DJM-600 of Xone:92 (2/4)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Nvie    posted on 04-04-2005 19:26
Geachte iedereen,

ik zit sterk te twijfelen tussen mixers. Ik wil binnenkort een nieuwe aanschaffen omdat die ene van mij... nou ja... achteruit gaat . Ik zit nu te twijfelen tussen de DJM 600 van pioneer of nog even door te sparen voor de Xone:92.
Kan iemand plus en minpunten geven van beide mixers?

What do you think about DJM-600 of Xone:92 ??

Vote :   

Nvie    posted on 05-04-2005 19:37
Poster: Jorrit
Poster: Nvie
kunnen we dat gezeik (want dat is het) over dj's die niet weten-wat-geluids-kwaliteit-is achterwegen laten?
en met de lay-out van de xone is toch niets mis? denk dat ik het 1 van de mooiste mixers van het moment vindt.

Er is een groot (heel groot) verschil tussen 'gezeik' en een normale discussie... maargoed...
Maar met lay-out wordt bedoelt de logica van de opbouw in dit geval (dacht ik?), kan me nog wel herinneren dat ik me die avond op een xone:62 vreselijk geergerd heb aan de knopjes naast de faders (eigenlijk tussen 2 faders in)

maar wat heeft een dj-die-niet-weet-wat-geluids-kwaliteit-is te maken met het originele dilemma?
(gelieve hier niet verder op terug te komen)

Als je eerlijk wil vergelijken (en dan vergeten we gewoon ff met z'n allen de DJM500/600) dan pak je een DJM909 en zet je die tegenover een Xone, Nuo enzovoort..... wat er dan gebeurd is een beetje een omgekeerde wereld want dan past de DJM wel in het rijtje topmixers thuis.

-> ik kijk helemaal niet naar een 909. In eerste instantie was het de keuze Xone of Djm 600.
Basrose    posted on 05-04-2005 20:09
wa voor style draai je? en ga je de 4 kanaals eq gebruiken?
Nvie    posted on 05-04-2005 20:12
Poster: DJ-BasRose
wa voor style draai je? en ga je de 4 kanaals eq gebruiken?

All-round, voornamelijk trance. Denk wel dat ik die 4 kanaals eq goed kan gebruiken ja
DJdarkness    posted on 05-04-2005 21:18
Volgens mijn is, een mixer kiezen voor iedereen net zo persoonlijk als een vriendinnetje.
Dus gewoon even zelf gaan voelen denk ik  
De een houdt, nu eenmaal meer van het een als het ander,,,
Ik kies zelf voor de DJM, omdat deze 98 procent van zijn tijd op mijn kamer staat, mooi in de kleur van mijn pioneer cd spelers is, ik zelf thuis niet in het rood draai, en hij toch nog aardig wat euro's goedkoper is als de xone.

Als ik echter ieder weekend op pad was gegaan, dan was het gewoon een Xone geworden.

Mijn Djm ga ik 16 april halen, picca's volgen nog
Jorrit    posted on 05-04-2005 21:34
maar wat heeft een dj-die-niet-weet-wat-geluids-kwaliteit-is te maken met het originele dilemma?
(gelieve hier niet verder op terug te komen)

Nou dat heeft heel veel te maken met het dilemma, ook geluidskwaliteit is een punt die je in acht moet nemen bij het aanschaffen van een mixer, en daar ging de discussie over, en die discussie was gesloten, maar op een of andere manier komt het steeds weer terug in een quote

-> ik kijk helemaal niet naar een 909. In eerste instantie was het de keuze Xone of Djm 600.

Tsja, dat punt lijkt me duidelijk, de DJM-600 is zoals Reind zegt al een wat oudere mixer, dus de Xone...
User edit by Jorrit on 05-04-2005 @ 21:35:30 (57%)
Jorrit    posted on 05-04-2005 21:36
Poster: DJdarkness
Volgens mijn is, een mixer kiezen voor iedereen net zo persoonlijk als een vriendinnetje.

