je CDJs met timecode
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Poll : Timecode programma

-Serato
-Final Scratch
-Traktor Scratch
-anders

Voting is only possible for our Members
Vibemaster-D    posted on 28-09-2007 19:55
heej zit er al lange tijd over te denken om van BPM studio over te stappen naar een Timecode programma zit te twijfelen tussen FS/SSL/TS

maar ik zie het niet echt zitte TT's te gaan aanschaffen daarvoor
ten 1e vinyl gaat er uit en ik vind de moderne functies van de CDJ's heilig
Loop/hotcue/pitch bereik/mastertempo/scratch met stilstaande platter enz

maarr

je kan ook Timecode CD's gebruiken
stel ik doe dat

welke functies van de CDJ vallen er af
kijk scratchen gaat me niet echt om.

maar hoe zit het met Hotcue's
loops
memory
mastertempo
pitch control
vinyl/CDJ mode
waveform
trackbediening skippen via CDJ
display

weet iemand hier een antwoord op
iemand met ervaring

en of zou ik anders nog CDJ's bijkopen voor me Timecode dan

of het helemaal niet gaan doen.

kijk het moet gewoon goed zijn werk met DJM800 en CDJ's van pioneer dus ik wil ook dat de software gewoon goed is. er is een aparte pc voor (P4 3.2, 2 GB ram) dus de hardware specs mogen best zwaar zijn

alvast bedankt voor de moeite: DJ Vibemaster D

What do you think about je CDJs met timecode ??

Vote :   

NielsR    posted on 28-09-2007 20:13
Ik zou voor traktor scratch gaan, hotcue's werkt natuurlijk niet, wave vorm ook niet ook niet moeilijk want het is niet de echte liedje dat in de cd- speler gaat maar je kunt de wavevorm wel op je pc zien, mastertempo werkt ook niet maar daar is wel een knopje voor in de traktor software= key lock.
Je kunt eigenlijk alles doen wat je met je cdj's ook kan al is het dan wel met je software het enige dat niet werkt zijn de hotcue's.

En waarom vraag je dit niet allemaal in je vorig topic dat je hierover gestart hebt?
Vibemaster-D    posted on 28-09-2007 20:15
Fettibamba heb jij hier ervaring mee?
ik vraag dit tevens voor een vriend
en ik wil zeker van me zaak zijn
NielsR    posted on 28-09-2007 20:21
Poster: Vibemaster-D
Fettibamba heb jij hier ervaring mee?
ik vraag dit tevens voor een vriend
en ik wil zeker van me zaak zijn

Ik heb zowat alle topics die hier en aboutdj gestart zijn gevolgd en alle sites afgesurft omdat ik het ook ga kopen, ik heb al beslist dat ik het ga doen.

En de vragen zijn wel redelijk gemakkelijk en veel geselt hier is ook nog een topic gestart over traktor scratch met cdj-1000 daar kun je ook wel wat info uit halen ===> link 
User edit by NielsR on 28-09-2007 @ 20:23:05 (4%)
Vibemaster-D    posted on 28-09-2007 20:31
zijn er nog andere leden die reageren behalve Fettibamba
_ruud_    posted on 28-09-2007 20:36
Poster: fettibamba
Ik zou voor traktor scratch gaan, hotcue's werkt natuurlijk niet, wave vorm ook niet ook niet moeilijk want het is niet de echte liedje dat in de cd- speler gaat maar je kunt de wavevorm wel op je pc zien, mastertempo werkt ook niet maar daar is wel een knopje voor in de traktor software= key lock.
Je kunt eigenlijk alles doen wat je met je cdj's ook kan al is het dan wel met je software het enige dat niet werkt zijn de hotcue's.

En waarom vraag je dit niet allemaal in je vorig topic dat je hierover gestart hebt?

Betreft die hot cues zit je er effe langs... Met torq werken ze namelijk wel.
CDJ800MK2 - DJM800 - CDJ800MK2
NielsR    posted on 28-09-2007 20:38
Poster: _ruud_

Betreft die hot cues zit je er effe langs... Met torq werken ze namelijk wel.

was even bezig over traktor scratch.
Vibemaster-D    posted on 28-09-2007 20:45
in serato werkt hotcue en mastertempo jij beweerde van niet dus je zat er wederom naast
Nico_26    posted on 28-09-2007 21:34

Ik heb nu een E-MU 0404 http://www.emu.com/products/product.asp?product=15185 maar ik gebruik hem momenteel niet. Kan ik hiermee ook een timecode aansluiten? Zo ja, welke kabels heb je dan eigenlijk nodig om het daarop aan te sluiten?

