Traktor Scratch + Pioneer
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

JessePost    posted on 10-09-2007 14:10
Heee, iedereen!

Ik heb heel wat informatie op internet gevonden over traktor scratch alleen mij is het nog steeds niet helemaal duidelijk..
Is het in combinatie met de cdj 1000 mk3 te gebruiken of moet je er speciale cd spelers / turntables voor gebruiken?

dit dan uiteindelijk i.c.m een djm 800 als mixer.. is dit mogelijk en hoe? alvast bedankt!

What do you think about Traktor Scratch + Pioneer ??

Vote :   

NielsR    posted on 10-09-2007 18:33
Gewoon mogelijk je moet geen speciale tt's of cd-spelers hebben alleen speciale timecoded cd's of platen maar die zitten er normaal bij als je traktor scratch in een pakket koopt.
JessePost    posted on 10-09-2007 19:18
nou dat was het! ik moest het dus ff zeker weten! thanks!
Gery    posted on 10-09-2007 23:41
heb traktor scratch al geprobeerd op pioneers 1000mk3 en het werkt perfect Happy, laughing

het werkt zelf smooth op een dubbele denon Happy, laughing
DJ - Producer
NielsR    posted on 11-09-2007 00:15
Poster: Gery
heb traktor scratch al geprobeerd op pioneers 1000mk3 en het werkt perfect Happy, laughing

het werkt zelf smooth op een dubbele denon Happy, laughing

waarom zou het niet werken, het zou zelfs werken in mijn oude discman, maar daar zie ik het nut dan weer niet van inCry
JessePost    posted on 13-09-2007 22:36
ja ik moest het ff snappen.. maar het werkt dus zo.. alleen werkt het niet kut? want je kunt niet searchen /track searchen op de cdj zelf.. moet altijd via de computer.. of?
Ft    posted on 13-09-2007 22:44
Poster: JessePost
ja ik moest het ff snappen.. maar het werkt dus zo.. alleen werkt het niet kut? want je kunt niet searchen /track searchen op de cdj zelf.. moet altijd via de computer.. of?

Volgens mij wel... je gebruikt de cd-spelers/tt's alleen maar om de software mee aan te sturen. Dit gaat allemaal alleen maar via het signaal dat van de cd/vinyl af komt, namelijk de timecode... als dit sneller/langzamer gaat, merkt het programma bijvoorbeeld op dat je de pitch gebruikt. Bij het skippen van nummers gaat er geen extra signaal via de cd, dus weet het programma niet dat je iets aan het doen bent... snappie?
Gery    posted on 14-09-2007 14:17
op de timecode cd staan er 3 tracks, de eerste track is de lead in vergelijkbaar met de intro groef van een plaat voor de muziek begint en zegt de software naar het begin van de track te gaan.

de 2e track is de playback track, die je moet gebruiken om af te spelen en te cue'en, let wel dat auto cue uiteraard niet werkt op een timecode track!

de 3e track is de browse track en kan je gebruiken om mee door een playlist te scrollen zo kan je makkelijk naar het volgende liedje gaan zonder met de muis te moeten werken, maar dit is denk ik enkel handig als je op voorhand een playlist gemaakt hebt.
DJ - Producer
Vibemaster-D    posted on 14-09-2007 15:58
thx dit wilde ik ook effe wete

maar je kan niet hotcue's gebruiken toch?
en hoe zit het met gewone cue om het moment dat je skipt op je pc
Gery    posted on 14-09-2007 20:46
hot cue's kan je uiteraard wel gebruiken, gewone cue's is iets lastiger want de auto cue werkt uiteraard niet, de pioneer lockt de "eesrte beat" op het begin van de timecode, maar dit is niet noodzakelijkerwijs het begin van je liedje, dus moet je wel meestal manueel cue instellen, wat mij niet echt stoort.

als je van liedje geskipt bent kun je eenvoudig cue opnieuw instellen
DJ - Producer

This is an old Topic

No new postings for 6.458 days.
 Post CommentThat would be 215.3 months
or a whopping 17.7 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

61 Users online: 12 Guests (49 Unknown)
Pages generated today : 13.910
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.990.131