Vraagje
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

LaMalediction    posted on 05-10-2007 11:23

beste DJR-ers

ik heb een vraagje,

ik wil 2 cd speler gaan kopen maar ik zit nog te twijfelen tussen welke

het liefst wil ik de CDJ1000MK2 hebben, maar die kosten nogal wat
ik zat net te kijken op een site waar de Reloop RMP2 staan
nou is mijn vraag:
zijn ze een beetje het zelfde, hebben ze ongeveer ze zelfde functie
ik heb ongeveer 1000 om uit tegeven voor nieuwe gear

mvg Rhandy AKA LaMaledition

User edit by LaMalediction on 05-10-2007 @ 11:24:38 (2%)

What do you think about Vraagje ??

Vote :   

Aemilius    posted on 05-10-2007 11:56
Pioneer is natuurlijk heel iets anders als Reloop.. Toch komt het er op neer dat je er ongeveer hetzelfde mee kan doen Winking my eye Pioneer heeft dan wave display en hotcue.. En verder heeft pioneer al bewezen dat het een super product is.. De RMP2 is nog niet zo lang op de markt dus daar valt op dat gebied nog niet zo heel veel over te zeggen. Maar het is aan jou de keuze of je 2ehands pioneer wilt of de reloops met volle garantie.
Luxx    posted on 05-10-2007 11:58
de rmp2 heeft 4 hotcue's trouwens. en 4 sample banks. dat is ook wel nuttig om te weten. ook heeft de reloop dsp effecten standaart erop, hoewel ik dat zelf niet zo heel handig vind.
www.mothermusic.nl
Aemilius    posted on 05-10-2007 12:08
Je zou ook altijd nog aan nieuwe cdj800's mk2 kunnen denken.. Kost je iets meer maar je hebt dan wel de volle garantie wat bij zo'n investering toch wel vrij belangrijk is.
Illusion    posted on 05-10-2007 13:37
Poster: LaMalediction

beste DJR-ers

het liefst wil ik de CDJ1000MK2 hebben, maar die kosten nogal wat
ik zat net te kijken op een site waar de Reloop RMP2 staan

Wil je kwaliteit en heb je goede ervaring met draaien, koop dat de CDJ 1000. Overigens, de mk2 wordt niet meer verkocht, is nu de mk3. Misschien nog wel 2e hands

Wil je oefenen, beetje proberen, dan zou ik je de rmp2 aan raden.
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
LaMalediction    posted on 06-10-2007 13:35
Poster: Illusion

Wil je kwaliteit en heb je goede ervaring met draaien, koop dat de CDJ 1000. Overigens, de mk2 wordt niet meer verkocht, is nu de mk3. Misschien nog wel 2e hands

ik heb pas 1 keer gedraait met een CDJ1000, en natuurlijk wil ik kwaliteit maar geen goede ervaring met de CDJ1000
Illusion    posted on 06-10-2007 16:03
Dit was even een korte mening van mij als ik zou kunnen kiezen uit de cdj 1000 of de rmp 2.

Maar heb je scratch nodig?

Misschien is de cdj 200 wat voor jou om mee te beginnen, en eventueel later overstappen op cdj 800 mk2
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
jannickv    posted on 06-10-2007 16:45
mss kan je de topic titel even verduidelijken bv. "Reloop RMP2 of pioneer cdj1000MK2"
wat vraagje kan alles zijn
djfuse    posted on 06-10-2007 17:36
op kapaza verkoopt iemand  4 cdj 1000 mk3 voor 950 eur/stuk (mischien dat dat iemand intereseert)
Basz-Line    posted on 07-10-2007 10:29

ik kan hem nog op zat site's vinden, heb er laatst ook in een dj shop mee gespeeld

Sylmaster    posted on 07-10-2007 10:33
Ik heb nu 3 dagen de CDJ800's staan en ik ben er helemaal weg van. De 'feel' nadert de CDJ1000 bijna perfect. Ik heb toen over over reloop nagedacht maar ben superblij dat ik voor pioneer ben gegaan.
Nvie    posted on 07-10-2007 13:52
Poster: Basz-Line

ik kan hem nog op zat site's vinden, heb er laatst ook in een dj shop mee gespeeld

Er zullen genoeg zaken zijn die hem nog op voorraad hebben, die ook op moeten natuurlijk Winking my eye
LaMalediction    posted on 07-10-2007 16:37
Poster: Nvie

Er zullen genoeg zaken zijn die hem nog op voorraad hebben, die ook op moeten natuurlijk Winking my eye
 maar anders kan je hem toch ook nog bestellen, lijkt mij

maar ik ben nog hard aan het twijfel welke speler ik kies
LaMalediction    posted on 07-10-2007 16:43
Dit was even een korte mening van mij als ik zou kunnen kiezen uit de cdj 1000 of de rmp 2.