User edit by Nico_26 on 28-09-2007 @ 21:40:40 (100%)
NielsR    posted on 29-09-2007 00:38
in serato werkt hotcue en mastertempo jij beweerde van niet dus je zat er wederom naast

2 de keer ik was over traktor scratch bezig en als je dat al zo goed weet waarom maak je er dan een (2de) topic hierover aan?
User edit by NielsR on 29-09-2007 @ 00:39:34 (2%)
Vibemaster-D    posted on 29-09-2007 10:34
omdat ik door jouw aan het twijfelen ben gebracht.

edit:
ik wil effe me excuses aanbieden ik ging iets te ver srry
User edit by Vibemaster-D on 29-09-2007 @ 14:32:10 (64%)
Sunrise8    posted on 29-09-2007 11:10
doe is normaal, in denk dat fettibamba er genoeg van weet, jij begon in 1 keer over serato, hij was gewoon bezig over traktor scratch. dus doe ff relaxed tegen elkaar Happy, laughing.

ontopic: ik heb geen ervaring met deze progjes.
heb alleen ervaring met virtual dj pro, maar dat is om te mixen. en met cool edit pro 2.1, dit is om eigen liedjes mee te maken Happy, laughing..
Music made me who i am
NielsR    posted on 29-09-2007 11:50
omdat ik door jouw aan het twijfelen ben gebracht jij hebt er totaal geen verstand van en ik wil zekerheid hebben dus ik wil je vriendelijk vragen niet meer te replyen in dit topic zodat ik geen nutteloze posts moet verspillen aan jouw. maar zodat mensen met verstand van zaken mij kunnen adviseren

en waarom zou ik er dan geen versand van hebben? Jij was bezig dat je met de audio kontrol ook een time coded set up kon maken zat jij er even naast, ik wou je gewoon helpen dus doe even normaal.
Luxx    posted on 29-09-2007 12:04
omdat ik door jouw aan het twijfelen ben gebracht jij hebt er totaal geen verstand van en ik wil zekerheid hebben dus ik wil je vriendelijk vragen niet meer te replyen in dit topic zodat ik geen nutteloze posts moet verspillen aan jouw. maar zodat mensen met verstand van zaken mij kunnen adviseren

doe es ff normaal ofzo Confused
www.mothermusic.nl
Gery    posted on 29-09-2007 16:36
heej zit er al lange tijd over te denken om van BPM studio over te stappen naar een Timecode programma zit te twijfelen tussen FS/SSL/TS
 Traktor scratch, is momenteel de meest geavanceerde op de markt.

maar ik zie het niet echt zitte TT's te gaan aanschaffen daarvoor
ten 1e vinyl gaat er uit en ik vind de moderne functies van de CDJ's heilig
Loop/hotcue/pitch bereik/mastertempo/scratch met stilstaande platter enz
 nogthans laat timecode je wel toe een aantal cdj functies op vinyl te gebruiken. ik ben heel tevreden van mijn overstap van cd naar "vinyl"

maar hoe zit het met Hotcue's

Hot cue's werken perfect, er zijn 2 verschillende timecode modussen binnen TS, absoluut en relatief.
Voor timecode cd's gebruik je best absoluut. daarin is de exacte minuut van de timecode gelijk aan de exacte minuut van je mp3, welke je dus nodig hebt om je cue punt in te stellen en dus ook een hot cue.

In de andere modus zou dit niet gaan aangezien hij daarin denkt dat hij blijft spelen vanals hij eendert welke timecode input signaal krijgt.

loops

Werken dmv hetzelfde principe als hierboven ook, maar wel zonder de seamless functie van de cdj aangezien je cdj een pieptoon speelt en hier dus gene beats kan vinden. je hebt wel een seamless loop functie binne TS die je perfect kan gebruiken.

