DJM-600 of Xone:92 (3/4)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Nvie    posted on 04-04-2005 19:26
Geachte iedereen,

ik zit sterk te twijfelen tussen mixers. Ik wil binnenkort een nieuwe aanschaffen omdat die ene van mij... nou ja... achteruit gaat . Ik zit nu te twijfelen tussen de DJM 600 van pioneer of nog even door te sparen voor de Xone:92.
Kan iemand plus en minpunten geven van beide mixers?

What do you think about DJM-600 of Xone:92 ??

Vote :   

PeterB    posted on 05-09-2005 08:34
XOne vanwege de kwaliteit (zowel build als geluidskwaliteit). Ik zou alleen voor de Pio gaan als je resident bent in een tent waar een Pio staat, anders mooi de A&H nemen. Anders is de Dateq Vibe een optie??
MadSteven    posted on 05-09-2005 17:27
Of de Xone VF-1 extern aansluiten op een Dateq Vibe
wilum    posted on 05-09-2005 19:01
heefd niels al een keuze kunnen maken..?
Nvie    posted on 05-09-2005 19:04
Wie mag niels zijn?
wilum    posted on 05-09-2005 19:06
sory dacht dat je niels heete NVIE
Nvie    posted on 05-09-2005 19:19
Niemand weet, niemand weet, dat ik eigenlijk ... heet Winking my eye
Zit wel in die richting :D

Ik ben twijfelaar (jawel) nu tussen de djm 909 en de xone:92
wilum    posted on 05-09-2005 20:20
op je site las ik nielsmja wat krijgt degene die het raad?

Jorrit    posted on 05-09-2005 20:26
ik weet hoedie heet, maar ik zeg het pas wanneer er wat te winne valt Winking my eye
Haha, back ontopic anders?:p
wilum    posted on 05-09-2005 20:33
oke
Nvie    posted on 05-09-2005 20:51
Als ik nu zou moeten kiezen, dan zou ik toch voor de xone gaan (tussen keuze djm 600 en xone 92).
Waarom:
-> is nieuwer
-> 4 bands eq (denk toch dat ik dat practisch vind)
-> kwaliteit
-> en vooral niet: de prijs
wilum    posted on 05-09-2005 21:13
je meot op je gevoe uit gaan nelis
Jorrit    posted on 05-09-2005 21:26
nelis wtf? :S haha
jordy    posted on 05-09-2005 21:28
Tsja.. Xone lijkt me dan he haha

Nvie    posted on 05-09-2005 21:55
kan iemand hier een reviewtje schrijven (in het review gedeelte) over de :92?
Basrose    posted on 05-09-2005 22:16
goed plan maar tis wel beetje pioneer hier he :P
Gupy    posted on 06-09-2005 11:34
Had ik al eens gedaan voor Dré (New-Line)

Buitenkant:

Bij het uitpakken viel me gelijk op dat de bovenplaat donkerder was als ik gezien had op de diverse foto’s. De plaat is “gespoten” met een middel grijze lak en er zit een effect in de lak, een soort “vlekjes”.
In de doos zit als een zakje met reserve knoppen en twee “oren” om de mixer in te bouwen.

De mixer voelt lekker zwaar aan, wat een goed gevoel geeft over de kwaliteit. (raar maar waar) De zijkanten zijn voorzien van lucht roostertjes, die tevens ook weer verwerkt zitten in de extra plinten.

De aansluitingen zijn simpel en overzichtelijk de 16 RCA aansluitingen zijn ook nog eens verguld wat weer een extra detail van de kwaliteit is. Alle uitgangen zijn gebalanceerd en voorzien van XLR en Jack connectors.

De knoppen zijn allen voorzien van een zachtere rubberen laag die je goed grip geven. De drukknoppen bedienen zich erg gemakkelijk, en de keuze schakelaars (wipschakelaars) zijn klein zat om je zeker niet te vergissen.

De faders gaan zoals verwacht als een veertje en de crosfader voelt onovertroffen. Daar dit laatste moeilijk is te beschrijven, moet je dit echt zelf voelen.

De verlichting vind ik uniek bij deze mixer. De verlichte rondjes rond de keuzeknoppen geeft direct zicht op de gekozen instelling en geeft in combinatie met diverse meerkleurige led’s een zeer kleurrijk geheel. De 6 led’s signaalrijen maken het helemaal af en zo heeft de DJ een kleine disco voor zichzelf.

Binnenkant:

Er zijn diverse instelmogelijkheden bedacht die je dmv jumpers kunt wijzigen in de hardware van de mixer. Een van de functie’s zie ik zelf nodig had, is de mogelijkheid om een phono ingang te veranderen naar een line ingang.
Om de mixer te demonteren heb je een T10 Torx nodig waarmee je 8 schroeven van de bovenplaat demonteert en 4 van de achterplaat.

De gehele bovenplaat inclusief elektronica kun je nu er uit halen. Alleen de voeding en de meeste aansluitingen blijven zitten in het chassis van de mixer.

De mixer is erg mooi opgebouwd dmv een modulair systeem, dat opgebouwd is uit segmenten zoals filters, kanaalsegment, output’s en crosfadersectie.
De printen worden netjes recht gehouden door een dwars-print die extra versteviging biedt aan het geheel. Enkel drie flatcabels(tjes) maken de verbinding naar voeding, overige output’s en input’s.

De printen zien er indrukwekkend uit en zijn dus voorzien van enkele jumperinstellingen die je de extra interne mogelijkheden bieden.

