Oude topics kicken (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  LOCKED 

Renzis    posted on 26-09-2007 12:33
Het valt me op er de laatste tijd door bepaalde mensen allemaal oude topics gaan kicken, vaak zonder enig doelCry
Als je nou informatie zoekt over iets en je vind zo'n topic staat daar meestal al voldoende informatie in en is het niet echt nodig om daar opnieuw op in te gaan.

maar zoals bij één topic hier gebeurde over de vergelijking van 2 cd-spelers, 3 pagina's al vol gepost en dan 4 maand later gaat (een nieuw) iemand hier nog eens zijn mening over geven.

Dit alles klinkt misschien zeikerig, maar ik vind het wel storend dat discussies e.d. die al geweest zijn weer worden terug gehaald, er is toch nu ook weer genoeg om over te praten enzovoort.
of is dit soms weer zo'n ik-wil-meer-post-actie?

ik weet het niet. maarjah DEGEE en Sparckless, dit is niet nodigWinking my eye

What do you think about Oude topics kicken ??

Vote :   

BryanB    posted on 26-09-2007 12:38
Je moet je er niet zo aan storen. Dat heb je altijd in forums.
En een topic als ' welke cd spelers draai jij mee' verouderd niet....Zoals je zegt, hij is nieuw, en wil ook zijn waarde aan die poll toevoegen. Geen probleem lijkt me.

Maar af en toe wordt een topic ook gekickt met een heel nutteloos antwoord.
Renzis    posted on 26-09-2007 12:42
Poster: BryanB
Je moet je er niet zo aan storen. Dat heb je altijd in forums.
En een topic als ' welke cd spelers draai jij mee' verouderd niet....Zoals je zegt, hij is nieuw, en wil ook zijn waarde aan die poll toevoegen. Geen probleem lijkt me.

Maar af en toe wordt een topic ook gekickt met een heel nutteloos antwoord.

zo erg stoor ik me erg nou ook weer niet aan, maar het valt me gewoon op, en snap het nut er niet echt van. en idd die cd-spelers verouderd niet, maar een vergelijking van citronic-pioneer en nog een paar heeft gewoon nul toegevoegde waarde. die cd-spelers is zelfs wel weer even leuk, omdat er toch bij veel mensen dingen veranderd zijnWinking my eye
Illusion    posted on 26-09-2007 12:47
Ik neem aan dat jij dan ook alleen naar de Home page kijkt, welke topics het laatst is gepost. We hebben hier op het forum ook nog een sectie "Forums". Hier kun je allerlei verschillende topics "uitzoeken". Het is heel normaal dat sommige topics weer terug komen. Hier heb ik dan ook geen probleem mee.

Waar ik wel een probleem mee heb, is dat er meestal onzinnige posts worden gegeven, in heel interressante topics. Niet dat het erg is, en ik wil geen namen noemen, maar ik ken wel een paar hier op het forum, die posten om maar posts te krijgen.
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
PatrickBeuken    posted on 26-09-2007 12:47
Beginnende leden letten vaak niet op de datum van posts, die surfen eerst eens gewoon wat over het forum om te kijken wat het is en dan posten ze hier en daar wat. Hier doe je nou eenmaal niks aan. Als je een sticky zou maken waarin staat 'let op de datum van de laatste post, voordat je iets onzinnigs toevoegd', dan wordt dat toch niet door nieuwkomers gelezen.
BryanB    posted on 26-09-2007 12:59
Poster: Illusion
Ik neem aan dat jij dan ook alleen naar de Home page kijkt, welke topics het laatst is gepost. We hebben hier op het forum ook nog een sectie "Forums". Hier kun je allerlei verschillende topics "uitzoeken". Het is heel normaal dat sommige topics weer terug komen. Hier heb ik dan ook geen probleem mee.

Waar ik wel een probleem mee heb, is dat er meestal onzinnige posts worden gegeven, in heel interressante topics. Niet dat het erg is, en ik wil geen namen noemen, maar ik ken wel een paar hier op het forum, die posten om maar posts te krijgen.

Inderdaad, posts sparen mag je van mij gerust doen. Die statussen zeggen mij niets. Als je de status Pro zou krijgen als je de hele dag op Djr zit dan zou ik allang pro zijn. Maar ga dan lekker onzinnig doen in het Late Leeuw topic. Dan is het misschien nog leuk ook. Ik snap echt niet wat er zo speciaal aan een status is. Het is niet iets wat je stoer aan je scharrel vertelt, hoop ik althans.

