Kies het juiste mengpaneel voor mij (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

MadSteven    posted on 29-03-2005 18:09
Hoi mensen,

Ik ben van plan mijn cd-spelers en mengpaneel te vervangen. Ze komen namelijk nog uit de jaren 80 .

Nou heb ik qua cd-spelers wel op het oog welke ik wil hebben: twee Numark Axis 9's. Dat kan ik nog best betalen (dankzij een fijne belastingteruggave dit jaar), maar dan moet er nog een mengpaneel bij.

Ik zat te denken aan een Numark 3002X, maar daar schijnen de faders het te snel van te begeven. De Gemini 626i vind ik wat minder, omdat die geen killswitches heeft, een DJM500 of XTC te duur en ik weet niet goed meer wat ik nou moet.

Ja, drie kanalen. Zodat ik twee cd-spelers kan aansluiten en nog iets: een computer, een sampler of wie weet gewoon een derde cd-speler uit de jaren 80. En wat dat betreft is die 3002X ook niet handig, want daar heb je maar drie line-ingangen punt.

Een Numark Matrix3 leek me wel mooi (kan je van phono aux maken), maar ik heb niks kunnen vinden of die na een half jaar nog lekker loopt. De nieuwe DMX09 schijnt dat niet te hebben. Nee, hehe, die is digitaal en daar ben ik wel voorstander van, maar het kost al snel 400 euro.

Dus heeft er iemand ervaring met die Numark Matrix? Of weet iemand een ander alternatief voor een goed, niet te duur driekanaals mengpaneel?

En om het verder te verbreden: is een DXM09 over the top als je vooral veel thuis wil draaien (want waar je anders draait neem je je apparatuur niet mee naar toe)?

What do you think about Kies het juiste mengpaneel voor mij ??

Vote :   

TheSupercrab    posted on 04-04-2005 21:50
de Faders zijn niet slecht.. dat zegt niemand Happy, laughing Maar het zijn niet de zelfde faders die in de 707/909 zitten want die kunnen toch net ietsjes meer hebben.
De djm 600 blijft toch gewoon de mixer atm. Mensen kunnen dr altijd over klaagen maar hij staat toch bijna in idere club.
MadSteven    posted on 05-04-2005 14:23
Poster: Jorrit
En nou ben ik toch nog steeds beniewd waarom ik niet opjectief ben...

Moet je ook niet al te zwaar nemen.

Ik bedoelde alleen te zeggen dat die gemini faders een stuk fijner zijn dan bijvoorbeeld kuche kuche behringer kuche kuche faders. En het scheelt ook nog eens of je vanuit turntablist oogpunt kijk of 'beatmatch'-dj (en aanverwante soorten Winking my eye

Anyway, die Sync is inderdaad mooi, maar er zit te veel op voor wat ik nodig heb. Sterker nog, ik zat te kijken in de Feedback folder en blijkt dat de PVC-180 van Vestax bijna 100 euro goedkoper is dan de PVC-275 en dan vraag ik me af of ik nou die effectenloop en killswitches nodig heb. Zo niet, dan lijkt me die PVC-180 een zeer aardig mengpaneel.
Ga denk ik vrijdag hem eens uitproberen in Rotterdam (ben ik effe onderweg, maar aangezien ik ook muzikant ben, is het niet erg - kan ik ook weer naar gitaartjes en drumcomputers en zo kijken/luisteren/uitproberen als ik tijd over heb).

In ieder geval, wat het ook wordt, ik zal zeker een reviewtje ervan maken om hier te posten (als die er nog niet is) en na een paar maanden een toevoeging, en na een jaar wederom. Durability telt nou eenmaal zwaar in mengpaneelland.

Oh, is het ook handig om te vermelden dat ik mengpaneel en cd-spelers nog dit jaar koop, maar wanneer? Happy, laughing Student, he.
MadSteven    posted on 05-04-2005 15:18
Hmz. En weer een vervolg. Ik heb besloten dat ik meteen die Numark 5000FX (geloof ik dat ie heet) uit ga testen bij Feedback vrijdag. Vroeg een ander iets over in een andere topic.

Voor de rest heeft de PCV-180 van Vestax geen fader op cue noch per kanaal. Da's nie zo handig.

Supercrab --> Ik heb die review inderdaad gelezen en vind de Reloop... DSP erg interessant. Anderzijds... De versie zonder effecten is misschien net zo interessant voor mij, als die dezelfde geluidskwaliteit levert. Jammergenoeg vind ik op newline.nl bijvoorbeeld alleen een versie zonder FX, maar met BPM. BPM hoeft voor mij weer niet en als Reloop nou een 40 DSP zonder FX en BPM had, zou ik heel blij worden.

Ziet er dus naar uit dat de Reloop optie F) wordt en de PCV-180 weer wegvalt.
Maar die Reloop is wel erg interessant, omdat ie faderstart, individuele leds en vier kanalen heeft. Vind ik hele interessante punten. Nou nog de vraag: met of zonder FX als je al Axis 9's met FX op het oog hebt en niet van plan bent op andere kanalen deze FX toe te passen. Aan de andere, het prijsverschil is niet zo heel groot...
MadSteven    posted on 06-04-2005 18:10
Update van vandaag.

