Gebroken Hoofdtelefoon HDJ-1000... (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  LOCKED 

MadSteven    posted on 25-04-2005 01:15
Tja,

Ik weet het. Als je een hoofdtelefoon wilt hebben, neem dan de Pioneer HDJ-1000...

Maar als jullie Steven kennen, weten jullie ook dat ik niet voor een Ecler nuo5 met twee CDJ1000 mk2's en een CDJ200 ga, maar eerder voor een Denon DN-X300 en twee Numark Axis 9's.

Dus nou is de vraag: wat kan je dan ook nog nemen? De stantan DJ-3000 lijkt op eerste gezicht en gehoor een mooi ding, maar schijnt nogal te kunnen barsten. Vraag ik me weer af: ligt dat dan aan de gebruikers?

Iemand op new-line gaf te kennen dat zijn hdj-1000 ook al drie keer was gebroken...

Nou heb ik in het verleden een Pioneer consumer electronics hoofdtelefoon gehad, uit 1990 of zo. Prima ding, nooit problemen mee gehad. Kostte me destijds ook nog een gulden of 60 geloof ik, maar daar heb ik nooit spijt van gehad. Vraag ik me nu af hoe oud ik toen was... Volgens mij zat ik nog op de basisschool. (!)
Later heb ik een Philips half-open hoofdtelefoon gekocht, voor gebruik op lanparty's en zo. Deze neem ik tegenwoordig ook vaak mee in mijn tas als ik van Eindhoven naar Zeeland reis en/of terug. Klinkt prima en bevalt me beter dan in-ear phones (BAH!).

Maar vooor DJ-en heb je het liefst een gesloten hoofdtelefoon en op de langere termijn vraag ik me dus af of ik beter mijn geld op kan sparen voor een hdj-1000 of net zo goed twee Stanton 3000's na verloop van tijd ga. Tenslotte heb ik ook altijd nog de Philips als reserve - daar heb ik ook al eens mee gedraaid (in combinatie met een CMX3000 en een DJM-600) en dat ging ook best goed.

Dus... Ervaringen over hoofdtelefoons alsjeblieft?!?

File is Removed

The link to the Productions is probably dead and this topic is locked
Mod edit by DJResource on 20-05-2005 09:09 (6%)

What do you think about Gebroken Hoofdtelefoon HDJ-1000... ??

Vote :   

Lead    posted on 25-04-2005 09:26
Ik ken je budget niet, maar deze kost 169,- euro : Pioneer SE-M10R

//www.djresource.eu/Topics/story/76/Pioneer-SE-M10R/

Let the BASS be louder
tairip    posted on 25-04-2005 17:32
Ik heb zelf de HDJ-1000 van pioneer gehad!

Met deze koptelefoon heb ik een aantal minpuntjes beleefd en heb hem daarom van de hand gedaan! Al moet ik zeggen dat veel onderdelen los te koop zijn!

Momenteel heb ik al weer voor een jaar ofzo een Technics RP-DJ1210, deze bevalt me echt super!!!

Geen problemen mee echt een toppie apparaat!

Technics RP-DJ1210

Maar de bovenstaande Pioneer )in Lead zijn post!) zal ik als het meezit ook in mijn bezit hebben!
Ik heb er al even van mogen proeven en hij is echt tegek!!!
User edit by tairip on 25-04-2005 @ 17:33:34 (14%)
Lead    posted on 25-04-2005 18:31
vanaf volgende week in de uitlevering... hehe, vandaar dit weekend de posting Winking my eye
Let the BASS be louder
tairip    posted on 26-04-2005 10:16
Ik w8 er met smart op LEAD,

Bel je me nog even over die headphone? (hebben net contact gehad!!! de mijne is onderweg  (nou zo goed als) )

Groeten Gerard
User edit by tairip on 26-04-2005 @ 20:52:43 (82%)
CastroLeChina    posted on 29-04-2005 13:56
veel mensen zeggen dat de pioneer snel stuk gaat.....
ik heb hem nu al 2jaar en werkt nog perfect
en.......hijs nog nooit stuk gegaan
maar als ik een nieuwe koptelefoon ga halen
wil ik die Technics RP-DJ1210
MadSteven    posted on 29-04-2005 15:43
Pom pi dom.

