beste DJR-ers
ik heb een vraagje,
ik wil 2 cd speler gaan kopen maar ik zit nog te twijfelen tussen welke
het liefst wil ik de CDJ1000MK2 hebben, maar die kosten nogal wat
ik zat net te kijken op een site waar de Reloop RMP2 staan
nou is mijn vraag:
zijn ze een beetje het zelfde, hebben ze ongeveer ze zelfde functie
ik heb ongeveer 1000 om uit tegeven voor nieuwe gear
mvg Rhandy AKA LaMaledition
Poster: LaMaledictionbeste DJR-ers
het liefst wil ik de CDJ1000MK2 hebben, maar die kosten nogal wat
ik zat net te kijken op een site waar de Reloop RMP2 staan
Poster: Illusionik heb pas 1 keer gedraait met een CDJ1000, en natuurlijk wil ik kwaliteit maar geen goede ervaring met de CDJ1000
Wil je kwaliteit en heb je goede ervaring met draaien, koop dat de CDJ 1000. Overigens, de mk2 wordt niet meer verkocht, is nu de mk3. Misschien nog wel 2e hands
Wil je oefenen, beetje proberen, dan zou ik je de rmp2 aan raden.
Poster: Illusion
Wil je kwaliteit en heb je goede ervaring met draaien, koop dat de CDJ 1000. Overigens, de mk2 wordt niet meer verkocht, is nu de mk3. Misschien nog wel 2e hands
Wil je oefenen, beetje proberen, dan zou ik je de rmp2 aan raden.
Poster: Basz-Line
ik kan hem nog op zat site's vinden, heb er laatst ook in een dj shop mee gespeeld
Poster: Nviemaar anders kan je hem toch ook nog bestellen, lijkt mij
Er zullen genoeg zaken zijn die hem nog op voorraad hebben, die ook op moeten natuurlijk
Poster: Illusion
Dit was even een korte mening van mij als ik zou kunnen kiezen uit de cdj 1000 of de rmp 2.
Maar heb je scratch nodig?
Misschien is de cdj 200 wat voor jou om mee te beginnen, en eventueel later overstappen op cdj 800 mk2
Poster: LaMalediction
ik ben met plaat gewend om te draaien, dus ik scratch alleen om het nummer der in te gooien maar anders niet
Poster: Twellodat doe ik ook als ik een plaat in gooi, dan geef ik nog een tikkie mee, me tt's hebben een belt,
Nou ik weet niet of de CDJ-1000/800 dan wel een goede optie is, want bij het ingooien van de plaat "gooi" ik altijd mis. Dat komt omdat het platter van een cdj stil staat en ik geef hem dan nog een zwiep na, misschien kun beter voor een draaiend platter kijken? 2 tweede hands Denon DNS-3500?
Poster: Sylmaster
Stiekum voordeel van masterpitch op de pioneer (weet niet of the reloops het ook heeft) is als je bijvoorbeeld trance draait en je "zwiept" de plaat een beetje om de beat gelijk te houden dan hoor je het "valse" niet omdat ie de toonhoogte gelijk houd.
Poster: LaMalediction
dat doe ik ook als ik een plaat in gooi, dan geef ik nog een tikkie mee, me tt's hebben een belt,
maar ik wil het beste kwaliteit hebben
Poster: Twellozo heb ik het ook geleert met 2 tt's en wil nu uitbreiden om nog meer te leren met goede kwaliteit
De DN-S3500 is ook goede kwaliteit hoor
maar jij zegt dat je vinyl mode wil omdat je een plaat altijd instart op de vinyl manier, nou had ik dat in het begin ook. Ik heb het mixen geleerd op 2 tt's en dan wil je de cdj net zo gebruiken als je tt. Terwijl je er later achterkomt dat het gewoon veel fijner en effectiever is om in te starten met CUE/PLAY, ik gebruik nou nooit meer die vinyl manier