Dat is heel erg waar,
in dit geval moet je zeker ook dingen meetellen als of je effecten wil of niet, of je headroom wil of niet  etc.
Pim    posted on 05-04-2005 21:55
Lijkt me duidelijk, Allen & Heath.

Ten eerste vanwege de sound... Heerlijke EQ, prachtig warm & vol geluid. Vervolgens uiteraard de kwaliteit: die vind ik bij de DJM - afgezet tegen de populariteit van het apparaat -  nog altijd wat twijfelachtig (de tijd dat deze op de markt is even daargelaten) Daarbij is een XONE een stuk moeilijker "kapot te draaien" : DJ's die niet opletten of de geluidtechnicus willen pesten en daarom de gain maar zover mogelijk opendraaien tot het allemaal helemaal nergens meer naar klinkt, iets wat ik (helaas) te vaak tegenkom als ik iemand op een DJM hoor draaien.

Daarnaast gebruik ik die hele knop rechtsonderaan hooguit 4 keer in een set als ik op een DJM draai, bij een XONE:92 kun je de filters in vrijwel iedere mix wel gebruiken z?nder dat je een overkill krijgt aan effecten ed, het maakt je mix vaak veel voller, veel overweldigender. De flanger op de DJM kent iedereen inmiddels ook wel, en het is misschien een zwaktebod maar waar: orginaliteit telt.

Daarnaast heb je soms platen die ronduit bagger gemasterd zijn: zet heel subtiel een filter erop en het klinkt & speelt als een zonnetje, wil je toch nog wat geintjes uithalen: je hebt altijd nog een filter over.
Het enige "effect" dat voor mij echt veel nut heeft is een sampler, een goede sampler, maar godzijdank zijn ze al zo slim geweest om die op de CDJ's te stoppen.
Natuurlijk zijn er nog 100-en andere voors- en tegens te bedenken, maar dit zijn degenen die voor mij het zwaarst tellen, in het kort wel te verstaan.

User edit by Pim on 05-04-2005 @ 21:56:39 (1%)
Kiwi    posted on 05-04-2005 23:19
Telkens als ik ergens op een DJM moet draaien vind ik dat weer klote.
Ik vind het gewoon GEEN fijne mixer.
Jorrit    posted on 06-04-2005 12:11
Poster: Pim
Daarnaast gebruik ik die hele knop rechtsonderaan hooguit 4 keer in een set als ik op een DJM draai, bij een XONE:92 kun je de filters in vrijwel iedere mix wel gebruiken z?nder dat je een overkill krijgt aan effecten ed, het maakt je mix vaak veel voller, veel overweldigender. De flanger op de DJM kent iedereen inmiddels ook wel, en het is misschien een zwaktebod maar waar: orginaliteit telt.

Daarnaast heb je soms platen die ronduit bagger gemasterd zijn: zet heel subtiel een filter erop en het klinkt & speelt als een zonnetje, wil je toch nog wat geintjes uithalen: je hebt altijd nog een filter over.
Het enige "effect" dat voor mij echt veel nut heeft is een sampler, een goede sampler, maar godzijdank zijn ze al zo slim geweest om die op de CDJ's te stoppen.
Natuurlijk zijn er nog 100-en andere voors- en tegens te bedenken, maar dit zijn degenen die voor mij het zwaarst tellen, in het kort wel te verstaan.

Niet dat ik het niet met je eens ben,
Maar de DJM heeft ook een (prima werkende) filter, als je die de hele avond onder fx hebt staan, hoef je ook maar 1 knopje in te drukken om hem te activeren en met een paar draaiknopjes kan je hem aanpassen...
Pim    posted on 06-04-2005 12:30
Jawel, maar maar ??n filter 
User edit by W.i.M on 06-04-2005 @ 17:46:18 (26%)
Jorrit    posted on 06-04-2005 12:32
Poster: Pim
Jawel, maar maar ??n filter 

Maa die filter kan je ook instellen,
de A&H heeft gewoon 3 presets, bij de DJM kan je ze zelf maken, ove welke frequentie je de filter wil doen...
Ik zie het verschil niet helemaal.
User edit by W.i.M on 06-04-2005 @ 17:46:24 (2%)
Gupy    posted on 06-04-2005 13:31
Ik zou zeggen de Xone...Ervaring zat.