Werd mij ook gevraagd wat mijn budget is. Ik zat te denken aan 100 euro.

Maar aan de andere kant, heb ik ergens besloten dat het wel na de zomervakantie, zo niet na dat ik afgestudeerd ben, dat ik er een ga kopen. Kan ik zeggen dat ik dan weer geld overheb, maar dan komen er nog van die dingen bij als rijbewijs halen (ja, mensen, ik ben dan 23 en heb nog geen rijbewijs - maar wat heb je aan een rijbewijs als je een OV-jaarkaart hebt?) en een auto kopen.

Heel veel verschil in prijs zit er nou ook weer niet tussen de nieuwe pioneer en de HDJ1000. Dus de sprong naar 160 of 200 euro is wellicht ook best snel gemaakt tegen die tijd.

Neemt niet weg, dat ik toch graag wil weten hoe en wat. Kan ik altijd de afweging maken tussen een nieuwe harde schijf en een hoofdtelefoon of alleen het laatste, ja toch?

Maar goed, die nieuwe SE-10R (als ik het goed zeg), lijkt verdacht veel op een studio-hoofdtelefoon. Zo'n ding dat je opdoet terwijl je inzingt (ik wou zeggen, je weet wel, maar niet iedereen heeft ervaring daarmee - ik wel, maar ja), zodat er op de zangtrack ook daadwerkelijk alleen zang staat. Neemt niet weg dat een studiohoofdtelefoon wel voor DJ-in kan worden gebruikt en andersom, maar oorspronkelijk zijn ze ieder voor hun eigen doel bedoeld.

Niet dat het uitmaakt historisch gezien: de Fender Bassman is een fantastische gitaarversterker en een niet erg bijzondere basgitaarversterker... Had Fender dat maar doorgehad, dan hadden ze hem anders genoemd Happy, laughing.
User edit by MadSteven on 29-04-2005 @ 15:57:58 (81%)
Gilles    posted on 03-05-2005 15:04
Ik heb sinds een uurtje of 3 een HDJ1000 enne TE GEK !
Van het oude knaken open air koptelefoontje wat ik gratis bij mijn oh zo goedkope mixer kreeg naar dit, een vette wereld van verschil.
Mixen gaat zo veel soepeler en zo veel makkelijker omdat die HDJ toch wel loep zuiver is.

Mijn advies, spaar even door en dan heb je ook echt wat.
Jeffrey    posted on 03-05-2005 15:22
Ik ben zelf in het bezit van een Pioneer HDJ-1000 en een Technics DH-1200. Ik heb die Pioneer nu 2 jaar. Nooit problemen mee gehad......tot een paar maanden geleden, toen brak ie af. Na heel veel over en weer gebel heeft Pioneer hem kostenloos gerepareerd (ik was hem wel 6 weken kwijt......)

Ik had tijdens die 6 weken toch een hoofdtelefoon nodig en heb ik die Technics aangeschaft. Het is een hele mooi hoofdtelefoon alleen vind ik die Pioneer toch beter.......... De Technics 1200 is zwaarder (ik vind hem eigenlijk te zwaar) dan de Pioneer en ik vind het geluid tegen vallen. (Vooral als je de HDJ1000 gewend bent, vind ik de Technics "dof" klinken, maar dat is persoonlijk.)

Mijn advies is door sparen voor de Pioneer HDJ-1000
(of voor de Pioneer SE-M10R)

DJEduardo    posted on 16-05-2005 19:58
Ik draai al jaren met mijn Pioneer SE-DJ5000.
Geweldig ding, maar is nu toch echt aan zijn eind, is doormidden gebroken.
Zoek iets anders dus.

Ook ik denk aan de HDJ-1000.
Echer lees ik ook overal verhalen over doormidden breken na een aantal maanden.
Da's niet zo best voor een koptelefoon van 200 euri's natuurlijk.

Nu hoorde ik in de winkel ( Ja bij BSE ,Lead ) dat er een nieuwe versie is, waarbij er een betere stevigere afwerking is op de kritische punten.
Klopt dit? Zoja, hoe weet ik wel type de nieuwe versie betreft?

