Haperende Master Tempo CDJ-1000 MK2 (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  LOCKED 

DJ_Aad    posted on 27-04-2005 16:03
Ik bezit al enige tijd 2 CDJ-1000 MK2's en een DJM-600. Prima set, maar wat me de laatste tijd opvalt is dat bij bepaalde nummers, die afgespeeld worden met een pitchverandering (nog niet eens 5%) en mastertempo aan, hij soms heel kort hapert (blijft hangen, met een digitaal geluid). Dit heb ik al onderzocht met een orginele cd (zonder krassen) en het blijkt dat de hapering zich alleen voordoet bij een pecifiek pitchpercentage. Als ik het dan 0.05 % verander, is het probleem alweer weg. Het komt dus zeer zelden voor, maar is wel heel vervelend als je midden in een mix zit. Mijn vraag is of dit probleem bekend is en of er misschien een oplossing voor is??

File is Removed

The link to the Productions is probably dead and this topic is locked
Mod edit by DJResource on 00-00-0000 00:00 (1%)

What do you think about Haperende Master Tempo CDJ-1000 MK2 ??

Vote :   

Gilles    posted on 10-11-2005 18:18
ik kan het hier ook niet reproduceren
JeroenU    posted on 11-11-2005 00:38
Ik heb het nu ook getest met een gebrande cd.
Wat heb ik precies gedaan:
1. De officiele cd-single geript naar 192kbit/s mp3.
2. Deze mp3's gebrand naar een cd-rw.
3. Vervolgens de cd-rw afgespeeld op -5% en master tempo.
Resultaat: geen afwijkingen te horen.
Conclusie: Het probleem komt alleen voor bij de officiele cd-single. Zodra .wav-bestanden gecomprimeerd zijn naar bijv. .mp3 en weer als .wav/.cda op een cd-r(w) gebrand worden, is het geluid al veranderd, ookal is dit voor het menselijk oor niet hoorbaar. Zo te zien hebben mijn en jullie cdj's geen moeite met het afspelen van gebrande mp3's (geconverteerd naar .wav/.cda) op master tempo.

Ik ga mijn officiele cd-single aanstaande zaterdag testen in een cdj 800 in een discotheek (in de headphone cue), ben benieuwd wat die doet.

Als er nog mensen zijn die ook de officiele single hebben van Royal Gigolo's - Californa Dreaming en toevallig ook een cdj hebben staan, zou ik hun willen vragen de eerder vermelde test ook uit te voeren en hier te reply'en.
Lead    posted on 11-11-2005 02:01
CDJ-800 is geen CDJ1000MK2, dus die test is overbodig. Ik heb hem ook al in een CDJ-800 gehad, maar met hetzelfde resultaat : vrijwel geen vervorming.

Wellicht ligt het juist aan die ene CD die op maandag ochtend uit de perserij is gekomen, maar ik denk dat er niets aan de hand is.

Waarom zo moeilijk doen als je garantie hebt? Als je echt denkt dat er iets mis is, breng je hem toch naar de winkel en laat hun het ding opsturen naar de Servicedienst. Als je dan die CD singel erbij doet komt het allemaal dik voor elkaar.
Let the BASS be louder
JeroenU    posted on 12-11-2005 01:35
Lead, heb je de offciele single getest of een gebrande?

Lead    posted on 12-11-2005 02:54
Poster: Lead
Ik heb je mp3tje even op CD gebrand en het hier uitgeprobeert

Let the BASS be louder
JeroenU    posted on 13-11-2005 04:46
Bij mij hapert de gebrande mp3 in de CDJ-1000M2 ook niet, dus die test is zinloos. Een zinvolle test is met de officiele single. Ik heb de officiele single deze nacht in een CJD-800 getest. En zoals Lead zei: een CDJ-800 is geen CDJ-1000(MK2), want de CDJ-800 had totaal geen moeite met de officiele single op -5% master tempo.
Dus nu ben ik er vrijwel zeker van dat het een onvolkomenheid van de CDJ-1000MK2 is. De meningen mogen erover verdeeld zijn, maar voor mij staat het iig vast.
Lead    posted on 13-11-2005 11:45
De meningen zijn hierover niet verdeeld...

Maar mooi dat we eruit zijn.... En nu snel terug naar de winkel met je spelers Winking my eye (of er gewoon vrede mee hebben dat sommige CDs niet perfect afspelen)
Let the BASS be louder
DJ-Emotion    posted on 13-11-2005 18:09
Poster: Lead
Ik heb ook niets gezien wat ik als bug zou kunnen bestempelen.

Een bug zou het zijn als mijn CDJ en die van Emotion dit ook zouden vertonen en Pioneer zou zeggen : "niets aan de hand". Dit lijkt me meer iets voor die 2 specifieke toestellen.

idd!
Komt nog bij dat sommige fabrieks CD's nou ook niet om over naar huis te schrijven zijn...

Topic is Locked

This Topic is Closed/Locked, posting in this thread is no longer possible.

You can always Start a new Topic yourself or search for other topics about this subject.

175 Users online: 14 Guests (161 Unknown)
Pages generated today : 26.090
Most visitors online this month : 518
Lifetime Pageviews since 2003 : 237.925.552