De Late Leeuw, chat corner (DEEL 9) (38/39)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  LOCKED 

W.i.M    posted on 29-10-2007 18:07
Terugblik :

Deel 1

Deel 2
Deel 3
Deel 4
Deel 5
Deel 6
Deel 7
Deel 8

Bookmarken van dit topic :

Heb je wat nonsense op je hart, gooi het er hier maar uit 
Waarom lees je dit nu eigenlijk ?

What do you think about De Late Leeuw, chat corner (DEEL 9) ??

Vote :   

D-wan    posted on 24-11-2007 14:28
Poster: Vibemaster-D
maaruh

nog mensen die gister staakten

ikke wel in Roosendaal, op het Norbertuscollege.
maar de krant overdreef zwaar.

er stond in dat het hele gemeentehuis was afgebroken maar er is alleen maar een folderrackje omgevallen en die werd door leerlingen weer opgeruimt. maar was wel lol

Maar waarom staken de scholieren nou eigenlijk ? Teveel lesuren ? Wat is daar mis mee ?
Twizz    posted on 24-11-2007 14:38
uuhmm... ja.. teveel lesuren.. ik heb er zelf erg veel last van. als ik bijv. uitval heb(zelfs t eerste of t laatste uur) dan moet ik in de aula gaan zitten beetje niets doen waar je eerst gewoon van school af mocht. en we hebben standaard 2 uur in de week uuropvulling waarin we niets doen... onzin toch?WOW

ZELF GEMAAKT!

18+ :P
User edit by Twizz on 24-11-2007 @ 14:46:11 (9%)
D-wan    posted on 24-11-2007 14:41
Poster: Twizz
uuhmm... ja.. teveel lesuren.. ik heb er zelf erg veel last van. als ik bijv. uitval heb(zelfs t eerste of t laatste uur) dan moet ik in de aula gaan zitten beetje niets doen waar je eerst gewoon van school af mocht. en we hebben standaard 2 uur in de week uuropvulling waarin we niets doen... onzin toch?WOW

Dat is inderdaad lastig, maar...
Misschien ben ik wat ouwerwets, ik zorgde in deze uren altijd dat ik mijn huiswerk af had.
Twizz    posted on 24-11-2007 14:47
doe ik ook,  maar als je 3 uur op een dag zo'n onzinnig uur hebt van de 4 uur die je hebt(ja dit heb ik meegemaakt) dan is het een beetje zinloos...

nogmaals:
ZELF GEMAAKT!

18+
Bastian    posted on 24-11-2007 17:56
Poster: Twizz

Dit heeft mijn broertje dus ook, hij ging ook staken.
Echter hebben wij de grootste school in de regio (2300 leerlingen) en kwam de con-rector binnen met een lulsmoes om te zorgen dat er geen staking kwam van onze school.
Toen de pauze bijna afgelopen was werden alle hekken dicht gegooid door de conciërges en kon niemand meer naar buiten, toen werd iedereen gevraagd om naar binnen te gaan.
Als ze dit systeem dus toch willen voortzetten heb ik er lak aan, en ga ik gewoon staken en dan loop ik maar met een andere school mee hahaha!:P
Wout-r    posted on 24-11-2007 18:00

Bij mij op school wordt er maandag waarschijnlijk gestaakt, en dinsdag ben ik zoiezo al vrij (rapportvergaderingen) dus lekker lang weekend :P

Bastian    posted on 24-11-2007 18:03
maaruh

nog mensen die gister staakten

ikke wel in Roosendaal, op het Norbertuscollege.
maar de krant overdreef zwaar.

er stond in dat het hele gemeentehuis was afgebroken maar er is alleen maar een folderrackje omgevallen en die werd door leerlingen weer opgeruimt. maar was wel lol

Daar klopt dus geen bal van, heb je het nieuws net gezien?
Je zag daar hoe dat hele gemeentehuis werd geplunderdHappy, laughing
the-melody    posted on 24-11-2007 18:05
Nederland is gewoon teveel verwent met school, hier in belgie is het dagelijkse kost om tot half 5 op school te zitten.
RenéKuppens    posted on 24-11-2007 18:10
Poster: the-melody
Haha, wat moet jij met Virtual DJ?

Is altijd makkelijk als 3e CD speler maar gebruik nu meestal BPM studio start wat sneller!
ccc    posted on 24-11-2007 19:05
Kleuters. Staken is voor poesies. Beetje dingen slopen etc. Ramen in gooien hier in de buurt.
Boven in Holland waren ze ook aan het staken.  Op fietsen aan het springen en hekken aan het slopen. Schijt aan de overheid aan het schreeuwen.

Allemaal de komende 5 jaar elke vrijdag- --->>> strafmiddag!!!!!. Dan leren ze dat soort geintjes wel af. Bij mij heeft het ook gewerkt.
the-melody    posted on 24-11-2007 19:07
En wat bereik je ermee door te staken? Denken jullie dat de regering gaat luisteren naar de jeugd? Die weten ook dat de jeugd niet zit te springen voor meer naar school te gaan(wat dus echt niet erg is).
Lawrenz    posted on 24-11-2007 19:11
Poster: ccc
Staken is voor poesies. Beetje dingen slopen etc. Ramen in gooien hier in de buurt.

