Beste turntable
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

View    posted on 28-11-2007 17:10
Kvroeg me da al een tijdje af...
Wa zijn eigelijk de allerbeste turntables?

Greetzz
View

What do you think about Beste turntable ??

Vote :   

MoXeGy    posted on 28-11-2007 17:12
voor in de club vind ik technics de besten gezien de motor en de demping.
voor thuis en gewoon mixen vind ik super oem beter gezien de sterkere motor.
voor scratchen zou ik geen super oem pakken gezien die een te sterke motor hebben.

Dit allemaal is natuurlijk mijn ervaring/mening.
Ferrox    posted on 28-11-2007 17:13
Voor mij is dat de Super OEM...

Voor velen is dat de Technics. Maar dat is een eeuwige discussie die al op veel plekken op dit forum staat.
MoXeGy    posted on 28-11-2007 17:18
dat klopt, maar met super oem heb ik wel meer dempings problemen dan met technics als ik ergens anders draai. ik denk dat je je zelf af moet vragen wat je er mee wil gaan doen.
Thuis of ook ergens anders?
scratchen of gewoon mixen?
Sunrise8    posted on 28-11-2007 17:20
mm technics zijn erg fijn om te draaien. hier heb ik het op mogen leren tijdens een dj cursus paar jaar geleden. zelf vond ik de reloop rp 4000 m3d erg lekker voor zijn prijsklasse en kwaliteit.

en de synq xtrm-1 lijkt me een erg goede. een super OEM dus. Happy, laughing
Music made me who i am
View    posted on 28-11-2007 17:52
Bij mij gaat het vooral zijn om te mixen en liefst ook op feestjes gaan draaien, welke neem ik dan besT
dancedimension    posted on 28-11-2007 18:02
Ik heb voorheen super oems gehad, en heb ze met pijn in me hart een halfjaar terug weggedaan. Echter ben ik het draaien van de ouderwetse vinyls een beetje gaan missen en heb toen een technics aangeschaft. Ik ben tot de conclusie gekomen dat voor mij de technics een lichtelijke voorkeur heeft... Waarom zou je dan denken. De demping van de technics is vele malen beter dan de super oems en daarnaast vind de oem wel erg krachtig tegenover de technics, de technics is precies goed en corrigeert prima. Maar buiten dat, als je de super oems gewend bent is dat geen enkel probleem.
Max-E    posted on 13-12-2007 16:24
Nouja, je kunt ook kijken naar de STR-8 van stanton(mixwerk de s-arm en scratch werk de straigt arm natuurlijk he...) Deze zit ook op dezelfde prijsklasse als de Technics alleen heeft deze n super OEM motor, maar wel redelijk goeie demping.. Tog is t wel merk je neemt waar je van houdt, de meeste super OEM's hebben n wat moderner design en dat van de Technics is al 20 jaar niet aangepast ofso.. Maar als je alleen feestjes draait zou ik voor Super OEM's gaan, scheelt je wat piek en das altijd mooi meegenomen tog? En ik denk dat je al flink t dak draf staat te blazen als je t gaat merken met de dempingWinking my eye

De reden van de Edit, dit verhaal heb ik perongeluk gedeleteWinking my eye dus ff opnieuw typen en weer klaar*-)
Yorick    posted on 13-12-2007 16:55
Technics SL 1200 MK5G
&
Technics SL 1200 MK5
right1    posted on 13-12-2007 19:00
oei Cry hier haal je weer iets aan. Iedereen heeft hierover een verschillende mening.
De ene vindt super oems beter de andere technics.

Technics zal je vooral vinden in de clubs. Ze zijn oersterk en hebben hun degelijkheid al ruimschoots bewezen.

Super oems moeten hun degelijkheid nog bewijzen. Ook al zijn ze in sommige aspecten beter dan Technics de meesten zullen kiezen voor de betrouwbaarheid van Technics.
Ook de super oems hebben volgens mijn PERSOONLIJKE mening een beter prijs / kwaliteit verhouding.
NielsR    posted on 13-12-2007 19:12
tairip    posted on 13-12-2007 20:05
Poster: NielsR
Binekort komen de technics sl 1200 mk6 uit btw.

Nieuw nieuw, er zit alleen een nieuw naam plaatje op.... voor de rest weinig vernieuwends.
Max-E    posted on 14-12-2007 20:13
Poster: right1
oei Cry hier haal je weer iets aan. Iedereen heeft hierover een verschillende mening.
De ene vindt super oems beter de andere technics.

Technics zal je vooral vinden in de clubs. Ze zijn oersterk en hebben hun degelijkheid al ruimschoots bewezen.

Super oems moeten hun degelijkheid nog bewijzen. Ook al zijn ze in sommige aspecten beter dan Technics de meesten zullen kiezen voor de betrouwbaarheid van Technics.
Ook de super oems hebben volgens mijn PERSOONLIJKE mening een beter prijs / kwaliteit verhouding.

Hier heb je gelijk, of ik nou de nieuwe mk6 of n mk5 heb boeit niet, tis tog ook wel weer n vet ''oldskool'' design, maar als ik zelf kies ga ik toch liever voor supa OEM's, prijs ligt tog aanzienlijk lager,(je moet denken, als je n TT koopt moet je ook weer n nieuw element kopen, aangezien ik dan toch meteer weer concordes wiL ligt de prijs weer 80 euro duurder...Winking my eye) Ik denk zelf toch dat het er aan ligt, dat je n technics lover bent of niet:P Oud vertrouwd wil niet zeggen nieuw is crap ofso, ikzelf vind de designs van stanton wel relax uitzien(waardoor ze dus ook op mn kamertje staan)En mijn budget gaat liever uit naar de plaatjes, dan dat het naar de TT's gaat, dat heeft iedereen denk ik wel(of je moet gister de loterij hebben gewonnen..)
Laidback    posted on 14-12-2007 20:15
Poster: Ferrox
 Maar dat is een eeuwige discussie die al op veel plekken op dit forum staat.

Cry..
dus daar beginnen we maar niet aan!! Cry
Gery    posted on 14-12-2007 20:22
voor mij blijft dit toch zonder twijfelen de technics!
DJ - Producer
A-flex    posted on 14-12-2007 20:54
EEn superoem met de kwaliteiten en demping van een technics. Alleen moet die nog worden uitgevonden
D-wan    posted on 14-12-2007 22:05

Technics, betrouwbaar en oersterk.
De SL1210 mk2 die hier staan zijn ruim 15 jaar oud en het mixt als nieuw.

Ze zijn tweedehands inderdaad goed aan de prijs, maar als er geen rare dingen mee gebeuren gaan ze zelden kapot.

Max-E    posted on 16-12-2007 16:34
Poster: A-flex
EEn superoem met de kwaliteiten en demping van een technics. Alleen moet die nog worden uitgevonden

lol, ooit al van Stanton STR-8 gehoord, alleen zo duur dat je dr net zogoed technics voor kan kopen...
remixer    posted on 16-12-2007 16:48

doe mij maar technics hoor

ik draai er al jaren mee Cry

This is an old Topic

No new postings for 6.207 days.
 Post CommentThat would be 206.9 months
or a whopping 17 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

77 Users online: 8 Guests (69 Unknown)
Pages generated today : 32.381
Most visitors online this month : 236
Lifetime Pageviews since 2003 : 232.414.256