Poster: JorritPoster: Nvie
kunnen we dat gezeik (want dat is het) over dj's die niet weten-wat-geluids-kwaliteit-is achterwegen laten?
en met de lay-out van de xone is toch niets mis? denk dat ik het 1 van de mooiste mixers van het moment vindt.
Er is een groot (heel groot) verschil tussen 'gezeik' en een normale discussie... maargoed...
Maar met lay-out wordt bedoelt de logica van de opbouw in dit geval (dacht ik?), kan me nog wel herinneren dat ik me die avond op een xone:62 vreselijk geergerd heb aan de knopjes naast de faders (eigenlijk tussen 2 faders in)
Als je eerlijk wil vergelijken (en dan vergeten we gewoon ff met z'n allen de DJM500/600) dan pak je een DJM909 en zet je die tegenover een Xone, Nuo enzovoort..... wat er dan gebeurd is een beetje een omgekeerde wereld want dan past de DJM wel in het rijtje topmixers thuis.
Poster: DJ-BasRose
wa voor style draai je? en ga je de 4 kanaals eq gebruiken?
Poster: Nvie
maar wat heeft een dj-die-niet-weet-wat-geluids-kwaliteit-is te maken met het originele dilemma?
(gelieve hier niet verder op terug te komen)
-> ik kijk helemaal niet naar een 909. In eerste instantie was het de keuze Xone of Djm 600.
Poster: DJdarkness
Volgens mijn is, een mixer kiezen voor iedereen net zo persoonlijk als een vriendinnetje.
Poster: Pim
Daarnaast gebruik ik die hele knop rechtsonderaan hooguit 4 keer in een set als ik op een DJM draai, bij een XONE:92 kun je de filters in vrijwel iedere mix wel gebruiken z?nder dat je een overkill krijgt aan effecten ed, het maakt je mix vaak veel voller, veel overweldigender. De flanger op de DJM kent iedereen inmiddels ook wel, en het is misschien een zwaktebod maar waar: orginaliteit telt.
Daarnaast heb je soms platen die ronduit bagger gemasterd zijn: zet heel subtiel een filter erop en het klinkt & speelt als een zonnetje, wil je toch nog wat geintjes uithalen: je hebt altijd nog een filter over.
Het enige "effect" dat voor mij echt veel nut heeft is een sampler, een goede sampler, maar godzijdank zijn ze al zo slim geweest om die op de CDJ's te stoppen.
Natuurlijk zijn er nog 100-en andere voors- en tegens te bedenken, maar dit zijn degenen die voor mij het zwaarst tellen, in het kort wel te verstaan.
Poster: Pim
Jawel, maar maar ??n filter
Poster: Nvie
-> ik kijk helemaal niet naar een 909. In eerste instantie was het de keuze Xone of Djm 600.
Poster: Jorrit Als je eerlijk wil vergelijken (en dan vergeten we gewoon ff met z'n allen de DJM500/600) dan pak je een DJM909 en zet je die tegenover een Xone, Nuo enzovoort..... wat er dan gebeurd is een beetje een omgekeerde wereld want dan past de DJM wel in het rijtje topmixers thuis.
Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.