Hoe reclame maken - Jezelf aanbieden (2/4)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

JasperVC    posted on 04-09-2007 20:43
Beste Resourcers,

Ik heb al op een paar privé feestjes gedraaid, en ik heb toch wel al goede reacties gehad. Sommige zeiden, je moet hoger gaan, grotere fuiven enzo. Ik dacht: tuurlijk wil ik dat! Nu heb ik alle fuiven (in de toekomst) af gegaan, en er 2 gevonden, en een mail gestuurd naar de organisatie. Maar dit vind ik toch een beetje raar, jezelf aanbieden als dj. Ik weet dat de meeste dj's meegaan met vrienden die al op grote fuiven draaien enzo. Maar mijn vrienden zijn allemaal ook beginners. Dus vroeg ik mij af: Hoe komen JULLIE op een grote fuif? Worden jullie opgebeld, of gemaild en hoe worden jullie dan bekend bij de organisatie?

Ik dacht aan een mooie site + domeinnaampje, Visitekaartjes (Als iemand goede commentaar geeft, kan je hem dat geven), en reclame enzo. Wat mond op mond reclame :p

Ik denk ook, eenmaal je op een fuif gedraaid hebt (grote, veel volk) en dat mensen je gehoord hebben, dan kom ik denkik wel in contact met andere fuiforganisaties :p

Ik bied mij ook volledig gratis aan en zeg erbij dat ik alle uren goed vind Winking my eye
Dat ik met alles draai wat er staat (behalve vinyl)
Dus moeilijk doe ik ook niet. (denk ik dus)

Ik hoop een antwoordt te vinden, van de meer 'pro' dj's. Ik ben nog beginner (3maamndjes ondertussen :p) dus ik hoop nog altijd heel veel bij te leren op dit toch wel zalige forum !!! (Danku Lead !!! :p)

What do you think about Hoe reclame maken - Jezelf aanbieden ??

Vote :   

Tomazos    posted on 07-09-2007 03:49
Poster: Luxx

ok...weetje zeker dat je collega ook 'straigt' is? ik zou mezelf nooit vertonen op gay party's,.....

collega? wat bedoel je? als ik denk over wie je het heb... hij ontkent nogsteedsWinking my eye

homo party's zijn altijd gezellig, weetje waarom? die gaste kome om een leuke top avond te hebben. die homo's gaan niet aan je zitte of naar je lope kijke of wat dan ook, als je wat zoekt zou je toch zelf echt de eerste stap moeten zettenWinking my eye
en er lopen ook hele lekkere meiden/lesbiennes tussen,

maar dat zijn van die feesten waar alleen ouder publiek komt, en die echt voor de DJ komen ook al weten ze van tevoren niet wie het is.., niet "omdat het daar altijd zo gezellig is" die mensen waarderen het erg/beter als je een goeie set neerzet. die letten er ook echt op, zitte veel dj's tussen het publiek altijd dus er word de hele avond echt kritisch op elk foutje gelet. dit gevoel heb ik nou niet in een normale discotheek. als jij een foutje maakt, kwa niet samen gaan van bepaalde tonen of wat dan ook.. niemand die het zal merkenHappy, laughing of laat staan er wat van zeggen.

voor de duidelijkheid, ik ben 100% hetero, en nej. ik heb niks tegen homo's
--
betreft printen shirtjes:
Poster: Luxx

goed bezig dan hoorHappy, laughing ik ben nu ook proberen mijn logo (zie mijn avatar) op shirt te printen.

"Studio Schepenwijk" (zit op het schepenwijk,)
die doet datHappy, laughing, kost niet eens zo gekveel, heb het ooit laten doen ergens anders, dat was 10 euro ofzo. incl. shirt
turntablist,entertainer,allround dj, around the world
User edit by Tomazos on 07-09-2007 @ 04:06:08 (100%)
Tomazos    posted on 07-09-2007 04:07
maargoed,
idd een professionele website jezelf zakelijk instellen als je een gesprek aangaat, serieus blijven.
visite kaartje achter laten.. van de 20 die je uitdeelt bellen heel mischien maar 2 of 3 op,
is toch weer 2 a 3 optredens, door een visite kaartjeWinking my eye
turntablist,entertainer,allround dj, around the world
JasperVC    posted on 07-09-2007 07:08
Poster: Tomazos
maargoed,
idd een professionele website jezelf zakelijk instellen als je een gesprek aangaat, serieus blijven.
visite kaartje achter laten.. van de 20 die je uitdeelt bellen heel mischien maar 2 of 3 op,
is toch weer 2 a 3 optredens, door een visite kaartjeWinking my eye

Als er 2 of 3 bellen van de 20 ben ik al heel content :p
Lawrenz    posted on 07-09-2007 08:33
Poster: dj-nick

Voor hoeveel mensen is het dan ?