2 e vraag is hoe
Hoe lang is de garantie en hoe het zit met garantieaanspraak mbt afbreken. Ik lees ook daar verschillende verhalen over.,..

Volgens mij 2 vragen waar Lead de antwoorden bij uit zijn mouwtje schudt!
User edit by DJEduardo on 16-05-2005 @ 20:02:04 (57%)
Jorrit    posted on 16-05-2005 20:16
Poster: DJEduardo

Ja, dat hoorde ik eerst ook over de proDJuser, gebruik hem nu al meer dan een jaar met volle tevredenheid.
Ben soms zo benieuwd naar wat sommige DJ's met koptelefoons doen, het lijkt wel een hype om er zo onvoorzichtig mogelijk mee om te gaan.
DJEduardo    posted on 16-05-2005 20:25
Voor mij is het zeer belangrijk dat ie 'hufter proof 'is.
Ben geen club Dj , maar werk in hectische omgevingen( apres ski etc) en dat ding valt nogal eens op de grond . En dat gebeurt vaak volgens mij.....
Basrose    posted on 16-05-2005 22:50
Poster: Jorrit
Poster: DJEduardo

Ja, dat hoorde ik eerst ook over de proDJuser, gebruik hem nu al meer dan een jaar met volle tevredenheid.
Ben soms zo benieuwd naar wat sommige DJ's met koptelefoons doen, het lijkt wel een hype om er zo onvoorzichtig mogelijk mee om te gaan.
 Ja, dat hoorde ik eerst ook over de proDJuser, gebruik hem nu al meer dan een jaar met volle tevredenheid.Ben soms zo benieuwd naar wat sommige DJ's met koptelefoons doen, het lijkt wel een hype om er zo onvoorzichtig mogelijk mee om te gaan. 

ik denk dat het ook met pech temaken heeft... Ik ben altijd zuinig op mn spullen en hij is ook nog nooit kapot gegaan... Bij een vriend van mij issie al 4x stuk geweest en die doet er echt geen rare dingen mee... maar ik zou geen ander willen.
CastroLeChina    posted on 17-05-2005 01:14
Precies ik weet totaal niet wat ze ermee doen zeg
volgens mij laten ze hem op de bank liggen ofzo dat er iemand op zit
of ze laten hem te vaak vallen
ik zou het niet weten
ik gebruik me koptelefoon goed en zuinig
stop ik met draaien......gewoon een handdoek erom heen wikkelen Happy, laughing

edit :
Als mijn pioneer ooit stuk gaat haal ik die Technics koptelefoon ook
ziet er goed uit en goeie revieuws gezien
User edit by CastroLeChina on 17-05-2005 @ 02:26:05 (42%)
DaRoyal    posted on 17-05-2005 16:23
Ik denk dat er nog wel een koptelefoon aan toegevoegd kan worden en wel de Beyer Dynamic DJ-X1. Heeft volgens mij dezelfde constructie als die Technics RP-DJ1210 maar dan de betere Beyer geluidkwaliteit. Kan me vergissen natuurlijk.

Vond de HDJ-1000 ook wel aardig klinken trouwens, vond 'm qua geluid op de Sony MDR-V700DJ lijken, alleen vind ik 'm toch te duur voor wat je krijgt.

Ben zelf overigens al 2 jaar een tevreden bezitter van een Stanton DJ Pro 2000s. Happy, laughing
FrankH    posted on 18-05-2005 10:37
Ook wel een leuke aangezien je van alternatief houdt:

De AKG - K1000 voor een kleine €700 is die van jou :P

CastroLeChina    posted on 18-05-2005 14:34
Lead    posted on 18-05-2005 18:37
wow, wat een ding... ziet er futuristisch uit !
Let the BASS be louder
tairip    posted on 18-05-2005 21:49
had je die nog niej gezien....

shame on you LEAD :P Winking my eye

Hoe zit t met me Pioneers trouwens :D Winking my eye
DJEduardo    posted on 19-05-2005 09:05
MAg ik vragen om back tot Topic te gaan?   :

Ik draai al jaren met mijn Pioneer SE-DJ5000.
Geweldig ding, maar is nu toch echt aan zijn eind, is doormidden gebroken.
Zoek iets anders dus.

