de citronic 6 is een OEM speler, akiyama heeft exact dezelfde, het is een erg leuke speler, al vind ik hem persoonlijk te ingewikkeld.
er zitten een hoop effecten op:
Flanger
phaser
Filter
Echo
Pan
Trans
Brake
(en nog iets geloof ik)
ikzelf vind de effecten moeilijk te bedienen en in te stellen
eerst effect aan dan hoor je hem al over de muziek, dan moet je de hold knop indrukken, dan aan een draaiknopje draaien om hem in te stellen dan de hold knop weer uit drukken, en dan kun je met de jogwheel het hele zootje bedienen
een van de dingen die ik wel erg kan waarderen vand it apparaat is de SAMPLE-BANK!
je kunt er 4 (of 5??) samples in zetten van enkele seconden, dat is best humor voor als je een drive in hebt en je staat voor een zootje groep 8, die vinden dat wel meesterlijk (flessenzoenspel? bekend? daar kun je altijd die standaard (Afgezaagde) samples voor vinden ZOENE ZOENE!)
maar dat is meer een grappigheidje dan dat het echt nuttig is voor het mixen
de loop is seamles, dat is prima.... maar ik vind hem niet prettig, je MOET hem goed indrukken anders kloptie niet en moet je de loop opnieuw zetten. een leuk ding van de loop is wel dat je hem makkelijk kunt inkorten (1/1, 1/2, 1/4 enz....)
dit moet helaas wel manueel enzo... je moet zelf het moment goed uitkiezen om op die knop te rammen om hem in te kortren..... en helaas, de loop daarna weer lamger laten worden: dat gaat niet.
de citronic 6, zie ik op het plaatje, heeft een cd lade.... ik zou even doorzoeken! want er is ook een OEM versie van het merk Akiyama die een happer heeft, dit om "brekende" onderdelen te voorkomen.
ik vind ook de pitch van deze speler wel oke, maar er zijn verbeter punten....
de pitch gaat tot 100% (instelbaar 4, 10, 24, 100 geloof ik... kunnen ook andere stappen zijn...) en heeft ene key functie.
de pitch bend echter snap ik niet zo goed.... hij knalt dan de pitch heel ff omhoog en gaat dan langzaam weer terug naar de oude snelheid, ik ben denon dns3500 gewend en die gaat gewoon gelijk weer terug naar de ingestelde pitch snelheid..... dus bij de citronic moet je hem iets voor dat hij goed staat al loslaten, en dat is erg verwarrend!
maar de speler is oke! ik kan er een mix mee zetten, al moet ik wel mn best doen

het lukt wel =)
en de kosten waren geloof ik wel oke =)
ik hoop je hiermee te hebben geholpen!
DJ-Code Y