Nou ik denk zeker wel zo'n 500 man Happy, laughing
Illusion    posted on 08-09-2007 19:25
Als sommige zeggen van.. "je moet hoger gaan" dan heb je daar eigenlijk niks aan.

Alles gaat via connecties! Door je connecties kom je omhoog. Zorg in iedergeval dat je vrienden weten dat je dj bent. Wees niet bescheiden, dat mag je best duidelijk aangeven.

Door mijn connecties ben ik nu sinds vrijdag aangenomen bij een artiestenbureauWinking my eye
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
User edit by Illusion on 08-09-2007 @ 19:25:55 (3%)
LilQuint    posted on 07-03-2010 19:17
Zoals Tomazos?al zij.
Visitekaartjes werken heel goed.
Heb ze zelf ook laten maken.
En ik heb ze gewoon in het dorp uitgedeeld.
Heeft geholpen.

Het klopt wel.
Veel feesten worden regegeld via connecties.
Ik moest dan vorig jaar op een groep 8 fuif draaien.
Was wel gezellig.
Maar een paar dagen geleden werd ik opgebeld door de vrouw die aan die fuif heeft meegeholpen.
Zij organiseert koninginnendag in Dommelen. En vroeg of ik daar een set wil draaien.

Dit is ook een geval van connecties.
De man die bij ons het bubbelbad/jacuzzi heeft gezet.
Die is bekant in elke bekende club van NL geweest.
En die is ook bevriend van de baas van X-FM en een DJ van Slam! FM.
Die hebben nu mij visitekaartje.
En hij organiseert ook een house feest ergens in September (nog niet zeker)
Maar dan wil hij mij ook in de Line-Up zetten.

Gaat het nu al beter met het grote werk!?
Omdat dit topic best oud is.
Dolivieira    posted on 07-03-2010 19:20
Dan peppen we er nieuw leven in. Jij bent er al mee begonnen.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
User edit by Dolivieira on 07-03-2010 @ 19:21:06 (2%)
T-to-the-J    posted on 07-03-2010 20:56
Goed idee, ik vraag me nog een paar dingen af: Ik wil later een opleiding gaan volgen voor DJ, maar is hier echt werk in te vinden, of is het slecht een bijbaantje voor in de avond uren?
Ik ben een DJ, geen fucking jukebox!
ElVrieso    posted on 07-03-2010 21:08
Poster: T-to-the-J
Goed idee, ik vraag me nog een paar dingen af: Ik wil later een opleiding gaan volgen voor DJ, maar is hier echt werk in te vinden, of is het slecht een bijbaantje voor in de avond uren?

Meestal wordt dit gezien als bijbaantje. Tenzij je echt famous wordt, maar dan kan je het beste ook internationaal gaan.
Bruno de Vries - @djelvrieso
T-to-the-J    posted on 07-03-2010 21:11
Damn.. moet ik nog iets anders gaan zoeken ook...
BennoRevelli    posted on 10-03-2010 14:13
Damn.. moet ik nog iets anders gaan zoeken ook...

Tja, je moet er wel iets voor over hebben Winking my eye
|| CDJ-2000 - DJM-2000 - CDJ-2000 - HDJ-2000 ||
T-to-the-J    posted on 10-03-2010 15:40
Ja, maar ik heb geen idee wat.. Ik dacht altijd dat DJ een fulltime baan was
ruben-b    posted on 10-03-2010 17:42
je kan ook met je set achter een raam gaan staan(werkt met sommige andere beroepen ook goed)Cool
CDJ 2000 - DJM 800 - CDJ 2000 ------- HDJ 2000
T-to-the-J    posted on 10-03-2010 17:43
Goeie, alleen ga ik dat echt niet proberenCool
mrmagix    posted on 10-03-2010 18:36
Poster: ruben-b
je kan ook met je set achter een raam gaan staan(werkt met sommige andere beroepen ook goed)Cool

Haha, kvoel me plots wat schuwer. Ik draai vaak voor m'n raam en achter mij hangen dan nog eens blacklight lampjes omhoog :D
Als iedereen zo denkt als jij ga ik er toch eens iets moeten aan doen!
Wie niet schrijft, wordt niet gelezen.
dJORD    posted on 10-03-2010 20:37
gewoon visitekaartje laten maken, ben ik ook van plan. heb al wat op internet gezocht, en voor 2 ? 3 tientjes heb je 100 kaartjes!!
T-to-the-J    posted on 10-03-2010 20:38
Ik heb geeneens een set, laatstaan visitekaartjes drukken:P
timmy90    posted on 10-03-2010 20:40
heb onlangs ook visitekaartjes laten drukken,
heeft me al wat bookinge bezorgt!
Tekhead    posted on 10-03-2010 21:09
veel en overal je hoofd laten zien, zien dat je altijd een paar mixjes bij hebt, en nooit, je collega's afbreken, komt altijd slecht over.
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
BennoRevelli    posted on 11-03-2010 10:29
Poster: Tekhead
en nooit, je collega's afbreken, komt altijd slecht over.