MAAR ik vind het geen eerlijk vergelijk. De prijs is teveel verschil en de Xone is pas nieuw.
Ik zou de DJM eerder vergelijken met de X:64

En dan zou ik voor de DJM gaan.
Reind    posted on 06-04-2005 18:38

Steek hem dan maar ...... 

We proberen je hier een beetje verder te helpen en de zooi te onderbouwen + uitleg te geven. Als je de teksten goed door leest zou het 1 en ander nu wel duidelijk moeten zijn.

Ik haalde de 909 aan om een eerlijke vergelijking te maken tussen Xone en DJM aangezien een DJM500/600 met een Xone vergelijken niet eerlijk is. Dan kun je zelf neem ik aan wel uit dat stukje opmaken dat een DJM500/600 ten opzichte van de huidige mixers geen vergelijkings matriaal is en dus ook niet de verstandigste keuze is.......

Als je dat allemaal niet snapt....... dan zou ik als ik jou was de blokkendoos tevoorschijn halen
User edit by Reind on 06-04-2005 @ 18:39:20 (4%)
Nvie    posted on 06-04-2005 18:40
Poster: Jorrit Als je eerlijk wil vergelijken (en dan vergeten we gewoon ff met z'n allen de DJM500/600) dan pak je een DJM909 en zet je die tegenover een Xone, Nuo enzovoort..... wat er dan gebeurd is een beetje een omgekeerde wereld want dan past de DJM wel in het rijtje topmixers thuis.

voor dat laatste ben ik nog even een uitleg verontschuldigd die er een beetje bij ingevallen is.
Ik wil straks 2x pioneer cdj 1000 mk|| hebben en heb ook een dubbele cd speler. dus djm 909 is een beetje onhandig als je steeds tussen inputs moet switchen.

Edit: even je quote wat overzichtelijker gemaakt
User edit by Jorrit on 07-04-2005 @ 12:33:55 (51%)
Pim    posted on 07-04-2005 21:11
DJM 909 is is mijn ogen sowieso onhandig voor vrijwel iedere house-dj. 2 kanalen is domweg niet genoeg. Ik zelf doe althans nogal graag iets met wat meer bronnen Winking my eye

Zegt overigens niks over de ultimiteit van het apparaat voor tuntabledingessers Winking my eye

Helemaal geinig zou het zijn om een DJM909 als soort van EFX1000 te gebruiken
Denk ns in wat je d?n allemaal kan doen

Edit: ik dwaal af WOW
User edit by Pim on 07-04-2005 @ 21:18:27 (6%)
jordy    posted on 07-04-2005 21:34
DJM 909 is is mijn ogen sowieso onhandig voor vrijwel iedere house-dj

nee hoor

tenminste als je hardcore nog onder house vind vallen
jordy    posted on 07-04-2005 21:36
ik zou gaan voor Xone:92 (de ik heb toch geld zat optie) dan.. maja 1600 of 1100 euro.. nieuw vs oud... niet echt eerlijk vergelijk

geluidskwalitatief gezien als je niet in het rood gaat ragge (nergens goed voor maja) dnek ik dat je voor thuisgebruik toch weinig tot geen verschil is te horen

anders w8 op de Dateq Vibe
Pim    posted on 07-04-2005 21:44
Ja goed, Hardcore...
Dat is weer een ander verhaal Winking my eye
Maar toch; waar laat je dan je scratches en samples?!?!
jordy    posted on 07-04-2005 22:08
ben niet echt bezig met scratchen, en samples kan ik klaarzetten met cdj en dan (ff moeilijk doen maja dat heb ik er wel voor over) (line/phono switch omgooien)
Gilles    posted on 04-09-2005 11:58
We slingeren deze discussie weer even aan :D want het mooie moment is gekomen dat mijn banksaldo het toe gaat laten een nieuwe mixer aan te schaffen.

