Oude topics kicken (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  LOCKED 

Renzis    posted on 26-09-2007 12:33
Het valt me op er de laatste tijd door bepaalde mensen allemaal oude topics gaan kicken, vaak zonder enig doelCry
Als je nou informatie zoekt over iets en je vind zo'n topic staat daar meestal al voldoende informatie in en is het niet echt nodig om daar opnieuw op in te gaan.

maar zoals bij één topic hier gebeurde over de vergelijking van 2 cd-spelers, 3 pagina's al vol gepost en dan 4 maand later gaat (een nieuw) iemand hier nog eens zijn mening over geven.

Dit alles klinkt misschien zeikerig, maar ik vind het wel storend dat discussies e.d. die al geweest zijn weer worden terug gehaald, er is toch nu ook weer genoeg om over te praten enzovoort.
of is dit soms weer zo'n ik-wil-meer-post-actie?

ik weet het niet. maarjah DEGEE en Sparckless, dit is niet nodigWinking my eye

What do you think about Oude topics kicken ??

Vote :   

RenéKuppens    posted on 26-09-2007 20:14
Poster: HouseArrest
Een enkele keer is het ook niet erg, maar zoals Luxx zegt worden er nu gigantisch veel oude topics heropend waar in veel gevallen niks nuttigs aan toegevoegd wordt. Happy, laughing

Inderdaad er moet gewoon meer duidelijk heid komen.

Je mag best oude topics kicken maar met een goede reden ga geen topic kicken zoals welke onderbroek draag jij of een topic van gestolen CDJ's en dan antwoorden jammer maar ik kan ze niet terug hale hier berijk je niks mee.

Als jij een vraag hebt over bijv. een CD speler en het is een oud topic mag je hem natuurlijk kicken maar het moet wel zinnig zijn.
Nvie    posted on 26-09-2007 20:21
Poster: Illusion
Soms is het gewoon even weer interresant om een topic te kicken. En even een bijzondere vraag of post posten.

Waar maken we ons eigenlijk druk om Winking my eye

Precies...

Als je je er aan ergert, neem het heft niet in eigen had, stuur een mailtje naar de admin's of een TR.
Renzis    posted on 26-09-2007 20:43
Poster: Nvie

Precies...

Als je je er aan ergert, neem het heft niet in eigen had, stuur een mailtje naar de admin's of een TR.

Ok ik doe het dus op deze manier om het even in de groep te gooien en als er meer zijn die het zo zien (zoals blijkt) kan het direct duidelijk worden gemaakt aan de jongens waar het om gaat. denk dat die het inmiddels wel gezien hebben en daar wat mee doen. dan hoeft er ook geen admin of wat bij te komen dan is het gelijk weer zo ergWinking my eye

dit topic heeft denk ik bereikt wat ik er mee wou, mag slotje op NvieWinking my eye
Lead    posted on 26-09-2007 21:06

...Als je een sticky zou maken waarin staat 'let op de datum van de laatste post, voordat je iets onzinnigs toevoegd', dan wordt dat toch niet door nieuwkomers gelezen.

Nee dat klopt, vandaar dat er na 30 dagen een extra regel info komt te staan, dat het een verouderd topic is. Zo moeten mensen die extra klik maken om toch te posten (bij wijze van nadenk moment). Maar dat helpt blijkbaar ook niet.

Onnodig kicken kun je niet voorkomen zonder oude topics automatisch te sluiten (wat me ook niet de bedoeling lijkt). Ik vind ook dat dit alleen moet met zinnige bijdragen of toegevoegde informatie. En niet alleen om maar te posten...

Maar ik nodig iedereen uit om de Report knop te gebruiken die je boven ieder topic ziet. Breng zo de mods op de hoogte zodat het in ieder geval gemeld is.

Neem als regel : Een post die een oud topic kicked (na 30 dagen) moet enige informatie toevoegen aan de thread. Een mening geven over een stelling van meer dan 30 dagen oud is niet zinvol. De zaak in een ander daglicht stellen of met nieuwe feiten komen is wel welkom natuurlijk.
Let the BASS be louder
Mod edit by Lead on 26-09-2007 21:08 (35%)
Twizz    posted on 26-09-2007 21:08
ejj... report knop, die kende ik nog niet:P
JasperVC    posted on 26-09-2007 21:13
Het is me ook opgevallen. Maar mij stoort het totaal niet. integendeel. Ik ken het topic dan een beetje dus kan ik zijn verhaal ook eens aanhoren :p
NielsR    posted on 27-09-2007 17:50
Weblink is veranderd 
User edit by NielsR on 27-09-2007 @ 20:14:29 (100%)
Luxx    posted on 27-09-2007 17:52
Poster: fettibamba
Cry

Cryhoe kom je dáár nou weer aan
www.mothermusic.nl
Sunrise8    posted on 27-09-2007 17:59
lol dat is denk ik wel de grappigste post die hier ooit gepost is :P
ontopic: oude topics kicken is toch geen onzin, het scheelt weer een nieuw topic. maar goed, als het onzin postst zijn, ja dan is het plaatje hierboven van toepassing ja :P
Music made me who i am
ccc    posted on 27-09-2007 18:17
Poster: Luxx

Cryhoe kom je dáár nou weer aan

Die is gemaakt toen zijn buurjongen weer een domme post postte. Hij sloeg op hem in en zijn broer was aan het filmen.
Basz-Line    posted on 27-09-2007 20:49
boeie
RenéKuppens    posted on 27-09-2007 21:09
Poster: Basz-Line
boeie

:S

@ Sunrise: Oude topics kicken is ook zeker goed iedee.
Alleen is het een minder goed iedee een topic te kicken van een hele tijd terug en dan bijv een opmerking maken als die kerel hier boven me
Boeie

OneSixty    posted on 27-09-2007 21:58
Poster: Basz-Line
boeie

echt leuk dat je nu eens een voorbeeld wou geven van een nutteloze post Happy, laughing

wij danken u namens heel djr :P
Lead    posted on 27-09-2007 23:43
Die opmerking is inderdaad juist typisch zo'n voorbeeld van wat er in dit topic wordt aangehaald Winking my eye

Laten we hier vanuit gaan :

Een post die een oud topic kicked (na 30 dagen) moet enige informatie toevoegen aan de thread. Een mening geven over een stelling van meer dan 30 dagen oud is niet zinvol. De zaak in een ander daglicht stellen of met nieuwe feiten komen is wel welkom natuurlijk.

Gebruik daarom de search en kijk of iets wat je wilt weten niet al gevraagd/voorbij gekomen is. Staat het antwoord niet al vermeld kick dan het topic, dit heeft de voorkeur boven het opnieuw openen van een topic. Kick geen topic om een stelling te bevestigen (bijv. "Ja vind ik ook"Winking my eye.

Voor gevallen waarin mensen het niet begrijpen volstaat de Report Topic knop.

Let the BASS be louder

Topic is Locked

This Topic is Closed/Locked, posting in this thread is no longer possible.

You can always Start a new Topic yourself or search for other topics about this subject.

145 Users online: 10 Guests (135 Unknown)
Pages generated today : 32.436
Most visitors online this month : 482
Lifetime Pageviews since 2003 : 236.423.214