Gebruik:

Het gebruik is verder hetzelfde als een normale mixer met wat kanttekeningen voor de ruimte tussen de draaiknoppen, die is niet te klein maar zeker niet aan de ruime kant.

De diverse filtermogelijkheden geven je toch wat leesvoer van de gebruiksaanwijzing.
De midi output is ook een genot als je externe apparatuur gaat gebruiken zoals een groovebox of PC. Jammer dat je deze manueel op snelheid moet bedienen, maar toch.

Overige instellingen zoals voorbeluistering is ook royaal met bv een splitcue functie en voorbeluistering van de Aux signalen.
De tweevoudige Aux uitgangen zijn zeker een must voor mensen met effect apparatuur. De twee extra Mic ingangen zijn apart te bedienen door twee stereo kanalen aan de linker kant van de mixer.

Het geluid is buitengewoon goed en klinkt zuiver als water op mijn Mackie monitors.

Zeer zeker een aanrader voor mensen die iets goeds en iets moois willen voor een ruim budget.
Gilles    posted on 06-09-2005 12:56
Ik ga binnenkort toch de DJM 600 en de Xone :92 naast elkaar (laten) zetten en me eens erop uitleven.
FrankH    posted on 06-09-2005 20:07
Het lijkt mij echt geen moeilijke keus tussen de 600 of de 92 (en ik snap ook werkelijk niet dat er nog steeds mensen tussen twijfelen). Het enige argument dat ik een beetje zou willen begrijpen voor de 600 is omdat die overal staat.

Maar mijn keus zou toch echt voor 200% vallen op de Xone.

(ik heb zelf een djm 707 dus ben niet anti Pioneer ofzo Winking my eye )
Basrose    posted on 06-09-2005 21:16
nou geef mij maar een pioneer mix ik veel lekkerder en sneller mee
wilum    posted on 07-09-2005 15:54
tegenwoordig vind je ook vaak in clubs de 92:P

Gupy    posted on 07-09-2005 16:15
Poster: wilum
tegenwoordig vind je ook vaak in clubs de 92:P

Ja, maar ik denk dat de DJM1000 hier toch een grotere markt gaat krijgen.
Verder vind ik dat DJ's niet zoveel moet zeuren, je kan toch met een mixer werken of niet?

Ook vind ik de prijsverschillen in de mixers waar we het over hebben veel te groot om een goed vergelijk te krijgen.
MadSteven    posted on 07-09-2005 18:27
Hmz...

Ja, de Xone 62 zit meer tegen de prijs van een DJM1000 aan.

Maar dan nog... Twee honden vechten om een been en Dateq gaat er vast mee heen...

Ik zou voor de Dateq Vibe gaan als je tussen de Xone92 en DJM1000 twijfelt. No doubt about it. Hoogstwaarschijnlijk wil je de filters van de Xone, maar dan iets meer richting de prijs van de Pioneer... En de vibe gaat zo'n 1200 euro kosten. Da's dus rond de prijs van de DJM1000.

De Vibe heeft vast die legendarische machtige, prachtige Dateq sound zoals we gewend zijn van Dateq ook wel. En hij heeft filters net als de Xone.
FrankH    posted on 07-09-2005 20:06
Poster: DJ-BasRose
nou geef mij maar een pioneer mix ik veel lekkerder en sneller mee

Ja maar jij bent veel te subjectief en weigert naar andere argumenten te luisteren zodra er geen Pioneer op staat Winking my eye
Lead    posted on 07-09-2005 22:24
2 gupy : misschien wil je je review ook posten in een nieuwe topic in Forum>Reviews ? Ookal is hier veel Pioneer, dit soort reviews zien we graag in het forum Winking my eye :D

De :92 is een mooie mixer, maar inderdaad eigenlijk niet dezelfde klasse als de 600. Maar ook niet helemaal de klasse van de DJM-1000. Dan moet je toch aan de prijsklasse 2500 euro denken WOW

Maar de DJM-1000 is ook nooit bedoeld als thuis-mixer. Je kunt hem meer met de GPM8 van Dateq vergelijken, da's eigenlijk de enigste mixer die een beetje in de buurt komt denk ik (die kost 2250,-).
Let the BASS be louder
Mod edit by Lead on 07-09-2005 22:24 (1%)
wilum    posted on 07-09-2005 22:52
Poster: MadSteven
Hmz...

Ja, de Xone 62 zit meer tegen de prijs van een DJM1000 aan.

Maar dan nog... Twee honden vechten om een been en Dateq gaat er vast mee heen...

Ik zou voor de Dateq Vibe gaan als je tussen de Xone92 en DJM1000 twijfelt. No doubt about it. Hoogstwaarschijnlijk wil je de filters van de Xone, maar dan iets meer richting de prijs van de Pioneer... En de vibe gaat zo'n 1200 euro kosten. Da's dus rond de prijs van de DJM1000.

De Vibe heeft vast die legendarische machtige, prachtige Dateq sound zoals we gewend zijn van Dateq ook wel. En hij heeft filters net als de Xone.

maar toch een beetje dj thuis heefd een 92/600/1000:P dus die zullen ook wel vaker in clubs verschijnen.

stel je zet er een totaal onbekende mengpaneel op een groot feest:P ik denk niet dat de djs zich ermee thuis voelen.
het is net als de cdj-1000(zie je overal):D zo gaat mijn menigWinking my eye
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

70 Users online: 2 Guests (68 Unknown)
Pages generated today : 10.590
Most visitors online this month : 143
Lifetime Pageviews since 2003 : 211.062.186