Synq brengt een nieuwe serie speakers uit. (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

A-flex    posted on 05-10-2007 10:11
Zat eens op internet rond te snuffelen en ging eens kijken voor een softwareupdate voor men smx-2 en zag iets over synq speakers. Ze komen eind oktober uit. Ben benieuwd of deze ook zo een leuke kwaliteit hebben als de andere synq producten. want de specs zien er wel heel goed uit! 600w rms is niet min! ben wel benieuwd wat deze gaan kosten en hoe ze klinken. Ik denk dat je die rs 15 kan vergelijken met de dap X-series.
Hier is de preview

Greetz A-flex 

What do you think about Synq brengt een nieuwe serie speakers uit. ??

Vote :   

Tijnie    posted on 05-10-2007 11:58
Volgens mij zullen dat zeer goede luidsprekertjes zijn. Aangezien synq normaal een merk is van beglec dat iet meer kwalitatiever is dan jbsystems en als de vibe 15 series  al zo mooi klinken van jb, dan worden die van synq zeker een topper. Maar zit er ook een glasvezeltweeter in zoals bij de vibes?
djfuse    posted on 05-10-2007 11:58
ja die zien er mooi uitCry
JerryOwens    posted on 05-10-2007 13:03
vette sh*t !!!!!!!!!!!!!!!
tairip    posted on 05-10-2007 13:41
Poster: Tijnie
Volgens mij zullen dat zeer goede luidsprekertjes zijn. Aangezien synq normaal een merk is van beglec dat iet meer kwalitatiever is dan jbsystems en als de vibe 15 series al zo mooi klinken van jb, dan worden die van synq zeker een topper. Maar zit er ook een glasvezeltweeter in zoals bij de vibes?

Glasvezel tweeter? De hoorn is van glasvezel, de tweeter niet!

P.s. ik vind ze totaal niet mooi, misschien ben ik te verwend.
Illusion    posted on 05-10-2007 13:43
ik vind ze ook niet mooi. Lijkt een beetje op onze lelijke omnitronic boxen:S
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
A-flex    posted on 05-10-2007 14:57
Het is het belangerijkst dat je speaker een mooi gluid geeft en voor mij komt het uitzicht toch op de twede plaats
robbert    posted on 05-10-2007 15:47
Tja weet niet wat ik hiervan moet verwachten. In welke klasse zou je ze kunnen plaatsen?
tairip    posted on 05-10-2007 16:07
Poster: A-flex
Het is het belangerijkst dat je speaker een mooi gluid geeft en voor mij komt het uitzicht toch op de twede plaats

Bij mij ook! Vergis je niet, maar vaak gaat lelijk gepaard met niet al te beste kwaliteiten!

@ Tijnie ben je al eens bij de audicien geweest?
DEGEE    posted on 05-10-2007 16:44
t'zien der wel nog degelijke kastjes uit!
er zijn ook nieuwe versterkers uit van jb :d
en nog nieuwe lichten en een nieuw rookmachien!!
Nvie    posted on 05-10-2007 17:10
Poster: tairip

Bij mij ook! Vergis je niet, maar vaak gaat lelijk gepaard met niet al te beste kwaliteiten!

Inderdaad, maar het oog wil ook wat, zeker als er flink voor betaald wordt. Als je op een golfvereniging o.i.d. een klusje hebt lijkt het me niet dat je er van die blauwe in het oog springende SA speakertjes gaat gebruiken, maar gaat zoeken naar een wat minder opvallend alternatief.
tairip    posted on 05-10-2007 17:22
Poster: Nvie

Inderdaad, maar het oog wil ook wat, zeker als er flink voor betaald wordt. Als je op een golfvereniging o.i.d. een klusje hebt lijkt het me niet dat je er van die blauwe in het oog springende SA speakertjes gaat gebruiken, maar gaat zoeken naar een wat minder opvallend alternatief.

Op een golfclub is geld dus daar hang je nexo, Martin Audio of SA ofiets van vergelijkbare kwaliteit neer.
User edit by tairip on 05-10-2007 @ 20:52:47 (2%)
Sunrise8    posted on 05-10-2007 17:41
ik vind de speakertjes best mooi.
lijken redelijk pro en hebben een goed geluidsvolume (600 W RMS)
natuurlijk mogen we van synq wat verwachten, dus aan de kwaliteit zal het hopelijk niet liggen. en het zijn actieve speakers :D dus geen versterker. nou eens kijken wat ze gaan kosten en dan kopen Happy, laughing

EDIT:
Sensitivity (1W/1m): 101dB
Max SPL: 132dB

dus dat zit ook wel snor Happy, laughing
Music made me who i am
User edit by Sunrise8 on 05-10-2007 @ 22:22:20 (28%)
A-flex    posted on 05-10-2007 17:47
@ sunrise 8 ActiefConfused toch niet hoor hoe kom je daar nou bij? er zit geen voedings connector aan hoor, er zijn alleen 2 speakon aansluitingen.
Laidback    posted on 05-10-2007 17:52
ziet er netjes uit..

