Prodigy vs Pioneer????:S:S:S (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

woudy    posted on 31-10-2007 15:44
dag mensen,

Over 2 weken houdt een maat van mij een feest maar nu komt er iemand aan zetten met een Prodigy FX hij zegt dat ze tussen de cdj 800 mk2 en 1000 mk3 liggen.

wat ik zelf toch ernistig in twijfel trek.

misschien iemand ervaring? want ik moet op die apparatuur 5 uur draaien dus zou wel fijn zijn als ik weet waar ik aan begin.

http://www.prodigyfx.com/start.html hier kan je het apparaat zien.

Alvast bedankt!Cry

What do you think about Prodigy vs Pioneer????:S:S:S ??

Vote :   

jannickv    posted on 31-10-2007 15:46

ziet er maar iets raar uit moet ik zeggen

woudy    posted on 31-10-2007 15:51
ziet er maar iets raar uit moet ik zeggen ja idd en ik zie em nergens op DJR dus lijkt me zo sterk dat het zo goed is en dan nog te horen krijgen dat ding tussen de CDJ 800 mk2 en 1000 mk3 valt ....
jannickv    posted on 31-10-2007 16:03
als dit tussen de 800 en de 1000 ligt ben ik sinterklaas
maar ik kan er niet veel van zeggen ik heb het nog niet in mijn handern gehad
woudy    posted on 31-10-2007 16:13

Offtopic : wahwahwa nou als dat ding egt zo goed is zal ik voortaan me lijstje met kado's wel naa jouw pm-e:P

maar weer ff ontopic, toch bedankt voor de reactie ik ben benieuwd of ik er nog wat anders over hoor.

Ferrox    posted on 31-10-2007 16:31
Dit appraat is een combinatie van de wel bekende OEM-Speler (zoals JB-systems, Synq, etc) En dat samen gevoegd met een (voor mij) onbekend mengpaneel.

Het enigste voordeel wat je er mee haalt is dat het sneller staat. Voor de rest is het boute onzin.

Ding in actie gezien op de beurs in frankfurt. Maar het is gewoon 2 cd-spelers en mengpaneel in 1. (zal me niet eens verbazen als dit ding 3 trafo's heeft bijvoorbeeld)

Maar er is wel mee te draaien.

Tussen de 800 en 1000 in van pioneerConfused NO F*CKING WAY... Het is gewoon het goedkope OEM spul. Leuk voor het geld. Maar niet in het pioneer segment. De CDJ-100 gaan ze wel voorbij kwa kunnen. De 200 ook wel. Maar de 800 bij lange na niet. En dan heb ik het nog niet over de kwalliteit. Want die zit onder CDJ-100.

Kortom je kunt er mee draaien hoor. Maar verwacht geen wonderen. En al helemaal niet van de effecten en betrouwbaarheid.

Beetje duidelijk zo Happy, laughing?

Edit: Ik zou voor de trouwe pioneers gaan hoor Cry
User edit by Ferrox on 31-10-2007 @ 16:33:37 (6%)
woudy    posted on 31-10-2007 16:35
ja helemaal duidelijk je hebt net bevetsigd wat ik al dacht.
het zal wel net zoiets zijn als mijn eerdere Gear citronic CD s6 zelfe gevoel en kwaliteit enzo.

Maar ja nu weet ik dat ik gewoon de 1000's eis op dat feest en desnoosd me eigen 800' mk2 neer zet want dat werkt naar mening toch net even wat lekkerder.

Bedankt!
Lawrenz    posted on 31-10-2007 16:37
De mixer lijkt een beetje op die Reloop RMX-40 USB :P
Maar dit is denk ik echt geen Pioneer kwaliteit spul.
Nico_26    posted on 31-10-2007 16:54
Geef mij maar een cdj 800 mk2 in de plaats van dat
Boyd    posted on 31-10-2007 17:03

ik zou zelf persoonlijk nog eerder voor 2x cdj200 gaan en een djm 400. dan dat bij eengeraapte zooitje

Steev    posted on 31-10-2007 17:21

Zo, wat een ding. Erg veel knoppen op een halve vierkante meter. Zeker wanneer we kijken naar de effecten, 17 knopjes dicht tegen elkaar, dat werkt echt niet lekker. Zoals hierboven staat vermeld zijn het inderdaad 2 OEM bakken met een mengpaneel ertussen.

Ik vind het jammer dat dit soort producten op de markt komen, het is leuk voor beginners, maar op deze manier ben je zo snel "DJ". Naar mijn idee gaat het DJ worden veels te gemakkelijk. Iedereen die het in z'n hoofd haalt DJ te zijn, kan nu nog makkelijker aan apperatuur komen en zich DJ noemen. Toch spijtig, maar leuk voor de economie.

User edit by Steev on 31-10-2007 @ 17:21:46 (1%)
Sunrise8    posted on 31-10-2007 17:27
dit is meer van dat jb systems achtig iets. lijk het wel.. maar opzich geef toe mede dj's.. het ziet er niet verkeerd uit, want ik denk dat als het van denon ofzo was geweest dat velen het hadden gekocht :p
Music made me who i am
djmamo    posted on 31-10-2007 19:26
Poster: Steev

Zo, wat een ding. Erg veel knoppen op een halve vierkante meter. Zeker wanneer we kijken naar de effecten, 17 knopjes dicht tegen elkaar, dat werkt echt niet lekker. Zoals hierboven staat vermeld zijn het inderdaad 2 OEM bakken met een mengpaneel ertussen.

