Beginner Gear!
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Rini    posted on 30-11-2007 12:08
Hey,

Ik produceer nu zo'n 5 jaar muziek. En ik was aan het overwegen om toch eens te gaan beginnen met DJ-en. Lijkt me leuk om een combinatie van beide te doen.

Ik wou eigelyk gewoon onderaan de trap beginnen. Je weet nooit van te voren of het bevalt en dan zit ik dalyk met dure apparatuur opgescheept.

Ik heb 2 dingen op het internet gezien.
Dus ik wou jullie vragen of 1 van deze 2 wat zou zijn om het DJ-en op te oefenen:

- 2 x Gemini CDJ-20 en een mixertje - 2dehands 300 euro
- Us Blaster 7337 (een soort alles in 1 dj console) - Nieuwprijs 300,-

What do you think about Beginner Gear! ??

Vote :   

VmaX    posted on 30-11-2007 19:11
Ik zou in u plaats niet een alles in 1 nemen omdat als je het dan leuk vind om te mixen moet je in één keer alles gaan upgraden. Met dat andere setje kun je dan voobeeld de cd spelers gaan veranderen in CDJ's vb en moet je geen nieuw mixer kopen. Voila dit is wat ik zou doen. Cry
To stay tuned, become a fan on my facebookpage
Rini    posted on 30-11-2007 20:32
Oke, daar heb je gelijk in ja.
Het is wel makkelijker te upgraden.
Had ik nog niet aan gedacht Winking my eye
Renzis    posted on 30-11-2007 20:37
Als ik jouw was en zo heb/doe ik het ook, is een dubbelaar kopen met alle nodige functies en chille mixer, ik denk dat je dan uit eindelijk om te beginnen meer uit je budget haaltWinking my eye

Check mijn eerste booth, dat is uiteindelijk ook leuk uittebreiden. 
ben benieuwd waar je uiteindelijk voor gaatWinking my eye
_Ivan_    posted on 30-11-2007 23:10

Ik zou persoonlijk voor het 2e hands setje gaan bestaand uit die twee gemini spelertjes. Buiten de vreselijke klep zijn het prima spelertjes om de kneepjes van het vak te leren! Reind op aboutdj.nl heeft een review geschreven over deze speler en het is zeker de moeite waard om deze eens door te lezen.

Wat het nadeel van een "console" is, is dat hij niet makkelijk is uit te breidden bijvoorbeeld met extra cd-spelers of draaitafels (misschien is er wel een mogelijkheid, maar bij de budget merken zal dit beperkt zijn). Daarnaast kun je met losse spelers makkelijker zeggen: "okee, nu ga ik mijn mengpaneel vervangen want ik wil iets beters." Na mijn idee kleven er dus nogal wat nadelen aan een apparaat waar 2 cdspelers en 1 mixer in zitten.

Een dubbelaar vind ik ZELF niet fijn om als beginner te hebben. Dan praat ik vooral over de budget spelers van bijvoorbeeld DAP. Je betaalt er vrij veel geld voor en uiteindelijk als je overstapt naar twee losse spelers is de dubbele speler moeilijk te verkopen.

Succes met het maken van een keuze en bij twijfel gewoon lekker posten op het forum!

Feel&.Celebrate.Life!

This is an old Topic

No new postings for 6.263 days.
 Post CommentThat would be 208.8 months
or a whopping 17.2 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

53 Users online: 14 Guests (39 Unknown)
Pages generated today : 1
Most visitors online this month : 295
Lifetime Pageviews since 2003 : 233.924.819