ff kort door de bocht:
Topklasse
- Crest Pro reeks
- Lab. Gruppen
- Carver
- MC2 Audio
- Camco
- QSC (Bepaalde reeksen)
- ...
Net geen topklasse
- Crest CA reeks
- Dynacord
- ...
- QSC (Bepaalde reeksen)
Betere budgetklasse
- American Audio V+ (bijna te mooi om waar te zijn voor dat geld)
- DAP Palladium
- Behringer EP ??
- JB Systems C2
- ...
- Crest CPX reeks
Slecht
- Skytech
Wat je hiermee bent?! Geen id! Je kan beter je vraag richten naar een bepaald segment van versterkers (bv. volgens budget), dat maakt het net iets eenvoudiger.
Lijstje is trouwens verre van compleet, als je alle cloons moet opnoemen die uit dezelfde fabriek rollen dan ben je wel ff bezig.
Ja en dan heb je ook binnen een merk weer gradaties die in kwaliteit en budget verschillen.
Poster: Sunrise8
dan heb ik ook een vraagje betreft de versterkers (zonde om daar een apart topic voor te openen)
bji het aantal watt he, moet dan de versterker hogen zijn dan de box of ondersom?
bijv: box: 400 W RMX
versterker 450 W ?
of moet ik dan eentje van 350 W hebben bijv..
Poster: Lightzone
1) wat is rmx ? laten we het op rms houden :d
2) standaard norm is dat de versterker 1.5 tot 2x het aantal vermogen moet hebben als de rms waarde vd speaker
meer weet ik er ook niet van :p
@Adrien1989 Ik weet niet wat je budget is maar ik heb al een aantal jaar een Gemini x-02 deze is 2x 200w RMS en kan behoorlijk wat misbruik hebben. Koste eigenlijk geen drol dus maybe iets voor jou?
Zit een zware koeler op die het zaakje goed koelt dus dat scheelt ook veel.
@sunrise8 Ideaal is als de wattages bij elkaar aansluiten bv 2x 200watt amp en 200watt boxen.
Je kunt uiteraard een wat zwaardere versterker nemen bv 2x300watt amp en 2x 200 watt boxen.
De zwaardere amp zal de conussen bij hogere volumes langer strak houden echter bestaat wel de kans dat je spreekspoelen hiervan warm lopen met alle gevolgen van dien.(overbelasting)
Als je voor de zwaardere amp kiest moet je er dus wel voor zorgen dat je boxen beveiligd zijn tegen overbelasting....
Ik heb het hier wel over RMS vermogen 0,001THD en niet over piekvermogen.
Piekvermogen zullen de mukkie mukkie merken vaak opgeven...