CDJ-200 problemen met spoelen MP3
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

tairip    posted on 03-05-2005 11:40
Goedendag DJresource leden,

Ik heb gister avond de CDJ-200 even mogen proberen met mijn eigen dj setje!
Natuurlijk ben ik begonnen met MP3's af spelen!

Nu kwam ik een probleem tegen m.b.t. het spoelen van de MP3 tracks.

Het spoelen gaat goed totdat je MP3's af gaat (af)spelen met VBR (various bit rate, oftewel de track varieert in het aantal kbps).

Wil je gaan spoelen in een MP3 die VBR heeft dan gaat dat niet! De CDJ-200 geeft aan "VBR" (als je op de spoelen knop drukt).

Nu heb ik het vermoeden dat geen enkel apparaat een MP3 met een VBR kan spoelen maar zeker weten doe ik het niet, misschien weet iemand hier iets meer over?

Ik vind het anders verdomde irritant dat het niet kan!!!
Of misschien een BUD in de CDJ-200!

What do you think about CDJ-200 problemen met spoelen MP3 ??

Vote :   

Lead    posted on 03-05-2005 15:56
Dit is geen bug, maar een beperking van MP3.

De CDJ-200 kan al meer met VBR dan andere spelers. Je kunt spelen, pitchen, pitchbend, effecten zonder problemen. Alleen de CUe functies (dus ook de loop) werkt niet. Dit is inderdaad niet perfect, maar de CDJ kan al heel veel met een VBR. De SLDZ (2x zo duur) speelt MP3 af tot een bitrate van 192kbps, de Denons hebben ook moeite met VBR, als ze die al afspelen.

Natuurlijk ben ik met je eens dat het te gek zou zijn als de CDJ-200 VBR mp3s net zo makkelijk afspeelt als CBR. Maar ik vraag me wel af waarom iemand nu VBR zou gebruiken.

VBR is ontwikkeld om (in vergelijking tot CBR) minder ruimte in beslag te nemem bij een gelijkwaardige kwaliteit als CBR. Maar of je nu 110 of 120 mp3 op een cd stopt, maakt niet zo veel uit denk ik. De besparing weeg niet op tegen de beperkingen die VBR met zich mee brengt. Dit geld zowel bij Pioneer als iedere andere CD speler, bij velen werkt bij VBr de pitch al neit eens.
Let the BASS be louder
tairip    posted on 03-05-2005 18:11
Nee idd ik heb toevallig even de handleiding erbij gepakt hierin staat; "Ondersteunt variable (VBR) niet."

Maar hij speelt het wel vaag dat in de handleiding staat dat het niet indersteunt word!

Maar ja dat is natuurlijk om dit soort klachten te voorkomen

GRTZ..... but THNX Lead for the answer!
Gilles    posted on 03-05-2005 23:07
Als je het even technisch bekijkt komt er ook nogal wat bij kijken. Digitale techniek is niet niks en je komt zo voor allerhande problemen. Ga je terug redeneren naar het analoge tijdperk dan raak je de draad al snel kwijt maar toch een poging.

Stel je hebt een vinyl met een stuk muziek wat niet complex is, laten we een stabiele piano toon nemen. Omdat dat minder trillingen in beslag neemt zou je dat stukje langzamer kunnen laten draaien en toch dezelfde kwaliteit houden. Zo zou je theoretisch meer op een vinyl kwijt kunnen. Maar je ziet gelijk al de beperking, je kunt vinyl niet zomaar ongestraft langzamer laten draaien. Ja in theorie is er wat voor te verzinnen maar praktischConfused?

Datzelfde gaat dus ook op voor die mp3. Forward is in de software niks anders als zoveel datablokken vooruit. Door VBR kan een data blok 1 seconde zijn, maar in extreme gevallen 10 seconden. Dus alles moet uitgepakt worden zodat je bij forward elke keer 1 seconde hoort. Ja, en dan krijgt een processor en een sample geheugen in een player het nogal voor zijn kiezen. Tuurlijk is er wat op te verzinnen, maar dat maakt je speler STUKKEN duurder.
DJdarkness    posted on 04-05-2005 23:36
Als je even DBpoweramp download, dan zet je de hele zwik zo om in cbr mp3 tjes, Ik doe dat ook met mijn dmp 555 en dat werkt perfect!
Lead    posted on 05-05-2005 11:14
DB Poweramp rules, ik gebruik het ook al jaren en het is de snelste MP3/WAVe converter die ik ken.... en de enigste die onder je rechter muisknop kan blijven hangen
Let the BASS be louder

This is an old Topic

No new postings for 7.121 days.
 Post CommentThat would be 237.4 months
or a whopping 19.5 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

50 Users online: 5 Guests (45 Unknown)
Pages generated today : 4.688
Most visitors online this month : 109
Lifetime Pageviews since 2003 : 230.951.294