MP3 computer
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

MiKeZZa    posted on 20-09-2007 16:04
Ik heb in mijn leven een enkele keer met legale MP3-computers gedraaid. Hier staat vreselijk veel muziek op en die is allemaal legaal. Je betaald voor zo'n apparaat een bepaalde prijs per jaar en dan is het ok.

1 van de aanbieders is XenoX, dat weet ik. Maar mijn vraag is: zijn er mensen die hier ervaring mee hebben en zo ja: wat zijn goede aanbieders?

What do you think about MP3 computer ??

Vote :   

NielsR    posted on 20-09-2007 16:08
Ik weet dat sabam de belgische bruma dit ook aanbied voor een 250 euro per maand met alles er op en eraan (computer, mengpaneel,sherm) ik heb er toen is mee gewerkt maar er zijn toch grote beperkingen in de hoeveelheid muziek die er op staat er staat gewoon veel muziek op van allerlei soorten genres maar als je juist die remix nodig hebt of die edit vind je die meestal niet en het zijn dan meestal ook radio edits.

En wat nog een nadeel is de computer haalt de muziek van een grote server bij sabam zelf en meestal duurt het wel even om te laden.
Het is ook niet echt voor dj's bedoeld, meer voor cafes die dan even een playlist samenstellen en dan er niet meer naar moeten kijken.
User edit by NielsR on 20-09-2007 @ 16:10:36 (65%)
MiKeZZa    posted on 20-09-2007 16:12
Nee ok, maar voor een drive-inn principe kan je natuurlijk makkelijk veel muziek meenemen (legaal).
NielsR    posted on 20-09-2007 16:15
Poster: MiKeZZa
Nee ok, maar voor een drive-inn principe kan je natuurlijk makkelijk veel muziek meenemen (legaal).

zoals ik al zei de muziek staat niet op de computer zelf maar op een grote server bij de aanbieder zelf, dus je zal internet nodig hebben daar waar je gaat spelen.
als dat zelf al werkt want ik denk dat de aanbieder een speciaal bakje moet komen instaleren, dus dan kan je het systeem niet verplaatsen.
User edit by NielsR on 20-09-2007 @ 16:15:38 (5%)
MiKeZZa    posted on 20-09-2007 16:18
Nou er zijn ook systemen waarbij je 1x in de zoveel tijd een update binnentrekt en het lokaal opgeslagen wordt!
NielsR    posted on 20-09-2007 16:21
Nou er zijn ook systemen waarbij je 1x in de zoveel tijd een update binnentrekt en het lokaal opgeslagen wordt!

Ik denk dat het ook van aanbieder tot aanbieder afhangt wat je er juist mee kunt doen, en over aanbieders in nederland weet ik niets.
Nvie    posted on 20-09-2007 16:25
Ik heb in mijn leven een enkele keer met legale MP3-computers gedraaid. Hier staat vreselijk veel muziek op en die is allemaal legaal. Je betaald voor zo'n apparaat een bepaalde prijs per jaar en dan is het ok.

1 van de aanbieders is XenoX, dat weet ik. Maar mijn vraag is: zijn er mensen die hier ervaring mee hebben en zo ja: wat zijn goede aanbieders?

Ja, die kennen we! Leuke bus hebben ze ook. Maken meer systemen voor achtergrond muziek in bars/winkels/verenigingen. Zou het niet aanraden om ook echt als hard en software op te nemen in je set.

Kijk eens naar de controllers/software/abbo's van Alcatec/BPM Studio. Dit is echte software die bedoeld is voor drive in shows e.d. en werkt ook wat lekkerder voor die doeleinden! Ze bieden ook abonementen aan waardoor je de muziek weer legaal binnen krijgt (betaald zus en zo en dan krijg je om de week of maand een muziek update in het door jou samengestelde pakket).
MiKeZZa    posted on 20-09-2007 16:34
Waar vind je dan meer info over die abonnementen want ik kan niet vinden hoor!
Nvie    posted on 20-09-2007 18:01
Hier bijvoorbeeld

This is an old Topic

No new postings for 6.234 days.
 Post CommentThat would be 207.8 months
or a whopping 17.1 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

68 Users online: 2 Guests (66 Unknown)
Pages generated today : 11.637
Most visitors online this month : 245
Lifetime Pageviews since 2003 : 230.094.824