee Winking my eye Ik zal er wel een andere avatar van makenWinking my eye Moest toch eens m'n avatar vernieuwen. Dus dat zegt helemaal niks.

Als je even leest zie je staan : vormgeving functies etc. Lezen is moeilijk.

Klopt heel moeilijk, heb jij vast ook wel eens last van Winking my eye :p.

Ik geloof ook best dat het een goed spelertje gaat worden, maar hoe kan je nou een mening vormen over welke speler beter is als je zelf noch de CDJ400 noch de RMP2 hebt aangeraakt.. Door demo video's kan je niet bepalen of JIJ een speler fijn vind werken, dan zou je de spelers beide moeten testen en daar je conclusie uit trekken. 

Ik zeg niet dat het zo is! Het is een mening over hoe ik DENK dat de cd-speler gaat worden. Ik denk gewoon dat er een groot kwaliteitsverschil zal zijn.

En naar mijn mening, gaat de CDJ 400 de RMP-2 dik overtreffen Winking my eye Maar ik wil eerst de Demo video van Lead eens zien als deze komt. Daarna kunnen we verder pratenWinking my eye

User edit by Illusion on 12-12-2007 @ 09:36:58 (9%)
Xitrate    posted on 12-12-2007 12:11

Is dit van belang? Omdat ik een platter van een CDJ heb, moet ik dan met CD draaien? Gaat om de look en het idee Winking my eye Ik zal er wel een andere avatar van makenWinking my eye Moest toch eens m'n avatar vernieuwen. Dus dat zegt helemaal niks.

Nee dat is het niet, was ook maar een grapje :P

Klopt heel moeilijk, heb jij vast ook wel eens last van .

Nee eigenlijk niet, sorry :P

Ik zeg niet dat het zo is! Het is een mening over hoe ik DENK dat de cd-speler gaat worden. Ik denk gewoon dat er een groot kwaliteitsverschil zal zijn.

En naar mijn mening, gaat de CDJ 400 de RMP-2 dik overtreffen Maar ik wil eerst de Demo video van Lead eens zien als deze komt. Daarna kunnen we verder praten

Hehe is goed Winking my eyeNee maar nu snap ik het. Ben ook benieuwd naar die Demo video..
Illusion    posted on 12-12-2007 13:51
Poster: Xitrate

Nee dat is het niet, was ook maar een grapje :P

Nee eigenlijk niet, sorry :P

Hehe is goed Winking my eyeNee maar nu snap ik het. Ben ook benieuwd naar die Demo video..

Hehe o god, dat gequote allemaal. Lol, maar wij begrijpen elkaar nu:p
J-Styler    posted on 13-12-2007 22:33
Poster: Lead

Wat vind je zelf en waarom ?

Schrijf in de openingspost ook wat over je eigen mening die je op voorhand hebt. Als je zelf ook wat aangeeft waar je gevoel zit, geeft dat gelijk een duidelijk beginbeeld van de situatie.

Ja daar zit wel wat in, maar ik moet bekenne dat ik het nog niet weet. Ik heb pas even een reloop mixer gekocht met usb. Ik wilde eigenlijk de rmp2s nemen omdat ik dit setje even tijdelijk wil gaan gebruiken. En later dit setje dan voor feestjes (huis tuin keuken feestje) wil gebruiken en dan een Pioneer set aanschaffen (djm 800 cjd1000 mk3 2x). Maar ik vinde beide spelers wel wat hebben. Voor de uniformiteit zou ik zoiezo voor reloop gaan. Alhoewel ik moet bekennen dat ik de pioneers ook wel een leuke optie vind.

This is an old Topic

No new postings for 6.270 days.
 Post CommentThat would be 209 months
or a whopping 17.2 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

Imagedump

Downloads

Links

Deejays

Overview

81 Users online: 36 Guests (45 Unknown)
Pages generated today : 11.134
Most visitors online this month : 248
Lifetime Pageviews since 2003 : 234.679.149

DJResource

About & Contact Us

Privacy Policy