Dat is een zeker een belangrijk punt,
Ook denk ik dat een stukje social enginering geen kwaad kan,

Dus vriendelijk zijn, contacten maken en onderhouden,
Dan zou ik langzaam een fanbase op gaan bouwen, want het ligt vaak heel simpel..
Als je ergens draait, en mensen vinden je goed.. gaat het al gauw een straat,school,klas of woonplaats de ronde in

|| CDJ-2000 - DJM-2000 - CDJ-2000 - HDJ-2000 ||
ruben-b    posted on 11-03-2010 14:31
Poster: mrmagix

Haha, kvoel me plots wat schuwer. Ik draai vaak voor m'n raam en achter mij hangen dan nog eens blacklight lampjes omhoog :D

Als iedereen zo denkt als jij ga ik er toch eens iets moeten aan doen!

en heb je veel boekingen dan? dan weten we gelijk of het werktCool
CDJ 2000 - DJM 800 - CDJ 2000 ------- HDJ 2000
ArCee    posted on 15-03-2010 14:11
Het meest grote probleem waar de meeste deejays momenteel tegenaan lopen is 'overkill'.
Er zijn eenvoudigweg teveel jonge mensen die allemaal deejay willen worden. Teveel jonge mensen die denken dat ze het (al) helemaal zijn of het gaan worden.
Het gaan worden is goed, jaag je droom na! Als je al je energie daarin steekt en de juiste weg kunt vinden, dan kun je best een heel stuk komen.
Net wat ik zei, er zijn er tegenwoordig teveel die dat willen, de deejay van vandaag is net als de artiest van jaren geleden, je moet goed zijn, en iets hebben en /?of te bieden hebben wat bijzonder is, om op te vallen en door te breken.
Waarom moeten mensen jouw kiezen, en jouw willen horen en zien tegenover al die anderen die hetzelfde willen?
Ik heb al vaker gezegt, om naam te maken moet je een manier vinden waarbij men kan horen wat jij te bieden hebt. Dan het liefst meteen ee redelijke groep. Dat kan, denk ik,?op 2 manieren.

1: Zet elke week / maand een goede mix on line op een goed forum. Een forum waar veel liefhebbers van jouw muziek zitten. Een site kan ook, maar dan moet je, net als je mix, overal gaan rond spammen wat je website is. Met een mix zet je gewoon de url van je eigen website eronder, 2 vliegen in 1 klap.

2: Zoek een radio station om elke week / maand het beste van jezelf te laten horen. Onderschat de kracht van radio niet. je mix laten uitzenden, en meteen je url van de website onder je track list, hopla. Daarbij is 'resident' zijn op een station al sowieso leuke reclame, het toont in ieder geval aan dat je serieus bezig bent, en door een vaste show op een vaste tijd, dwing jij jezelf ook om jezelf telkens te verbeteren. Tevens wen je aan het feit om afspraken na te komen, iets wat som te wensen over laat in deejay land. Je slaat meerdere vliegen in 1 klap.?
3: Zet je mixen ook on line op sites als: Myspace, Facebook of Hyves. Daarmee kun je grote groepen bereiken en daarmee zet jij jezelf in de picture (deze site winnen steeds meer aan populariteit).

Daarbij heb je bekend worden en bekend worden.
-Bekend zodat je elke maand ergens op een leuk feest staat te draaien.
-Bekend worden en leuke contacten opbouwen.
-Bekend worden en full pro worden maar is heel wat meer voor nodig vrees ik. Let's not go there Winking my eye?

Last: Zorg dat je altijd een promo cd bij je hebt om weg te geven aan mensen die je verder kunnen helpen.
Maak elke maand een nieuwe met verse tunes of een tijdloze met nieuw en diverse classics, en maak het jezelf niet te moeilijk op die cd's.
User edit by ArCee on 15-03-2010 @ 14:18:30 (34%)
T-to-the-J    posted on 15-03-2010 17:30
Dat van dat radio station is erg leuk, maar ik ben niet zo goed in het amuseren van mensen met mn stem, dus dat is zowiso geen optie...
Jorrit    posted on 15-03-2010 17:31
Dat van dat radio station is erg leuk, maar ik ben niet zo goed in het amuseren van mensen met mn stem, dus dat is zowiso geen optie...

Maar er zijn sowieso ook radiostations die zich richten op gemixte muziek, van DJ's dus. Dan hoef je dus echt geen babbelaar te zijn Winking my eye
T-to-the-J    posted on 15-03-2010 17:35
Voorbeeldje?? En kom ik daar ook met mn 13 jaar.
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

106 Users online: 44 Guests (62 Unknown)
Pages generated today : 746
Most visitors online this month : 482
Lifetime Pageviews since 2003 : 236.110.264