ilseentje    posted on 05-10-2007 18:12
Poster: tairip

Beste,

Shame on you,
Wat een uitspraak.
Ooit van je leven al Stage Accompany kasten gezien? Blauw ...
En gehoord? Wat een klank ...
Tegenwoordig is SA ook in het zwart, de line-ray's en die zijn bangelijk goed vooral de AB baskasten, heavy, nooit zulke strakke basgehoord.
Wil je het bewijs horen. La Rocco in Lier (Belgie) heeft vier AB's staan, een geluidsdruk, nie normaal.
En SA is op en top nederlands

Denk dus eerst eens beter na voor je iets post,

CryCry
Sunrise8    posted on 05-10-2007 18:34
Poster: A-flex
@ sunrise 8 ActiefConfused toch niet hoor hoe kom je daar nou bij? er zit geen voedings connector aan hoor, er zijn alleen 2 speakon aansluitingen.

oops sorry, forgive me. ik keek verkeerd. ik zag staan 2-way staan, maar zag niet dat het om speakon ging . vergeven jullie mij ? :P haha
Music made me who i am
tairip    posted on 05-10-2007 20:37
Poster: ilseentje

Beste,

Shame on you,
Wat een uitspraak.
Ooit van je leven al Stage Accompany kasten gezien? Blauw ...
En gehoord? Wat een klank ...
Tegenwoordig is SA ook in het zwart, de line-ray's en die zijn bangelijk goed vooral de AB baskasten, heavy, nooit zulke strakke basgehoord.
Wil je het bewijs horen. La Rocco in Lier (Belgie) heeft vier AB's staan, een geluidsdruk, nie normaal.
En SA is op en top nederlands

Denk dus eerst eens beter na voor je iets post,

CryCry

Shame on you bedoel je!
Ik reageerde op het stukje dat de hij de JB systems vibe goed vind klinken! Winking my eye Dus zelf ff beter lezen!
Stage Acompany ken ik echt wel we hebben zelf de Performer sets in de verhuur, erg mooi klinkende en goede PA!
Jij haalt mijn eerdere post in de war met de post van Nvie. Ik ben het met Nvie eens dat je daar geen blauwe kasten voor neemt maar zwarte maar die maakt SA nu ook.
Must See bioscopen zijn voorzien van SA.

@ Sunrise het aantal Watts zegt niets over de geluidsdruk!
User edit by tairip on 05-10-2007 @ 20:56:13 (26%)
Sunrise8    posted on 05-10-2007 22:10
@ tairip, nee maar wat zou jij sneller kopen voor in een grote zaal? een met 200 W of een met 600 W ik denk het 2e he :P dus meer geluid is altijd beter. en van de kwaliteit van synq zal die wel goed zijn hopelijk. :D
Music made me who i am
MoXeGy    posted on 05-10-2007 22:12
je kan beter naar het aantal db letten.
even een heel grof voorbeeltje:
een speaker van 200 watt die 100 db maakt gaat harder als bijv:
een speaker van 600 watt die 20 db maakt, snap je het een beetje?
Gezien de specificaties lijkt het me een leuk speakertje voor het geld.(synq kennende)
User edit by MoXeGy on 05-10-2007 @ 22:15:43 (41%)
Sunrise8    posted on 05-10-2007 22:20
@ MoXeGy: ja dat snap ik wel, daar heb ik ook naar gekeken. want deze speaker heeft namelijk geen 20 db daarom. goed dan pas ik bij deze mijn bovengenoemd berichtje aan met het aantal db erbij Happy, laughing
Music made me who i am
MoXeGy    posted on 05-10-2007 22:23
haha dat hoeft nu ook weer nietWinking my eye
zal  de specificaties hier ook maar neerplakken:
Freq. response: 45 - 20.000Hz
Dispersion (HxV): 90° x 70°
Power handling RMS: 600W
Power handling PEAK: 1200W
Impedance nominal: 8 ohm
Sensitivity (1W/1m): 101dB
Max SPL: 132dB
Dimensions (WxDxH): 476 x 405 x 744 mm
Weight (net): 48kg
tairip    posted on 06-10-2007 14:06
Poster: Sunrise8
@ tairip, nee maar wat zou jij sneller kopen voor in een grote zaal? een met 200 W of een met 600 W ik denk het 2e he :P dus meer geluid is altijd beter. en van de kwaliteit van synq zal die wel goed zijn hopelijk. :D

Een discussie over Watt hebben we al een keer gehad, een aantal W zegt natuurlijk wel iets maar lang niet alles. Is iets hoorn geladen of niet. Wat is het rendement van de speaker enz. enz.!
A-flex    posted on 07-10-2007 20:57
Heb nu op een site de prijs gevonden voor de RS-15 deze zou rond de 599€ kosten. Vind het wel redelijk veel voor zo'n merk, Want voor die prijs kan je al EV kastjes kopen hoor of jbl's
User edit by A-flex on 08-10-2007 @ 22:02:28 (7%)
Tijnie    posted on 10-10-2007 13:14
Ja idderdaad de hoorn voor de tweeter. Maar ik heb navraag gedaan en ze zijn niet te vergelijken met de vibes. Zijn vééééééél krachtiger en ook zéééééééér duur ten opzichte van de vibes
tairip    posted on 10-10-2007 13:51
Voor 100.- meer koop je ook een Mackie SRM-450 of iets vergelijkbaars, dan zou ik geen Synq kopen!
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

51 Users online: 4 Guests (47 Unknown)
Pages generated today : 13.373
Most visitors online this month : 109
Lifetime Pageviews since 2003 : 230.979.551