CD Mappen (2/4)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Cyspoz    posted on 24-09-2007 10:12

Ik draai nog altijd met CD Koffers. Alleen is dat niet altijd even practisch en dus ben ik aan het overwegen om toch eens te kijken naar CD Mappen. Ik vind die dingen alleen meestal niet zo practisch omdat ik altijd ruzie heb met het frontje en het terug stoppen van de cd er in. Vaak gaat het dan door elkaar of kreukelt het op één hoop. Of je krijgt de cd er niet makkelijk uit en vervolgens komt het frontje ook mee.
En ik zou er ook graag iedere cd dubbel in kunnen stoppen zodat je nooit ruzie hebt met dat nummer staat op die cd die nu al aan het spelen is.
Ik heb verder een keer van die mooie smalle slanke mappen gezien die mijn wel mooi lijken. Die zijn namelijk klein en handzaam en niet zo groot en zwaar als van die grote mappen. In die kleine kun je dan bijvoorbeeld genre's samenvoegen. Zodoende hoef je ook niet altijd alles mee te nemen maar alleen die mappen die in het genre vallen. Ik zit dus ongeveer aan dit te denken:
`

Zijn er mensen die goede degelijke mappen kennen die aan mijn eisen voldoen en waar ze te koop zijn. 

What do you think about CD Mappen ??

Vote :   

DaRoyal    posted on 25-09-2007 12:20
Denk hoogstens een cm of 6. Happy, laughing
Zo dik is de 160 van mij iig.
robbert    posted on 25-09-2007 15:40
Ik denk inderdaad ook dat ik voor een slappa ga. Vind de twee vakjes voor cd en hoesje handig. Daarnaast zien ze er mooi uit..
Cyspoz    posted on 25-09-2007 17:26
Dan hebben ze bij Slappa er weer twee klanten bij Happy, laughing Zodra ik er één binnen heb zal ik nog wel eens mijn bevindingen hier posten.
Yorick    posted on 25-09-2007 17:31
welken hebben jullie genomen als ik vragen mag?
robbert    posted on 25-09-2007 18:43
Nog geen keuze gemaakt welk model, ga van de week eens kijken..
davyh    posted on 25-09-2007 19:05
Ik heb twee udg 128 cd mappen.ik had eerst 2 case logic mappen maar die braken na een tijdje af(de bladzijde's)
Yorick    posted on 25-09-2007 21:00
d2i kan ik je aanradenHappy, laughing
stevew    posted on 25-09-2007 21:04

Ik heb ook de UDG mappen, en ik ben er ENORM tevreden van maar blijkbaar is Slappa hier de topfavoriet en ik heb van dat merk nog niet eens iets van gehoord....man man man, waar ben ik mee bezigCry. Dit weekend ga ik naar slappa eens wat research doen. Ik dacht dat UDG nog altijd de marktleider was.

tairip    posted on 25-09-2007 22:40
Poster: stevew

Ik heb ook de UDG mappen, en ik ben er ENORM tevreden van maar blijkbaar is Slappa hier de topfavoriet en ik heb van dat merk nog niet eens iets van gehoord....man man man, waar ben ik mee bezigCry. Dit weekend ga ik naar slappa eens wat research doen. Ik dacht dat UDG nog altijd de marktleider was.

Slappa is een tegenhanger van UDG en levert voor het geld echt hele mooie cd mappen en koffers. Ik ben er zeer te spreken over!
Didier82    posted on 26-09-2007 14:30

Vraagje:

Hoeveel CD-mappen passen er in de UDG SlingBag Slanted?

Wil namelijk een platentas gaan gebruiken om mijn cd-mappen (merk: case logic, 320 cd's) te vervoeren.

Passen er 2 cd-mappen in de Slingbag Slanted (65 records), of moet ik toch een grotere tas (90 records) nemen?

tairip    posted on 26-09-2007 14:36
Poster: Didier82

Vraagje:

Wil namelijk een platentas gaan gebruiken om mijn cd-mappen (merk: case logic, 320 cd's) te vervoeren.

Passen er 2 cd-mappen in de Slingbag Slanted (65 records), of moet ik toch een grotere tas (90 records) nemen?

Zowieso 2x 128!

Cyspoz    posted on 26-09-2007 14:43
Wat is het gewicht van een volle map met 128 cd's? Gewitch is namelijk ook één van de redenen dat ik van mijn CD Koffers af wil.
Didier82    posted on 26-09-2007 14:45
Poster: tairip

Zowieso 2x 128!

