stakingen op scholen (3/6)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

FreakT    posted on 24-11-2007 22:05

zoals een aantal mensen weten wordt misschien de lesuren norm verhoogd. gaan er van jullie daadwerkelijk in staking of nemen jullie geen deel van deze acties? ik vind zelf beetje loltrappen tijdens lestijd altijd leuk dus op mij kan je rekenenCry

What do you think about stakingen op scholen ??

Vote :   

Sunrise8    posted on 26-11-2007 15:05
wij hebben 4 scholen opgetrommeld en chil naar dhet stadhuis gegaan :D. altijd leuk. en bij ons rjid popo niet in hummers hoor :P
Music made me who i am
robbert    posted on 26-11-2007 15:09
Ik vind die stakingen werkelijk belachelijk, de scholen moeten hier tegen veel harder optreden..
User edit by robbert on 26-11-2007 @ 15:10:11 (6%)
Sunrise8    posted on 26-11-2007 15:15
waarom, anders moeten wij veel meer uren maken, het is toch goed dat kinderen daarvoor in opstand komen, niet over ons heen laten lopen :D. maja die gevechten is wel onzin ja.
Music made me who i am
ccc    posted on 26-11-2007 15:37

Zeur toch niet zo. Mijn ma zou zeggen, de kindertjes in afrika hebben geen eens school.

Wout-r    posted on 26-11-2007 15:55
Ik kwam vandaag om 10.20 op school (net na de eerste pauze) ik kon het schoolplein niet op want het hek zat dicht en er stonden scholieren voor (aan de binnenkant). Op een gegeven moment gaat het hek toch los en lopen ze richting het gemeentehuis, ik ben lekker het schoolplein opgegaan met nog een aantal vrienden en we hebben in de aula gezeten, een beetje zitten chillen met de wiskunde leraar :P Ze hebben ons geregistreerd, en de mensen die niet op school waren mogen de uren inhalen.

Driekwart van de mensen die staakten wisten niet eens waarover het echt ging.
User edit by Wout-r on 26-11-2007 @ 16:03:06 (18%)
Hansje    posted on 26-11-2007 16:11
Poster: Wout-r
....

Driekwart van de mensen die staakten wisten niet eens waarover het echt ging.

Dat komt omdat die driekwart allemaal meelopers zijn.
En het andere probleem is dat er een derde van die scholieren puur staken om rotzooi en rellen te veroorzaken.
Ik vind het maar pure onzin....die snotneuzen moeten gewoon in de banken zitten in plaats van zinloos te gaan staken.
User edit by Hansje on 26-11-2007 @ 16:17:47 (45%)
ccc    posted on 26-11-2007 16:21
Staken is sowieso zinloos en onzin. Voor school of werk.
Wout-r    posted on 26-11-2007 16:32
Poster: Hansje

Dat komt omdat die driekwart allemaal meelopers zijn.
En het andere probleem is dat er een derde van die scholieren puur staken om rotzooi en rellen te veroorzaken.
Ik vind het maar pure onzin....die snotneuzen moeten gewoon in de banken zitten in plaats van zinloos te gaan staken.

Klopt helemaal! Wij zeiden ook tegen elkaar: Stel dat het om 10 uur met bakken uit de hemel was gekomen, kijken of er dan nog steeds mensen waren gaan staken...
Hansje    posted on 26-11-2007 16:36
Poster: Wout-r

Klopt helemaal! Wij zeiden ook tegen elkaar: Stel dat het om 10 uur met bakken uit de hemel was gekomen, kijken of er dan nog steeds mensen waren gaan staken...

Inderdaad dan was het volgens mij lekker rustig gebleven Cry
Wout-r    posted on 26-11-2007 16:41
Poster: Hansje

Inderdaad dan was het volgens mij lekker rustig gebleven Cry

Volgens mij ook! Happy, laughing Maat het is toch ook dom, als je dan 1 goede actie organiseert, waar het LAKS ook achter staat en zonder vernielingen enzo, daar bereik je toch veel meer mee, dan met een beetje op straat lopen en van alles kapot maken?
Hansje    posted on 26-11-2007 16:43
Helemaal mee eens
FreakT    posted on 26-11-2007 17:02
gekkenhuis op coolsingel vandaag. ook ruitjes ingetikt enzo. dat gaat gewoon te ver vind ik
Jorrit    posted on 26-11-2007 17:23
Poster: ccc
Staken is sowieso zinloos en onzin. Voor school of werk.

Wat hebben we aan deze opmerking als je niet verteld waarom het sowieso zinloos en onzin is?
bramv    posted on 26-11-2007 17:26
ruitjes intikken gaat mij ook te ver.
Lukaz    posted on 26-11-2007 17:30
Poster: Sunrise8
wij hebben 4 scholen opgetrommeld en chil naar dhet stadhuis gegaan :D. altijd leuk. en bij ons rjid popo niet in hummers hoor :P

waar woon je want hier was het precies  het zelfde
Xitrate    posted on 26-11-2007 17:36
De leraren zijn het er meestal wel mee eens dat er gestaakt wordt en het resultaat is er ook: deze woensdag is er een spoeddebat over de  onderwijstijden. Ze zijn het er alleen NIET mee eens met de manier waarop er gestaakt wordt.. Het is ook nogal nutteloos om nu te gaan staken, als je nou eerst even die uitslag afwacht van het spoeddebat en dan gaat staken is het een ander verhaal.. (mits het een goede uitslag heeft natuurlijk). Daarom heeft het LAKS ook aangekondigd deze vrijdag te gaan staken, als het spoeddebat niet afloopt zoals zij het willen.
Sunrise8    posted on 26-11-2007 17:36
Velserbroek, stadhuis was in ijmuiden. das in de buurt van Haarlem Happy, laughing.
scholen zaten in : ijmuiden 2x, velsen-zuid, driehuis (mijne) :P. maar jij woont in nieuw roden ?:P dat ken ik niet dus zal wel niet in de buurt zijn haha
Music made me who i am
ccc    posted on 26-11-2007 17:37
Poster: Jorrit
Wat hebben we aan deze opmerking als je niet verteld waarom het sowieso zinloos en onzin is?

