Laptop met Reloop
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

rayadam    posted on 12-11-2007 12:30
Specs: Ik heb als Mixer een Reloop RMX-40 DSP en een Packard Bell Laptop, JB USB Audio Converter, kabels: Profi Tulp Tulp kabel

Nu speel ik zo af en toe eens een verzoeknummer via de Laptop via de Reloop, maar als de master op top staat en de schuif van het kanaal ook vol staat dan klinkt het geluid nog steeds niets naar behoren. (als deze via de cd-spelers loopt dan klint het super)

Nu heb ik er pas een extra versterker/soundcard van JB tussengezet (incl. soundcard), maar moet zeggen dat de ruis er van opknapt maar niet het volume.

Op de lapttop staan de instellingen trouwens goed.

Wie heeft dit ook gehad en heeft het ondertussen opgelost.
User edit by rayadam on 12-11-2007 @ 12:33:16 (9%)

What do you think about Laptop met Reloop ??

Vote :   

DNR    posted on 12-11-2007 20:37
Zorg ook dat je signaal uit de laptop ongv. geleik staat met een line singaal van je cd speler ( dit is met mp3 spelers ook vaak zo, hoe harder deze staat hoe slechter het geluid word, het mooiste is als je zo zacht mogelijk uitzend vanaf de laptop). en laat de voeding ook uit de laptop. hier krijg je een behoorlijke brom door. let ook op dat de bestanden die je afspeelt indien ze mp3 op cd kwaliteid zijn (320kb, dat wil nog niet zegen dat het echt even goed klinkt als cd, want mp3 klinkt op zeer grote installaties nog altijd slechter)

rayadam    posted on 12-11-2007 23:42
Bedankt voor de tip. Zijn er programma's op internet die mp3 naar cd kwaliteit krijgen. Helaas kan ik mijn voeding er niet uithalen, want een laptop heeft veel stroom nodig.

De tip van de zo zacht mogelijk uit de laptop naar de reloop is niet eens zo gek idee, ga ik eens testen.
Switchon    posted on 13-11-2007 00:07
Uhm volgens mij, Heb je niet van dat soort programma's.
Ik ben niet zo gevorderd maar volgens mij kan een mp3 van 128kbps nooit omgezet worden naar hoger zeg 360kbps. lijkt mij haast onmogelijk. wat eenmaal verloren is gegaan valt niet terug te halen lijkt mij.Cry, Maar misschien is er wel een programma zal er ook eens naar kijken!
rayadam    posted on 13-11-2007 07:09
Oke bedankt. Nog even terugkomend op het geluid van laptop naar reloop. Is dat niet door een extern apparaat op te lossen
DNR    posted on 13-11-2007 10:30
Tja, we hebben het op school ook gehad. (podium en evenementen techniek opleiding)
Met de voeding er nog in hadden we een behoorlijke brom door de luidsprekers. Toen we de voeding er uit haalden was de brom gewoon weg.

een mp3 van 128kbps kan je niet overzetten naar hogere kwaliteid. dit moet je gewoon al met het rippen instellen.

Ik weet niet of het met een externe geluidskaart is opgelost. het lijkt mij niet zo omdat de laptop dan nog steeds die brom uitstuurd via de uitgang die naar de geluidskaart gaat. dus de enigste oplossing is eigenlijk gewoon als je het nummer afspeelt geen voeding in de laptop.

Een externe geluidskaart heb je bij alleen afspelen eigenlijk ook niet nodig.
rayadam    posted on 13-11-2007 12:27
Oke scherp antwoord. Alleen ik hoor geen brom zoals jij beschrijft. Het is puur de sterkte van het volume
Boyd    posted on 13-11-2007 15:46
kan je die brom er nie uithalen met een ground loop isolator?

Cyspoz    posted on 13-11-2007 15:59
Poster: DNR
het mooiste is als je zo zacht mogelijk uitzend vanaf de laptop

Dat is natuurlijk niet helemaal waar, want dan moet je een vreselijk zach signaal met een slechte signaal ruis verhouding gaan versterken met natuurlijk een slecht resultaat. Het beste is om gewoon het volume zo te zetten dat je geluid niet clipt, is natuurlijk een beetje lastig meten maar de referentie met een cd speler is wel een goede tip.
Poster: DNR
Tja, we hebben het op school ook gehad. (podium en evenementen techniek opleiding)
Met de voeding er nog in hadden we een behoorlijke brom door de luidsprekers. Toen we de voeding er uit haalden was de brom gewoon weg.

De brom van de voeding kan komen door een slechte voeding of een groundloop. Een groundloop is alleen mogelijk als de voeding ook geaard is, is dat niet het geval dan hoef je de oplossing van Sparckless niet te proberen. Groundloops zijn vaak goed te voorkomen door alle spanning uit één voedingspunt te halen voor het geluid als dat mogelijk is en vervolgens te zorgen dat er geen aarde verbinding is met andere apparatuur zoals licht die op een ander voedingspunt is aangesloten.
Poster: rayadam
Zijn er programma's op internet die mp3 naar cd kwaliteit krijgen.

