wat moet ik kopen
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

christiano    posted on 01-12-2007 20:29

hallo iedereen ik ben van plan om 2 nieuwe cd spelers te kopen
ik heb nu al een rmx 40 dsp met 2 andere cd spelers
maar ik wil 2 reloop rmp cd spelers maar welke de rmp 1 of rmp 2
de schratsh functie kan mij gestolen worden en voor de effecten kan ik een efx 500 aanschaffen.
en zit er een verschil tussen de rmp 1 en 2 qwa geluid en kwaliteit enzo

What do you think about wat moet ik kopen ??

Vote :   

Sunrise8    posted on 01-12-2007 20:33
volgens mij is het verschil tussen de rmp 1 en 2 alleen de effecten.
en heb net even op ***-line gekeken en daar staan dezelfde specs bij. dus ik zou voor de rmp-1 gaan, omdat je al effecten hebt op de dsp, wat overigens een lekker dingetje is :P.
maar waarom een efx 500. ongeveer dezelfde effecten zitten op de dsp. had hem namelijk zelf ook, en mij werd die afgeraden, neem dan de 1000. daar zit meer op Happy, laughing
Music made me who i am
Luxx    posted on 01-12-2007 20:33
ga dan voor de rmp1. enigste verschil is dat de rmp1 geen beatcounter heeft. en een lade systeem ipv slot-in. verder verschilt de kwaliteit niet
www.mothermusic.nl
Thms    posted on 01-12-2007 21:01
Ik heb gehoord dat de gevoeligheid van de rmp-1 en 2 verschillen.. Maar of dit waar is weet ik niet.
Verder duurt het bij de rmp-1 langer voordat de cd gelaten is.

Ik heb zelf de rmp-2 en ik vind het echte topspelers !
Illusion    posted on 02-12-2007 02:10
Ik zou dan voor de RMP-1 gaan.

Wat is de reden preceis dat je voor Reloop wil?
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
christiano    posted on 03-12-2007 17:37
omdat ik zelf al een rmx 40 dsp heb en dat dat heeft bewezen aan mij dat reloop een goede prijs - kwaliteit verhouding heeft en omdat ik niet genoeg geld heb voor 2 cdj 800/1000 en de rmp 1/2 het zelfde formaat zijn
Ashley    posted on 10-05-2008 17:00

heee christiano, jou ken ik Cry

Maar wat nou als het lukt, mama?
JollyJunkie    posted on 10-05-2008 17:25
Op de RMP-2 zit ook nog een reverse die zit niet op de RMP-1, maar ik weet niet wat jij daar om geeft ?
Er zit op der RMP-2 ook nog een memory functie en op de RMP-1 geloof ik niet.
ArTy    posted on 10-05-2008 17:32
Oke.. er is hier wat verwarring ontstaan :P

Verschillen RMP-1 tegenover RMP-2:

-RMP-2 heeft slot in, de RMP-1 heeft een cd lade
-RMP-2  Heeft effecten
-RMP-2 heeft scratch
-RMP-2 heeft reverse

De RMP-1 heeft ook ggewoon 4 banken waar je smaples/cue punten (misschien zelfs loops?) op kan slaan.
Er zit totaal geen geluidsverschil in. En over de kwaliteit, ik heb nog nooit gohoord dat er iets kapot ging aan een rmp-1 (alleen over de knoppen die soms niet reageren maar dat is ook bij de RMP-2) maar een maat van me had het slot-in systeem van z'n RMP-2 naar de knoppe, heeft iets van 3/4 weke geduurd voor hij hem weer terug had.
ceesietopc    posted on 10-05-2008 18:07
Voor de goede orde..
het prijsverschil is 125 euro.

reverse is leuk, maar daar blijft het dan ook bij.
effecten kan ook later met een efx, en ik denk ook dat die effecten beter klinken.

Slot-in gaat sneller kapot, maar ziet er wel strak uit.
Ik denk dat je beter een rmp1 kan halen als je scratch niet belangrijk vindt.
MCO    posted on 18-06-2008 21:33
Rmp 1 heeft ook gewoon scratch mode.. iig dat staat bij de specificaties voor de rmp 1
Dus enigste verschillen zijn zo'n beetje die effecten en het slot in systeem, even een vraagje daarover scheelt dat nou echt zoveel? qua laad tijd of andere dingen, heb daar namelijk niet echt verstand van
ArTy    posted on 18-06-2008 21:36
Poster: MCO
Rmp 1 heeft ook gewoon scratch mode.. iig dat staat bij de specificaties voor de rmp 1
Dus enigste verschillen zijn zo'n beetje die effecten en het slot in systeem, even een vraagje daarover scheelt dat nou echt zoveel? qua laad tijd of andere dingen, heb daar namelijk niet echt verstand van

Ik weet nie welke specaficaties jij leest, maar het zijn dus niet de goede.. De RMP-1 heeft GEEN scratch mode!
MCO    posted on 18-06-2008 21:39

Sorry ben een rookie maar wtf betekend dit dan?.. aangezien ik bij die rmp 2 niks anders met het woord scratch zie staan.. dit staat er bij de rmp 1 en de rmp 2

• High-end scratch simulator with return-to-cue functionConfused?

• never mind jij hebt een rmp 1 dus jij zou dan wel gelijk hebben.. maar wat betekent dat dan?

User edit by MCO on 18-06-2008 @ 21:41:02 (43%)
    ArTy    posted on 18-06-2008 22:48

Sorry ben een rookie maar wtf betekend dit dan?.. aangezien ik bij die rmp 2 niks anders met het woord scratch zie staan.. dit staat er bij de rmp 1 en de rmp 2

• High-end scratch simulator with return-to-cue functionConfused?

• never mind jij hebt een rmp 1 dus jij zou dan wel gelijk hebben.. maar wat betekent dat dan?

Ik heb geen idee wat het te betekenen heeft.. Volgens mij is het gewoon een (grove) fout op die website/folder/boekje/ect.

De RMP-2 heeft wel scratch simulation, maar de RMP-1 heeft strutter (of hoe je dat noemt) om een cue punt te zetten.
    Bartjens    posted on 19-06-2008 08:52
    Poster: ArTy

quote:

• High-end scratch simulator with return-to-cue function?

never mind jij hebt een rmp 1 dus jij zou dan wel gelijk hebben.. maar wat betekent dat dan?

•  

Ik heb geen idee wat het te betekenen heeft.. Volgens mij is het gewoon een (grove) fout op die website/folder/boekje/ect.

Is dat niet hetzelfde als wat de cdj-800 heeft, quick return knopje.
    Wanneer je deze hebt aan staan samen met de vinyl mode ga je, zodra je het jogwheel aanraakt, direct terug naar je ceu punt?
    www.djbrowbeat.com

This is an old Topic

No new postings for 5.648 days.
     Post CommentThat would be 188.3 months
    or a whopping 15.5 years
    You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

85 Users online: 2 Guests (83 Unknown)
    Pages generated today : 20.992
    Most visitors online this month : 205
    Lifetime Pageviews since 2003 : 217.533.315