CD Mappen (3/4)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Cyspoz    posted on 24-09-2007 10:12

Ik draai nog altijd met CD Koffers. Alleen is dat niet altijd even practisch en dus ben ik aan het overwegen om toch eens te kijken naar CD Mappen. Ik vind die dingen alleen meestal niet zo practisch omdat ik altijd ruzie heb met het frontje en het terug stoppen van de cd er in. Vaak gaat het dan door elkaar of kreukelt het op één hoop. Of je krijgt de cd er niet makkelijk uit en vervolgens komt het frontje ook mee.
En ik zou er ook graag iedere cd dubbel in kunnen stoppen zodat je nooit ruzie hebt met dat nummer staat op die cd die nu al aan het spelen is.
Ik heb verder een keer van die mooie smalle slanke mappen gezien die mijn wel mooi lijken. Die zijn namelijk klein en handzaam en niet zo groot en zwaar als van die grote mappen. In die kleine kun je dan bijvoorbeeld genre's samenvoegen. Zodoende hoef je ook niet altijd alles mee te nemen maar alleen die mappen die in het genre vallen. Ik zit dus ongeveer aan dit te denken:
`

Zijn er mensen die goede degelijke mappen kennen die aan mijn eisen voldoen en waar ze te koop zijn. 

What do you think about CD Mappen ??

Vote :   

Leon    posted on 27-09-2007 22:27
heb een trolley van udg en hierin passen in de grootste tas daarvan (dus voor 65 lp's) een 128 en een 280 cd-wallet als ik goed heb gemeten Winking my eye
Dus in een tas vor 90 lp's passen zeker 2x280 mapjes of 4x128, wat je wilt, kunt gelukkig veel kanten op met UDG :D
DJ-ManiaX    posted on 28-09-2007 10:57
Udg verkoop ook kleine 24cd  mapjes voor maar een paar € Winking my eye kijk even bij 4djsonly.nl of ultimatedjgear.comCry
Didier82    posted on 29-09-2007 17:40
De UDG softbag large Army Desert (voor 90 LPs) is gisteren (vrijdag) binnengekomen. Cry

Het was even spannend hoeveel ruimte ik ter beschikking had, maar er passen dus precies 2 Case Logic mappen voor 360 cd's in.  Cry
Dus de tas gisteravond meteen mee op klus genomen Cry
Freddies    posted on 29-09-2007 19:59
Kijk ook eenws naar de slappa mappen, ook heerlijke mappen Happy, laughing
Kan je frontje apart van cd opbergen.
Basz-Line    posted on 29-09-2007 23:37
die op je foto zou ik niet nemen, heb ook zoiets. \

Als je een cd terug wilt in de bovenste twee, lukt dat niet zo goed,  anders kom je met je cd tegen de rits aan. Lijkt misschien mieregeneuk, maar op den duur gaat dat je irriteren
Bastian    posted on 30-09-2007 00:40
Poster: Didier82
De UDG softbag large Army Desert (voor 90 LPs) is gisteren (vrijdag) binnengekomen. Cry

Heb ook precies zo een maar als ik ga draaien neem ik toch liever me softbag small mee, pff wat een gewicht als die 90 á 100 platen erin zitten!
Didier82    posted on 30-09-2007 22:45
Poster: Bastian

Heb ook precies zo een maar als ik ga draaien neem ik toch liever me softbag small mee, pff wat een gewicht als die 90 á 100 platen erin zitten!

Don't worry, ik heb er cdmappen in ipv platen Cry
User edit by Didier82 on 30-09-2007 @ 22:46:02 (5%)
Cyspoz    posted on 14-11-2007 17:24
Ik ben uiteindelijk voor de Slappa 80 Hardbody Black gegaan. Nadeel is dat je er alleen maar 80 cd's in kan stoppen door zowel het vakje van het hoesje te gebruiken als het vakje wat voor de cd bedoelt is. Dus de claim dat er 80 cd's in kunnen is niet helemaal waar. Verder ziet de map er goed en degelijk uit, zal binnenkort kleine review er over schrijven en wat foto's plaatsen aangezien die moeilijk te vinden zijn op internet.
Bedankt in iedergeval nog allemaal voor de adviezen.
robbert    posted on 23-11-2007 12:32
Heb een vraag voor Slappa cd-map gebruikers..

Mijn keuze is gevallen op een slappa cd map, omdat deze het meest robuust zijn en dubbele vakjes hebben, dus ook voor cd-hoesjes.

Wat ik alleen nog even wil weten is of de cd map uit zichzelf open kan blijven liggen?

Kan iemand mijn vraag beantwoorden..? :D
Cyspoz    posted on 23-11-2007 14:34
Ja, als ik kijk naar mijn eigen Slappa 80 Harbody Black versie daar geld dat in iedergeval voor. En dan maakt het ook niet uit of je één pagina om slaat of op één na allemaal. Mijn vermoeden is dat dit ook voor de grotere varianten is.
robbert    posted on 24-11-2007 14:41
Ik vind het namelijk erg belangrijk dat de map op 180 graden open kan blijven liggen, vol beladen of leeg. Nog iemand ervaring hiermee?
diggersfan    posted on 24-11-2007 18:57
Geen probleem!
Heb de D2i-2401. 240 stuks, 120 met cover.

