Mixer keuze : DJX-700 of JBsyst. Beat 4
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

leonduineveld    posted on 10-10-2007 22:14
Hallo,

Ik ben Léon, ben 16 jaar en het leek mij al een heletijd leuk om een dj-mengpaneel aan te schaffen.
Maar ik zou eerlijk gezecht niet echt weten waar ik nou op moet letten.
Heb natuurlijk wel rond gekeken, mijn buget is ong rond de 175,- voor het mengpaneel.

- djx 700
- jbsystems beat 4
Dit heb ik gezien maar zou niet weten of het wat is, ben beginner maar zou er wel later ook wat aan willen hebben. Dus niet dat ik over een jaartje weer wat anders moet aanschaffen.

Maar van deze panelen zou ik niet weten wat de plus of minpunten zijn,
Dus ik ook dat jullie mij bij deze keuze kunnen helpen.

mvg, Leon

What do you think about Mixer keuze : DJX-700 of JBsyst. Beat 4 ??

Vote :   

Renzis    posted on 10-10-2007 22:19
hey man, eerst maar eens welcome:D

naast een mengpaneel moet je ook iets hebben om te kunnen mixen, dus cd-spelers of draaitafels..

Beide mixers die je daar noemt zijn redelijk, en leuk om mee te beginnen, anders is een 2 of 3 kanaals mixer misschien eerst wat voor je, heb er overigens zelf nog een te koop staan voor een beginnerWinking my eye

maar voor die 175 kan je zeker wel een leuk mengpaneel aanschaffen. Persoonlijk zou ik voor een (2ehands) reloop rmx30 of rmx40 bpm gaan. zie hier onder,

succes verderWinking my eye reloop rmx
BryanB    posted on 11-10-2007 10:26
Ha die Leon, welkom op het Djr forum. De mixers die jij noemt, kan ik niets over vertellen. Maar een Reloop RMX30 of 40, waar Renzis het over heeft, is wel een goede keus!
Zoek maar eens in het forum naar de mixers. Er staat genoeg over.

En ook neem ik aan dat je nog cd-spelers/draaitafels nodig hebt. Dan wordt het wel een krap budget.

Laat eens weten wat je wilt. Wil je bijvoorbeeld met cd's draaien of juist met vinyl (of allebei).
Wat voor muziek wil je draaien.
robbert    posted on 11-10-2007 10:28
Kijk ook eens rond wat er zoal 2de hands te koop is. Veel erg leuke mengpanelen zijn de vinden via marktplaats voor spotprijsjes.
Renzis    posted on 11-10-2007 10:31
bramv    posted on 11-10-2007 14:56
Net als Renzis en Bryan B als zeggen, de reloop RMX-30 en 40 zijn wel een goeie
Sunrise8    posted on 11-10-2007 16:00
heb zelf de rmx 40 dsp gehad. gewoon hetzelfde als bpm maar dan met effecten.
die heeft renzis nu overgenomen.
was er heel erg over te spreken en super top mixer.
ben een keer langs een dj winkel geweest en ik zei dat ik de djm 800 wilde kopen. hij begon gelijk met: waarom neem je niet de rmx 40 dsp. hij wilde mij dus een goedkopere mixer aanbieden, dus deze staat wel degelijk voor kwaliteit :D. dus zeker een goeie mixer. met of zonder effecten :D
Music made me who i am
projectzero    posted on 11-10-2007 16:41
Over de DJX 700 heb k meer negatieve dan positieve reacties gelezen
als ik over een paar maanden aan me booth begin (eerst rijbewijs) zou ik ook voor die reloop gaan, want je kunt je later ook nog eventueel een effect apparaat dr bij kopen (alleen ben ik aant sparen voor pioneer cdj 800 mk2Cry)
k denk dat voor jouw budget, en door iets meer te sparen voor de rmx 40 te gaan
en als je dit te duur is, is de rmx 30 ook nog een hele goede keus
en owja wat je ook kunt doen is op een site als new line, naar de reacties van de gebruikers van die mixers te kijken
leonduineveld    posted on 11-10-2007 21:55
Allemaal hartelijk bedankt voor jullie reactie, ik ben er bijna uit dat ik toch voor de rmx40 bpm ga. Gezien de reacties van jullie en andere sites. Komt dit ding voor een beginner er echt Top uit!