</uote>memory

heb je niet nodig, je geheugen van waveforms en cue punten enzo word bijgehouden door de TS software

mastertempo
 moet uitstaan op je cdj anders krijg je foutive timecode interpretatie, maar zoals al gezegd heeft TS ook een key tempo functie.

pitch control

werkt uiteraard zonder problemen (ook +-100%)

vinyl/CDJ mode

ik heb enkel nog maar cdj mode gebruikt omdat ik dit prettiger vind maar ik vermoed dat de vinyl mode ook zal werken.

waveform

niet op de cdj maar wel op je TS software, is zelf mogelijkheid tot volledige en detail wave form, met zoom in en out.

trackbediening skippen via CDJ

via derde track op de timecode cd kan je browsen
DJ - Producer
NielsR    posted on 29-09-2007 16:53
@ gery: ik neem aan zoals ik dat zie in een paar filmpjes dat je hotcue's niet kunt gebruiken om cue's op te slaan van andere liedjes op te slaan en daar tussen zit te switchen en als je dan gaat cue'en en dan zo die op hotcue zet kan je dat wel niet opslaan in het memory van traktor dan moet je de cue in trkator gebruiken he?

Eigenlijk als je het hele topic even samenvat is het gewoon dat je alles kunt ofwel met je cd'spelers ofwel met de software, mischien een triggerfinger erbij nemen ofzo voor de software gemakkelijk aan te sturen.
User edit by NielsR on 29-09-2007 @ 17:14:39 (100%)
Gery    posted on 29-09-2007 18:12
daarvoor heb je idd de hotcue binnen traktor nodig, ik had het eerder op terwijl de track aan het spelen is een cue putn vast leggen om daar binnen hetzelfde liedje naar terug te keren.

alle memory functies op de cdj vervallen eigenlijk omdat het zinloos is zo'n informatie voor de timecode op te slaan, maar de traktor siftware kan hier dan weer mee om Happy, laughing
DJ - Producer
Cyspoz    posted on 22-10-2007 13:44
Ik denk dat je verder er verstandig aan doet even te kijken naar de software paketten kwa bediening in zijn algemeenheid. Ik ben zelf ook BPM-Studio gebruiker en vind de simpelheid en overzichtelijkheid van het programma heerlijk.
Ik heb zelf een paar keer Traktor gezien en wat andere varianten en werd daar niet meteen vrolijk van. Ik zeg niet dat het lastig werken is met die software, maar let goed op de switch.

Het kan ook misschien nog interresant zijn om op BPM-Studio 5 te wachten waarin gezegt wordt dat je de controller in combinatie met timecode kan gebruiken. Ik heb geen idee hoeveel hiervan waar is en waneer het uit komt is al helemaal raden bij Alcatech, maar is misschien iets om over na te denken.
Boyd    posted on 23-11-2007 16:53
waarom in godsnaam cdj's met timecode, wat is het vandaag de dag nog voor un probleem ff mp3 cd'tje te branden?
NielsR    posted on 23-11-2007 17:34
Poster: sparckless
waarom in godsnaam cdj's met timecode, wat is het vandaag de dag nog voor un probleem ff mp3 cd'tje te branden?

als je een drive in dj bent en je hebt een superveel muziek van verschillende stijlen en als je die allemaal op cd moet meenemen heb je wel veel te sleuren als je alles op een pc'tje kunt zetten en dan alles snel te kunnen vinden.
projectzero    posted on 23-11-2007 17:47
mssn dat over een niet al te lange tijd zullen vast de opvolgers komen van de cdj 800 en 1000, en als ze vernieuwd zullen worden zal er wel degelijk een midi en usb mogelijkheid op zitten
mssn een idee om daar op te wachten?
NielsR    posted on 23-11-2007 18:05
Ik denk niet als hij een half jaartje of zo geleden pas nieuwe cdj 1000 mk3's heeft gekocht nog zin hebben om nog is nieuwe te kopen, en volgens lead zijn de cdj's nog niet voor dadelijk.

This is an old Topic

No new postings for 6.197 days.
 Post CommentThat would be 206.6 months
or a whopping 17 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

60 Users online: 10 Guests (50 Unknown)
Pages generated today : 10.658
Most visitors online this month : 217
Lifetime Pageviews since 2003 : 231.161.094