CD Mappen (1/4)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Cyspoz    posted on 24-09-2007 10:12

Ik draai nog altijd met CD Koffers. Alleen is dat niet altijd even practisch en dus ben ik aan het overwegen om toch eens te kijken naar CD Mappen. Ik vind die dingen alleen meestal niet zo practisch omdat ik altijd ruzie heb met het frontje en het terug stoppen van de cd er in. Vaak gaat het dan door elkaar of kreukelt het op één hoop. Of je krijgt de cd er niet makkelijk uit en vervolgens komt het frontje ook mee.
En ik zou er ook graag iedere cd dubbel in kunnen stoppen zodat je nooit ruzie hebt met dat nummer staat op die cd die nu al aan het spelen is.
Ik heb verder een keer van die mooie smalle slanke mappen gezien die mijn wel mooi lijken. Die zijn namelijk klein en handzaam en niet zo groot en zwaar als van die grote mappen. In die kleine kun je dan bijvoorbeeld genre's samenvoegen. Zodoende hoef je ook niet altijd alles mee te nemen maar alleen die mappen die in het genre vallen. Ik zit dus ongeveer aan dit te denken:
`

Zijn er mensen die goede degelijke mappen kennen die aan mijn eisen voldoen en waar ze te koop zijn. 

What do you think about CD Mappen ??

Vote :   

Luxx    posted on 24-09-2007 10:13
Slappa CD mappen zijn goed. die heb ik ook. zitten apparte vakjes in voor de tracklist en de CD
www.mothermusic.nl
BryanB    posted on 24-09-2007 10:25
Ik gebruik eigenlijk gewoon standaard cd mappen, met 4 vakjes op een bladzijde! Vind ik handiger dan 2 vakken per bladzijde. Ik heb niet zo een probleem met het eruit halen van de cd ed. Ik probeer mn tracklist die in elk vakje zit zo klein mogelijk te houden.
Illusion    posted on 24-09-2007 10:25
Als je even goed in de Search had gezocht zie je dat er een heleboel topics zijn over cd mappen.

Deze o.a. ook Welke CD-Map

Winking my eye
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
User edit by Illusion on 24-09-2007 @ 10:26:38 (6%)
Cyspoz    posted on 24-09-2007 10:29
Ik had wel gezocht en dat topic ook gezien, maar is 1,5 jaar oud.
Illusion    posted on 24-09-2007 10:30
Poster: Cyspoz
Ik had wel gezocht en dat topic ook gezien, maar is 1,5 jaar oud.

Geen probleem, topic kan je altijd een kickje geven Winking my eye Anders zitten we op een gegeven moment met allemaal dubbele topics heWinking my eye
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
User edit by Illusion on 24-09-2007 @ 10:30:33 (44%)
tairip    posted on 24-09-2007 14:48
Slappa, UDG
Yorick    posted on 24-09-2007 16:10
Ik heb zelf de slappa d2i ben er zelf erg tevreden overWinking my eye:D
Timmerink    posted on 24-09-2007 16:13
Ik heb nu Slappa mappen, de Sl-1600 serie welgemeend, 2 stuks. Ook een aantal keren met UDG gewerkt, maar wat bleek, sommige bladen scheurden af wanneer je iets te enthousiast bezig was..

Nu een hele tijd al de slappa mappen, die al heel wat meegemaakt hebben, maar oh oh oh, ze zijn echt heeel sterk!
robbert    posted on 24-09-2007 16:54
Een vraag aan jullie, ik heb ook nog altijd koffers maar wil misschien overstappen op mappen. Is de overzichtelijkheid niet minder? In een koffer kan ik namelijk alle hoesjes tegelijk zien en heb ik dus ook direct de juiste te pakken. Ook met het terugstoppen van de cd's lijkt het me vaak zoeken waar de cd ook alweer zat?
Yorick    posted on 24-09-2007 17:00
naja met een map moet je veel bladeren, maar als je alles goed sorteer werkt het prima vind ik. toen ik overstapte van cd koffer naar cd map dacht ik dat het zoeken ook veel langer duurde. maar gewoon goed sorteren en je vind alles zoWinking my eye slappa d2i is echt aan te raden. sterk overzichtelijk en ziet er goed uit;D
Cyspoz    posted on 24-09-2007 17:05
Ik heb al mijn cd's genummerd dus dat valt wel mee. Als je gewoon die nummering aanhoud is het natuurlijk nog wel even bladeren maar het zou niet veel uit moeten maken verwacht ik.
PatrickBeuken    posted on 24-09-2007 17:22
@ cyspoz => Als je je stoort aan de tracklists die niet fatsoenlijk blijven zitten, dan moet je niet die Zomo map met 2 cd's per bladzijde nemen. Je kunt dan beter een Slappa of een andere Zomo map nemen. Het nadeel van Slappa vind ik de prijs. Ik heb zelf Zomo mappen met 4 cd's per pagina. Hier en hier (wie ontdekt de typfout?) zie je goed dat je het hoesje achter een plastic lipje kunt steken. Het hoesje blijft zo perfect zitten als je de cd eruit haalt. Hier zie je een mooie kleurrijke carnavalspagina. Je zou natuurlijk ook een UDG map kunnen nemen, maar deze hebben die plastic lipjes niet en deze hebben geen cd-vakjes in de omslag van de map (handig voor visitekaartjes en om tijdelijk een cd in te bewaren), daarnaast zijn de Zomo mappen ook nog eens goedkoper. EDIT: De zomo heeft ook achterin nog een opbergvak (heeft de gelijke UDG map niet).