Mijn 2 cent: ik vind dit eerlijk gezegd ook een onzinnig topic.
Renzis    posted on 26-09-2007 13:07
dankje
ik denk gooit het eens in de groep, mag ook na vandaag weer weg. hoop nog wel dat een aantal beginners em nog even leestWinking my eye
OneSixty    posted on 26-09-2007 15:02

na een maandje zijn ze het wel weer afgeleerd ....

maar dan komen er weer nieuwe :P

valt niets aan te doen , leer ermee leven zou ik zeggen.

maar ik stoor me er ook aan hoor... :P

toch DEGEE? ;D

Renzis    posted on 26-09-2007 15:07
Poster: dj_lightzone

maar ik stoor me er ook aan hoor... :P

toch DEGEE? ;D

ik zeg 74 posts in de laatste 7 dagen, waarvan hooguit 5 met enige toevoeging ( wat overigens niet wil suggeren dat ik alleen maar zinnige posts doe, zoals dit topic zou als onzinnig kunnen worden gezienWinking my eye)
maarja soms gaat het gewoon net nergens over en dat is bij aantal mensen meer hier zo
User edit by Renzis on 26-09-2007 @ 15:08:10 (28%)
Luxx    posted on 26-09-2007 16:22
ik stoor me er ook wel eens aan :P dan denk ik echt...ooooo IEMAND, HOU ME TEGEN.. maarja er is dan niemand en dan gaat het beest los :P
www.mothermusic.nl
Timmerink    posted on 26-09-2007 16:36

Ik ben het een beetje met Bryan eens, sommige topics zijn al veroudert en daar worden ook inderdaad dingen in gezegd die eigenlijk helemaal geen zin meer hebben. Meestal letten newbies (hoeft niet perse niet dat ik nou een betweter ben) niet op andere dingen dan texten en daar reageren zij dan ook meteen op. Ze zijn nieuw, willen ook inderdaad hun input eraan geven en ja.. sommigen gaan voor de status, sommigen niet, ikzelf zit al vanaf 7 november 2004 op dit forum als lid, maar dat zou je niet van m'n posts zeggen..

Dus: Schep hier geen ophef over en laat ze lekker posten, de moderators zullen op gegeven moment snel genoeg optredenCry..

Luxx    posted on 26-09-2007 16:38
wow echt al zolang?! Cry
www.mothermusic.nl
User edit by Luxx on 26-09-2007 @ 16:38:22 (15%)
Timmerink    posted on 26-09-2007 16:43
Poster: Luxx
wow echt al zolang?! Cry

Inderdaad al zolang, check m'n profiel maarCry..
BryanB    posted on 26-09-2007 16:45
en mijn aantal groeit gestaag, aangezien onder andere djr de hele dag aanstaat.
Nvie    posted on 26-09-2007 17:46
Ik wil niet veel zeggen, maar als mensen topics openen die al bestaan zijn er members die ze om de oren slaan met dat het topic al bestaat. Dan wordt er gepost in een oud topic, en dan is het ook weer niet goed om dat het topic weer te oud is. Iedereen moet z'n ei kwijt kunnen.

Daarnaast zijn denk ik de enige topics die echt geen zin hebben om te kicken die van de selling & buying van apparatuur die allang verkocht is. Maar daar zit 9 van de 10 keer dan ook netjes een slotje op.

Is een beetje van een mier een olifant maken als je het mij vraagt. Tuurlijk zijn er mensen die het alleen om de posts doen, maar die komen zichzelf vanzelf wel tegen, daar hoeft een ander zich niet druk om te maken dunkt me...

ccc    posted on 26-09-2007 17:51
Nou ik wilde precies hetzelfde topic als Renzis. Ik vind het ook erg irritant. Ik heb het niet gedaan omdat ik dacht dat ik wel als enigste zo zou denken.

@Nvie. Als opeens de halve frontpage met topics volstaat waar al meer dan 2 maanden niet in gereageerd is en er wordt een niet nuttige post in gepost vind ik dat niet van een mier een olifant maken.

ps. ik heb ook in een topic gepost van 400 dagen oud, maar ik poste wel een nuttige vraag :P.
User edit by ccc on 26-09-2007 @ 17:52:35 (100%)
Nvie    posted on 26-09-2007 19:00
Poster: ccc
Nou ik wilde precies hetzelfde topic als Renzis. Ik vind het ook erg irritant. Ik heb het niet gedaan omdat ik dacht dat ik wel als enigste zo zou denken.

