Ik ben een tijdje op zoek geweest naar een sampler/looper als aanvulling op mijn huidige set, 2xcdj1000mk3's +djm800.. Dit omdat ik graag tijdens een set wat samples wil kunnen toevoegen, of een loopje van bijvoorbeeld een melodie of intro.
Inderdaad, op de cdj's zit een loopfunctie.. Maar als ik deze inschakel en hier met de andere cdj een plaat op inmix zit ik wel eens vast. Bijvoorbeeld als ik een melodie loop en op de andere cdj een beat eronder mix zou ik dit als 'geheel' willen kunnen inmixen op een andere plaat. Wat dus niet gaat omdat ik dan OF de loop OF de beat moet opgeven.. En aangezien ik niet meteen een 3e speler aan wil schaffen had ik bedacht dat een sampler/looper hier wel eens uitkomst zou kunnen bieden..
Hoe dan ook, ik kwam de REDSOUND SOUNDBITE PRO tegen.. Een apparaatje dat naar het schijnt erg nauwkeurig de BPM meet en met een druk op de knop een naadloze loop tm 32 maten maakt..
Ik kan alleen maar weinig over het apparaat vinden! Iemand hier ervaring mee?
En zou het naast bovengenoemd voorbeeld een hoop toevoegen aan mijn huidige set? Of is zoieats eigenlijk alleen echt een toevoeging voor vinyl?