Nieuwe Gear (Eerste)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Senza    posted on 05-12-2007 13:15
Heeey,

Oké aller eerst hoogstwaarschijnlijk een nieuwe naam voor jullie jongens hier.. Ik ben Ruben, 17 jaartjes oud(jong?) op het moment. En rotzooi al paar jaar met muziek maar sinds n aantal maanden ben ik toch serieuser geworden. Op dit moment mix ik op mn pc'tje, maar ben ik toch echt op zoek naar n leuk setje, het probleem is alleen.. zoals bij de meeste beginnende dj's, het geld. Ik koop mn set in delen, met de grootste reden dat ik écht niet kan sparen, en dan toch al wat thuis heb staan (H).. Maar goed, to the point. Allereerst wil ik dus een mixxertje kopen, Alleen ik wil deze wel graag op mn PC Kunnen aansluiten en kunnen gebruiken in bijv VDJ/Traktor/BPM etc.. Maar nu is de vraag, wat is nou een goeie, maar niet al te dure mixxer, ik zat te denken max 500 euro, channels maakt niet zo heel veel uit opzich, 4 zijn goed meegenomen,maar 2 zou ook prima zijn. Verder moet ie wel wat effects hebben(echo/flanger/phaser/filter etc..). Dan wil ik 2 cd spelertjes kopen, ook rond de 500/600 euro. Ik zat te denken aan de CDJ-400's , Ik weet het, ze zijn nog niet uit.. maar het ziet er g oed uit op ditmoment, of raden jullie toch wat anders aan? (ps: dit zal pas over aantal maanden gekocht worden vanwege dat vakkenvullen niet zo snel verdiend, maar probeer wat gig's te regelen om er wat vaart in te zetten).

ieg bedankt voor lezen/reageren!

- Ruben

What do you think about Nieuwe Gear (Eerste) ??

Vote :   

right1    posted on 05-12-2007 13:20
voor mixer is de reloop rmx 40 dsp usb nog goed. Daar heb je denk ik het meest aan kwa prijs/kwaliteit verhouding. Ik meen zelf gelezen te hebben dat je die kan gebruiken als geluidskaart voor je timecode vinyl.
En over de cdj's tja :p daar valt nog niet veel over te zeggen.
Ziax    posted on 05-12-2007 13:39
Geef mij 1 reden waarom je er een zou moeten kopen met usb...  Om op te nemen heb je dit echt niet nodig..
Senza    posted on 05-12-2007 13:42
Nou kijk, ik koop alles toch in delen, dus eerst mixer, dan 1e cd speler, dan 2e cd speler .. etc.. Maar als i kdus een mixer koop met USB kan ik hem toch op mn pc aansluiten en er al gebruik van maken, (Ja kan ook 2 mp3 spelers op paneel aansluiten, maar dat mixt gewoonweg niet fijn dus).
DrezZ    posted on 05-12-2007 14:27
pioneer djm 400 als mengpaneeltje, kost rond de 550, en zitten goeie effecten op! check it! ook heb ik de cdj 400 al uitgebreid getest, is wel zeer ok, alleen de gevoeligheid is uiterst hoog!
pm me 4 questions.
Ziax    posted on 05-12-2007 15:41
Oops, het was me even ontgaan dat je nog ff wou doormixen met VDJ.
Ik zou in ieder geval alles in eens aankopen en niet in delen. (buiten de mixer dan)
Als je je cd spelers zou willen verkopen (het gebeurt sneller dan je denkt!) en de ene is 8maand ouder dan de andere is dit wel een minpunt.

Een nuo 2/3 zijn kwaliteitsmixers ten top. wel zonder effecten.
Voor een mixer zou ik zeker eens een winkel binnenstappen omdat je de faders graag moet hebben. Pioneer en ecler voelen nu eenmaal helemaal anders aan...
User edit by Ziax on 05-12-2007 @ 15:41:42 (2%)
Twello    posted on 05-12-2007 16:15
Wat dacht je van een Ecler Nuo 4... hoef je ook geen CD spelers meer te kopen Cry
Senza    posted on 05-12-2007 19:07
@ DrezZ, Heeft ie dan wel usb/midi dat je hem op je computer kan aansluiten en bijv met VDJ kan gebruiken, geloof het niet toch?? En ik ga defo voor die CDJ400 denk ik, ziet er erg goed uit. en tja pioneer kwaliteit hé.. en ZiaX, ik weet het dat je ze aardig snel verkoopt ,maar als ik upgrade naar de 1000's (of iets dergelijks) dan houd ik sowieso 1 CD-Speler.. En indd faders zijn echt verschillend maar hier in de buurt zij nniet echt veel van die winkels, en tot nu toe vind i kde pioneer faders prima.. Maar ben wel benieuwd of die Reloop RMX40 USB in de buurt komt.. Dus tot nu toe:

2x CDJ400

En dan de mixer, als de DJM400 op de pc aan kan gesloten worden word dat hem sowieso, tenzij de Reloop RMX 40 USB ook zeer goed is.

duSleeping,

- Reloop RMX40 USB
of
DJM400 (als ie pc mode heeft)
Max-E    posted on 06-12-2007 17:46

hallo, ja n DJM400 is leuk en aardig, maar n RMX40 USB is dan tog wel wat goedkoper, tog? DJM 400 is wel weer echt pioneer quality,(zie je ook weer terug in de prijs) maar die RMX40 was volgens mij ook n keer mengpaneel van t jaar?! omdat t geweldige kwaliteit had voor n mengpaneel onder de 400 euro ofsoiets... als je slim bent google je ff daarover, want je kunt beter geld aan de cd's spelers besteden zodat je die eerder hebt dan aan n mengpaneel, want zoals je al zei je verdient geen miljoenen he:P(kweet t zelf ook, ik verdien egt totaal niks vergeleken met jou denk ik).. Als ik jou was zou ik voor de RMX40 gaan
altans, alleen pioneer heeft ook weer wat he:P, maar de RMX40 is wel goeie quality... N maat van me op school mixt drmeeWinking my eye Als de USB versie net zogoed is, kun je die denk ik t beste nemenWinking my eye

greets,
Max-E

This is an old Topic

No new postings for 6.216 days.
 Post CommentThat would be 207.2 months
or a whopping 17 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

72 Users online: 15 Guests (57 Unknown)
Pages generated today : 12.881
Most visitors online this month : 236
Lifetime Pageviews since 2003 : 232.360.264