dj apparatuur in Duitsland (5/5)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  LOCKED 

CastroLeChina    posted on 30-04-2005 22:40
jullie weten veel sites waar je dj apparatuur kunt halen
zelf spaar ik nu voor een djm600
(heb ik nu wel te vaak gezegd)
alleen ik ga niet via internet bestellen maar ik rij met me broer er naar toe
Weet iemand een zaak in ditsland waar je dit kunt halen
de straat bijvoorbeeld enzo

Hoop dat iemand me kan helpen

File is Removed

The link to the Productions is probably dead and this topic is locked
Mod edit by DJResource on 00-00-0000 00:00 (1%)

What do you think about dj apparatuur in Duitsland ??

Vote :   

LauW    posted on 30-07-2006 12:52
Poster: PatrickBeuken
Alleen in Nederland krijg je 2 jaar garantie, het maakt niet uit of je je product bij een Pioneer dealer of bij een dozenschuiver koopt. Volgens de wet moet er op alle elektronica producten 2 jaar garantie gegeven worden.

Dit is volgens mij niet waar. Quote van een webshop

"Pioneer garantie is 2 jaar op gebreken (dus niet op slijtage) MITS het product bij een officiële Pioneer dealer (zoals new-line) is aangeschaft. Garantie geldt dus NIET voor producten die zijn aangeschaft bij "grijze import shops"!"
Shizzle    posted on 30-07-2006 13:36
Maar geldt dit dan alleen voor Nederland of ook, in mijn geval, Duitse Pioneer dealers, die 2 jaar garantie? Dat vroeg ik me nou juist af..
PatrickBeuken    posted on 30-07-2006 19:33
Poster: LauW
Dit is volgens mij niet waar. Quote van een webshop

"Pioneer garantie is 2 jaar op gebreken (dus niet op slijtage) MITS het product bij een officiële Pioneer dealer (zoals new-line) is aangeschaft. Garantie geldt dus NIET voor producten die zijn aangeschaft bij "grijze import shops"!"

Dat is inderdaad wat de leveranciers ervan maken, ze zullen er dus ook niet makkelijk over doen als jij met een product van een "grijze import shop" gebruik wilt maken van die 2 jaar garantie. Maar als je je poot stijf houdt komen ze er niet onder uit. Als je een rechtsbijstandsverzekering hebt kun je dit heel makkelijk navragen.
Reind    posted on 31-07-2006 03:43
Poster: PatrickBeuken

Dat is inderdaad wat de leveranciers ervan maken, ze zullen er dus ook niet makkelijk over doen als jij met een product van een "grijze import shop" gebruik wilt maken van die 2 jaar garantie. Maar als je je poot stijf houdt komen ze er niet onder uit. Als je een rechtsbijstandsverzekering hebt kun je dit heel makkelijk navragen.

FOUT. Een nationale importeur (in dit geval dus Pioneer nederland) is niet verplicht om garantie te verlenen aan mensen die hun producten in het buitenland kopen. In dat geval zul je je dus moeten wenden tot de importeur van het land van herkomst.

Je kunt het altijd proberen natuurlijk bij Pioneer nederland en als ze het repareren is het een coulance geval.

Jij haalt overigens nederlands recht aan, echter hebben we ook nog europees recht + het recht wat geld in het land van herkomst. Europees recht is altijd ondergeschikt aan het nationale recht en als men in Duitsland dus maar 1 jaar garantie verleend geld DAT recht. Je koopt het product tenslotte in het buitenland en dan heb je dus automatisch te maken met het recht wat op dat land van toepassing is.

Dan heb je nog grijze import, niet illegaal maar ook zeker niet de bedoeling. Grijze import is ontstaan door de verschillende BTW tarieven die gehanteerd worden (wel 1 groot europa maar niet 1 BTW tarief.... iets wat ik nog steeds niet snap).

Pioneer Nederland is dus allerminst verplicht om een product uit een ander land te servicen onder de in nederland geldende garantie voorwaarden. Bij aankoop van het product in het buitenland ga je de in het buitenland geldende verkoop voorwaarden en de daaraan verbonden rechten aan en die gelden niet in NL.

Het is dus niet wat een leverancier er van maakt!
User edit by Reind on 31-07-2006 @ 03:45:07 (3%)
W.i.M    posted on 31-07-2006 09:09
Europees recht is altijd ondergeschikt aan het nationale recht ?

Laat de EU het maar niet horen dat de Nederlanders er zo over denken...

en hier een linkje naar WIKI
Waarom lees je dit nu eigenlijk ?
Mod edit by W.i.M on 31-07-2006 09:11 (23%)
PatrickBeuken    posted on 31-07-2006 11:39
@ Reind => Ik had het helemaal niet over garantie op buitenlandse producten. Ik had het over garantie op producten die in NL zijn gekocht. Ik had de benaming 'grijze importshop' niet moeten gebruiken.
Basrose    posted on 31-07-2006 15:43
apperatuur in Nederland is bijna net zo duur als in duitsland vandaag de dag. je moet alleen even weten waar je moet zijn.
Shizzle    posted on 31-07-2006 17:38
Nou vertel...

Topic is Locked

This Topic is Closed/Locked, posting in this thread is no longer possible.

You can always Start a new Topic yourself or search for other topics about this subject.

66 Users online: 1 Guests (65 Unknown)
Pages generated today : 5.298
Most visitors online this month : 490
Lifetime Pageviews since 2003 : 215.044.031