Nu hoorde ik in de winkel ( Ja bij BSE ,Lead ) dat er een nieuwe versie is, waarbij er een betere stevigere afwerking is op de kritische punten.
Klopt dit? Zoja, hoe weet ik wel type de nieuwe versie betreft?

2 e vraag is hoe
Hoe lang is de garantie en hoe het zit met garantieaanspraak mbt afbreken. Ik lees ook daar verschillende verhalen over.,..

FrankH    posted on 19-05-2005 13:32
Als je gewoon normaal omgaat met een HDJ gaat die echt niet zomaar kapot, althans dat zijn mijn bevindingen Happy, laughing
Nvie    posted on 19-05-2005 15:09
Ik zweer bij de HDJ! Heb verschillende hoofdtelefoonsgehad (sennheiser, prodjuser) maar deze komt er toch echt bovenuit!
Denk ook niet dat hij zomaar kapot gaat, tenzij je hem met een kettingzaag bewerkt
FrankH    posted on 19-05-2005 15:38
Volgens mij is het met veel hoofdtelefoons zo, als je er goed en voorzichtig mee omgaat dat hij vrij lang blijft leven.

Nu zijn er altijd uitzonderingen of echte constructiefouten.
Jorrit    posted on 19-05-2005 19:48
maar de koppelingen (schanieren) bij de HDJ en de SE-DJ zijn toch van dezelfde kwaliteit lijkt mij, zeker voor die prijs? En dat is het enige punt waar ik een koptelefoon zie breken.
En tsja, als je er normaal mee doet moet een koptelefoon van rond de 200 euro gewoon een flink tijdje meegaan.
Ben toch wel benieuwd naar de winsmarges van die koptelefoon... misschien een beetje een onbeleefde vraag maar met deze prijs lijkt me minstens een winstmarge van 100 euro, niet?

Mod edit by Jorrit on 19-05-2005 19:50 (59%)
Lead    posted on 20-05-2005 09:19
De versie waar over gesproken wordt is de SE-M10R, deze zit er nu echt ieder moment aan te komen.  De SE-M10r heeeft vrijwel dezelfde technische specs als de HDJ (iets minder op ieder front, zie tabelletje in de topic over de SE-M10r), terwijl hij flink goedkoper is.

De HDJ-1000 garantie wordt afgehandeld door de winkel waar je het toestel gekocht hebt. Ga dus naar hen terug met de bon, als dit binnen het eerste jaar is nadat het toestel is aangeschaft kan de winkelier je HDJ naar Pioneer sturen om te laten beoordelen of het een garantie kwestie is.

Alle HDJs die je in de winkel tegen komt zijn waarschijnlijke de nieuwe versie, als sinds de productie van november 2004 worden de nieuwe onderdelen gebruikt. Van de nieuwe onderdelen hebben we er nog geen 1 terug gezien.

dus kortom de garantie : In het eerste jaar lekker terug naar de winkel en hun het toestel naar Pioneer laten sturen, iedere winkelier weet inmiddels wel wat hij moet doen. Alleen Pioneer Service  kan en mag bepalen of iets garantie is.

Kijk voor de officiele dealers hier op pioneer.nl, deze mensen weten wat ze moeten doen. Heb je je hoofdtelefoon elders gekocht kan het zijn dat je een afwijkende reactie krijgt. In duitsland bijvoorbeeld weet ik dat ze er nogal lastig over kunnen doen....
Let the BASS be louder
DJEduardo    posted on 20-05-2005 11:45
Hee, Lead, dank voor je info.
Inmiddels is mijn vraag overbodig geworden.
Ik was in de veronderstelling dat de De SE DJ 5000 niet meer leverbaar was( graag wil ik dezelfde nl weer) , maar dat blijkt niet het geval.
Hij is inmiddels besteld  bij BSE Groningen
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

Imagedump

Downloads

Links

Deejays

Overview

78 Users online: 6 Guests (72 Unknown)
Pages generated today : 1.617
Most visitors online this month : 295
Lifetime Pageviews since 2003 : 228.836.329

DJResource