Verder was dit buget bedoeld om alleen voor het mengpaneel uit te geven (re:BryanB)

Verder nog wat info over mijzelf, ik zou graag met cd's willen gaan draaien.
Zou hier alleen nog wat over willen weten, kunnen deze spelers ook gebrande cd's afspelen?
En wat voor model zouden jullie mij aanraden? (niet al te duur om mee te beginnen)

Sunrise8    posted on 11-10-2007 22:13
ligt eraan wat voor cd speler je koopt, niet alle cd spelers pakken gebrande cd's en het ligt er ook aan hoe je ze brand en er mee omgaat. ik raad een reloop cd speler aan of een numark, moet je zelf maar kijken wat in je prijsklasse ligt. pioneer of denon is te duur. en dap is nou niet echt iets voor kwaliteit volgens mij, iemand ervaringen hiermee dan?
Music made me who i am
Renzis    posted on 12-10-2007 10:04
Dap 900-D is good, maar alles daaronder wil je qua functies ook niet.
Kijk maar eens op marktplaatsWinking my eye staan heel veel dubbelaars te koop, zo'n dap 900-d is dan een leuke, maar je hebt vergelijkbare van jb-systems en numark, let altijd goed op de functies.

wat wil je er precies op hebben? misschien weet je nog niet wat het allemaal kan, maar als de basis voor leuk mixen er maar op zit. zorg in ieder geval dat je niet een te cheapy ding koopt, maar ga gewoon voor net iets beter, voor rond de 200 euro slaag je zeker.
succes
Twello    posted on 12-10-2007 12:27
Als je ook nog tt's zoekt en een Reloop RMX-40BPM dan heb ik dat voor jeCry

Maar hoeveel was je van plan om aan cd spelers uit te geven? Want als je een redelijke CD speler wil moet je toch minimaal 250 euro per stuk gaan rekenen... (als je het tweede hands wil)

Of natuurlijk CDJ-100tjes ofzo, die zijn redelijk goedkoop te krijgen
Cyspoz    posted on 12-10-2007 12:59
Ik heb eventueel wel een DAP 900-D te koop voor je. Heeft er niet erg veel uren op zitten en is alleen thuis gebruikt.
leonduineveld    posted on 12-10-2007 19:28

Ik heb nog een klein vraagje over het mengpaneel (Reloop RMX-40 BPM)
Het klopt toch dat je elk kanaal vooraf kan beluisteren?

MoXeGy    posted on 12-10-2007 20:17
jep daar staat pfl voorWinking my eye
Luxx    posted on 12-10-2007 20:26
ik hoop wel dat je je realiseerd dat een mengpaneel alleen niet volstaat? je moet ook nog 2 cd spelers hebben of 2 draaitafels. anders dan zit je straks met je mengpaneel met een gigantisch vraagteken boven je hoofd Confused
www.mothermusic.nl
leonduineveld    posted on 12-10-2007 21:03
Ja, dat realiseer ik mij.

Maar ik doe met een vriend van mij dit, gewoon als hobby. Die heeft bijde cd spelers, maar hij zou misschien ook wel nieuwe willen. Maarnu doen we het hier nog even mee.

Dus we hebben nu twee cd speler en nu ook een nieuw mengpaneel.

maar bedankt voor de tipCry
leonduineveld    posted on 14-10-2007 17:22
We zijn toch even her en der aan het kijken voor (misschien) een andere cd speler. Maar we zouden graag een dubbele inbouw willen. Kunnen we hier net zoveel mee als een enkele speler?
Renzis    posted on 14-10-2007 17:31
Poster: leonduineveld
We zijn toch even her en der aan het kijken voor (misschien) een andere cd speler. Maar we zouden graag een dubbele inbouw willen. Kunnen we hier net zoveel mee als een enkele speler?

dat hangt er vanaf welke je hebt natuurlijk.
het jogwheel zal altijd kleiner zijn als van een enkele, verder kan je gewoon in principe bijna alle functies die je als beginner nodig hebt ook op een dubbele vinden.

kijk wat je wil en denkt nodig te hebben, en vast wel dubbelaar met dat gene wat je wilWinking my eye

This is an old Topic

No new postings for 6.309 days.
 Post CommentThat would be 210.3 months
or a whopping 17.3 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

66 Users online: 15 Guests (51 Unknown)
Pages generated today : 36.452
Most visitors online this month : 295
Lifetime Pageviews since 2003 : 233.924.448