@ robbert => Je weet al snel welke cd op welke plek hoort te zitten. Als je de map dan ook nog eens logisch indeelt is het echt geen kunst om een cd terug te vinden.
User edit by PatrickBeuken on 24-09-2007 @ 19:12:18 (14%)
DJKIWI    posted on 24-09-2007 18:17
Ik gebruik sinds enkele jaren cd-mappen omdat ik het gesjouw met koffers helemaal had gehad.
Mijn voorkeur gaat uit naar mappen met 4 cd's per pagina. Het werkt bij mij ongeveer net zoals bij Patrick Beuken (zie foto's Patrick), het enige verschil is het volgende: Het cd-hoesje stop ik in linksboven in de map, de betreffende cd rechts ernaast. Het volgende hoesje linksonder in de map, de betreffende cd rechts ernaast. Voordeel is dat je de hoesjes leesbaar blijven en niet beschadigen. De cd is er makkelijker uit te halen. Enig nadeel is dat de map maar voor de helft met cd's kan worden gevuld.
Het terugplaatsen van cd's hoeft niet zo moeilijk te zijn: zorg voor een logische indeling, en je vind altijd alles terug. Na een aantal weekjes weet je de cd bijna blind te vinden!
Tomazos    posted on 24-09-2007 18:37
ik heb de Logic case, 2 mappen van ieder 200 a 250 stuks ofzo,

nooit problemen mee, altijd al logiccase gehad, wat luxx zegt die slappa mappen,
zijn handig voor als je 2 cd's per tracklist brand, er kunnen er 2 achter elkaar+ nog een tracklist voorin, die apart zit van je cd's
voor singles is dit dus niet handig,

mijn logiccase heb ik nooit last van dat me tracklist mee komt, blijft op 1 of andere manier er een beetje in plakken.
turntablist,entertainer,allround dj, around the world
DonBasco    posted on 24-09-2007 19:47
Poster: PatrickBeuken
..............Ik heb zelf Zomo mappen met 4 cd's per pagina. Hier en hier (wie ontdekt de typfout?) zie je goed dat je het hoesje achter een plastic lipje kunt steken. Het hoesje blijft zo perfect zitten als je de cd eruit haalt. Hier zie je een mooie kleurrijke carnavalspagina.

Misschien zie ik het niet goed, maar de cd zit dus voor het hoesje, dan kan je toch helemaal niet zien wat er op staat?
User edit by DonBasco on 24-09-2007 @ 19:47:49 (2%)
robbert    posted on 24-09-2007 19:47
Ja jullie hebben me wel overtuigd wat betreft handigheid, nu nog een keuze maken! Een udg of slappa?
tairip    posted on 24-09-2007 19:49
Poster: robbert
Ja jullie hebben me wel overtuigd wat betreft handigheid, nu nog een keuze maken! Een udg of slappa?

Slappa, goedkoper en sterker!
PatrickBeuken    posted on 24-09-2007 19:59
Poster: DonBasco
Misschien zie ik het niet goed, maar de cd zit dus voor het hoesje, dan kan je toch helemaal niet zien wat er op staat?

Je ziet het goed. Als ik draai, dan ga ik niet in m'n map op zoek naar een nummer, maar dan schiet me een nummer te binnen en dan weet ik al snel op welke cd ik dat kan vinden. Mocht ik twijfelen, dan kan ik nog altijd even de cd eruit trekken en op het hoesje kijken.

