Gebroken Hoofdtelefoon HDJ-1000... (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  LOCKED 

MadSteven    posted on 25-04-2005 01:15
Tja,

Ik weet het. Als je een hoofdtelefoon wilt hebben, neem dan de Pioneer HDJ-1000...

Maar als jullie Steven kennen, weten jullie ook dat ik niet voor een Ecler nuo5 met twee CDJ1000 mk2's en een CDJ200 ga, maar eerder voor een Denon DN-X300 en twee Numark Axis 9's.

Dus nou is de vraag: wat kan je dan ook nog nemen? De stantan DJ-3000 lijkt op eerste gezicht en gehoor een mooi ding, maar schijnt nogal te kunnen barsten. Vraag ik me weer af: ligt dat dan aan de gebruikers?

Iemand op new-line gaf te kennen dat zijn hdj-1000 ook al drie keer was gebroken...

Nou heb ik in het verleden een Pioneer consumer electronics hoofdtelefoon gehad, uit 1990 of zo. Prima ding, nooit problemen mee gehad. Kostte me destijds ook nog een gulden of 60 geloof ik, maar daar heb ik nooit spijt van gehad. Vraag ik me nu af hoe oud ik toen was... Volgens mij zat ik nog op de basisschool. (!)
Later heb ik een Philips half-open hoofdtelefoon gekocht, voor gebruik op lanparty's en zo. Deze neem ik tegenwoordig ook vaak mee in mijn tas als ik van Eindhoven naar Zeeland reis en/of terug. Klinkt prima en bevalt me beter dan in-ear phones (BAH!).

Maar vooor DJ-en heb je het liefst een gesloten hoofdtelefoon en op de langere termijn vraag ik me dus af of ik beter mijn geld op kan sparen voor een hdj-1000 of net zo goed twee Stanton 3000's na verloop van tijd ga. Tenslotte heb ik ook altijd nog de Philips als reserve - daar heb ik ook al eens mee gedraaid (in combinatie met een CMX3000 en een DJM-600) en dat ging ook best goed.

Dus... Ervaringen over hoofdtelefoons alsjeblieft?!?

File is Removed

The link to the Productions is probably dead and this topic is locked
Mod edit by DJResource on 20-05-2005 09:09 (6%)

What do you think about Gebroken Hoofdtelefoon HDJ-1000... ??

Vote :   

DJEduardo    posted on 20-05-2005 22:27
Nu ik hem besteld heb vraag ik me overigens af of de beugel die gebroken is apart bestelbaar was..?
Lead    posted on 21-05-2005 00:48
Ja, die is los leverbaar, wordt solderen en priegelen, voor hetzelfde geld kun je hem ook laten repareren. Geen garantie betekend dat je hem wel kunt laten fiksen.
Let the BASS be louder
DJEduardo    posted on 23-05-2005 16:45
80 euri kost de beugel...
ik heb een nieuw besteld toch maar dan
hehhehh
CastroLeChina    posted on 25-05-2005 22:39
wat is nu beter dan de hdj1000??

FrankH    posted on 25-05-2005 23:15
Dat ligt helemaal aan je eisen, sommige mensen zweren bij een Sennheiser HD25 anderen weer bij een Technics RP-DJ 1210.

Ik had een site met allemaal tests, maar die ben ik even kwijt. Als ik em gevonden heb post ik em hier.
Mount    posted on 09-06-2005 12:46
Ik ben iig helemaal fan van de Sennheiser HD-25.
Heb ook een pioneer HDJ-1000 liggen, en natuurlijk ook geen slecht ding.
Maar de HD-25 klinkt stukke neutraler en beter. (wordt niet voor niets ook in vrijwel elke studio gebruikt)
Sluit heel erg goed af, al moet je hem niet in je nek leggen maar gewoon opzetten.
En is daarbij super licht maar toch stevig, ik gebruik hem nu ongeveer 3 jaar. Maar ken ook mensen die hem al 7 jaar in gebruik hebben.

De HDJ gaat wel een flink stuk harder.. alleen als je slim bent gebruik je dat niet, oortjes zijn onvervangbaar Winking my eye
Camino    posted on 09-02-2006 19:44
Gisteren is de cushion op mijn HDJ1000 gescheurd . Weet iemand dus of je de cushions voor de CDJ als apart onderdeel te bestellen zijn? heb je ook het nummer van dit onderdeel? En ten laatste; kan dit ergens online, of moet ik echt naar een pioneer service center? (als iemand een adress in leiden/den haag kent...) Alvast bedankt! 
Stephan_    posted on 09-02-2006 20:03
Mijn Sony MDR-V500 DJ was ook gebroken vorige week. En ja, op 't scharnierpunt. Na 5 jaar trouwe dienst heeft de mythe van de brekende Sony's ook mijn headphones ingehaald. Gelukkig heeft m'n pa 'm een beetje kunnen repareren. Hij heeft 'm gelijmd en verstevigd met wat stukjes ijzer. Nou, maar afwachten hoe lang ie het volhoud.
Camino    posted on 09-02-2006 20:11
@ stephan: had ik ook toen ik nog mijn 500 had... ken wel een truukje met een elastiek om hem weer aan de praat te krijgen...

_Ivan_    posted on 09-02-2006 21:10
Stanton DJ-Pro 3000 :

Andre huisman van New-line laat weten dat het een productie fout is dat ie breekt. Je kunt er zo een nieuwe krijgen. Voorderest benk wel tevreden over de pioneer reeks

Feel&.Celebrate.Life!
Lead    posted on 10-02-2006 00:16
Poster: DeafDJ
Weet iemand dus of je de cushions voor de CDJ als apart onderdeel te bestellen zijn? heb je ook het nummer van dit onderdeel?

WNV1101     EARPAD

Bij mijn weten zijn er geen online adressen voor dit soort dingen, maar bel een naar RL-Showequipment in Den Haag. Zij zijn dealer en kunnen deze voor je bestellen.
Let the BASS be louder
Camino    posted on 10-02-2006 00:39
Yes! thnx lead!

Topic is Locked

This Topic is Closed/Locked, posting in this thread is no longer possible.

You can always Start a new Topic yourself or search for other topics about this subject.

59 Users online: 2 Guests (57 Unknown)
Pages generated today : 2.888
Most visitors online this month : 109
Lifetime Pageviews since 2003 : 230.949.494