@Nvie. Als opeens de halve frontpage met topics volstaat waar al meer dan 2 maanden niet in gereageerd is en er wordt een niet nuttige post in gepost vind ik dat niet van een mier een olifant maken.

ps. ik heb ook in een topic gepost van 400 dagen oud, maar ik poste wel een nuttige vraag :P.

Ik vind van wel. Wat maakt het nou uit of er een topic van 2 dagen of 2 maanden oud op de frontpage staat? Zolang er wat nuttigs in staat zie ik het probleem niet, en kun je me uitleggen wat er dan zo irritant aan is?
Luxx    posted on 26-09-2007 19:03
Poster: Nvie

Ik vind van wel. Wat maakt het nou uit of er een topic van 2 dagen of 2 maanden oud op de frontpage staat? Zolang er wat nuttigs in staat zie ik het probleem niet, en kun je me uitleggen wat er dan zo irritant aan is?

vaak(niet altijd) voegt het niets toe aan het topic. gewoon een nutteloze post. alleen maar om het post count omhoog te halen. en DAT is irritant
www.mothermusic.nl
Nvie    posted on 26-09-2007 19:17
Zoals ik al zei, die mensen komen zich vanzelf wel tegen. Als je zoveel posts in een relatief korte tijd toevoegt gaat er echt wel een belletje rinkelen.

En wat is er dan zo irritant? Dat je een topic aanklikt en er geen nuttige reactie is toegevoegd? Niet om iemand te benadelen, maar dat dejavu heb ik vaak genoeg bij aktuele topics.

Ik denk ook dat als je er op gaat letten, je het alleen maar irritanter gaat vinden. Sommige mensen vinden het nogal noodzakelijk om de persoon erop te wijzen dat het topic al zus en zo oud is, en anderen willen daar graag hun mening over delen, met als gevolg dat we samen in totaal zo'n 5 nutteloze posts toevoegen aan zo'n oud topic. Als je het topic gewoon laat voor wat het is, zakt het vanzelf snelgenoeg weer weg.

Doet het dan niet, en is er geen sprake van ons-verwijt-ons dan is er kennelijk dus nog behoefte aan het topic en zal het langer op de frontpage staan.

Misschien dus gewoon handig om die topics, juist als je ze irritant vind, gewoon te laten voor wat ze zijn!
ccc    posted on 26-09-2007 19:18
Ja, dat geef ik ook aan in mijn post, misschien heeft Nvie er over heen gelezen.
Renzis    posted on 26-09-2007 19:19
Poster: Nvie
Misschien dus gewoon handig om die topics, juist als je ze irritant vind, gewoon te laten voor wat ze zijn!

Als dat collectief zou gebeuren zouden ze zo weer weg zijn idd.
Illusion    posted on 26-09-2007 19:52
Soms is het gewoon even weer interresant om een topic te kicken. En even een bijzondere vraag of post posten.

Waar maken we ons eigenlijk druk om Winking my eye
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
Luxx    posted on 26-09-2007 19:54
Poster: Illusion
Soms is het gewoon even weer interresant om een topic te kicken. En even een bijzondere vraag of post posten.

Waar maken we ons eigenlijk druk om Winking my eye

maar op het moment is een nieuwe member (ik noem geen namen Winking my eye) gigantisch veel oude topics aan het kicken zonder enige toevoeging of nuttige vraag. dus intressant word het er niet van. en een bijzondere vraag komt er ook niet aan te pas.
www.mothermusic.nl
RenéKuppens    posted on 26-09-2007 19:55
En die kerel heb ik erop aan gesproken..
Maar geloof dat hij het nog niet door heeft.
Luxx    posted on 26-09-2007 20:00
Poster: Dj-RK
En die kerel heb ik erop aan gesproken..
Maar geloof dat hij het nog niet door heeft.

ik heb hem er nog niet op aangesproken maar hopelijk voelt hij zich nu wel aangesprokenCry
www.mothermusic.nl
HouseArrest    posted on 26-09-2007 20:04
Een enkele keer is het ook niet erg, maar zoals Luxx zegt worden er nu gigantisch veel oude topics heropend waar in veel gevallen niks nuttigs aan toegevoegd wordt. Happy, laughing
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

94 Users online: 23 Guests (71 Unknown)
Pages generated today : 25.047
Most visitors online this month : 518
Lifetime Pageviews since 2003 : 237.878.877