Gisteren Reloop bekeken en daar zit op de DSP geen BPM counter. Mooi. Happy, laughing Voor de rest een hele mooie mixer, maar ik zit af te wegen...

De DSP geeft me twee effecten die nog niet op mijn toekomstige cd-spelers zitten meer: flanger (is bijna hetzelfde als phaser) en filter. Nou ben ik persoonlijk toch niet zo'n enorm effecten-fan en vond ik op www.conrad.nl de Reloop RMX 40 BPM voor 300 euri...

Dus ook al heb ik die BPM counters niet nodig, leek me die mixer voor die prijs degene waar ik voor ga... Op papier. Morgen: mixers in praktijk uittesten.
User edit by Lead on 06-04-2005 @ 19:42:25 (7%)
Rhino    posted on 08-04-2005 13:56
Voor 69 euro meer heb je de Vestax PCV 275.
Sorry dat ik het blijf zeggen maar als je een reloop verkiest boven een vestax ben je in mijn ogen niet zo slim bezig
Zeker niet omdat de vestax nu 369 kost bij feedback in utrecht!
Maar goed kijk maar, ik ben benieuw waarvoor je uiteindelijk gaat kiezen !
succes

TheSupercrab    posted on 08-04-2005 16:25
Sorry dat k het zeg Rhino, Maar vind dat een beetje uit de lucht gereepen opmerking.. Waarom zou dat een niet zoon slimme set zijn?? zou toch eerst eve zeggen van probeer ze alle 2 uit.. Die vestax PCV is goed, maar hij is ook stukken ouder dan die Reloop.

Om nog eve bij jouwe trug te kommen steven. Als je later dr TTs bij doet (je hebt toch 4 channels) is het mischien toch wel handig om de effecten op de mixer te hebben. + kun je dan combinaties maaken van effecten met je mixer en je CD spelers.. Weet niet wat je precies wil maar ik denk k zeg het eve.
MadSteven    posted on 09-04-2005 18:42
Nou mensen,

Het is heel raar gelopen, maar ik heb een beslissing gemaakt.

Kwas donderdag wat mengpanelen, cd-spelers en zo aan het uittesten en kwam erachter dat de Denon DN-X300 waar ik mee zat te mengen voor 225 euro de deur uit ging. En dat ding had faderstart. Per kanaal. Kill switches, reverse knoppen per kanaal, op crossfade en om de kanalen om te wisselen (huh?). Een microfoonkanaal met tweebands equaliser. Penny & Giles fader en... Een Aux-ingang met alleen een volumepotmeter. Al met al een 2+1+1 kanaals mengpaneeltje. En om mijn huidige mengpaneel heb ik voor kanaal 1 tm 4 alleen een volumefader, dus wie klaagt er dan als je derde kanaal geen eq heeft?

Ach ja, en trouwens... Ik vond op speurder.nl of .net, wat is het ook alweer een aanbieding van een PVC-275 waar iemand 260 voor vroeg. Heb 150 geboden, maar gisteren de Denon al gereserveerd (heb net effe niet genoeg om die 225 euri waar ze hem voor verkochten in een keer te dokken). Verwacht dus niet dat ik ook nog een Vestax kan kopen voor 150 euro (zou ik niet doen als ik hem was), maar als iemand anders nog een PCV-275 zoekt: speurders.

En tja, crab... Als ik er later turntables bij doe inderdaad. Ik heb welgeteld 12 7""s uit de jaren 90 toen die goedkoper waren dan cd-singles en je als kind van 12 niet zo veel geld hebt... Kan ik wel mooi zeggen dat ik een 7" van the prodigy heb (Everybody in the place) Happy, laughing

jordy    posted on 10-04-2005 21:31
everybody in tha place

let's go
MadSteven    posted on 11-04-2005 19:50
Kwas trouwens 10 zat ik me vanmiddag te bedenken. Of negen. Ben 11 Mei 1982 geboren, dus reken maar na.

Dus tja, zat al vrij vroeg te genieten van house muziek, want van die remix van lead van Dominator en zo ken ik al die platen stuk voor stuk.

Heb me suf gedanst in de middagpauze van school op Dominator. Van houseparty II of III dan wel, maar toch Happy, laughing

Ehm nou ja, ik heb in ieder geval mijn mengpaneel (zo goed als dan) - zie avatar Happy, laughing -  en wat mij betreft kan dit forum dan gelocked worden. Toch?
Lead    posted on 11-04-2005 23:29
Lock zal niet nodig zijn, on-topic wel : terug naar de mixers
Let the BASS be louder
jordy    posted on 11-04-2005 23:32
ik zou w88 op de Vibe en die eens uitproberen

Rhino    posted on 12-04-2005 13:18
2 Supercrab:ik grijp nooit iets uit de lucht.....LOL!
nee zonder dollen , schroef de 2 mixers maar open en zie het verschil!

This is an old Topic

No new postings for 7.102 days.
 Post CommentThat would be 236.7 months
or a whopping 19.5 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

159 Users online: 4 Guests (155 Unknown)
Pages generated today : 12.256
Most visitors online this month : 295
Lifetime Pageviews since 2003 : 229.117.906