hd-25 of hdj-1000 (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

robbert    posted on 01-11-2007 09:42

Al lange tijd zit ik te twijfelen welke hoofdtelefoon ik moet kiezen, maar na afgelopen week beide te hebben getest is de keuze nog moeilijker geworden. Zowel de hd als de hdj zitten erg fijn en het geluid van beiden is subliem, ook de prijs is vrijwel gelijk. Sinds kort heeft -evenals de hdj- de hd een krulsnoer en dit issue vervalt dus ook.
Minpunt van de hdj is zonder twijfel de breekbaarheid, hier schijnen veel problemen mee te zijn. Minder te spreken ben ik over het uiterlijk van de hd, de hdj is nou eenmaal een stuk mooier.

Misschien dat mensen mij kunnen overtuigen aan de hand van gebruikers ervaringen, dus brand maar los!

ps. Passen zowel de hd als de hdj in een UDG headphone-bag?

What do you think about hd-25 of hdj-1000 ??

Vote :   

Sunrise8    posted on 01-11-2007 09:53
niet bij elkaar nee. maar wel apart.

nou komt die: uiterlijk telt ook, maar dat ding zit toch telkens op je kop. dus zou ik gaan voor de HD-25, want breekbaarheid is wel een gevoelig iets. en zonde als hij toch breekt en je denkt, pff had ik nou maar niet op het uiterlijk gelet.. want als die breekt is de hdj ook niet meer zo mooi :P..
als de prestaties ongeveer hetzelfde zijn, zou ik voor de hd-25 gaan.. (ikzelf voor de hdj, want ben groot voorstander van pioneer, maar ik gebruik hem enkele keren op feestjes en vooral thuis (voorzichtig natuurlijk)).. maar ik dnek dat jij wel vaker draait Happy, laughing.
hier mijn mening dus..
Music made me who i am
robbert    posted on 01-11-2007 10:08
Poster: Sunrise8
niet bij elkaar nee. maar wel apart.

Haha ja natuurlijk bedoel ikniet beide tegelijk :P

dus zou ik gaan voor de HD-25.. ikzelf voor de hdj..

Lekker tegendraads.. Je moet wel erg merkgeil zijn om eerst tot de conclusie te komen dat de hd beter, maar dan toch de pioneer nemen ;x
Sunrise8    posted on 01-11-2007 10:19
ben ik ook :P haha. nee maar kijk, ik gebruik mijn HP niet hevig ofzo en ook niet vaak buitenshuis, dus zou ik voor de HDJ gaan (looks).. maar ik denk dat jij vaker buitenshuis draait en dus vele op pad bent en dus een degelijke solide HP nodig hebt (HD-25 dus).. snap je mijn punt nu?
Music made me who i am
robbert    posted on 01-11-2007 10:24

Als ik niet zo'n slechte verhalen zou horen over de hdj zou ik niet eens hoeven twijfelen, maar ik doe graag langer dan een paar maandjes met een hoofdtelefoon van 200 euro..

Cyspoz    posted on 01-11-2007 11:13
Tja ik zou ook voor de HD gaan. Gebruik deze zelf en vind hem erg prettig werken. Voordeel is dat je bij de HD alle onderdelen kan vervangen als dat al ooit nodig is. De constructie van de HD is gewoon net een stukje beter en hij breekt niet. Tenminste, de eerste die een HD heeft laten breken moet ik nog tegen komen.
Sandr    posted on 01-11-2007 13:20
Ik sluit me volledig aan bij Cyspoz.

Bovendien vind ik het uiterlijk van de HD 25 juist een pluspunt, hij is klein zwart en lekker normaal.
Hij zit subliem op je hoofd, ook na enkele uren dragen.
Hij past ook nog eens in m'n UDG headphone bag.
Play that funky music white boy....
tairip    posted on 01-11-2007 15:35
De nieuwe HD-25 is erg losjes. Dat wil zeggen dat de oorschelpen erg makkelijk op en neer gaan. Zelf vind ik het erg irritant, de oude versie doet dat niet! Heb ze namelijk AB vergeleken alhoewel Sennheiser zegt dat er verder niets veranderd is.
robbert    posted on 01-11-2007 15:49
Bedoel je met "losjes" dat de hoofdtelefoon niet goed klemt op het hoofd, of dat het draaipunt van de schelp gemakkelijk heen en weer gaat?
Bastian    posted on 01-11-2007 17:23
Een maat van me heeft ook een hd 25 en liet laatst ook even zien hoe robuust die is, hij boog hem helemaal binnenstebuiten en terug en hij deed het precies hetzelfde als daarvoor dus niks mee gebeurd:P
Zit ook misschien te twijfelen tussen de pioneer en de senheiser na m'n technics maar de senheiser heeft voor mij tot nu toe wel meer credits.
tairip    posted on 01-11-2007 17:37
Poster: robbert
Bedoel je met "losjes" dat de hoofdtelefoon niet goed klemt op het hoofd, of dat het draaipunt van de schelp gemakkelijk heen en weer gaat?

Nee dat de schelp makkelijk OP en NEER gaat zoals het er staat!
Mforge    posted on 01-11-2007 18:03
2 Tairip : Klopt, ik heb nou me tweede hd, en ik had er een (waar overigens wel nieuwe oorschelpen op zijn gezet) en die oorschelpen sprongen bij de zachtste aanraking al van hun ingestelde maat af, zooooo vervelend!!

degene die k nou heb, is iets vaster, maar ik heb geen last meer van op en neer gaande schelpen, want ik draag hem op maximale maat, met rechts op me linkeroor, en de andere kant naar achter gebogen op me hoofd. dit zit het prettigst voor mij.
tairip    posted on 01-11-2007 19:41
Poster: Mforge
2 Tairip : Klopt, ik heb nou me tweede hd, en ik had er een (waar overigens wel nieuwe oorschelpen op zijn gezet) en die oorschelpen sprongen bij de zachtste aanraking al van hun ingestelde maat af, zooooo vervelend!!

degene die k nou heb, is iets vaster, maar ik heb geen last meer van op en neer gaande schelpen, want ik draag hem op maximale maat, met rechts op me linkeroor, en de andere kant naar achter gebogen op me hoofd. dit zit het prettigst voor mij.

