Waar meubel kopen (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

djaxx    posted on 02-09-2007 21:20
Hallo,

Ik heb met veel verbazing de boothpages doorlopen.Cry
Nu ben ik zelf op zoek naar een handig meubel voor men rodec mixbox met de technics pick ups.
Kan iemand mij zeggen waar jullie deze mooie dingen kopen?

Is dit in doe het zelf zaken?

BTW woon in Belgie

HELP?!?

What do you think about Waar meubel kopen ??

Vote :   

HouseArrest    posted on 02-09-2007 21:22
Ik zal je zeggen:

Er zitten heel veel stellages van de gamma/karwei tussen en de rest is bijna allemaal "custom made" zoals we dat in vaktaal noemen.
Sammow    posted on 02-09-2007 21:28
Ik heb de mijne volledig zelf in elkaar geknutseld Happy, laughing

ben begonnen van 2 Multiplexplaten van 122x244x18 :D
Als je er veel tijd wil en kan insteken kan je echt leuke dingen maken Happy, laughing
Twizz    posted on 02-09-2007 21:42
die van de gamma is een hele goeie
CHECK
Sammow    posted on 02-09-2007 21:49
Dan geef ik liever 100 euro uit aan zoiets als de mijne dan aan zo iets cheap-looking van de gamma hoor :p
djmamo    posted on 02-09-2007 22:45
Poster: Sammow
Dan geef ik liever 100 euro uit aan zoiets als de mijne dan aan zo iets cheap-looking van de gamma hoor :p

ben ik ook van mening,

ik geef ook liever 100 euro uit aan hout enz. dan dat ik bij de gamma een kant en klaar bouw paket ga kopen, het is makkelijker en sneller.

maar is het mooier dan dat je zelf iets hebt gemaakt?

persoonlijk heb ik ook wel een erg dure smaak, en dat heeft hier ook wel wat mee te maken, ik zou ook niet snel iets kopen bij de ikea, want dat doet iedereen, en ik ben niet iedereen.

daarom heb ik ook zelf meubels gemaakt en als ik in mijn nieuwe huis zit dan heb ik een kamer voor mijn muziek, en dan komt er een erg mooie booth, natuurlijk zelf gemaakt
www.moonentertainment.nl
Sammow    posted on 02-09-2007 22:56
Poster: djmamo

ben ik ook van mening,

ik geef ook liever 100 euro uit aan hout enz. dan dat ik bij de gamma een kant en klaar bouw paket ga kopen, het is makkelijker en sneller.

maar is het mooier dan dat je zelf iets hebt gemaakt?

persoonlijk heb ik ook wel een erg dure smaak, en dat heeft hier ook wel wat mee te maken, ik zou ook niet snel iets kopen bij de ikea, want dat doet iedereen, en ik ben niet iedereen.

daarom heb ik ook zelf meubels gemaakt en als ik in mijn nieuwe huis zit dan heb ik een kamer voor mijn muziek, en dan komt er een erg mooie booth, natuurlijk zelf gemaakt

Ik vind mijn meubel mooier dan de dingen die je in de Ikea koopt ja.
Maar ik vind het belangrijkste dat mijn meubel uniek is, en altijd als ik sta te draaien kan ik fier zijn op wat ik gemaakt heb Happy, laughing
robbert    posted on 03-09-2007 00:26
Ja maar voor de prijs van het Gamma meubel is nou eenmaal niks te maken. Bovendien is het erg stevig en ziet het er met een kleine aanpassing erg mooi uit.
Sammow    posted on 03-09-2007 00:33
Toch heb je dezelfde voldoening niet hoor, en ik heb echt max. 100 euro uitgegeven aan materiaal, als je duizenden euro's ka uitgaven aan gear kan dit er wel af hoor Happy, laughing
BryanB    posted on 03-09-2007 08:56
Wat dacht je ervan om langs de vuilstort oid te gaan om hout te halen. Ik had mijn kast ook van hout gemaakt van bedlades die weg zouden gaan.
Het hout kost je niets, je moet er alleen wel wat tijd in steken. Maar dan he je meestal wel wat je echt wil. En het is dan idd uniek.
Steev    posted on 03-09-2007 10:16
Poster: Sammow
Toch heb je dezelfde voldoening niet hoor, en ik heb echt max. 100 euro uitgegeven aan materiaal, als je duizenden euro's ka uitgaven aan gear kan dit er wel af hoor Happy, laughing