Ik vind het jammer dat dit soort producten op de markt komen, het is leuk voor beginners, maar op deze manier ben je zo snel "DJ". Naar mijn idee gaat het DJ worden veels te gemakkelijk. Iedereen die het in z'n hoofd haalt DJ te zijn, kan nu nog makkelijker aan apperatuur komen en zich DJ noemen. Toch spijtig, maar leuk voor de economie.

de apparatuur maakt niet de dj.
www.moonentertainment.nl
Ferrox    posted on 31-10-2007 19:30
Poster: djmamo

zonder apparatuur is de dj nergens.. (als we dan toch zo uit de hoogte gaan praten)
Renzis    posted on 31-10-2007 19:31

Sluit ik me bij aan, in tegenstelling tot wat sommigen hier denken.
Dit apperaat voegt vrij weinig toe, mijn inziens maarjah, voor de onschuldige wannabee is dit vast leukWinking my eye
Aemilius    posted on 01-11-2007 09:44

Dit is echt de eerste keer dat ik dit ding zie.. Kan je er dus weinig over gaan vertellen.. Denk dat niemand hier op DjR ooit op dit ding heeft gespeeld Cry

Illusion    posted on 01-11-2007 09:52
Je kan er zeker wel mee draaien. Als er een 800 en 1000 bij staan is het goed jah, dan ga je daar mee draaien. Worden toch op die prodigy aangesloten.
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
Steev    posted on 01-11-2007 17:23

Fijn dat jij ook een post met waarde bij dit topic voegt Happy, laughing

[edit]

\/oor de duidelijkheid, ik heb niet gezegd dat dit apparaat slecht is. Ik heb geen flauw idee hoe hij werkt maar in mijn eerste opzicht vind ik hem erg druk waardoor ik denk dat hij niet makkelijk te bedienen is.
User edit by Steev on 01-11-2007 @ 17:26:02 (100%)
Bouncy    posted on 01-11-2007 17:26
Die cd spelers lijken op de OEM bakken die mijn oom had (citronics). Ik kan er verder niet veel over vertellen, ze kunnen ongeveer hetzelfde als de Numark Axis 9.
Vibemaster-D    posted on 01-11-2007 18:37
WHAHAHA

een Oem combi VS the Ultimate CD player the heaven of DJ :P

nee effe serieus dit is echt niet te vergelijken kwa kwaliteit
dit is een oem in elkaar gebakken

echt ga voor de Trouwe Pioneers
dan heb je echt serieus spul wat degelijk is

@djmamo ben het met ferrox eens

een DJ heeft wel zeker z'n apparatuur nodig
vooral als het niet die Scratch Junkies zijn
dan ben je niks zonder je CDJ's
dj-nick    posted on 01-11-2007 21:16
Hoeduur zal dit dingetje in de winkel kosten?.
A-flex    posted on 01-11-2007 21:31
ik heb hem op een site zien staan voor meer dan 1000€
http://musical-instruments.pricegrabber.com/dj-turntables/m/37691268/
BryanB    posted on 01-11-2007 21:33
Ik heb hem besteld!
tairip    posted on 01-11-2007 21:59
Poster: BryanB
Ik heb hem besteld!

Geloof je het zelf, wat moet je met zo'n ding! De B52 was toch een bommenwerper. Laat deze ook maar explodere, het meest lelijke design en het ziet er zo 123 niet degelijk uit en al helemaal niet voor  1000.-!
Vibemaster-D    posted on 02-11-2007 14:16
lol tairip

maar daar heb ik altijd al een hekel aan het volgende leg het even uit

je hebt 2 soorten DJ's

1) Bedroom DJ's of die op kleine feestjes muziek draaien en dit als hobby zien
2) Professionale DJ's die dit als bijbaantje doen of beroep dit voor het geld doen, in clubs draaien,drive-in shows

nou kan je merken rangschikken en dan krijg je dit

voor doelgroep
1)Jb systems,skytec,Prodigy FX, Dap,synq enz
dan heb je de professionelere doelgroep apparatuur
2) Denon,Numark,Pioneer,Vestax,Dateq,A&H enz

en dan als uitzondering voor de echte DJ die het profesioneelse gebruikt wat je vrijwel bij doelgroep 2 overal ziet als hun WERK apparatuur (dus niet hun boothes om hun kamer)

en dan gebruik je Pioneer en/of Technics icm Ortofoon

maar wat er dus gebeurd is dat C-merken zoals vermeld bij 1 zich vergelijken met Pioneer dat is totale onzinnige vergelijking zoiets.

en dan komt er commentaar van: "ja maar pioneer is veels te duur"
Duhh omdat pioneer zich op een andere doelgroep richt dan jullie

let wel even op dat merken een budget model en een pro model hebben dus ga nou niet zeggen
ja maar de CDJ200 en de DJM400 dan want we hebben het over de topmodellen hier !
jelle89    posted on 12-11-2007 13:08
echt gewoon onzin, kan tog beter alles apart kope of het moet zijn dat je geld teveel hebt, dadelijk garantie verlope , gaat ie kapot , kan je aolles opnieuw aanschaffen, en als een onderdeel je niet aanspreekt lijkt het me ook best ergelijk dat je bijvoorbeeld geen ander mixertje ertussen kan gooien..

lijkt mij gewoon dat (bijna) niets kan tippen aan de pioneer CDJ en DJM series, maar je hebt natuurlijk uitoznderingen.
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

88 Users online: 33 Guests (55 Unknown)
Pages generated today : 10.185
Most visitors online this month : 248
Lifetime Pageviews since 2003 : 234.678.200