Ja maar das dus compleet ruk! Ik wou ook een kopen want naar 3 jaar valt aan de linker kant mijn Technics RP-DJ1210 uit (hij heeft 't dus lang genoeg vol gehouden). Maar ik ben nu niet meer zo overtuigd! Jammer genoeg!

Dus iemand nog 't oude type te koop?
User edit by tairip on 01-11-2007 @ 19:41:40 (6%)
djmamo    posted on 01-11-2007 20:47
ik heb de sony v700 gehad en denk dat deze qua constructie wel gelijk is aan de hdj 1000.

en dus binnen een half jaar kapot was.

nu heb ik een hd-25 en echt, ik vind dit de koptelefoon van het moment.

- klein
- comfortabel
- qualiteit super
- niet kapot te krijgen

en de hdj is ook goed alleen de constuctie is gewoon breekbaar
www.moonentertainment.nl
robbert    posted on 01-11-2007 21:34
Poster: tairip

Nee dat de schelp makkelijk OP en NEER gaat zoals het er staat!

Ah oke, begreep niet helemaal wat je bedoelde in eerste instantie, maar het gaat dus over de "hoogteverstelling" van de headphone..
Cyspoz    posted on 01-11-2007 21:44
Ah oke, begreep niet helemaal wat je bedoelde in eerste instantie, maar het gaat dus over de "hoogteverstelling" van de headphone..

Hoogtevestelling is iets wat hij altijd een beetje doet. Maar dat is een kwestie van goed op je hoofd zetten en dan komt dat wel goed.
Ik snap wel wat robbert bedoelt als hij zegt dat het uiterlijk niet zo mooi is. De Technics HP wordt wel gezien als een DJ HP. Mensen uit het publiek zullen dat meteen als de HP van de DJ herkennen. Maar ik vind de HD-25 er zeker zo mooi uit zien. Maar smaak verschilt.
tairip    posted on 01-11-2007 21:55

Correcto mudo! Die hoogteverstelling is bij het nieuwe type wel ERG soepel hoor!

@Cyspoz, ik vind de HD-25 ook mooier door zijn eenvoud... hou niet van bling bling! Dan was ik wel R&B gaan draaien! Winking my eye
User edit by tairip on 01-11-2007 @ 21:56:12 (2%)
Bastian    posted on 01-11-2007 22:06

Ik hoorde van een maat van me dat hij echt super tevreden was met die hd 25 maar dat hij soms in grote zalen waar de geluidsdruk hoger was toch liever een grotere hp had zoals een rpdh of een hdj.
Misschien is dit persoonlijk..

HouseArrest    posted on 02-11-2007 09:34
Poster: Bastian

maar dat hij soms in grote zalen waar de geluidsdruk hoger was toch liever een grotere hp had zoals een rpdh of een hdj.

En zelfs dan is de HD-25 beter, de hoofdtelefoon dempt zo verschrikkelijk goed dat je zelfs bij zalen waar de geluidsdruk erg hoog is je PFL helemaal niet hard hoeft te zetten omdat je al bijna niks meer van de buitenwereld hoord.

Sterker nog: Als ik mijn HD-25 op zet (zonder muziek aan) en mensen in de omgeving praten hoor je dat bijna niet!

Zoals je kan zien ben ik ook voor de HD-25 gegaan Happy, laughing Waar ik nog absoluut geen spijt van heb!
robbert    posted on 02-11-2007 11:20
Vanmiddag ga ik beide hoofdtelefoons voor de laatste keer testen en de knoop doorhakken! Best spannend want heb tot op heden nog geen keuze gemaakt Winking my eye
robbert    posted on 03-11-2007 00:01
Het is de Hd-25 geworden, uit het feit dat iedereen hem adviseerd en hij duidelijk het degelijkst is..
Gery    posted on 03-11-2007 00:28
ik vind het sobere uiterlijk van de HD25 juist heel mooi en een super pluspunt.

no offence, maar de HDJ vind ik er lomp uitzien, en de schelpen zitten niet echt prettig ook.

DJ - Producer
Cyspoz    posted on 04-11-2007 13:49
Ik heb mijn HD vanacht bij thuiskomst van de trap geschopt per ongeluk. Hij had niets, dus daaruit blijkt maar weer de robuustheid Happy, laughing Niet dat ik nu iedereen aanraad dit te gaan doen Happy, laughing Is namelijk iets waar andere huisbewoners niet zo vrolijk van worden Happy, laughing
RenéKuppens    posted on 04-11-2007 14:22
Het is de Hd-25 geworden, uit het feit dat iedereen hem adviseerd en hij duidelijk het degelijkst is..

Gefeliciteerd met je Aankoop!

Veel plezier met je Super HP
Yorick    posted on 04-11-2007 14:57
Veel plezier er mee:D
djmaarten    posted on 04-11-2007 19:04
  goede keuze....
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

74 Users online: 3 Guests (71 Unknown)
Pages generated today : 7.137
Most visitors online this month : 245
Lifetime Pageviews since 2003 : 229.735.760