Helemaal mee eens. Bij mij gingen ze op de andere locatie van onze school (we hebben 2 locatie's: locatie 1 is VMBO en locatie 2 is havo en VWO (daar zit ik) staken. Schijnt dat iedereen die niet terug naar de les ging geschorst werd.
Het heeft geen zin om te staken, je komt niet eens aan de 1040 die je per jaar moet halen. Ik ga er dus echt NIET aan mee doen.
User edit by Lawrenz on 24-11-2007 @ 19:11:53 (2%)
Nvie    posted on 24-11-2007 19:18
Staken is niet het juiste ding lijkt me. Verplichte uren ook niet lijkt me. Scholen gaan steeds gekkere dingen verzinnen om hun leerlingen op school te houden. Extra lessen gaan niet, want er is een grondig te kort aan leraren (zo begon ik dit jaar met een rooster waar drie (!) vacatures opstonden, omdat er nog geen leraar was!).

Roosters worden daarmee ook steeds gekker (het blijkt tegenwoordig normaal als er tussen je lessen een gat zit van drie uur), en men gaat dingen verzinnen als keuze werktijd en 'begeleide' studieuren wat verre van ideaal is.

Om maar niet te spreken over het te grote ideaal van 1040 uur. En als leerlingen hun diploma halen met een minder aantal uren, what's the deal?

Eerst maar de huidige roosters goed invullen, voordat we er weer een of andere regeling bovenop kwakken!
Mod edit by Nvie on 24-11-2007 19:19 (22%)
Bouncy    posted on 24-11-2007 19:37
Bij ons op school (Candea College) is het staken uitgelopen op een rel, waar zelfs politie bij is geweest. Toch eigenlijk best wel raar!
ccc    posted on 24-11-2007 19:51
Ik vond het wel leuk toen al die gasten slaag kregen van de politie zoals gister op het nieuws te zien was. Daar genoot ik toch even van haha.

Maar ik heb geloof ik wel altijd zijn 1040 uur gehad. Het was wel veel maar ik heb nooit geklaagd.
bramv    posted on 24-11-2007 19:51
ja, bij ons was helemaal niks. Alhoewel ik wel veel berichtjes heb gekregen over t stake
Sunrise8    posted on 24-11-2007 20:00
@ twizz, renzis, jorrit, illusion, luxx, code-y: ik stuur jullie allemaal persoonlijk bericht as maandag over het feest. de geplande datum is 12 januari, geef even aan of je dan kan
Music made me who i am
User edit by Sunrise8 on 24-11-2007 @ 20:04:43 (32%)
Bouncy    posted on 24-11-2007 20:10
ik krijg net een bericht dat er opgeroepen word om maandag a.s. om 11 uur weer te gaan staken

Heb k ook van gehoord, ik weet alleen niet of ik er aan mee ga doen :P
Lawrenz    posted on 24-11-2007 20:13
Poster: NvieRoosters worden daarmee ook steeds gekker (het blijkt tegenwoordig normaal als er tussen je lessen een gat zit van drie uur), en men gaat dingen verzinnen als keuze werktijd en 'begeleide' studieuren wat verre van ideaal is.

In mijn vorige rooster had ik donderdag eerste 2 uur les (dus tot 10.10), dan pauze, en dan 3 tussenuren (van 10.30 tot 13.00 Cry). En dan hebben we nog studiehuisverplichting ook. 2 f**king tussenuren helemaal niks doen omdat je in het eerste tussenuur al je huiswerk al af hebt.

Heb nu ook m'n nieuwe rooster (Periode 2). Heb maandag eerste 4 uur vrij (lees: 1e uur vrij, 2e uur studiehuisverplichting, 3e uur pauze, 4e uur weer studiehuis), da's ook erg handig. Maar donderdag ben ik dan wel lekker 13.00 uit, da's ook niet verkeerd Happy, laughing
Maar tegenwoordig zijn de roosters idd helemaal vern**kt. En toch ga ik niet staken, want dát gaat helemaal nergens over!
Twizz    posted on 24-11-2007 20:15
Poster: the-melody
En wat bereik je ermee door te staken? Denken jullie dat de regering gaat luisteren naar de jeugd? Die weten ook dat de jeugd niet zit te springen voor meer naar school te gaan(wat dus echt niet erg is).

er is toch al cker iets mee bereikt, want er is niet voor niets een spoeddebat over de uren..
ik staak overigens niet, maar ik vind actie toch wel terecht...
ccc    posted on 24-11-2007 20:16
Ochja als je in die studieuren continu leert hoef je wel echt nooit meer iets thuis te doen. Ben je compleet klaar voor tentamen weken etc.
Twizz    posted on 24-11-2007 20:19
Ochja als je in die studieuren continu leert hoef je wel echt nooit meer iets thuis te doen. Ben je compleet klaar voor tentamen weken etc.

oke, als je dat ons mam wijsmaakt....... :P

niet dat het niet klopt, want het is wel zo.
Lawrenz    posted on 24-11-2007 20:29

@ Twizz, dat is zeker helemaal zo. M'n moeder zat afgelopen weken continu te zeuren dat ik veel te weinig deed aan huiswerk, maar alles heb ik al gedaan op school omdat ik daar toch te veel tussenuren had :P dat was dan wel weer een voordeel Winking my eye
Yorick    posted on 24-11-2007 20:46
Poster: Sunrise8
@ twizz, renzis, jorrit, illusion, luxx, code-y: ik stuur jullie allemaal persoonlijk bericht as maandag over het feest. de geplande datum is 12 januari, geef even aan of je dan kan

en waarom niet naar mij?
Wout-r    posted on 24-11-2007 20:46
Ik vind het staken ook een beetje onzin! Met geweld ed. los je idd niets op. En als het maandag bij ons (als het doorgaat) uit de hand loopt, ben ik ook zeker weg, daar wil IK dan niets mee te maken hebben.
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

85 Users online: 20 Guests (65 Unknown)
Pages generated today : 17.026
Most visitors online this month : 518
Lifetime Pageviews since 2003 : 237.916.488