stakingen op scholen (5/6)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

FreakT    posted on 24-11-2007 22:05

zoals een aantal mensen weten wordt misschien de lesuren norm verhoogd. gaan er van jullie daadwerkelijk in staking of nemen jullie geen deel van deze acties? ik vind zelf beetje loltrappen tijdens lestijd altijd leuk dus op mij kan je rekenenCry

What do you think about stakingen op scholen ??

Vote :   

Sunrise8    posted on 29-11-2007 10:48
over he museumplein gesproken. morgen (vrijdag) is er weer een staking op museumplein, ik ben van de partij en niet om te rellen. het laks zal er ook zijn en VEEL politie neem ik aan.
misschien tijd voor een kleine DJR Rush ?:P vind dat wel grappig.. tijdens staken bijelkaar komen :D
Music made me who i am
Wout-r    posted on 29-11-2007 14:14
Poster: bramv

k heb 34 uren per week. Dan zou ik 35x 34 = 1190 uur hebben per jaar

Dat zijn 34 LESuren neem ik aan? Het gaat namelijk om 1040 KLOKuren Winking my eye
bramv    posted on 29-11-2007 14:40
ja da klopt
Tim1978    posted on 29-11-2007 15:16
1040 uur

Vertaal dat naar het aantal weken fulltime werkverband en dan kom je op 26 weken. Dat is een half jaar... Lijkt me niets teveel gevraagd.

Ik sluit me aan bij D-wan: Als je eenmaal werkt, zou je willen dat je weer op school zit. Ik persoonlijk mag genieten van 24 vakantiedagen per jaar (ATV is in onze bedrijfstak al lang afgeschaft).
LSunicaXL    posted on 29-11-2007 15:40
Poster: Tim1978
Ik sluit me aan bij D-wan: Als je eenmaal werkt, zou je willen dat je weer op school zit. Ik persoonlijk mag genieten van 24 vakantiedagen per jaar (ATV is in onze bedrijfstak al lang afgeschaft).

Ik sluit me er ook bij aan! 4 weken vakantie per jaar heb ik en dan nog een paar losse daagjes vrij (nou klaag ik daar verder niet over, maar school was toch wel een stukje relaxter!!)

Maar als er zoveel over gezeurt wordt, waarom korten ze 1 of vakanties dan niet gewoon in want die worden ook steeeeeds langer! Dan ben je ook af van die uren! 1 of 2 daagjes minder vakantie om 2,5 maand maakt ook niet uit!
sammwise    posted on 30-11-2007 17:44
jammer dat ik al op t mbo zit anders had ik wel ff mee gestaaktCry

waren er nog mensen vanmiddag op t museumplein?? was zkr wel lagge?Cry
User edit by sammwise on 30-11-2007 @ 17:44:48 (1%)
Illusion    posted on 01-12-2007 18:45
Nog steeds vindt ik het stom!

Maar de reden waarvoor gaat gewoon nergens over. Als je werkt, moet je kijken hoeveel uren je dan in een week hebt. Leerlingen zijn lui, en willen zo makkelijk mogelijk hun opleiding hebben.

Toch als je op Televisie ziet, en ze interviewen jongeren, zie je dat er weinig zijn die over het aantal uren praat. Grotendeels wordt er gesproken over de kwaliteiten van de leeraar.

De vraag is nu... waar staakt iedereen voor?.. Zijn het het aantal uren, of andere dingen.
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
Vibemaster-D    posted on 01-12-2007 23:31
ik heb door de 1200 les uren op een jaar en me rooster is eigenlijk wel chill maar minder uren mag altijd
Xitrate    posted on 02-12-2007 00:49
Waarom vergelijkt iedereen school met werken? A) Voor je werk krijg je betaald, voor naar school gaan niks. en B ) Werken is niet verplicht, naar school gaan wel.
En zeg niet dat als jullie in de positie van de scholieren zaten dat jullie dan niet mee zouden staken..
Illusion    posted on 02-12-2007 01:44
Poster: Xitrate
Waarom vergelijkt iedereen school met werken? A) Voor je werk krijg je betaald, voor naar school gaan niks. en B ) Werken is niet verplicht, naar school gaan wel.
En zeg niet dat als jullie in de positie van de scholieren zaten dat jullie dan niet mee zouden staken..

Ik zou serieus niet mee staken!. Het is ook gewoon wel te vergelijken...

Op school betaal je iets voor wat je wil leren.... Wil je altijd een domme jongen wezen, die niks heeft geleerd? Je zit op school om te leren, niet om te nixen. En school is goed voor je, (zolang het onderwijs goed is). Voor de rest moet je gewoon je uren volgen die je staan voorgeschreven.

Die stakingen en andere bullshit gaat nergens over... Jullie als VMBOers zien school als een verplichting!

Toch heben je ouders er voor betaald, en zul je er zelf in de toekomst ook voor moeten betalen. Je leert op school, en op vooral op het VMBO of iets in die richting de basis voor je vervolg opleiding. Het is niet altijd even leuk, Wiskunde, Natuurkunde, Nederlands etc. Maar je moet dit gewoon even doorstaan.

Als je op je vervolg opleiding zit, dan focus je je ook meer op het doel dat jij graag opwilt, en dan wordt school vanzelf leuk, en heb je geen zin in stakingen of andere Bullshit..

Trouwens, die voorzitter van LAKS is zelf ook nog maar 17 jaar, en een broekie, die maar wat dom zit te lullen.