Maar heb je scratch nodig?

Misschien is de cdj 200 wat voor jou om mee te beginnen, en eventueel later overstappen op cdj 800 mk2

ik ben met plaat gewend om te draaien, dus ik scratch alleen om het nummer der in te gooien maar anders niet
Twello    posted on 07-10-2007 16:52

ik ben met plaat gewend om te draaien, dus ik scratch alleen om het nummer der in te gooien maar anders niet

Nou ik weet niet of de CDJ-1000/800 dan wel een goede optie is, want bij het ingooien van de plaat "gooi" ik altijd mis. Dat komt omdat het platter van een cdj stil staat en ik geef hem dan nog een zwiep na, misschien kun beter voor een draaiend platter kijken? 2 tweede hands Denon DNS-3500?
LaMalediction    posted on 07-10-2007 18:02
Poster: Twello

Nou ik weet niet of de CDJ-1000/800 dan wel een goede optie is, want bij het ingooien van de plaat "gooi" ik altijd mis. Dat komt omdat het platter van een cdj stil staat en ik geef hem dan nog een zwiep na, misschien kun beter voor een draaiend platter kijken? 2 tweede hands Denon DNS-3500?
 dat doe ik ook als ik een plaat in gooi, dan geef ik nog een tikkie mee, me tt's hebben een belt,
maar ik wil het beste kwaliteit hebben
Sylmaster    posted on 08-10-2007 08:32
Tsjah, daarom zet je een "CUE" point op een CD player waar je normaal je plaat heen en weer haalt. Ipv de plaat er nu op de beat in te gooien druk je op een knop. Draaide meer dan 15 jaar met vinyl en die "CUE" is echt een superuitkomst omdat ik ook weleens de plaat "misgooide"

Stiekum voordeel van masterpitch op de pioneer (weet niet of the reloops het ook heeft) is als je bijvoorbeeld trance draait en je "zwiept" de plaat een beetje om de beat gelijk te houden dan hoor je het "valse" niet omdat ie de toonhoogte gelijk houd.
Luxx    posted on 08-10-2007 08:37
Poster: Sylmaster

Stiekum voordeel van masterpitch op de pioneer (weet niet of the reloops het ook heeft) is als je bijvoorbeeld trance draait en je "zwiept" de plaat een beetje om de beat gelijk te houden dan hoor je het "valse" niet omdat ie de toonhoogte gelijk houd.

ja de reloop heeft dat ook.
master tempo vind ik ook een masterlijke uitvinding :D
www.mothermusic.nl
Twello    posted on 08-10-2007 09:53
dat doe ik ook als ik een plaat in gooi, dan geef ik nog een tikkie mee, me tt's hebben een belt,
maar ik wil het beste kwaliteit hebben

De DN-S3500 is ook goede kwaliteit hoorCry

maar jij zegt dat je vinyl mode wil omdat je een plaat altijd instart op de vinyl manier, nou had ik dat in het begin ook. Ik heb het mixen geleerd op 2 tt's en dan wil je de cdj net zo gebruiken als je tt. Terwijl je er later achterkomt dat het gewoon veel fijner en effectiever is om in te starten met CUE/PLAY, ik gebruik nou nooit meer die vinyl manierCry
LaMalediction    posted on 08-10-2007 17:42
Poster: Twello

De DN-S3500 is ook goede kwaliteit hoorCry

maar jij zegt dat je vinyl mode wil omdat je een plaat altijd instart op de vinyl manier, nou had ik dat in het begin ook. Ik heb het mixen geleerd op 2 tt's en dan wil je de cdj net zo gebruiken als je tt. Terwijl je er later achterkomt dat het gewoon veel fijner en effectiever is om in te starten met CUE/PLAY, ik gebruik nou nooit meer die vinyl manierCry
 zo heb ik het ook geleert met 2 tt's en wil nu uitbreiden om nog meer te leren met goede kwaliteit
en heb het prijs verschil gezien van de Reloop en de CDJ
het schilt nog al wat
voor 2 Reloop's heb ik 1 CDJ

This is an old Topic

No new postings for 6.342 days.
 Post CommentThat would be 211.4 months
or a whopping 17.4 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

205 Users online: 19 Guests (186 Unknown)
Pages generated today : 38.939
Most visitors online this month : 356
Lifetime Pageviews since 2003 : 234.905.961