Poster: sparckless
ik vind die banana een beetje te duur...
ok, maar die banana is rond de 80 euries, de concorde pro 65. Aangezien ik niet erg veel budget heb, denk ik toch dat ik voor een om versie ga. Klopt het dat je toonarm spelingvrij moet zijn voor een dj s?
Poster: sparcklessok, maar die banana is rond de 80 euries, de concorde pro 65. Aangezien ik niet erg veel budget heb, denk ik toch dat ik voor een om versie ga. Klopt het dat je toonarm spelingvrij moet zijn voor een dj s?
Poster: tairip
Voor alle elementen en naalden! Een toonarm hoort geen speling te hebben. Ik geloof dat technics de enige speler is die vanuit de fabriek zonder speling komt. De rest kampt allemaal met een speling probleempje. Deze speling is wel te verwijderen.
Poster: Timmerink
De beste keus: Ortofon Concorde Pro of een Tonar Banana, ze verschillen (naar mijn mening) niet veel van elkaar (ja, op de kleur). Beide klinken ze helder en zuiver en ik denk voor jou als DJ perfect. Ik mag aannemen dat je niet veel schratcht of heel erg veel bezig ben met die beweging.
Is dat wel zo, zou ik een van deze 2 niet nemen! Er mag geen speling in je toonarm zitten, heb je dat niet laten verwijderen toen je hem kocht? Anders is het vrij lastig om lekker te kunnen mixen, en ja, alleen bij de Technics worden ze af fabriek zonder speling geleverd!
Ik scratch nu ook, mijn banana heeft daar totaal GEEN problemen mee! (Y) element en naald!
Dat verbaast me, een goede maat van me heeft er nu al 3 doorheen geschratcht binnen 2 maandjes, terwijl hij het niet zo overdreven doet..
Al met al, het is wel een VET element!
Dan scratch hij echt te ruig! Ik moet zeggen dat ik ook cker niet zachtzinnig ben! Als ik de kans krijg schiet ik wel even een filmpje!
Het is de kunst om je hand ook zo min mogelijk van je vinyl af te doen en dus vrij voorzichtig (voor zover dat kan) heen en weer te doen!
Dan doet hij het ongetwijfeld rustig als ik erbij ben haha.. Maar een filmpje zou leuk zijn, ben eigenlijk wel benieuwd naar jou schratchkunsten!
Maar dat terzijde; back ontopic!
als je je vragen stelt over naalden moet je eens naar de tutorial kijken op aboutdj.nl
de pro is net iets goedkoper en niet een mindere kwaliteit, maar dit zal op een thuisset niet veel verschil maken, op andere sets waarschijnlijk ook niet
je zal moeten kiezen tss prijs en betere kwaliteit EN goedkoper maar net iets mindere kwaliteit
Poster: remixer
ik gebruik al jaren Ortofon DJ S, die heeft een zeer goede geluidskwalitijd en bevalt me nog steeds goed
Poster: sparckless
ik heb zonet een concorde pro besteld, op advies van veel shops. Die ik heb gebelt. Nog bedankt voor jullie reacties
Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.