De stakingen gaan over de 1024 uren die worden gegeven, maar toch zie je de meeste over andere onderwerpen praten! Met sommige daarvan ben ik het eens, waaronder: Dat veel leraren tegenwoordig niet van het niveau zijn om les te geven.
Laidback    posted on 02-12-2007 02:42
het hele gestaak is toch al afgelopen ?

wat was de uitkomst eigenlijk ?
het boeit me zo weinig dat ik er eigenlijk niet eens op let.. hehe

3 kwart van die lui zijn allemaal Koters opzoek naar sensatie..
check Rutgers Geenstijl Reportage > http://www.geenstijl.tv/2007/11/rutger_bij_het_sgolierenprotes.html <

vooral die Breezah die met dr "groepje" wel even een ME' er in mekaar wil meppen..
ik lach me kapoet "kind-soldaten"

Cry

OneSixty    posted on 02-12-2007 03:04

gehe, ja , altijd leuk die "reportages" van rutger Happy, laughing

ik kijk er steeds met plezier naar :p

maar ze willen idd gewoon een dag vrij , ik zou het ook doen Happy, laughing
maar dan wel niet alles kapot rammen wat los en vast zit ( naja , ligt eraan wat Cry Winking my eye

gwn lekker een dagje in het park met kl*tenweer & ME om je heen , lache toch ?

Laidback    posted on 02-12-2007 03:27
ik zou wel beter weten..
ik zou lekker thuis voor de tv mn mede scholieren uit gaan lachen dat ze daar voor niks in het park staan..

OneSixty    posted on 02-12-2007 03:40

het is idd voor nix , maar ze vermaken zich tenminste Winking my eye

ik zou het wel weten..

Illusion    posted on 02-12-2007 13:11
Poster: Laidback

check Rutgers Geenstijl Reportage > http://www.geenstijl.tv/2007/11/rutger_bij_het_sgolierenprotes.html <

vooral die Breezah die met dr "groepje" wel even een ME' er in mekaar wil meppen..

Cry

Whaha Geen Stijl is helemaal de shit:p ff kijken:D

:::edit:::

Wat een Breezer... nog nooit zo'n domme doos gezien!
User edit by Illusion on 02-12-2007 @ 13:24:21 (16%)
the-melody    posted on 02-12-2007 13:23
Poster: Xitrate
 wij in belgie hebben leerplicht, geen schoolplicht. Is dat in nederland niet zo dan? En als je wilt betaald worden om naar school te gaan moet je naar een militaire school gaan, hiervoor krijg je in belgie ook betaald.

Maar haha, die slet, echt lache. En mooie reclame voor pioneer^^
User edit by the-melody on 02-12-2007 @ 13:31:53 (13%)
bramv    posted on 02-12-2007 13:32

Ja vieze slet. Als ik bij de ME zat, had k me knuppel ver in haar mond gestoke

User edit by bramv on 02-12-2007 @ 13:33:23 (91%)
the-melody    posted on 02-12-2007 14:08
http://www.geenstijl.tv/2007/11/rutger_en_de_rellende_rotschol.html ook erg... En die mensen moeten later oude mensen wassen. Pfff zielig.
OneSixty    posted on 02-12-2007 15:06
Poster: bramv

Ja vieze slet. Als ik bij de ME zat, had k me knuppel ver in haar mond gestoke

zozo , jij hebt er zin in Cry
bramv    posted on 02-12-2007 15:17
hehe
djmaarten    posted on 02-12-2007 19:38
leuke reportage's van rutger
Nvie    posted on 02-12-2007 19:42
Poster: Laidback
het hele gestaak is toch al afgelopen ?

wat was de uitkomst eigenlijk ?
het boeit me zo weinig dat ik er eigenlijk niet eens op let.. hehe

check Rutgers Geenstijl Reportage > http://www.geenstijl.tv/2007/11/rutger_bij_het_sgolierenprotes.html <

Cry

Vind het wel jammer dat ie echt de achterklap pakt om te interviewen, er zijn genoeg leerlingen die wel hersens hebben en wel weten waarom het draait!
Illusion    posted on 02-12-2007 22:39
Vind het alleen maar beterWinking my eye Die voorzitter van LAKS lijkt me wel een intelligent figuurtje, maar toch vind ik hem ook bij de achterklap horenWinking my eye.

Achterbakse etterbakjes.

Wat dachten jullie van DIT

En DAT vooral, zo hoort het!
User edit by Illusion on 02-12-2007 @ 23:57:54 (52%)
Lanky    posted on 03-12-2007 00:08
vanuit sommige oogpunten van leerlingen kan ik me een staking indenken maar in het geheel vind ik het een beetje. ik heb gehoord dat leerlingen hele winkels vernield hebben tijdens de staking. dat slaat toch nergens op? zo pak je dit soort dingen toch niet aan? volgens mij kwam ook de helft van de menigte alleen maar omdat de rest ook ging en buiten dat gingen ze ook nog ruzie zoeken. en vuurwerk afsteken tijdens een protest is er ook geen succes gegarandeerd natuulijk.

niet persoonlijk gericht naar de mensen die er wel voor zijn. maar vanuit mijn oogpunt zijn 1040 uur lestijd wel het minste waar je je druk om kan maken in het leven.
User edit by Lanky on 03-12-2007 @ 00:16:08 (100%)
rebounce    posted on 03-12-2007 09:40
Al die staking om ocharme 1040 uur les per jaar.
Wij in Belgie hebben als richtlijn ( in het hoger onderwijs wel te verstaan. ) van 1500 to 1600 uur verspreid over 24 weken les en 8 weken examens en 3 weken blok.

Een gemiddelde werkweek als je effectief aan het werken bent bedraagt toch ongeveer 40 uur.
dus 40u *40 weken = 1600 u.

Ik vind dat jullie in nederland een zeer chille schoolregeling hebben.
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

176 Users online: 11 Guests (165 Unknown)
Pages generated today : 32.741
Most visitors online this month : 482
Lifetime Pageviews since 2003 : 236.423.519