Ervaring
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

bigdaddy    posted on 25-09-2007 21:45
Hallo,
Heeft er al iemand onder jullie goede en/of slechte ervaringen met Reloop RMP2 players en met de Numark 5000FX mixer ? Ik heb al zowat alle mogelijke forums gelezen, maar echt veel bruikbaars heb ik nog niet teruggevonden.....
Groetjes 

What do you think about Ervaring ??

Vote :   

Luxx    posted on 25-09-2007 21:58
zelf vind ik de 5000FX niet zo'n fijne mixer. als je aan de potmeters draait lijkt het alsof ze vast blijven steken. dit komt omdat de plastic knoppen centraal moeten blijven staan. anders schuren ze tegen de deckplate aan en dan kan je er niet aan draaien. beetje slecht. ook vind ik het vervelend dat de VU meters rechts van het kanaal staan. dit is bij de meeste mixers namelijk aan de linkerkant. dus dat is nogal wennen. de effecten lijken leuk te zijn met dat jogwheel maar ik heb liever gewoon pioneer style. daar kan ik meer mee.

zijn vast mensen die de mixer supertof vinden ( zo weet ik dat aemilius er lange tijd blij mee was ) maar ik vond het niet echt vette mixer
www.mothermusic.nl
BryanB    posted on 26-09-2007 08:25

Aemilius heeft er een tijd een gehad, heb er daarom ook een aantal keer op gedraaid. Het voelde voor mij al beginner niet heel verkeerd aan. Wat Luxx zegt over de potmeters kna ik me niet herrinneren.

Maar nu heeft Aemilius de Nou 5 en dat maakt toch een wereld van verschil.

In mijn ogen is het een prima beginnersmixer (wel redelijk prijzig voor een beginner). Leuk om effecten mee te oefenen ed. Maar als je tijdens een live set ineens een djm800 of een Nuo onder je neus krijgt, dan zal je al die praktijk toch moeilijk toe kunnen passen. Denk ik althans.
In mijn ogen blijft Numark een merk waar ik mijn twijfels bij zet.

Over de Reloop spelers kan ik weinig inbrengen.

Aemilius    posted on 26-09-2007 10:47
Klopt, aan het begin was erg tevreden met de numark, maar nadat ik op het echte werk had mogen spelen (djm600/djm800) voelde ik het verschil toch echt wel aan.. De Numark is qua ontwerp erg mooi al vraag je het mij, dat vond ik ook zo aantrekkelijk aan de mixer. Ook vond ik het effectenunit aan het begin erg leuk. Ik weet nog dat ik uren heb lopen spelen met het pitchen van mijn stem via de mic. Erg leuk gehad met vrienden.. Maar dit is natuurlijk niet waar je een mixer voor koopt.. Ik heb mijn mixer verkocht omdat ik verliefd was geworden op de ecler.. Dit is echt een heel groot verschil ten opzichte van de numark. Je voelt meteen dat je wat goeds in handen hebt. Het voelt erg robuust aan en het is gewoon een topmixer..

Wat ik jou aan raad is om het zelf even te gaan testen want ik ken genoeg mensen die nog wel tevreden zijn met hun numark mixer.. Wat ik wel denk is dat je op den duur voor een betere mixer wilt gaan. Maar dit is altijd met alles zo. Ik heb het niet erg gevonden om eerst op een numark mixer te spelen.. En achteraf kan ik wel zeggen: "had ik nou maar meteen die nuo gekocht" Maar dat hou je met alles en als je het mij vraagt is het alleen maar leerzaam om te beginnen met een mindere mixer, dan kan je later altijd nog voor een kwalitatief betere mixer gaan..

This is an old Topic

No new postings for 6.389 days.
 Post CommentThat would be 213 months
or a whopping 17.5 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

153 Users online: 6 Guests (147 Unknown)
Pages generated today : 2.182
Most visitors online this month : 482
Lifetime Pageviews since 2003 : 236.365.100