Poster: robbert

Of Zomo Winking my eye Het boeit echt niemand wat voor merkplaatje er op die map zit, hoor. Het gaat om de prijs en functionaliteit. Check cd-mappen.nl eens, dat is echt een goede en betrouwbare shop voor dit soort spul.

Poster: tairip
Slappa, goedkoper en sterker!

Slappa goedkoper dan UDG? Cry
User edit by PatrickBeuken on 24-09-2007 @ 19:59:42 (2%)
OneSixty    posted on 24-09-2007 20:11
HAHA , ik heb gewoon het frontje in het vakje eronder :P wel 50% minder plek , maja :P
Cyspoz    posted on 24-09-2007 22:48
@Patrick: Bedankt voor je uitgebreide post met duidelijke afbeeldingen erbij. Je geeft aan dat er dus Zomo mappen zijn die ook dat systeem hebben, alleen is het dus even de vraag of je die ook hebt voor twee cd's per pagina i.p.v. de 4 die jij hebt. Bedankt in iedergeval voor de info.
PatrickBeuken    posted on 24-09-2007 22:50
Je zou ook nog altijd even een klein stukje plakband kunnen gebruiken om het hoesje niet te laten verschuiven.

Als ik jou was zou ik overigens niet kiezen voor een heleboel losse cd-mapjes. Ervaring leert dat je toch altijd "voor de zekerheid" alles meeneemt. En hoe meer kleine mappen, hoe groter de kans dat je ergens eentje per ongeluk laat liggen.
User edit by PatrickBeuken on 24-09-2007 @ 23:00:24 (100%)
Luxx    posted on 25-09-2007 07:41
Poster: PatrickBeuken
@ cyspoz => Als je je stoort aan de tracklists die niet fatsoenlijk blijven zitten, dan moet je niet die Zomo map met 2 cd's per bladzijde nemen. Je kunt dan beter een Slappa of een andere Zomo map nemen. Het nadeel van Slappa vind ik de prijs. Ik heb zelf Zomo mappen met 4 cd's per pagina. Hier en hier (wie ontdekt de typfout?) zie je goed dat je het hoesje achter een plastic lipje kunt steken. Het hoesje blijft zo perfect zitten als je de cd eruit haalt. Hier zie je een mooie kleurrijke carnavalspagina. Je zou natuurlijk ook een UDG map kunnen nemen, maar deze hebben die plastic lipjes niet en deze hebben geen cd-vakjes in de omslag van de map (handig voor visitekaartjes en om tijdelijk een cd in te bewaren), daarnaast zijn de Zomo mappen ook nog eens goedkoper. EDIT: De zomo heeft ook achterin nog een opbergvak (heeft de gelijke UDG map niet).

@ robbert => Je weet al snel welke cd op welke plek hoort te zitten. Als je de map dan ook nog eens logisch indeelt is het echt geen kunst om een cd terug te vinden.

kras je dan niet de cd's omdat de cd op het hoesje rust? bij slappa heb je een appart volledig stoffen vakje voor de cd zodat die niet krast. daarvoor zit nog een plastic vakje voor eventueel een andere cd of de tracklist. zo is het dus appart verpakt en krassen je cd's niet
www.mothermusic.nl
User edit by Luxx on 25-09-2007 @ 07:41:53 (5%)
BryanB    posted on 25-09-2007 08:38
Als je goede kwaliteit cd's koopt, dan zit er ooke en goede beschermlaag op de cd's. Krassen zal door een hoesje niet zo snel gaan.
DaRoyal    posted on 25-09-2007 09:23
Heb een Slappa Hardbody 160. Werkt ideaal:
2 vakjes, 1tje is officieel bestemd voor een tracklist, maar genoeg ruimte voor een cd. Dus ik stop 2 cd's in de vakjes en een klein uitgeprintte tracklist voor de eerste cd.
Cyspoz    posted on 25-09-2007 10:18
Ik heb zo het vermoeden dat ik voor de Slappa mappen ga. Ik vind ze alleen niet mooi er uit zien en volgens mij zijn ze dik. Is er iemand die mij kan vertellen hoe dik de Slappa 80 Hardbody map is?
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

87 Users online: 11 Guests (76 Unknown)
Pages generated today : 9.945
Most visitors online this month : 295
Lifetime Pageviews since 2003 : 228.796.691