Ik haak hier even op in. Als jij voor jou booth 100 euro hebt uitgegeven, wat moet een echte mooie dj tafel dan wel niet kosten? Als de foto van jou dj booth klopt met wat jij hier zit te vertellen, vraag ik mij toch af waar jij die 100 euro hebt ingestoken. Aangezien je CDJ-200 op dozen staan en er volgens mij maar 1 plaat hout is gebruikt om jou midden gedeelte te creëeren. Geen wonder dat je maar 100 euro kwijt bent...

Als ik namelijk een tafel zou maken voor m'n gear dat even groot is als het Gamma tafeltje, dan ben ik denk ik wel iets duurder uit dan 100 euro. En dan zeg jij dat dat er wel af kan als je duizenden euro's uit gaat geven aan gear, maar dan geef ik dat geld wat ik in een zelf gemaakte booth zou steken toch liever daar aan uit.

Toch jammer dat je de boel zo afkraakt aangezien jij ook beter af zou zijn met een Gamma tafeltje.
Steev    posted on 03-09-2007 10:18
Poster: robbert
Ja maar voor de prijs van het Gamma meubel is nou eenmaal niks te maken. Bovendien is het erg stevig en ziet het er met een kleine aanpassing erg mooi uit.

Daar heb je helemaal gelijk in robbert. Als je ziet wat wij er van gemaakt hebben met inderdaad een kleine aanpassing, dan mogen wij niet klagen voor 29,50 aan een tafel + 10 euro voor een likje verf. Want ik vind het er sjeak uit zien Happy, laughing
User edit by Steev on 03-09-2007 @ 10:20:26 (22%)
BryanB    posted on 03-09-2007 10:21

@ Steev. Dat was zijn oude situatie, kijk maar naar de datums van zijn 2 booths. Alleen bij zijn nieuwste booth is geen duidelijke foto geplaatst helaas.
Maar je kan voor 100 euro echt wel een eind komen hoor. Dat hangt echt af hoe groot je het wilt hebben.

Steev    posted on 03-09-2007 10:22
@ BryanB

Oke, daar had ik dus even niet op gelet. Mijn excuses.

[edit]

Uiteraard neem ik dan ook mijn woorden uit het bericht hierboven even terug :p Ik voelde me even opgenaaid door alle reacties tegenover het Gamma tafeltje, waar niets mis mee is naar mijn idee. Ik vind het namelijk wel jammer dat iedereen dat constant af zit te kraken..
User edit by Steev on 03-09-2007 @ 10:26:02 (100%)
BryanB    posted on 03-09-2007 10:34
ja ik ook! Van foto's ziet het eruit als een heel degelijk tafeltje! Zeker voor gebruik al DJ meubel. En ik vind het er ook totaal niet verkeerd uitzien! Kijk ook maar eens naar de booth van Timmerink, die heeft hem ook, en ik vind het er toch uitzien alsof het er ovor gemaakt is.
Illusion    posted on 03-09-2007 10:40
Poster: djaxx
Hallo,

Kan iemand mij zeggen waar jullie deze mooie dingen kopen?

Allereerst, Welkom @ Dj Resource.

De Dj meubels komen inderdaad veel van winkels als Karwei, Gamma.. Ik weet niet of dat in belgië allemaal hetzelfde is.

En de rest wordt zelf gemaakt. Zeer bijzonder om dit eens te zien.

