Beste mensen van DJ Resource,
Ik heb een vraag over het volgende;
Mijn dj-set bestaat uit een Denon DNX1500, Dap MKII dubele cd speler en boxen van 2X400Watt.(HQPOWER)
Maar nu zit ik met een probleem, want als ik de versterker op z'n hoogste volume set (graadje 8/10) gaan die boxen ruizen als de malle.
Aan me mengpaneel ligt het niet want heb er ook al een ander op aangesloten en daar had ik ook ruis.
Dus kan dit aan de boxen liggen of aan de versterker, en hoe kan ik daar achter komen?
Groeten,
DTN
( Versterker is trouwens 2X200Watt ook van HQPOWER)
Dus deze kabel heb ik nodig; (die je ook voor de microfoon gebruikt?!)
Poster: JayTaph
Snelle kronkel, maar zou het misschien ook niet gewoon een aardlus kunnen zijn? Misschien dat checken voordat iemand z'n hele apparatuur van boven tot beneden uit elkaar gaat halen?
sluit niets op de versterker aan, ook geen kabels. Dus alleen de versterker aanzetten en de 2 speakers aansluiten. Zet de boel nu vol gas. Als je nog steeds die ruis hebt komt het uit je versterker. Hier is niets aan te doen.
heb je geen ruis;
sluit nu alleen de mengtafel er op aan (zonder cd spelers enzo). wel gebalanceerd, dus met de 3 polige xlr stekkers. gebruik alleen de xlr output van de mixer. draai nu het volume van de mixer open. als er nu ruis op komt zetten zit de ruis in je mixer (mag overigens niet met zo'n denon). Er kan overigens wel aardig wat ruis van de phono inputes komen, dat is vrij normaal, dat heeft zo'n beetje elke phono input.
succes