loop/sample trigger
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

robbert    posted on 08-11-2007 11:34
Laatst zag ik een filmpje van Dj's @ home, waar ze bij dj nd thuis waren. In dit filmpje gebruikt die kerel een apparaat waarmee hij toetertjes en geweerschoten kan triggeren. Welk apparaat is dit? Er wordt wel heel even ingezoomd, maar niet zo duidelijk dat ik kan ontdekken welk apparaat dit is..

filmpje

What do you think about loop/sample trigger ??

Vote :   

Yorick    posted on 08-11-2007 12:01
Link Dit maby?
Luxx    posted on 08-11-2007 12:16
kan je met meerdere dingen doen. ik heb zelf de M-audio Triggerfinger. kan je loops, effecten en samples 'triggeren' gaat nog met velocity gevoelige toetsen ook.
ik geloof dat Korg ook een soortgelijk product heeft.
www.mothermusic.nl
Yorick    posted on 08-11-2007 12:50

Korg heeft volgens mij niet zo iets ( kan het in iedergeval niet terug vinden ).
De controler van M-Audio kan je volgens mij alleen gebruiken als je een pc er op aangesloten is.
Als je naar de roland kijk die heeft een Compact Flas Memory ( of hoe je zo iets ook noemt) waar je dingen opstaan. Dus je kan deze sampler overal mee nemen en gebruiken met je eigen samples.
Ik ben er overna aan het denken om zelf de Roland te kopen! Bij de roland zitten ook effecten die je met je samples kan gebruiken ( even in youtube zoeken).

robbert    posted on 08-11-2007 13:17
Ja ik geloof dat het inderdaad een Roland apparaat is. Een triggerfinger kun je alleen gebruiken met een pc en dat is duidelijk niet de bedoeling. Ik wil loops kunnen opslaan in het apparaat zelf.
Yorick    posted on 08-11-2007 13:19
Denk dat de beste keuze een Roland isWinking my eye
robbert    posted on 08-11-2007 13:55

Op dit gebied heb ik totaal geen kennis, ik weet niet eens wat er zoal op de markt is. Maar zoals die jongen het apparaat in het filmpje gebruikt vind ik wel nuttig. Hier kun je leuke dingen mee doen.

DaRoyal    posted on 08-11-2007 15:12
Lijkt me een padkontrol trouwens: klik.

Overigens staat er een laptop (Macbook Pro/Powerbook) bij en gebruikt ie Serato ofzo. Dus 't is niet onmogelijk dat ie de samples ook vanaf de laptop triggert.
User edit by DaRoyal on 08-11-2007 @ 15:14:50 (32%)
Yorick    posted on 08-11-2007 17:48
als je die camera bij het apperaat langs gaat zie je grote cijfers, denk dat het een roland is!
robbert    posted on 08-11-2007 18:29
Hoe komt het eigenlijk dat ik bijna niemand gebruik zie maken van zo'n soort apparaat? Zijn de mogelijkheden te beperkt, of spreekt het de electro dj's gewoon niet aan?

Ben ik nou de enige die dit interessant vind?
Yorick    posted on 08-11-2007 19:28
ik vind het ook wel interessant, ga er binnekort 1 halen:D
Adrien1989    posted on 08-11-2007 19:33
Mooi dat dit topic hier is, ik zit de laatste tijd ook te denken om een sampler te kopen en voor zover ik begrijp heeft zo'n ding natuurlijk een in- uitgang. Nou heb ik de send/return op m'n paneel al bezet met een efx. Als ik dit ding nou signalen laten binnen krijgen via m'n Boothuitgang (waarvan het volume te regelen valt) en signalen laat terug sturen naar een kanaal wat ik niet in gebruik heb, dan moet het toch werken lijkt mij?Happy, laughing.
the-melody    posted on 08-11-2007 19:38
Dat werkt idd!
Yorick    posted on 08-11-2007 19:39

dat werkt ja maar je zou ook record uit kunnen gebruikenWinking my eye

Adrien1989    posted on 08-11-2007 19:41
Poster: dj_jr

dat werkt ja maar je zou ook record uit kunnen gebruikenWinking my eye

Is al in gebruik:P. Heb alleen m'n booth over en het is misschien wel makkelijk dat ik het volume van de booth uitgang kan regelen, gebruik die uitgang verder toch niet, heb m'n versterker uiteraard op de master zittenHappy, laughing.
MoXeGy    posted on 08-11-2007 19:52
Dat is de roland sp 404 zo te zien.
User edit by MoXeGy on 08-11-2007 @ 19:53:55 (100%)
DaRoyal    posted on 10-11-2007 19:30
Poster: robbert
Hoe komt het eigenlijk dat ik bijna niemand gebruik zie maken van zo'n soort apparaat? Zijn de mogelijkheden te beperkt, of spreekt het de electro dj's gewoon niet aan?

Ben ik nou de enige die dit interessant vind?

Specifiek de electro-dj's? Cry
Jezus man..

Zo'n sample-device is leuk en aardig, maar je moet er ook mee weten om te gaan. Daarnaast zijn de betere samplers, zoals een MPC, echt onbetaalbaar voor de gemiddelde persoon hier. Of heeft hier iemand 500,- voor een sampler over?
Softwarematige samplers, die je kan aansturen met een triggerfinger of MPD, die zijn wel betaalbaar, maar dan moet je altijd je laptop meezeulen. Denk dat 't niet echt praktisch is.

This is an old Topic

No new postings for 6.175 days.
 Post CommentThat would be 205.8 months
or a whopping 16.9 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

73 Users online: 3 Guests (70 Unknown)
Pages generated today : 7.161
Most visitors online this month : 245
Lifetime Pageviews since 2003 : 229.735.784