greetz,

Illusion

22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
User edit by Illusion on 03-09-2007 @ 10:42:05 (2%)
Nico_26    posted on 03-09-2007 10:54
Ik IKEA daar kost een tafel 70 EUR ofzo en als je wil kan je eens gaan kijken op de site. Daar kan je 
je eigen tafel ineensteken 
Sammow    posted on 03-09-2007 11:01
@ Steev: dat is idd een oude foto die je daar had, van toen ik de cdj's net had. een mooie foto krijg ik er maar niet van gemaakt, die brolcamera zijn flits verpest altijd alles, en als ik ze niet op zet is alles wazig Unhappy
djaxx    posted on 03-09-2007 16:37
Ben net even bij Gamma gaan kijken maar niets te vinden dat er nog maar in de verte op lijkt :s Wat is de juiste produktnaam?
Aemilius    posted on 03-09-2007 17:04
Ik raad je aan om zelf wat te ontwerpen en zelf te gaan maken.. Koop een aantal meubelplaten bij de gamma en je kan een heel eind komen. Mijn meubel heeft me ook in totaal iets van 100 euro aan hout gekost.. Nou gezien het resultaat lijkt me dat niet veel geld Happy, laughing
djaxx    posted on 03-09-2007 17:54
Lijkt me geen slecht gedacht maar weet echt niet hoe te beginnen.

Ik heb eens gekeken naar poten die ze tegewoordig verkopen maar die zijn hoogstens 70 cm wat een pak te laag is voor mij. Kan iemand me een eindje op weg helpen.
Sunrise8    posted on 03-09-2007 18:02

www.djfurniture.nl
daar kan je je ideen vandaan halen.
heb ik ook gedaan en hem zelf gebouwd. nou mijn dj meubel is super geworden en ik heb hem gratis gehad. mijn stiefopa heeft hem namelijk voor mij gemaakt. maar het koste hem geloof ik ook iets van 100 euro aan hout.
ik heb 18 mm dik mdf hout gebruikt. :D

Music made me who i am
djaxx    posted on 03-09-2007 20:24
Ja die dingen zijn best wel mooi!!!

Ben niet echt een linksepoot maar om zoiets ineens zelf te maken, vooral het plannetje maken lijkt me niet makkelijk, wat voor vijzen worden er gebruikt om de planken aan elkaar te schroeven bv. Heeft er niemand een plannetje van zijn boot Cry
Aemilius    posted on 04-09-2007 12:56
Djaxx.. Al heb je een bepaalde plaats waar jij je booth graag wilt hebben moet je alles even opmeten.. Koop een aantal meubelplaten (na het schetsen ofcourse) en neem als basis een aantal staanders en deel de vakken ertussen precies zo in als je dat zelf wilt. Pak papier en pen en ga schetsen.. Zorg dat je precies de maten weet voor elke plank en laat dit eventueel door de bouwmarkt waar je de planken vandaan hebt op maat zagen. Daarna kan je het als een bouwpakketje in elkaar zetten. Lijkt me vrij gemakkelijk. Houd alleen wel rekening met de toekomst, als je bijvoorbeeld nog een update wilt gaan doen aan je gear is het handig als je hiervoor in ieder geval ruimte genoeg hebt.
djaxx    posted on 04-09-2007 14:18
quote:
Poster: Aemilius
Djaxx.. Al heb je een bepaalde plaats waar jij je booth graag wilt hebben moet je alles even opmeten.. Koop een aantal meubelplaten (na het schetsen ofcourse) en neem als basis een aantal staanders en deel de vakken ertussen precies zo in als je dat zelf wilt. Pak papier en pen en ga schetsen.. Zorg dat je precies de maten weet voor elke plank en laat dit eventueel door de bouwmarkt waar je de planken vandaan hebt op maat zagen. Daarna kan je het als een bouwpakketje in elkaar zetten. Lijkt me vrij gemakkelijk. Houd alleen wel rekening met de toekomst, als je bijvoorbeeld nog een update wilt gaan doen aan je gear is het handig als je hiervoor in ieder geval ruimte genoeg hebt.

Ok is een goed plan, je zegt in elkaar zetten als een bouwpakket, wat bedoel je hier juist mee?
Nvie    posted on 04-09-2007 15:05
Poster: djaxx
quote:
Poster: Aemilius

Ok is een goed plan, je zegt in elkaar zetten als een bouwpakket, wat bedoel je hier juist mee?

Nu, als je de platen op maat laat zagen bij de bouwmarkt is het alleen nog maar een kwestie van de juiste plank op de juiste plek en de schroeven erin Winking my eye
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

86 Users online: 15 Guests (71 Unknown)
Pages generated today : 22.648
Most visitors online this month : 236
Lifetime Pageviews since 2003 : 232.404.523