RUIS (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

DTN    posted on 19-09-2007 19:13

Beste mensen van DJ Resource,

Ik heb een vraag over het volgende;

Mijn dj-set bestaat uit een Denon DNX1500, Dap MKII dubele cd speler en boxen van 2X400Watt.(HQPOWER)
Maar nu zit ik met een probleem, want als ik de versterker op z'n hoogste volume set (graadje 8/10) gaan die boxen ruizen als de malle.sm_mad

Aan me mengpaneel ligt het niet want heb er ook al een ander op aangesloten en daar had ik ook ruis.

Dus kan dit aan de boxen liggen of aan de versterker, en hoe kan ik daar achter komen?

Groeten,

DTN

( Versterker is trouwens 2X200Watt ook van HQPOWER)

What do you think about RUIS ??

Vote :   

DTN    posted on 20-09-2007 21:37

Dus deze kabel heb ik nodig; (die je ook voor de microfoon gebruikt?!)

Code-Y    posted on 20-09-2007 21:45
AMEN!

(2 maal die, ja.....)

Geloof me, je geluid word er beter op.... dat staat vast!!!!
User edit by Code-Y on 20-09-2007 @ 21:46:00 (100%)
DTN    posted on 20-09-2007 21:49
Ik ga ze bestellen, en dan ff kijken of de ruis wat afneemt! bedankt voor de reply's Cry
Code-Y    posted on 20-09-2007 21:52
YW =) believe me, met je X1500 en XLR naar je versterker zal het probleem al voor een heel eind de wereld uit zijn. =)

Succes!
DjRamon    posted on 16-01-2008 12:15
Ja denk ook at het aan de kabels licht ja
cross-over    posted on 16-01-2008 14:57
Probeer eerst eens de versterker zonder aangesloten rand apperatuur.
Sommige versterkers produceren zelf nogal wat ruis wat vooral bij (bijna) volledig open te horen is.

Probeer daarna met alleen de kabels aangesloten, dan aansluiten aan mixer (zonder deze aan te zetten). Als laatste zet je mixer aan met master dicht. Vervolgens master open zetten.

Ergens zal de ruis te horen zijn. Dat is dan de boosdoender.
http://soundcloud.com/lau-daniels
User edit by cross-over on 16-01-2008 @ 14:59:24 (100%)
JayTaph    posted on 20-01-2008 18:04
Snelle kronkel, maar zou het misschien ook niet gewoon een aardlus kunnen zijn? Misschien dat checken voordat iemand z'n hele apparatuur van boven tot beneden uit elkaar gaat halen? Happy, laughing
cross-over    posted on 21-01-2008 09:37
Poster: JayTaph
Snelle kronkel, maar zou het misschien ook niet gewoon een aardlus kunnen zijn? Misschien dat checken voordat iemand z'n hele apparatuur van boven tot beneden uit elkaar gaat halen? Happy, laughing

Denk het niet, aardlussen veroorzaken een 50Hz brom, geen ruis.
http://soundcloud.com/lau-daniels
JayTaph    posted on 21-01-2008 09:56

Ja idd, maar ik kan niet opmaken uit zijn post dat hij dat niet bedoelt. Ik heb vreemdere omschrijvingen gehoord voor aardlussen wat dat betrefd Happy, laughing
User edit by JayTaph on 21-01-2008 @ 09:57:13 (26%)
WalterRavensberg    posted on 21-01-2008 15:03

sluit niets op de versterker aan, ook geen kabels. Dus alleen de versterker aanzetten en de 2 speakers aansluiten. Zet de boel nu vol gas. Als je nog steeds die ruis hebt komt het uit je versterker. Hier is niets aan te doen.

heb je geen ruis;
sluit nu alleen de mengtafel er op aan (zonder cd spelers enzo). wel gebalanceerd, dus met de 3 polige xlr stekkers. gebruik alleen de xlr output van de mixer. draai nu het volume van de mixer open. als er nu ruis op komt zetten zit de ruis in je mixer (mag overigens niet met zo'n denon). Er kan overigens wel aardig wat ruis van de phono inputes komen, dat is vrij normaal, dat heeft zo'n beetje elke phono input.

succes

Max-E    posted on 21-01-2008 15:49
nou nou, nu zitten jullie t wat op de kabels af te sturen? maar vaak genoeg ligt dit niet aan de kabels, maar gewoon aan de geluidsqualiteit van bijvoorbeeld muziek(jaja dat wat op n cd/vinyl staat..) cd-spelers/mengpaneel(eerlijk gezegd is dat hier niet van toepassing aangezien dit zoon goed spul is..) dan heb je de versterker.. de kabels overal en de boxen over.. je zou ns moeten proberen of je iemand kent om je boxen aan te sluiten op een vele malen betere versterker(meestal hebben goedkopere versterkers baggere geluidsqualiteit, als ze erg hoog staan, heb ik zelf ook hoor, maat als ik dan mn stuff aansluit op de versterker van mn pa(n dure denon versterker, wel al 10 jaar oud, maar super geluidsqualiteit heb ik gewoon nergens last van..) Meestal ligt het niet aan de kabels maar aan de versterkers of aan de qualiteit van de boxen.. ik zou zelf eerst de dingen proberen zoals hierboven wordt gezegd.. en als je nog steeds ruis hebt ligt het dus aan de qualiteit van de versterker ..

This is an old Topic

No new postings for 6.237 days.
 Post CommentThat would be 207.9 months
or a whopping 17.1 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

202 Users online: 13 Guests (189 Unknown)
Pages generated today : 38.807
Most visitors online this month : 356
Lifetime Pageviews since 2003 : 234.905.829