Ik hoorde laatst dat audio technica de nieuwe technics is.
ik heb me meteen ook laten vertellen dat technics geen draaitafels meer maakt in verbant met dat ze hun mal van de draaitafels niet meer mogen gebruiken omdat er een nieuwe wetgeving is. daarom is er een goedkopere variant, de audio technica.
ze zien er hetzelvde uit als te technics, het schijnt dat ze ook het zelvde binnekantje hebben.
klopt dit? of is dit een fabeltje?
wat is er precies aan de hand met technics?
gr Altraxx
Er is een heel klein deel van het verhaal waar. (Het wetgeving deel)
De wetgeving is dus danig gewijzigd dat alle solderingen in elektronische
apparatuur loodvrij moeten zijn.
Hierdoor heeft o.a. Technics (Panasonic) zijn frabriekslijn moeten aanpassen
en was o.a. De SL moeilijk leverbaar. (Dit was begin 2007).
De geruchten gaan dat ze op e.a moment hebben besloten om 1 of meer van de tig SL versies niet meer te leveren.
Het ziet er echter naar uit dat dit alleen voor Nederland geld.
Maar e.a. is "nog steeds" niet officieel bevestigd.
In Duitsland zijn i.i.g. alle versies wel normaal leverbaar.
In NL hebben een aantal "winkels" het standpunt in genomen dat de MK2 niet meer leverbaar zou zijn...
Op de NL site van Panasonic (Haagtechno Officiele Importeur NL) wordt iig alleen nog als enige de MK2 vermeld die WEL in NL leverbaar is.
Het blijft dus allemaal een beetje erg vaag.
En de betere shop kan ze i.i.g. gewoon allemaal leveren
Wat betrefd Audio Technica, dit is idd. zoals Reind al heeft aangegeven een model wat al heel lang bestaat en dus ook met het logo'tje van Audio Technica.
Dit heeft verder niets met Technics te maken....
Er is trouwens nog wel een Limited Edition bling bling SL1200 te koop!
Poster: jussied
ja maar als het in het zelfde segment valt als de q30,rp4000 waarom kost ie dan 400 euro
Poster: djmamo
en ach tt's zijn toch achterhaald dus waarom je er druk over maken
Poster: altraxx
Omdat er bijhoorlijk wat dj's zijn die echt willen draaien, dat is dus met platen! met platen draaien is veel echter en beter en vetter!!!
Het is natuurlijk wel echt 'old-school', vinyl. Natuurlijk is het echt vet om lekker met vinyl te gaan mixen alleen ik draai toch het liefst met cd's, niet omdat ik niet van vinyl hou, maar simpelweg omdat je met hedendaagse cd-spelers als de CDJ-800/1000 gewoon vette tricks kan doen met het nummer, dat gaat met vinyl veel lastiger (of helemaal niet)!
Poster: Timmerinkalleen ik draai toch het liefst met cd's, niet omdat ik niet van vinyl hou, maar simpelweg omdat je met hedendaagse cd-spelers als de CDJ-800/1000 gewoon vette tricks kan doen met het nummer, dat gaat met vinyl veel lastiger (of helemaal niet)!
Poster: altraxx
je spant n kabeltje tusse de sm spelers en het loopt gelijk.
Poster: Reind
Welke cd spelers zijn dat.... lijkt mij wel makkelijk namelijk. Ik ken namelijk geen cd spelers die al het beatmix werk perfect voor je kunnen doen. Weer zo'n onzin argument eerste klas. Vinyl of CD maakt geen h*l uit qua moeilijkheid naar mijn mening of mensen moeten het ingooien van een plaat al heel wat vinden.
Probeer jij maar eens op een CDJ na te doen wat een dj als Don Diablo of Chuckie doet... zul je er binnen 5 minuten achter komen dat het allemaal lang niet zo makkelijk is als men denkt.
Poster: Reind
Tuurlijk, vandaag de dag is dus 75% van de dj's een neppert aangezien het overgrote deel met CD's of andere digitale middelen draait