Nee dat is niet mogelijk, je kan een mp3 van 128 kbit wel omzetten naar 320 kbit, maar daar wordt het geluid nooit beter van. Eerder slechter. Voor het testen is het misschien ook makkelijk om eerst een goed mp3tje op te zoeken en daarmee te testen op je pc, zodat we zeker weten dat het niet aan de mp3's zelf ligt.
Als de kwaliteit van je geluidskaart niet goed is dan kan je dat mogelijk oplossen met een externe geluidskaart mits het probleem niet in de voeding zit. Voordeel van externe geluidskaarten is vaak wel dat deze minder last hebben van de interferrentie die in een PC plaats vind.
DNR    posted on 13-11-2007 16:38
Poster: Cyspoz

Dat is natuurlijk niet helemaal waar, want dan moet je een vreselijk zach signaal met een slechte signaal ruis verhouding gaan versterken met natuurlijk een slecht resultaat. Het beste is om gewoon het volume zo te zetten dat je geluid niet clipt, is natuurlijk een beetje lastig meten maar de referentie met een cd speler is wel een goede tip.

Klopt. was ik vergeten te melden. want kabel heeft natuurlijk ook nog weerstand waardoor als het signaal te zwak is er ruis ontstaat.

over de brom met de voeding: dit hebben bijna alle laptops. ik heb nog niet meegemaakt dat he tniet zo is als de voeding er in zit.
rayadam    posted on 13-11-2007 18:13
Is het dan met zo'n ground loop isolator op te lossen.

Het antwoord is niet echt makkelijk heb ik al door.

Wie heeft er nog meer problemen mee gehad en heeft het uiteindelijk opgelost, nogmaals het is geen brom het is puur de geluidssterkte.
rayadam    posted on 18-11-2007 18:33
Het probleem is helaas nog niet de wereld uit. Iemand als een idee over de Ground Loop Isolator en ervaringen mee.

Tweede vraag: Wat is het normale volume in DB (decibel) van een MP3 staan: Is dat 89,0.

Ik ga er van uit dat er toch veel meer dj's met laptops draaien wat is jullie mening
Steev    posted on 18-11-2007 19:15
Hmm, om even in te gaan op de brom:

Hier heb ik nog nooit last van gehad. Ik heb hier nu een toshiba laptop voor me en deze sluit ik via een Behringer UCA202 naar m'n mengpaneel. Met of zonder voeding, hier geen last van brom e.d. Ik zou eerst eens kijken of misschien je mengpaneel / laptop wel goed geaard zijn. Ook is het zo dat wanneer je voeding van je laptop een platte stekker heeft, dan is deze niet geaard (dit heb ik gehad bij mijn vorige laptop) ik denk dat dit vooral de reden is dat hij bromt.

Verder stuur ik mijn muziek altijd met een normaal sterkte naar mijn mengpaneel. Ik moet zeggen dat ik nog geen problemen heb ondervonden met het heel zacht of heel hard zetten van de muziek op m'n laptop.

Mocht nu blijken dat je laptop geen geaarde voeding heeft, zou je kunnen kijken of je die ergens kunt kopen. Als de voeding van je laptop een platte stekker heeft (dus niet eentje die het hele gat in het stopcontact vult) dan is deze dus niet geaard. Dan zou je wellicht eens kunnen kijken of je een geaarde voeding kunt kopen Happy, laughing
Sylmaster    posted on 18-11-2007 20:05
Misschien een kleine tip om je MP3's "harder" te maken. Standaard staat het programma op 89 dB maar als je ze op 96 dB zet ben je denk ik al een heel eind. Experimenteer er eens mee : MP3Gain
rayadam    posted on 18-11-2007 21:58
Dat is het nou juist. Ik heb via MP3Gain de DB al verhoogd naar 92 DB en ik heb het gevoel dat hij alleen maar slechter wordt, ik gebruik Deejeesystems, de MP3 hapert gewoon als hij naar een stuk up tempo gaat.

De tip van de laptop ga ik uit proberen met een geaarde stekker, ik hoop dat het lukt. Moet wel zeggen dat er geen brom bij mij is, het is puur het volume van de MP3, dus het geluid gaat uit de laptop via USB naar de JB en dan met een profi tulp tulp kabel het mengpaneel in.

We komen er wel uit met zijn alleen.
rayadam    posted on 18-11-2007 22:03

Oke, instellingen van de laptop zijn alsvolgt:

Voor jullie idee ik gebruik het proggie Deejaysystems

Omdat ik de JB gebruik staan alle soundeffects uit, die functioneren niet als de JB er in zit.

Klik volume aan:

Volumeregeling op vol
Wave op vol
SW synthesizer op dempen
cd-speler op dempen
lijningang op dempen
microfoon op dempen

Steev    posted on 19-11-2007 20:47
Hmm, misschien een domme opmerking, maar heb je je programma wel toegewezen het geluid via je JB usb geluidskaart te sturen? Anders vang je misschien een zwak signaaltje op dat er helemaal niet hoort te zijn. Toen namelijk mijn behringer aan sloot, moest ik deze ook in elk programma toe wijzen als geluidskaart voordat er geluid uit kwam Winking my eye
rayadam    posted on 22-11-2007 07:20
Hoe zou je hem kunnen koppellen aan een laptop

This is an old Topic

No new postings for 6.168 days.
 Post CommentThat would be 205.6 months
or a whopping 16.9 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

83 Users online: 15 Guests (68 Unknown)
Pages generated today : 13.228
Most visitors online this month : 245
Lifetime Pageviews since 2003 : 229.973.458