Sunrise8    posted on 24-11-2007 19:54
haha ik vraag ze voor kerst :D. mooi kerstcadeau al vind ik zelf. en voor 20 eu kan je bij de v&d een map halen voor 144 cd's. dus waarom van een merk als zomo of udg :P. maja als het voor onder de boom is, doe ik ook lekker van een merk denk ik hoor :P
Music made me who i am
Lawrenz    posted on 24-11-2007 20:04
Ik heb gewoon een normale cd map (voor 256 cd's, 8 euro :P ), en heb in een snelhechter een uitdraai van m'n Excel bestand met nummers zitten (per CD, titel alfabetisch gesorteerd). Werkt tot nu toe gewoon goed Happy, laughing
User edit by Lawrenz on 24-11-2007 @ 20:04:49 (16%)
robbert    posted on 27-11-2007 20:51
Aaah ik kan niet kiezen! Precies een zelfde dilema laatst gehad met het kiezen van een hoofdtelefoon..

Ik twijfel tussen deze 2 mappen:

Slappa hardbody 160

+ stevig, mooi, dubbel vak voor cd en tekstlabel

- Ik heb gehoord dat de map niet 180 graden neer te leggen is en dan ook zo blijft liggen, wat een groot       probleem is!

UDG cd wallet 128

+ goede naam, heb meerdere producten van udg wat zorgt voor een mooi totaal plaatje, deze schijnt bovendien goed plat neer te leggen en blijft ook liggen!

- geen dubbel vak, stevigheid

Wie kan mij feiten geven over bovenstaande beweringen?!
Yorick    posted on 27-11-2007 20:55
slappa bijft ook op ze kop zitten!
bij mij wel dan heb de d2i zelfde systeem met 2 vakjes
robbert    posted on 27-11-2007 21:15
Ik bedoel dus met 180 graden open blijven liggen, dat de map niet automatisch dicht klapt tijdens het zoeken naar een cdtje, zodat je de map met je hand aan het open houden bent!

Bedoel jij dit met op ze kop zitten dj-jr?
MrCotino    posted on 27-11-2007 21:56
Ik heb de slappa 240...
Maar die blijft gewoon plat liggen, behalve als je iets van de paar eerste of laatste paginas pakt(Wat me logich lijkt)

Maar hij klapt niet dicht dan ofzo... Hij staat aan 1 kant gewoon iets omhoog
robbert    posted on 28-11-2007 08:36
Het aan een kant iets omhoog staan is geen probleem, bdankt voor de info!
barthawk    posted on 28-11-2007 09:07
ik heb die UDG 128 die is echt perfect...blijft ook plat liggen en is super stevig...
robbert    posted on 06-12-2007 14:42

Ik heb mijn keuze gemaakt en het is een Slappa SL-16004 geworden. Heb de map nu een aantal dagen in huis en ik moet zeggen dat ie goed bevalt. Hieronder staat mijn review die ik op new-line heb achtergelaten.

Naam: Robbert BloemWaardering: ***** 
Slappa SL-16004

Twee dagen nadat ik dit product besteld had was het al binnen (top service!) en natuurlijk was ik erg beniewd naar dit product..

Het eerste dat me opviel na het pakje open te hebben gemaakt is dat de cd map erg degelijk in elkaar zit. Niet alleen de harde buitenkant en stevige rits geven een solide indruk, maar vooral de manier waarop de bladen in de map gestikt zitten. Erg mooi allemaal!

Een van de punten waarom ik heb gekozen voor een Slappa map is het dubbele vak. Het achterste vak voor de cd en het voorste voor het hoesje. Het mooie hiervan is dat het achterste vak iets groter is dan het formaat van een cd, zodat je deze makkelijk erin kan stappen en snel eruit kan halen. Het voorste vak is daarentegen precies van het formaat van het cd-hoesje, zodat deze niet onbedoeld eruit kan.

Het enige nadeel is dat de map niet volledig plat blijft liggen, maar een klein beetje omhoog staat. Ik ben echter erg tevreden over de map en ben benieuwd hoe deze zich houd na een jaar gebruik, een update volgt dus!

bastianhecker    posted on 06-12-2007 14:58
ik heb ook de 128 black, wat een super ding! mooi gestijlt blijft prima open liggen en aan de binnenkant(dus meteen als je hem open doet) heb je tegen de bodem zegmaar plek om papiertjes enzo in te schuiven! dit heb ik tot nu toe nog niet gebruikt maar ik zag het nog nergens staan dus denk ik vermeld het ff. Ik zou voor de udg gaan mooie glow-in-the-dark binnenkant!:D ( ik heb hem voor sinterklaas gehad)
DaRoyal    posted on 06-12-2007 16:04
Poster: robbert
Ik vind het namelijk erg belangrijk dat de map op 180 graden open kan blijven liggen, vol beladen of leeg. Nog iemand ervaring hiermee?

Tuurlijk, dat werkt super.
WalterRavensberg    posted on 07-12-2007 14:35
beste zijn zeker van UDG... ik bestel ze gewoon via hun site www.ultimate-djgear.com
Binnen 2 dagen in huis...

Ik heb zelf nu 2 mappen van 256 CD's.
deze vervoer ik in een UDG platentas voor 90 maxi's
ideale combi...
Wesz-T    posted on 12-12-2007 23:01
Ik heb nu een map van slappa liggen voor 80 cd's en verder nog een koffer waar ik nog wat oude cd's in bewaar die je toch bijna nooit draait.
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

72 Users online: 13 Guests (59 Unknown)
Pages generated today : 17.897
Most visitors online this month : 236
Lifetime Pageviews since 2003 : 232.435.504