2x 128 wist ik dat dat zou passen, maar dan schiet ik er nog niet echt mee op... Als er maar 1x 320 cdmap inpast kan ik de map net zo goed los meenemen.
davyh    posted on 26-09-2007 14:49
@ Didier82

Ik denk zelf dat het niet gaat lukken,ik heb zelf 2 mappen van case logic van 264 cd's, en die passen goed in een udg slingbag trolley.
User edit by davyh on 26-09-2007 @ 14:57:52 (2%)
OneSixty    posted on 26-09-2007 14:58
Poster: Cyspoz
Wat is het gewicht van een volle map met 128 cd's? Gewitch is namelijk ook één van de redenen dat ik van mijn CD Koffers af wil.

ik zou het niet weten , maar veel kan het nooit zijn , maximaal een kilo'tje misschien.
davyh    posted on 26-09-2007 15:11
Poster: Cyspoz

2 kg (heb hem effe op de weegschaal gezetCry)
Tomazos    posted on 26-09-2007 15:41
ik heb geen id, hoe zwaar die van mij nu zijn, half jaar geleden kwam ik op 19 kilo aan cd's:P(toen ik wou gaan vliegen)
ondertussen wel wat bijgekomen
turntablist,entertainer,allround dj, around the world
MD    posted on 26-09-2007 16:10
Ik gebruik een Slappa d2i 240 en ben daar erg over te spreken!
Apart vakje voor cd en hoesje! Dus je hebt geen gepruts meer met hoesjes!
Ik vind zo een map ook wel 'leuker' dan een cd koffer, alleen vond ik mijn nummers in een cd koffer wel sneller...
Didier82    posted on 26-09-2007 19:43
Poster: davyh
Ik denk zelf dat het niet gaat lukken,ik heb zelf 2 mappen van case logic van 264 cd's, en die passen goed in een udg slingbag trolley.

Dus 2x Case Logic 264 cd's passen in 1x UDG slingbag Trolley.  Is die trolley bestemd voor 60 of 80 platen?
Is er nog (een beetje) plaats over? Kun je een foto maken van de cdmappen in de slingbag?

Alvast bedankt!
davyh    posted on 26-09-2007 20:22
Poster: Didier82

Dus 2x Case Logic 264 cd's passen in 1x UDG slingbag Trolley.  Is die trolley bestemd voor 60 of 80 platen?
Is er nog (een beetje) plaats over? Kun je een foto maken van de cdmappen in de slingbag?

Alvast bedankt!

De udg slingbag trolly die ik heb is voor 65 platen.Als er 2 mappen in zitten dan zit die vol en dan kunnen er geen platen meer bij.Ik kan momenteel geen foto's maken.wat de camera is kapot.maar je kan ook gaan meten op internet staan overal maten bij, zo heb ik het uitgerekend.
User edit by davyh on 26-09-2007 @ 20:25:35 (7%)
Didier82    posted on 26-09-2007 22:42
Ok,

Ik heb 2 mappen met 320 cd's en 1 met 280 cd's. De 2 mappen heb ik het vaakst nodig, de map met 280 cd's dient als backup.

Dus ik moet óf een betere selectie maken, waardoor ik met 2x 280-mappen uit de voeten kom...
Óf een tas voor 90 records aanschaffen.

Bedankt voor de zeer bruikbare informatie! Cry
Lanky    posted on 26-09-2007 23:27
ik heb vanmiddag mn 1e cd map gekocht. gewoon simpel bij de V&D. Merk is Case Logic.

Vind t een prima ding, lekker stevig dat ook dankzij een zacht plasticen ringband.

20 euro.
BryanB    posted on 27-09-2007 08:48
Poster: Lanky
ik heb vanmiddag mn 1e cd map gekocht. gewoon simpel bij de V&D. Merk is Case Logic.

Vind t een prima ding, lekker stevig dat ook dankzij een zacht plasticen ringband.

20 euro.

Case Logic zijn goede mappen.
Ik heb mappen die ik bij een webshop vandaan heb, waar ik tevens mijn cd-r's koop. Merkloos, maar wel goed.
Heb er een van 200 cd's en een van 350 cd's.
Cyspoz    posted on 27-09-2007 09:48
Poster: davyh
2 kg (heb hem effe op de weegschaal gezetCry)

Bedankt voor de info. Dat is dus zekers wel stukken minder dan mijn CD Koffers. Daar gaan volgens mij ongeveer hetzelfde aantal CD's in, maar zeker niet meer en die doet volgens mij al snel 6 KG. Als je daar dan een stukje mee moet lopen wordt je daar niet vrolijk van.
Had recentelijk trouwens bij een extra grote CD Koffer dat het handvat het gewicht niet aankon en afbrak. Koffer stuiterde hard op de achterkant van de kofferbak van een Taxi. Gelukkig geen beschadiging aan de Taxi, maar baalde wel goed.
Didier82    posted on 27-09-2007 16:41
Zooo, heb zojuist een UDG softbag large Army Desert besteld (die voor 90 platen).

Denk dat ik hier mijn 2 cd-mappen wel in kwijt kan LOL
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

101 Users online: 5 Guests (96 Unknown)
Pages generated today : 34.691
Most visitors online this month : 236
Lifetime Pageviews since 2003 : 232.416.566