Zoals eerder in deze topic heb ik mijn voorkeur al uitgesproken voor de xone :92. Maar ik wil toch in alle rust nog eens goed nadenken.... want er speelt ook een stuk functionaliteit mee. En die Nuo komt ook ineens om de hoek kijken.

Terug naar de basics, wat heb ik, nou 2 cdj's een soundbite en een efx 500.

Waar kom ik vandaan, jawel de enige echte behringner djx700 (hij is te koop nu)

Wat wil ik? In ELK geval de EFX terug op een ingang, ik vind het hele send return verhaal zoals ik het nu ken zwaar KLOTEN ! Ik weet niet of dat anders/beter werkt op de DJM.
Natuurlijk wil ik de CDJ's en soundbite op een ingang.
Voor de soundbite en EFX wil ik wel de vrijheid hebben om te selecteren welke lijn ik erdoor zet en het liefst onafhankelijk van elkaar.
En natuurlijk een lijn voor mijn opname ding (en natuurlijk dus ook een record uit).

Het boodschappenlijstje word dus zo:
5 lijn ingangen (minimaal dus want misschien komt er nog een vinyl speler bij)
2 onafhankelijke uitgangen
1 record uitgang

Wat is voor mij dus niet belangrijk, effecten, heb immers de EFX en een sampler ivm de soundbite.
En zou midi in combinatie met de EFX een voordeel leveren?

Voor mezelf lijkt de Xone nog altijd de beste keuze maar eerlijk gezegd heb ik niet veel om me heen gekeken.
Wat zouden jullie doen? Zie ik nog andere mixers over het hoofd die misschien hetzelfde kunnen of beter?

Mount    posted on 04-09-2005 20:47
Xone beschikt maar over 4 phono/line ingangen + 2 mono (evt. return dus in dat geval heb je wel 5 kanalen).

Nadeel van de Nuo is dat hij 1 aux bus heeft waar de Xone 2 auxbussen heeft. Dus in combiatie met de EFX en Soundbite is de Xone beter geschikt, en vullen de filters de EFX mooi aan.

Ik zou je dan ook de Xone aanraden

wilum    posted on 04-09-2005 20:59
ik had de 600 gedaan
standaart functies en je bespaart weer geld
maar stel je hebt egt veel geld dan had ik ook naturlijk de 92 gedaan
User edit by wilum on 04-09-2005 @ 21:00:53 (100%)
Lukaz    posted on 04-09-2005 22:05
ik had eiglijk geen flau idee wat de Xone 92 was (schaam schaam)!!  maar ik weet het nu...  dus doe toch maar de Xone :P  ten 1e zoals ik al heel vaak heb gezcht nieuwe dingen vin ik altijd een uitdaging..  en ten 2e hij ziet er gwoon veel mooier uit ( da's natuurlijk een mening)
DJdarkness    posted on 04-09-2005 23:05
Zelf gaan piele wat je fijner vind,, een mixer is net zo persoonlijk als een vriendin....

Als je een super mooi(kwaliteit) meisje heb wat super chagerijnig is en saai, of een lelijk(mindere kwaliteit) en super leuke en spontane meid.

De een zal kiezen voor het mooie de ander voor de gezelligheid....
Laidback    posted on 04-09-2005 23:26
sow dan,  das nog een best prijs verschil,  Xone 92  of DJM 600,   ik had het wel geweten als ik het geld had!! XONE 92,  heeeel lekker mixertje!!!
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

68 Users online: 3 Guests (65 Unknown)
Pages generated today : 12.353
Most visitors online this month : 143
Lifetime Pageviews since 2003 : 211.063.949