Omdat het alleen maar ergenis en stress bij mensen veroorzaakt. Terwijl als er gewoon gepraat wordt over de problemen het waarschijnlijk veel sneller is opgelost. Daarom is het zinloos en onzinnig.
Laidback    posted on 26-11-2007 17:45
dat is toch geen staken meer..

de tering.. 12, 13, 14 jarige kiddos die alles wat los en vast zit vernielen..

ik zeg van school af trappen die handel,, preventief geen les meer geven.. laat ze het maar uitzoeken in de maatschappij..

1040 uren.. so what.. leren moet je toch,, je hele leven nog als je ergens wil staan in deze maatschappij.. en  een lekker centje wil verdienen..

dus waarom staken / rellen.. ??

gaat nergens over dit..

Sunrise8    posted on 26-11-2007 17:54
@ laidback, ik weet zeker als jij die leeftijd had dat je gewoon was mee gaan staken, want kijk dat wordt dus een 9e uur derbij per week, en dat meerdere keren per week, en een 9e uur duurt tot 5 uur. dat is **** lang. red ik niet eens met me werk 'om een lekker centje te verdienen' . en er is een leraren tekort, dus worden het studiezaal uren, daar schiet je ook nks meer op.

en zoals iemand al zei, als je je diploma gewoon haalt met 960 uren, waarom moeten er dan 80 bij
Music made me who i am
NIekh    posted on 26-11-2007 17:55
Vandaag was er bij ons (Goes) wéér een staking terwijl LAKS had gezegt dat er in NL geen een staking mocht doorgaan maar, deze ging dus gewoon door en natuurlijk wéér rellen en alles vernielen en shit :S Politie erbij nóg leuker natuurlijk :S Ik vind dat je wel mag staken maar dan op een normale manier en niet alles lopen slopen enzo.
User edit by NIekh on 26-11-2007 @ 17:56:18 (32%)
Nvie    posted on 26-11-2007 18:32
Poster: Laidback
dat is toch geen staken meer..

de tering.. 12, 13, 14 jarige kiddos die alles wat los en vast zit vernielen..

ik zeg van school af trappen die handel,, preventief geen les meer geven.. laat ze het maar uitzoeken in de maatschappij..

1040 uren.. so what.. leren moet je toch,, je hele leven nog als je ergens wil staan in deze maatschappij.. en een lekker centje wil verdienen..

dus waarom staken / rellen.. ??

gaat nergens over dit..

Viel me ook op, bij ons ook voornamelijk onderbouw en (nee, ik heb er echt niets tegen, maar toch) de vmbo lokatie.

En die 1040 uur ga je toch niet halen, laat staan dat het ingevoerd wordt voordat ik aan m'n examens begin :P
Lawrenz    posted on 26-11-2007 18:47
Vandaag bij mij ook weer raak. Ging echt nergens over. Ze (leerlingen van mijn school, andere locatie en nog wat van andere scholen) gingen allemaal naar het centrum van Dordt (Statenplein), maar daar stond intussen de ME al. Sjonge jonge, hoezo zinloos.
Steev    posted on 26-11-2007 18:54
Afmaken die lafbekken, en als de politie het niet doet, dan moeten we de mouwen zelf maar eens opstropen. Het lef hebben om onze maatschappij een beetje naar de klote te helpen, het moet niet gekken worden in ons Nederland...
Illusion    posted on 26-11-2007 18:57
quote:
Poster: Illusion
Nou jah ik vindt het een domme zet, dat toch niet werkt... ze moeten het zelf maar weten..
Het werkte wel, er is nu vermindering
Maar eigenlijk vindt ik dat je je zelf erg voor gek zet als je daar gaat staan..
dat vind jij
Het is gewoon DOM. En wat dat betreft is het maar beter dat er wat meer les komt, zodat de VMBO ertjes eens een beetje qua niveau omhoog gaan. KINDEREN!!
dit slaat helemaal nergens op, ik was er ook bij en zag ook kameraden van mij erbij van atheneum, plus dat iedereen die vmbo doet is dom en lui?? volgens mij heb jij een deel gemist, je moet meer om je heen kijken

@ Lukaz,

Ik weet heel goed wat ik zeg, en daar blijf ik bij!Winking my eye

Ik vind het een domme actie! en ben het verder ook helemaal met de mening van Laidback eens, etheneum of wat dan ook, het gaat gewoon nergens over.

Je ziet niet op school om niks te leren.  Ik irriteer me eigenlijk gewoon aan zulke acties.

Als het al mogelijk is om als kind de overheid over te halen, omdat ze niet langer naar school willen, dan gaan we toch wel erg slecht achteruit met Nederland.
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
User edit by Illusion on 26-11-2007 @ 19:01:54 (33%)
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

167 Users online: 13 Guests (154 Unknown)
Pages generated today : 23.205
Most visitors online this month : 482
Lifetime Pageviews since 2003 : 236.318.901